Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با  ۰۳ می ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  برابر با ۰۳ می ۲۰۲۴

 

 نیکا شاکرمی؛

 نبرد حماسی دختر دُردانه ی ایران

 

هنگام آن است که تمامتِ نفرتم را به نعره یی بی پایان تف کنم.

شاملو

 

اخیراً با گزارش بی‌بی‌سی جهانی در مورد چگونگی قتل بی‌رحمانه‌ی شهید نیکا شاکرمی، دختر شجاع و آزاده انقلاب «زن، زندگی، آزادی»، پرده از یکی دیگر از جنایت‌های بی‌شمار حکومت ولائی برداشته‌ شد. جنایت هولناکی که همه‌ی ایرانیان را تکان داد و آن‌ها را آکنده از خشم و نفرتی عمیق به استبداد سیاه ولائی کرد. در عین حال روایت دردناک این جنایت نابخشودنی قلب هر انسانی را بیش از پیش مالامال از عشق و احترام به نیکا کرد که چشم در چشم قاتلین و هیولاهای انسان نما تا آخرین نفس شجاعانه جنگید و با مرگ سرخش حماسه آفرید. روایت نیکا، روایت ایستادگی پرشکوه اراده انسانی آزاده در برابر یک ساختار خشن و خونریز است. از هنگامی که او در همان آغاز جنبش شکوهمند «زن،زندگی، آزادی» با شجاعت و شهامتی ستودنی روسری را به عنوان نماد و پرچم حکومت اسلامی در کف خیابان به آتش کشید، پیدا بود که سگان هار خلیفه خودکامه او را خواهند درید؛ که سبعانه چنین هم کردند و داغی جانسوز بر دل ما نهادند. نیکا مصداق عینی شعر شاعر بزرگ آزادی، احمد شاملو، در دوره ماست که برای وارطان سروده بود: «یک دم در این ظلام درخشید و جست و رفت». حال بعد از گذشت یک سال و نیم از شهادت نیکا، دختر شجاع ایران، با وجود همه دروغ پردازی های امپراطوری دروغ و تباهی، عیان شد آنچه که همه در مورد ماجرای به شهادت رساندن نیکا گمان می‌کردند و هرگز روایت خون شوران بی مقدار حکومتی را باور نکردند. اینجا روی سخن نه با عاملان رذل و قسی القلب این جنایت بلکه با آمران و در راس همه آن‌ها خود خلیفه خائف است. اگر در تمام ِ وجود ِ بی وجود ِ خلیفه ی خونریز تنها يک سلول فقط یک جو از انسانیت بو برده بود باید از شرم می مرد که حرامیان پلیدش برای بقای نظام فاسد و خونریز، دست به چنین جنایت های هولناک می زنند. اما خلیفه خودکامه ای که با فتوای جنایتکارانه منع ورود واکسن معتبر کرونا در قتل ده ها هزار انسان بی گناه همدست ویروس منحوس کرونا شد بی آنکه این فاجعه عظیم انسانی بر وجدان نداشته اش اثری داشته باشد، هرگز چنین نخواهد کرد. او تا قعر تباهی و نهایت رذالت سقوط کرده است. هر لجن و کثافتی در قیاس با این حکومت رسوا و سیاه، پاک و مطهر می نماید. و هر کس به هر اندازه در بقای این نظام جنایتکار دخیل است، به همان اندازه هم در تمامی جنایت های آن شریک و همدست است و مجرم. نیکا، مهسا، سارینا، آرمیتا و... شهید شدند ولی نیکاهای دیگری در راهند؛ مقاوم، عاصی و بی باک تا بنیاد ظلم و استبداد سیاه را براندازند. این نمادهای درخشان جنبش پرشکوه «زن، زندگی، آزادی» در تاریخ باشکوه مبارزات آزادیخواهانه ایران همیشه زنده و الهام بخش هستند.

نیکا، دختر نیک نام ایران! آرام بخواب که نام نیک ات به نیکنامی تا ابد در ادوار تاریخ تکرار خواهد شد. نیکا، دختر دردانه ی ایران! آرام بخواب که یک ایران به احترام شجاعت تو انسان آزاده بپا ایستاده است.  نیکای عزیز! آرام بخواب که روایت شجاعت تو سند افتخار غلبه ی غرورانگیز بر قساوت و سبعیت استبداد رسوای ولائی است که داغی ننگین و نازدودنی بر پیشانی آن نهاده است. نیکا، دختر شجاع ایران! آرام بخواب که تو حماسه آفریده‌ای و اسطوره شده‌ای و هر روز صبح خورشید بر تو سلام می‌کند. نیکای دوست داشتنی! آرام بخواب که تا دادخواهی این بیداد بزرگ از پای نخواهیم نشست. تا آن زمان، نه می بخشیم، نه فراموش می‌کنیم !

 

 

یاشار جاوید

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با  ۰۲ می ۲۰۲۴

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©