Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ برابر با  ۲۰ دسامبر ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹  برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۱۰
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت

اعدام جنایت کارانه ۱۱ جوان بلوچ در زاهدان

 

در سحرگاه دوشنبه ۲۹ آذر۱۳۸۹، یک بار دیگر داس مرگ جمهوری اسلامی به حرکت درآمد و ۱۱ جوان بلوچ را رذیلانه  دِرو کرد. هم زمان نیز یک نفر را در قزوین به دار آویختند.

 

اعدام ددمنشانه ۱۱ زندانی بلوچ که نه از زمان دستگیری شان خبری منتشر شده بود، نه علت دستگیری شان بیان شده بود و نه در باره ی  محاکمه ی آن ها اطلاعیه ای منتشر شده و نه جریان دادگاه آن روشن است، بیان سیاست انتقام گیری جمهوری از جوانان بلوچ به دلیل کشتار "جندالله" در روز تاسوعا در چابهار است.

 

حکومت اسلامی بر این تصور باطل است که با اعدام جنایت کارانه زندانیان بلوچ، می تواند باعث ترس و ارعاب در بلوچستان شده و از این طریق از مردم بلوچ زهرچشم بگیرد. اما این چنین اقداماتی نتایج  معکوسی داشته و عملأ به تقویت افراطیون بنیادگرای "جندالله" منجر خواهد شد.

 

دایره ی شوم خشونت متقابلی که بنیادگرایان شیعه ی حاکم بر ایران و بنیادگرایان سنی سازمانیافته در "جندالله" در بلوچستان به راه انداخته اند، همچون زخمی خون چکان بر پیکر بلوچستان عمل می کند. این دو جریان خشونت طب و انتقام گیر، عملأ بلوچستان را بسوی جنگ های برادرکشی شیعه وسنی سوق می دهند. آتش جنگ هایی که دود آن به چشم مردم زحمتکش بلوچستان، چه بلوچ و چه غیربلوچ خواهد رفت. آن ها همزیستی مسالمت آمیز خواهران و برادران بلوچ و غیربلوچ ساکن استان را نشانه رفته اند.

 

سازمان ما اقدام جنایت کارانه ی جمهوری اسلامی در اعدام ۱۱ جوان بلوچ در زاهدان را قویأ محکوم کرده و آن را اقدامی ضدبشری می داند. همان گونه که کشتار مردم بیگناه در بمب گذاری های انتحاری را محکوم می کند.

 

سازمان ما از همه سازمان های سیاسی، فعالین سیاسی و مدنی بلوچستان و سراسر ایران می خواهد که با موضع گیری قاطع علیه اقدامات جنایت کارانه و سرکوبگرانه ی دولت جمهوری اسلامی در بلوچستان، و دفاع قاطع از حق تعیین سرنوشت ملت بلوچ، و دفاع پیگرانه از مبارزات این ملت مظلوم به همبستگی مبارزاتی زحمتکشان بلوچستان و سراسر ایران کمک کنند و از این طریق مانع رشد جریانات بنیادگرا و خشونت طلبی همچون "جندالله" در میان جوانان بلوچ شوند.

 

سرنوشت این ملت مظلوم و زحمتکشان بلوچستان  این نیست که آینده شان  در دایره ی خشونت بنیادگرایان مذهبی شیعه و سنی، به آتش کشیده شود.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۲۹ آذرماه ۱۳۸۹ ـ دسامبر ۲۰۱۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©