Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۷ تير ۱۳۹۰ برابر با  ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۷ تير ۱۳۹۰  برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱
تلاش جدید اصلاح طلبان

دیدگاه

تلاش جدید اصلاح طلبان

در حاشیه اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی رفرمیست

صادق افروز

این روزها اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی در زندان اوین موضوع اصلی سایت های انترنتی سیاسی سبز مثل روز آن لاین ، جرس ، کلمه ، سازگارا  و احزاب سیاسی طرفدارشان مثل حزب توده ، راه توده ، اکثریت ، اتحاد فداییان ،  وهواداران آنها در رادیو صدای آمریکا ، فردا ، پارازیت و غیره شده است . (1)این اعتصاب را ائتلافی از نیروهای سیاسی گوناگون که همگی در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم از موسوی یا کروبی دفاع می کردند به پیش می برد .افراد شرکت کننده در این اعتصاب ( به استثنای سه چهره جوان تر یعنی عبدالله مومنی و حسین اسدی زید آبادی از اعضای ادوار تحکیم وحدت  و عماد بهاور از نهضت ازادی)همگی از چهره های بسیار مشهور رفرمیست هستند که سابقه ای سی ساله در داد و ستد با حاکمیت جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارند .اعتصاب کنندگان در حرکتی حساب شده پس از تعیین ترکیب نفرات شرکت کننده در اعتصاب و جلوگیری از پیوستن دیگر زندانیان سیاسی به این اعتصاب ، در بیانیه ای دلائل این حرکت را اینگونه توضیح می دهند :

اینک همزمان با ایامی که مقارن با ۱۳ رجب زاد روز امام عدالت علی (ع) بوده و به یاد شهدای جنبش سبز از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر نامگذاری شده است، ما ضمن اعلام تسلیت و همدردی با خانواده همه این شهدا، به ویژه خانواده های هم زندانیان عزیز از دست رفته مان، هاله سحابی و هدی صابر و مردم متین و صبور ایران، از روز ۲۸ خرداد (شنبه) اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز می کنیم. امید که به مثابه روزه داری، مورد رضایت خداوند و مردم عزیز و بازماندگان همه شهدای جنبش قرار گیرد.

این فعالین سیاسی زاد روز امام عدالت را به عنوان روز شروع اعتصاب اعلام کرده و قربانیان جنایات جمهوری اسلامی را به شهدای جنبش سبز خلاصه می کنند و تنها در همدردی  با خانواده این شهدا اعتصاب غذایشان را آغاز می کنند . گویی هزاران انقلابی  مثل فرزاد کمانگر معلم زحمتکشان کردستان توسط همین رژیم اعدام نشده اند  . بعد می گویند  امیدوارند این روزه داری مورد رضایت خداوند قرار بگیرد . انحصار طلبی و تلاش برای کنترل اپوزیسیون جمهوری اسلامی و حقنه کردن مذهب به مردم خسته و منتفر از ایدئولوژی حاکمان جمهوری اسلامی  و کنار زدن فعالین سیاسی چپ و دمکرات های انقلابی غیر مذهبی در سطر سطر این بیانیه دیده می شود . بیانیه ، قربانیان سی سال حاکمیت جمهوری اسلامی را نادیده می گیرد و نقطه شروعش را ندا و سهراب می گذارد ، آنها را به مذهبیونی که فعالیت سیاسی شان باید مورد رضایت خداوند قرار بگیرد خلاصه می کند و همین جنبش ضد رژیم را به تعظیم و کرنش در مقابل عدل علی و خداوند فرا می خواند .  .بد نیست نگاهی داشته باشیم به ترکیب این 12 نفر  ببینیم چه کسانی هستند .فکر نمی کنم عدد  12  را هم  تصادفی انتخاب کرده باشند .همانطور که تعداد کشته شدگان اعضای حزب جمهوری اسلامی پس از انفجار این حزب به 72 تن رسید که صحرای کربلا را تداعی کند ، انتخاب رقم 12 با توجه به گرایش بسیار شدید مذهبی افراد شرکت کننده هم نمی تواند تصادفی باشد .12 را آورده اند تا 12 امام معصوم را تداعی کند . به گفته سایت کلمه تعداد علاقمندان به شرکت در این اعتصاب بسیار بیش از 12 نفر بوده ولی پس از بحث و گفتگو های فراوان بر سر شماره 12 به توافق می رسند .به گفته کلمه :

