Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۰۴ فوريه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۰۴ فوريه ۲۰۱۸
اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

 

بازداشت کارگران در هفت تپه شدیدا محکوم است!

 

امرور یکشنبه در ادامه  اعتصاب کارگران  نیشکر هفت تپه در هفته جاری ، چند تن از کارگران توسط نیروهای پلیس مستقر در کارخانه بازداشت شدند. بازداشت کارگران در حالی صورت می گیرد که کارگران معترض خواستار حقوق های معوقه خود هستند.

این کارگران  مطالبات هشت ماه  پول بن و دستمزد برج ۹ و دو پاداش بهره برداری  را تاکنون دریافت نکرده اند.

همچنین تا کنون دستمزد مهر ماه به کارگران رسمی شرکت پرداخت نشده است . بر اساس خبرها رسیده کارگران در محوطه شرکت دست به تجمع زده اند  و تاکنون هیچ یک از مدیران پاسخی به کارگران نداده‌اند.

ما سندیکای  کارگری نیشکر هفت تپه ، حضور نیروها ی  پلیس در محوطه کار خانه و بازداشت کارگران حق خواه را شدیدا محکوم کرده و خواستار  آزای فوری این کارگران بوده و همچنین خواستار پایان دادن به فضا ی پلیسی امنیتی در کارخانه هفت تپه می باشیم.

 

اعتصاب ، تجمع و اعتراض حق اولیه و بی چون و چرا ی  کارگران است و هیچ کارگری به دلیل حق خواهی ، اعتراض و اعتصاب و تجمع نباید  مورد بی حرمتی ، دستگیر ، بازداشت و مورد تهاجم  نیرو های نظامی  قرار گیرد.

 

کارگران و تشکل های کارگری؛

ما از شما خواستاریم این اقدام  سرکوب گرانه نیروهای امنیتی را محکوم کرده و یک صدا خواستار پایان دادن به این فشار ها شویم.

 کارگران ایران از یک درد مشترک رنج می برند پس لازم است  متحدانه در مقابل نیرو های مدافع  سرمایه داری  ایستاد و از مطالبات خود دفاع کرد.

اخبار تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

 

۱۵ . بهمن ۱۳۹۶

.........................

 

کارخانه پادگان نظامی نیست!

 

کارگر زندانی آزاد باد گردد!

 

اخبار تکمیلی در مورد بازداشت وسیع کارگران هفت تپه  

 

بر اساس اخبار رسیده ( امروز یک شنبه ) آقایان اسماعیل بخشی، کرامت پام،   رحیم بساک علیپور به همراه بیش از بیست تن  دیگر از کارگران بازداشت شده اند. بازداشت کارگران توسط نیروهای گاردویژه که از دیشب در محوطه شرکت حضورچشمگیر داشته اند، صور گرفته است. بر اساس این خبر بازداشت شد گان که تعداد آنها تا کنون نامشخص می باشد  به پاسگاه هفت تپه منتقل شده اند.

 

به گفته کارگران حاضر در کار خانه ، جو بشدت امنیتی در کارخانه برقرار است و  کارخانه تبدیل به پادگان شده است .

 

ما سندیکای کارگری هفت تپه خواستار آزادی فوری کارگران بازداشت شده بوده و خواستار آن هستیم  که سریعا یگان های ویژه و دیگر نیرو های سرکوبگر از محل کار، کارگران خارج شوند .

 

کارخانه پادگان نظامی نیست!

 

حق خواهی کارگران با فشار و تهدید، با بازداشت و زندانی کردن  حل نخواهد شد.

 

زنده باد اعتصاب ، زنده باد همبستگی طبقاتی کارگران.

 

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

.........................................

 

ادامه اخبار و گزارشات مربوط به  بازداشت کارگران هفت تپه

تا کنون 34 نفر از کارگران  اعتصابی  بازداشت شده اند. کارگران بازداشت شد از بخش تولید و کشاورزی  می باشند.

کارگران هفت تپه خواستار آزادی فوری بازداشت شده گان هستند.

 

گزارش رسیده  هفت تپه

 

بر اساس گزارش ارسالی کارگران هفت تپه  به سندیکا ، کارگران بازداشتی در ابتدا   جهت پرونده سازی و بازجویی به پاسگاه هفت تپه منتقل شده بودند.

 

بعد از بازجویی و پرونده سازی توسط پاسگاه، کارگران بازداشت شده که 34 نفر می باشند به پلیس امنیت تحویل داده شده اند . احتمال می رود که کارگران بازداشت شده در پلیس امنیت ،  به دادگستری شهر شوش منتقل شوند.

 

آقایان :کرامت پام، اسماعیل بخشی ، علیپور، ثامر سواری، دانیال کعبی ، سید هادی احمدی ،فاضلی و مهدی چعب جزو بازداشت شده گان  هستند.

 

همچنین بر  اساس خبر ها ، تجمع  کارگران اعتصابی  در محوطه شرکت همچنان ادامه دارد.

