Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۱۰ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۱۰ مارس ۲۰۱۸
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

بازداشت فعال صنفی معلمان،

محمد حبیبی را محکوم می کنیم

 

بازداشت محمد حبیبی معلم دلسوز و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران محکوم است. حبیبی مقابل مدرسه و در حضور دانش آموزان و همکاران، همراه با خشونت فراوان و زدن اسپری فلفل در چشمانش بازداشت شده و حتی خانواده وی نیز اطلاع ندارد که ایشان در کجا زندانی است.محمد حبیبی نظیر دیگر فعالین صنفی زندانی معلمان و دیگر فعالین سندیکایی و کارگری زندانی فعالیت هایی در دفاع از حقوق خود و هم صنفی هایش انجام داده است اما متاسفانه با خشونت بازداشت شده و از فعالیت های حق طلبانه ایشان جلوگیری شده است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برخورد خشونت آمیز با معلم حق طلب محمد حبیبی همچنین زندانی کردن ایشان را قویا محکوم می کند؛ و خواهان آزادی ایشان و کلیه فعالین صنفی زندانی معلمان و فعالین زندانی سندیکایی و کارگری  می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

...................................................................

بیانیه ی کانون‌صنفی فرهنگیان بوشهر

درمحکومیت دستگیری محمد حبیبی

 

به نام انسان و به نام آزادی

دیر زمانی است که در ایران, تحت لوای تعالیم دینی, معلم را جانشین پیامبر, و شغل وی را شغل پیامبری می دانند, ولی در عمل آنچه معلم می بیند و به جان و جسم خود حس می کند, عکس این واقعیت را نشان می دهد, تبعیض حقوقی و منزلتی با دیگر کارمندان ایران به یک طرف, و شکاف جاه و منزلت وی با دیگر معلمان دنیای متمدن جای هیچ حرف حدیثی را باقی نمی گذارد. روزگار معلم را طوری رقم زده اند که باید دست به هر کاری بزند تا زنده بماند و برای دولت کار کند. شووبختانه, دولت های اصلاح طلب و یا میانه رو در ایران, برای ویترین درست کردن, هر دم شعار آزادی تاسیس کانون و سندیکا می دهند و می خواهند به جهان طوری وانمود نمایند که در این بعد جامعه مدنی نیز ما به خواسته معلمان احترام گذاشته و اجازه فعالیت صنفی به انها داده و می دهیم. ولی شوربختانه دم خروس این دروغ بزرگ به یکباره بیرون می زند, و برای به محاق بردن هر نوع فعالیت صنفی,هر چند گاهی دست به دستگیری و به زندان افکندن یکی از بهترین معلمان ابن سرزمین کهن می زند تا شاید بتواند حرکت عدالتخواهی معلمان جهت رفع تبعیض را کند و یا بطور کامل از, بین ببرد. لذا, دستگیری بی رحمانه و دور از شان انسانی آقای محمد حبیبی, از  اعضای هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران را در این راستا دانسته و از مسئولین محترم می خواهیم بیش از این زخم به پیکره معلم وارد نکنند,وی را بی درنگ آزاد نموده تا به آغوش گرم خانواده خویش و کلاس درس برگردد.ما معلمان ایران زمین,سعادت و بهروزی فززندان این خاک پاک را در سر داریم و فعالیت صنفی امان جهت رفع تبعیض از معلم و حفظ جایگاه و منزلت وی هست, جایگاهی که مزایای آن ,فرزندان حاکمان را نیز بی نصیب نخواهد گذاشت.

معلم همیشه زنده خواهد بود.

کانون‌صنفی فرهنگیان بوشهر

هجدهم اسفند نود و شش

...................................

بیانیه‌ی هسته‌ی کنشگران  صنفی فرهنگیان  مازندران،

در حمایت از محمد حبیبی عضو هیأت مدیره‌ی کانون صنفی فرهنگیان تهران.

