Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۰۳ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۰۳ مارس ۲۰۱۸
:red_circle:اعتصاب کارگران هفت نیشکرتپه

اعتصاب کارگران هفت نیشکرتپه

 

کارگران تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه امروز شنبه ۱۲ اسفند ماه به طور گسترده دست به اعتصاب زدند. کارگران اعتصابی از ساعت ۸ و سی دقیقه در محوطه کارخانه و روبروی دفتر مدیریت تجمع خود را شروع کرده و خواستار دریافت دستمزد های عقب افتاده دی ماه و همچنین پاداش و عیدی  پایان سال شدند. طبق اخبار دریافتی جمعی از کارگران بازنشسته امروز در جمع اعتراضی کارگران حضور داشتند. بارنشستگان بعد از اینکه جوابی دریافت نکردند به دفتر آقا رستمی رفته و با او درگیر شدند  که با دخالت نیروی انتطامی ، رستمی از محل شرکت فراری داده شد. تا زمان دریافت خبر، کارگران هیچ جوابی از کارفرما دریافت نکرده اند.

 

لازم به توضیح است که طی چند روز گذشته مدیریت شرکت در همراهی با چند نفر از اعتصاب شکن ها تلاش زیادی  انجام دادند تا با ایجاد توهم ، تفرقه و دو دلی، از اعتصاب کارگران هفت تپه جلو گیری کنند .این نمایندگان خود خوانده ، عنوان کرده بودند که " آرامش" را به هم نزنید که چرا کارفرما  قول داده مشکلات را حل کند. اما خوشبختانه ما امروز  شاهد حضور کارگرانی بودم که فریب اینگونه توطئه ها را نخورده و می خواهند به نیروی خود مطالبات خود را بدست آورند.

زنده باد کارگرانی  که برای حق و حقوق خود دست به مبارزه می زنند.ک

 

سندیکای  کارگران نیشکر هفت تپه

۱۲ اسفند

-------------------

خودکشی یک کارگر !

 

کارگر نی بر . اهل خرم آباد. محل کار، نیشکر هفت تپه. دارای ۳ فرزند و حدودا  بیست و پنج سال سابقه کار داشته است.  بر اساس خبر دریافت شده، کارگری بنام علی نقدی،اقدام به خودکشی کرد. او با انداختن خود به کانال آب مزارع  نیشکر دست به خودکشی زد و جان باخت.  این کارگر پس از چندین ماه کار کردن و عدم دریافت حقوق از شرکت نیشکر هفت تپه ( با توجه به اینکه این کارگر از هفت تپه چندین ماه حقوق  طلب داشته است ) جهت گرفتن مساعده به امور مالی یا حسابداری شرکت مراجعه کرده اما متاسفانه مسئول مالی شرکت از دادن مساعده به این کارگر نی بر ، خود داری می کند. کارگر نامبرده متاسفانه بر اثرفقر و تنگدستی و نا امید به آینده، دست به خودکشی میزند.

 

 کارگران زحمت کشان

 

چاره کار، خودکشی نیست، زندگی را باید دوست داشت و برای داشتن یک زندگی شایسته و مناسب باید مبارزه کرد. ما نباید از  تلاش برای به دست آوردن تمام نعماتی که توسط ما کارگران آفریده می شود نا امید شویم و اقدام به کاری  کنیم که نه تنهاسودی برای ما ندارد، بلکه خانواده و بستگان و دوستان ما را نگران و پریشان حال می کند و دشمنان طبقاتی ما را خوشحال. پس باید برای بدست آوردن حق و حقوق خود متشکل شد و مبارزه کرد. نباید ناامیدی و یاس که ماحصل نظام سرمایه داری است بر ما چیره شود. باید با امید به آینده بهتر زندگی کرد و مبارزه را به پیش برد .

 

 سندیکای  کارگران نیشکر هفت تپه به خانواده علی  نقدی تسلیت گفته و خود را شریک در این غم بزرگ می دانیم.

یادش گرامی باد.

 

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶

 

سندیکای  کارگران نیشکر هفت تپه.

 

منبع: صفحه تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت_تپه

--------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©