 کارگران علاوه بر پرداخت مطالبات حقوقی خود، خواستار آزادی بی قید شرط تمامی کارگران بازداشتی  هستند.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هر گونه پرونده سازی وامنیتی کردن مطالبات صنفی کارگران را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده  میباشد.

 

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

 

آخرین خبر در باره کارگران بازداشت شده.

...............................................................

تمامی کارگران بازداشتی   هفت تپه  آزاد شدند.

 

کارگران بازداشت شده هفت تپه بعد از پنج ساعت بازداشت در پلیس امنیت و با حضور دادستان و بازجویان، ساعت پنج و سی دقیقه با دادن تعهد آزاد شدند.

اسامی تعدادی از کارگران که امروز در جریان اعتصاب بازداشت شده بودند عبارتند از:

1 حسن سعدی ۲ علی کثیر ۳ قربان علیپور  ۴سید فالح احمدی 5 سید هادی فاصلی6 مهدی مرانه7سامر سواری۸ اسماعیل بخشی فعال کارگری۹ کرامت پام ،  فعال کارگری 10 رحیم بسحاق  11 ابراهیم امیری ۱۲ ابراهیم حسینک .

 

سندیکا ی  کارگری نیشکر هفت تپه آزادی کارگران بازداشت شده در اعتصاب روز یک شنبه را به خانواده آنان و تمامی کارگران تبریک می گوید.

 

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

.......................................

دوست و دشمن برای ما کارگران هفت تپه مشخص شده است!

 

( نامه دریافتی از یک کارگر هفت تپه )

 

 

تعدادی از کارگران که بعضی حتا قبلا به عنوان نماینده ما فعالیت میکرده اند و یا ممکن است برای مطالبات ما حبس و آزار هم کشیده باشند اکنون دستشان با کارفرما در یک کاسه است. برای ما کارگران هفت تپه اکنون دوست و دشمن مشخص شده است. ما قبول نمیکنیم که کسی به عنوان فعال کارگری، فعال سندیکایی یا نماینده کارگر به ما پیام بفرستند و دستور بدهد که اعتصاب را بشکنیم. ما اعتصاب شکنان را نماینده خود نمیدانیم. ما آنها رو دوست خود نمی دانیم. آنها در صف کارفرما و مدیریت قرار گرفته اند. سندیکا از اعتصاب ما حمایت میکند و ما هم از سندیکای خود حمایت میکنیم اما اعتصاب شکننان نه دوست ما هستند و نه سندیکایی.

 

تعداد معدودی از کارگران برای تخریب اتحاد ما و برای تخریب تشکل ما میگویند سندیکا غیر قانونی است. در حالی که سندیکا کاملا برحق است و حق ما کارگران هفت تپه است که سندیکای خود را داشته باشیم. طبق قانون اساسی ما حق داشته ایم که سندیکا ایجاد کنیم. طبق مقاوله نامه های سازمان جهانی کار که جمهوری اسلامی ایران هم عضو آن است حق تشکیل تشکلات مستقل و منجمله سندیکا حق همه  کارگران است. دولت ایران هر ساله به سازمان جهانی کار گزارش میدهد که هیچ کارگری را برای عضویت در سندیکا دستگیر و تحت پیگرد قرار نداده است. این گزارش ضمن اینکه صحیح نیست نشان دهنده ی آن است که دولت ایران هم در مجامع جهانی ادعا میکند که سندیکا و یا تشکلات مسنقل کارگری را قبول دارد. سندیکا قانونی و حق کارگران است.

 

برخی از کارگران از طرفی در مورد خودشان نام فعال سندیکایی را زیر نوشته ها و یا در حرف های خود اعلام میکنند تا به مدیریت کمک کنند که اعتصاب نشود، تا به کارگران دستور بدهند اعتصاب باید شکسته شود و از طرفی هم برای متفرق کردن کارگران و شکستن اتحادشان اعلام میکنند سندیکا غیر قانونی است! اینها به کارگران فعال هم میگویند که شما ها که سندیکایی نیستید ، فقط ما سندیکا هستیم و من فقط با اعضای سندیکا حرف میزنم! البته این گفته آنها واقعیت ندارد و آنها مدت هاست در کنار کارگران و در اعتصاب شرکت نکرده اند و فقط به عنوان مشاور مدیر عامل و یا کمک در انتشار مطالب ضد کارگران در روابط عمومی شرکت فعالیت داشته اند. این یکی دو نفر معدود حتا مدت هاست با دوستان سندیکایی در تماس نیستند و دوستان آنها فقط مدیریت و کارفرما بوده است. برخی آنقدر که با مقامات امنیتی تماس و همفکری دارند با دوستان سندیکایی و کارگران تماس ندارند.

