Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با  ۳۰ آوريل ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۲۴

 

حکم اعدام پسر راستین ایران،

 توماج صالحی را،

 شدیدا محکوم می کنیم

 

چند روزی از به اصطلاح «درگیری» میان ایران و اسرائیل (که منجر به مجروح شدن یک دختر فلسطینی و خسارات مادی جزئی در اسرائیل شد) نگذشته که همزمان با آن رژیم جمهوری اسلامی مجددا موج جدیدی از سرکوب و تعرض علیه زنان سرافراز ایران، آزار و فشار به فعالان و هنرمندان و زندانیان سیاسی را آغاز کرد. این در حالی است که اسرائیل به جنگ ویرانگرخود علیه غزه و مردم فلسطین ادامه می دهد و برای تهاجم بزرگ به شهر رفح خود را آماده می کند.

دادگاه ضد انقلاب رژیم در اصفهان در تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت، وخفقان در جامعه و خاموش کردن صدای معترضان، حکم اعدام به ناحق هنرمند و خواننده حامی خیزش انقلابی، توماج صالحی، به اتهامات واهی و بی اساس را صادر کرد.

این حکم اعدام حتی با خود قوانین جمهوری اسلامی و نهادهای قضایی آن که اساساً ناعادلانه واعتبار قانونی ندارد در تناقض است. وکیل صالحی تصمیم دادگاه اصفهان مبنی بر عدم اجرای حکم دیوان عالی کشور در رابطه با پرونده او  متعلق به سال 2022 که حکم اعدام وی را لغو کرده بود را «بی سابقه» توصیف کرد.

این حکم ناعادلانه، اعتراضات و محکومیت گسترده ای در ایران و جهان برانگیخت. ۱۴ زندانی سیاسی از جمله نرگس محمدی فعال حقوق بشر با صدور بیانیه ای نسبت به "سکوت" در برابر این حکم ناعادلانه هشدار داده و اعلام کردند که "سکوت امروز ما حکم فردای تک ‌تک ماست”. در عین حال سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که حکم صادر شده علیه توماج صالحی،  حمله وحشیانه و شرم آور به آزادی های اساسی و حق دادرسی عادلانه است.

کانون صنفی معلمان اهواز نیز در بیانیه ای دادگاه توماج صالحی را فرمایشی خواند و اعلام کرد: "او فریاد حق طلبی اقشار جامعه، از جمله معلمان، کارگران، دختران و پسران رشید ایران زمین را سروده است".

بازنشستگان و کارگران فولاد اهواز نیز در تجمعی اعتراضی با شعار "توماج صالحی آزاد باید گردد" و "توماج یک ملته، ملت رو آزاد کنید"، خواهان آزادی فوری او شدند.

ما در اینجا همراه با همه آزادگان، مبارزان و فعالان حقوق بشر در ایران، اهواز و سراسر جهان همبستگی و حمایت مطلق خود را از هموطن آزاده و سرافراز ایران توماج صالحی اعلام می کنیم و خواهان لغو فوری حکم اعدامو آزادی بی قید و شرط او هستیم. در عین حال، ما همچنین خواهان متوقف کردن تهاجم بزدلانه، خشونت و سرکوب علیه زنان آزاده ایران که برای حقوق مشروع و طبیعی انسانی خود مبارزه می کنند، می باشیم.

رژیم قاتل و خودکامه جمهوری اسلامی بداند که اعمال ظالمانه، ارعاب و سرکوب علیه هنرمندان، فعالان مدنی، زنان، کارگران، معلمان و همه اقشار جامعه در ایران تنها عزم و اراده آنها را در ادامه مبارزه تا تحقق آزادی، دموکراسی وعدالت اجتماعی دوچندان خواهد کرد.

ما همه  توماج صالحی هستیم

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

درود بر زنان شجاع و مبارز ایران

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

27اوريل2024

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©