براساس خبرهای رسیده به کلمه تعداد داوطلبان برای پیوستن به این اعتصاب غذا خیلی بیشتر از دوازه نفر بوده است اما پس از بحث و بررسی فراوان و گفت و گوهای طولانی میان زندانیان قرار می شود که به جای افزایش تعداد اعتصاب کنندگان، طیف های مختلف فکری و سیاسی در این اعتصاب غذا نمایندگانی داشته باشند و به این ترتیب در نهایت افرادی به نمایندگی از روزنامه نگاران، فعالان دانشجویی(ادوار تحکیم)، فعالان حقوق بشر، اعضای سازمان مجاهدین انقلاب، نهضت ازادی، فعالان ملی و مذهبی و فعالان معلمین در این اعتصاب غذا شرکت می کنند.

کسانی که برای این اعتصاب عذا پذیرفته می شوند عبارتند از :

1. محمد رضا مقیسه : او از اعضای اصلی یاران حسین موسوی است .

2.فیض الله عرب سرخی : عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

3. محمد داوری : سردبیر سحام نیوز وابسته به حزب اعتماد ملی کروبی

4.قربان بهزادیان نژاد : رئیس ستاد انتخاباتی حسین موسوی

5. ابوالفضل قدیانی : از موسسین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به همراه عرب سرخی و بهزاد نبوی

6.محمد جواد مظفر : رئیس شرکت انتشاراتی کویر . از نزدیکان خاتمی نامبرده پس از فوت مادر همسرش اجازه می باید از زندان برای شرکت در مراسم ختم از زندان خارج شود .یکبار هم می خواسته برای زیارت عتبات عازم کربلا شود که گذرنامه اش را توقیف می کنند .

7. عماد بهاور : عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی

8. امیر خسرو دلیر ثانی : از اعضای جنبش مسلمانان مبارز ( پیمان )

9.عبدالله مومنی : از ادوار تحکیم وحدت

10.حسین اسدی زید ابادی : از ادوار تحکیم وحدت

11.بهمن احمدی امویی :فیلمساز از هواداران موسوی

12. عماد الدین باقی : با یک سابقه طولانی روزنامه نگاری در روزنامه های جمهوری اسلامی ، کیهان در دهه 60 ،همشهری و سلام در دهه 70 و توس و جامعه در دوران خاتمی

قرار ندادن هیچ یک از چپ ها ، رهبران سندیکایی و دمکرات های غیر مذهبی زندانی  در این حرکت سیاسی دال بر این است که همگی اعضای شرکت کننده  در این اعتصاب بر نوعی حکومت مذهبی بورژوایی در ایران توافق دارند و برای چپ ها و دمکرات های سکولار تره هم خرد نمی کنند . حالا من نمی فهمم چرا بعضی از رفقای کمونیست ما کاسه داغتر از آش شده ، این سیاستمداران انحصار گر مذهبی را جان هایی عاشق می بینند و به شدت نگران سلامتی شان هستند .تجربه روی کار آمدن خمینی حد اقل باید به ما آموخته باشد که نکته بین باشیم . وقتی خمینی می گفت " انقلاب اسلامی ما " ،  باید می فهمیدیم که در این پسوند اسلامی چه دریایی از خون بهترین عزیران ما خوابیده است  . بیانیه حساب شده "12 تن " آگاهانه قربانیان جنایات رژیم جمهوری اسلامی را به بعد از انتخابات خرداد 88  و آنهم تنها از نوع سبز و مذهبی اش خلاصه می کند .بیانیه "12 تن " رنج و عذاب مردم ایران را در سی سال قبل از انتخابات 88 نادیده می گیرد .رنج و عذابی که برخی از شرکت کنندگان در این اعتصاب همچون ابوالفضل قدیانی و فیض الله عرب سرخی از پدید آورندگانش بوده اند . سازمان دهندگان این اعتصاب به خوبی می دانند  پس از زندانی شدن خانگی موسوی و کروبی و تعطیلی مطبوعات و رسانه های سبز ، این جنبش در حال دگرگونی است . پایه های این جنبش به سرعت به سمت سرنگونی طلبان در حال گذر هستند .اعتصاب غذای اصلاح طلبان مذهبی آخرین تلاش برای  ایجاد رابطه مجدد با پایه های جنبش سبز است . آخرین تلاش برای جمع آوری آنها ست .محمد خاتمی که او هم در این نگرانی شریک است در نامه ای  اخبار مربوط به این اعتصاب را در سطح وسیع پخش می کند . او درنامه ای علنی خطاب به فیض الله عرب سرخی می گوید :