محمد حبیبی در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۶  توسط قرارگاه ثارالله  سپاه با خشونت و کتک و گاز فلفل و دستبند ، از محل کار خود در هنرستان ، بازداشت شد.

محمد حبیبی را با نوشته  هایش  می توان شناخت. یک معلم نویسنده. فردی اندیشمند ،  متین و آرام و اهل منطق و  گفتگو و قانون مدار.

محمد حبیبی را شاگردانش  می شناسند دلسوز و زحمت کش و مهربان.  

محمد حبیبی در نوشته هایش  رنج و محرومیت و سختی معیشت  کودکان و خانوادهایشان را فریاد می زند 

 

محمد حبیبی  سودای  قهرمانی و مالی نداشته و همواره به توسعه ، عدالت اجتماعی و برابری فرصت ها  به عنوان عاملی کلیدی در گسترش رفاه اجتماعی تاکید داشته  است.

او منتقد پولی شدن آموزش و ایجاد شکاف طبقاتی است.

محمد حبیبی ، منتقد دزدی در صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان است. (شما بخوانید اختلاس)

*  *  *  *  *  *  *

وزارت  آموزش  و پرورش  همیشه ثابت کرده است که نه تنها در دفاع از حقوق صنفی  فرهنگیان  بسیار ناتوان و بی بهره  از شجاعت و صداقت  لازم است ، بلکه مسئولان این وزارت   بدشان نمی آید که بهانه های واهی و بی اساس به دست نهادهای امنیتی  بدهند تا  منتقدان وزارت را سرکوب کنند.

سکوت معنا دار وزارت در برابر سرکوبها ،  تایید کننده‌ و حاوی چه رمز و رازی است ؟!

به راستی شاکی کنشگران صنفی کیست ؟

نهادهای امنیتی ؟ یا وزارت آ.پ ؟ یا نهادهای امنیتی  با اشاره و چراغ سبز وزارت آ.پ ؟!

معلمان ایران با وجود کمبودها و ستم ها و بی عدالتی ها در سخت ترین شرایط ، همچنان در کار خود دلسوزی میکنند. خبر دستگیری محمد حبیبی و روش  برخورد با ایشان  احساسات و خاطر این معلمان را تیره کرد.

ما آموزگاران ، به دانش آموزان خود یاد میدهیم که در برابر دشنام ، لبخند بزنید.

شما ولی به این نسل ، الگوی دیگری نشان میدهید. پاسخ سخن فرهیخته را با کتک و دشنام میدهید. بدانید که  بازتاب الگوی هر کس برای خودش خواهد بود.

به مدرسه برگردید تا به شما درسها بدهیم. این خشونت ها نشانه‌ی قدرت نیست ، نشان درماندگی است.

پاسخ اندیشه و قلم ، کلت و  کتک نیست. از ما آموزگاران پند بشنوید و کتاب تاریخ را ورقی بزنید.

ما کنشگران صنفی فرهنگیان مازندران ، اینگونه برخوردهای غیرقانونی و  خشن و نابخردانه  با کنشگران صنفی را محکوم میکنیم.

محمد حبیبی را آزاد کنید.

از فرهنگیان ایران پوزش خواهی کنید.

 

هسته‌ی کنشگران صنفی فرهنگیان  استان مازندران

۱۷ اسفند ۱۳۹۶

.......................................

بیانیه کنشگران صنفی فرهنگیان استان قزوین

در محکومیت بازداشت عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران

 

خبر دستگیری محمد حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران ، در مقابل دیدگان دانش آموزان همراه با ضرب و شتم ، جامعه فرهنگی و فعالان مدنی را در شوک فرو برد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که همواره دولت روحانی بر حق فعالیت‌های صنفی و مدنی تاکید دارد.

اکنون این سوال مطرح می‌شود چرا معتدل‌ترین فعال صنفی فرهنگی، آن هم به اذعان بیشتر فعالان ، با خشونت دستگیر مي شود ؟

اگر نوشته‌ها و فعالیت‌های این عضو کانون صنفی بررسی شود ، ناظران بی‌طرف متفق القول بر مشی اعتدالی و در چارچوب قانون او مهر تایید می‌گذارند.