 

سندیکا ارث پدری اشخاص نیست؛ سندیکا مال همه کارگران است. کسی حق ندارد به بقیه کارگران بگوید تو عضو سندیکا نیستی. سندیکا با چند هزار رای کارگران در آبان ماه 87 تشکیل شد و همه ی آن کارگران عضو سندیکا هستند. طبق اساس نامه سندیکا، کارگرانی که در انتخابات سندیکا شرکت نکرده اند هم اگر خودشان بخواهند و قبول داشته باشند عضو سندیکا محسوب میشوند. پس سندیکا یعنی تشکل همه کارگران. کسی که برای کارگران خط و نشان میکشد که فقط خودش عضو سندیکاست و بقیه نیستند، نه تنها سندیکایی نیست بلکه ضد سندیکا است و می بینیم که ضد اعتصاب و ضد مطالبات کارگران هم هستند و می بینیم که به کارفرما و مدیریت برای شکستن اعتصاب کمک هم میکنند. در حالی که اکثر اعضای فعال سندیکا در کنار کارگران و حامی اعتصاب و حامی اعتراض و مطالبات برحق ما کارگران هستند. فقط یکی دو نفر معدود هستند که منافع کارگران را با کارفرما معامله کرده اند. صحبت بر سر یکی دو نفر معدود است و خوشبختانه اکثریت دوستان فعال سندیکایی و کارگری در هفت تپه کماکان در خط کارگری هستند.

 

موضع و اخبار سندیکای کارگران هفت تپه را باید از طریق کانال رسمی تلگرام سندیکا دنبال کنیم نه از گفته این یا آن شخص که با دروغ و حیله خود را نماینده ی کارگر و یا عضو سندیکا معرفی میکند. موضع و حرف کارگران و موضع و حرف سندیکا را نمیتوان از کانال مدیریت شنید! موضع و حرف سندیکا را نمی توان از زبان کسی شنید که به اعتصاب کارگران " اغتشاش" و " فتنه " اسم می گذارد. کسی که در نوشتن مطالب ضد کارگری در کانال مدیریت شرکت کمک میکند یار کارگران نیست بلکه وارد معامله با کارفرما شده است. موضع سندیکا یعنی حمایت از اعتصاب و حمایت از مطالبات کارگران و نه کمک به اعتصاب شکنی. ما کارگران همه عضو سندیکا هستیم و اجازه نمیدهیم کسی به دروغ خودش را فعال سندیکا بنامد اما با مدیریت همکاری کند.

 

شاید افرادی قبلا هزینه داده باشند و حتا زندان رفته باشند اما دیگر کافی است که احکام زندان را به ما نشان بدهند و بگویند فقط من حق دارم و شما نباید نظر بدهید ! گذشته افراد ملاک است اما تمام ماجرا، فقط گذشته نیست. ما به گذشته ی کسی اگر کارگری بوده باشد احترام میگذاریم اما  اگر الان در صف کارگر نباشید، گذشته دو زار هم نمی ارزد !

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

نماینده کارگر حق ندارد بدون اجازه کارگران با مدیریت گفتگو کند و تصمیم بگیرد و بعد به کارگر بگوید اعتصاب بس است به سر کار برگردید ! این نماینده کارگر نیست؛ همکار مدیریت و کارفرما است. نماینده واقعی کارگر باید حرف و خواسته ی کارگر را منتقل کند و جواب را برای کارگران بیاورد و سپس تصمیم کارگران را منتقل کند. کسی که پشت درهای بسته با کارفرما خوش و بش میکند و با کارفرما معامله میکند و اقوام خودش را سر کار میبرد و تبدیل به مشاور کارفرما میشود، نماینده ی کارگر نیست، نماینده ی کارفرماست. ما کارگران هفت تپه آگاه هستیم و فرق بین نمایندگان خود و نمایندگان کارفرما را متوجه هستیم.

 

ما از همکاران سندیکایی خود ( کرامت پام، رحیم بُساک، رمضان علیپور، اسماعیل بخشی و ابراهیم امیری) که اخیرا مورد بازجویی قرار گرفته اند حمایت میکنیم. بقیه فعالین هفت تپه که به منافع کارگری فکر میکنند هم فعالین سندیکایی هستند و ما از آنها حمایت میکنیم حتا اگر عضو هیات مدیریه سندیکا نباشنند. ما کارگران همه سندیکا هستیم.

 

ما کارگران به دوستان سابق خودمان میگوییم بیایید دوباره به صف کارگران برگردید. بیایید با کارفرما همکاری نکنید و مشاور آنها نباشید. بیایید اعتصاب شکنی نکنید. بیایید برای منافع اندک، گذشته  خود را خراب نکنید. بیایید دست از فرمان دادن و خان بازی بردارید و به کارگران دستور ندهید. بیایید از مشاوره دادن و تماس با مقامات امنیتی دست برداشته و با دوستان کارگر خود هم صحبت شوید. بیایید علیه سندیکا دروغ و شایعه پخش نکنید، بیایید در نوشتن مطلب ضد کارگری برای کانال مدیریت همکاری نکنید. بیایید به صف کارگران و دوستان خود برگردید. بیایید در حمایت از اعتراض و اعتصاب و مطالبات کارگری تلاش کنید و نه حمایت از مدیریت.

 

ما کارگران هشیاریم و فرق بین دوستان و دشمنان خود را میدانیم.

 

۱۴ . بهمن ۱۳۹۶

.....................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©