برادر عزیز جناب آقای عرب سرخی

با سلام

چندد روزی است که شما و عده ای از عزیزانی که در زندان بسر می برند به اعتصاب غذا دست زده اید و این امر همه ما را نسبت به سلامتی شما نگران کرده است و پاره ای اخبار نیز این نگرانی را تشدید می کند.

انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.

از سوی دیگر اگر صدای ما به مسئولان می رسد از آنان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.

آنان مطالبی دارند که در جریان مذاکره بهتر می توان به آنها رسیدگی کرد تا یا دوستان قانع شوند یا مطالب آنان مورد توجه و اجابت قرار گیرد

اگر خاتمی هنوز تلاش می کند با استفاده از کانال های محفوظ مانده اش راهی جستجو کند تا مسئولان ( بخوان خامنه ای ) دلشان به رحم اید و صدای این زندانیان را بشنود برخی دیگر از اصلاح طلبان که می شود گفت صداقت بیشتری نسبت به صادر کنندگان بیانیه اعتصاب غذا دارند با شرمساری از گذشته ننگین خود و با طلب عفو از رنجیدگان سی سال حاکمیت استبدادی رژیم ولایت فقیه از زجر کشیدگان می خواهند بر صورت آنان سیلی بزنند وبرویشان تف کنند. محمد نوری زاد در آخرین مطلبی که در سایت خود قرار داده  به وضوح سرنگونی جمهوری اسلامی را در دورنما قرار می دهد . نوری زاد چنین می گوید :

مردان و زنان رنجیده و قهرکرده و رفته ی ما، به سرزمین مان بازخواهند گشت. و ما، در معابرشهر، به یمن ورودشان پایکوبی خواهیم کرد. به شوق تماشای روی گل شان، طاق نصرت خواهیم بست. و دسته گل هایی از غرور، به گردنشان خواهیم انداخت. و التماسشان خواهیم کرد که اگر می توانند، ما را ببخشایند، و اگر آتشفشان نفرتشان راهی به بخشایش ندارد، برای فرونشاندن آن، به صورت ما سیلی بزنند، و به صورت های سیلی خورده ی ما آب دهان بیاندازند.(2)

برای به زانو درآوردن رژیم ولایت فقیه و رقبای حکومتی اش در باند احمدی نژاد همه نیروهای مترقی جامعه ایران باید متحد شوند .اختلافات فرقه ای و تنگ نظرانه راباید کنار بگذارند . در این حرکت مشترک جایی برای انحصار گرایی مذهبی وجود ندارد . بدیهی است برای تضمین پیروزی در این مبارزه پر تلاطم ، جنبش کارگری باید به عنوان سکاندار کشتی سیاسی وارد عمل شود . جنبش کارگری اگر به صحنه مبارزه روی آورد مسلما برای کولی دادن به انحصار گران مذهبی  لیبرال نخواهد بود .پیام ما به امثال نوری زاد این است .ما به سیلی زدن و آب دهان انداختن معتقد نیستیم .ما به هیچ نوع شکنجه و تحقیر از این نوع معتقد نیستیم .تنها خواهش ما این است .بیایید در سرنگونی این رژیم با ما همکاری کنید .بیایید تمام ناگفته ها را بگویید .بیایید در مجامع بین المللی پرده را از روی جنایاتی که در این سی و سه سال گذشته انجام شده و شما به خوبی از جزییات و زوایای آن مطلع هستید بر دارید . این شاید موجب تسریع سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شود . اگر می خواهید کاری بکنید بفرمایید . این گوی و این میدان .

داشتم این مقاله را می بستم که نگاهم افتاد به نوشته جدیدی از خزعلی در سایت خودش . او اعلام کرده که از فردا اعتصاب غذا خواهد کرد .خزعلی پسر همان آخوند خزعلی معروف است که جزو مرتجعترین آخوند ها به شمار می رود . چیزی در حد و اندازه جنتی و احمد خاتمی و صدیقی .خزعلی پسر حالا برای خودش دکتر شده و  به صف اصلاح طلبان پیوسته است . او در وب سایتش نوشته است از آیت الله امجد تقاضا کرده کمی اطلاعاتی ها را نصیحت کند که دست از خشونت بر دارند حالا او هم قصد دارد به اعتصاب غذا بپیوندد . برای شناخت بیشتر از این نوع اصلاح طلبان بد نیست سری به سایتش بزنید تا ببینید با یک روحانی فقیر ، حبیب الله آشوری که سی سال پیش توسط لاجوردی  تیرباران شد چه برخوردی دارد .آشوری قبل از انقلاب کتابی بنام توحید نوشته بود که به زعم آخوند هایی مثل خزعلی و مصباح خوش نمی آمد و آنرا ماتریالیستی می دانستند . با روی کار آمدن جمهوری اسلامی آشوری دستگیر شد .لاجوردی پس از آنکه حکم ارتداد او را از مصباح و خزعلی گرفت او را تیرباران کرد  .(3) خزعلی در سایتش آشوری را به باد مسخره می گیرد .یا در جای دیگری که از آخوندی به نام دانشمند انتقاد می کند به سراغ پدرش یعنی همان جانی رذل می رود و او را معظم له خطاب می کند و نگرانی اش را از برهم خوردن امنیت نظام ابراز می دارد :

به محضر پدر رفتم و با ناراحتی مطالب شیخ مهدی دانشمند را به عرض رساندم،

معظم له فرمودند: 

" اینها جاهل اند و نمی فهمند"

و من عرض کردم: این کافی نیست، وقتی کسی از فراز منبر پیامبر به جمع کثیری دشنام و ناسزا می گوید، وحدت را نفی و بر آتش اختلافات دامن می زند، امنیت نظام را به خطر می اندازد، باید با او برخورد قاطع شود، او را حد زده و از خود برانید، او برای نظام خطرناک است، نه پالیزدار و دانشجوی سنندجی و پزشک جوان همدان – دکتر زهرا بنی یعقوب - و وبلاگ نویس بیچاره!

خزعلی مشتی از خروار اصلاح طلبان حکومتی  است .تو خود بخوان حدیث مفصل از مجمل

صادق افروز

سوم تیرماه 1390

توضیحات :

1.

http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news1/29428/

2.نگاه کنید به سایت خبری راه کارگر

http://rahekargar.wordpress.com/2011/06/26/5-30/

3. باران وب سایت دکتر مهدی خزعلی

http://drkhazali.com/

4. برای شناخت از روابط خزعلی و سعید امامی معروف و توصیه های خزعلی در بکار بردن مواد دارویی و شیمیایی برای کشتن مخالفین بجای استفاده از چاقو و هفت تیر به این مقاله نگاه کنید :

http://www.drkhazali.com/index.php/1388-11-13-14-14-13/231-1388-11-13-13-52-05/448-1388-12-02-20-45-04.html

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©