 مگر فعالان صنفی و کارگری، جز بهبود شرایط کاری و معیشتی، خواسته دیگری دارند که به جای آنکه دولت پاسخگو باشد، نهادهای امنیتی با خشونت پاسخ می‌دهند؟

 البته اعتراض‌ها تنها به دستگیری محمد حبیبی معطوف نمی‌شود، در چند ماه اخیر فشارها برفعالان صنفی بیشتر شده تا آنجا که آن‌ها را به سکون اجباری کشانده است و کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین یکی از این نمونه‌هاست.

بنابر آخرین اخباری که منتشر شده، دولت روحانی، مانع از فعالیت کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین شده و علیرغم نزديك به دو دهه فعالیت صنفی در سطح استان وكشور ، آنرا بدون پروانه فعالیت پنداشته، و از فعالیت این صنف غیر سیاسی جلوگیری می‌کند،  حال آنکه این کانون با تایید و نظارت فرمانداری، انتخابات هیات مدیره را برگزار نموده است.

 تجربه دولت گذشته نشان داده ‌است که برخوردهای قهرآمیز با فعالان صنفی و مدنی، جز شکاف عمیق دولت و ملت پیامد دیگری ندارد و تنها دامنه اعتراضات را گسترده‌تر می‌کند و روز بروز جامعه را به یاس و ناامیدی می‌کشاند.

اینگونه رفتارهای خشونت آمیز با فعالان صنفی، این پیام را به همراه دارد که حتی انتقادهای درچارچوب قانون و مسالمت آمیز تحمل نمی‌شود و رفتار بدور از خشونت با خشونتی تمام پاسخ خواهد گرفت.

 با وجود این ناملایمات و سختی‌ها، اما همچنان فعالان صنفی در اراده خود برای تحقق عدالت مصمم تر خواهند شد که بهترین پاسخ به این فشارها ادامه مبارزات مدنی، مسالمت‌آمیز، بدور از خشونت و ایستادگی بر خواست صنفی است.

درپایان، یک بار دیگر، بازداشت و برخورد خشونت آمیز با فعالان صنفی را محکوم می کنیم و خواستار آزادی بی قید و شرط محمد حبیبی و سایر فعالان صنفی، کارگری و مدنی هستیم و یادآور می شویم مسئولیت حفظ سلامت جسمی و روحی زندانیان برعهده مسببان این وضعیت است.

 

 

جمعی از فعالین صنفی استان قزوین

۱۳۹۶/۱۲/۱۷

..............................................

در حمایت از محمد حبیبی

 

نامه حمایتی  شش تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج

 

حرکت پر شتاب این جهان در نبض مقاومت علیه ستم و ظلم، نقاب تزویر و سیاه‌کاری از چهره تاجران فضیلت و انسانیت بر می‌کشد تا هر دم به پایان شمارش ثانیه‌های احتضار این شب ظلمانی نزدیکش کند، محمد حبیبی معلم شریف و زحمتکش و عضو شورای مرکزی کانون صنفی معلمان تهران در سر کلاس درس و مقابل چشمان دانش‌آموزانش همراه با ضرب و شتم شدید دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شده است؛ در این ایام که هر از چندی، خبر مرگ یکی از هم‌وطنانمان در بازداشتگاه‌ها به گوش می‌رسد، این امر نگرانی از سلامت جان او را بیشتر می‌کند؛ جرم محمد حبیبی معلمی و دفاع از کرامت انسانی و حقوق غارت‌شده‌ی همکاران و دانش‌آموزانش است و در یک کلام، او مجرم است از آنکه بر رسالت و تعهد انسانی و معلمی‌اش پای می‌فشرد. بی‌شک در برابر این گستاخی و اهانت تنفرآمیزی که با او در سر کلاس درس و تحصیل شده چشمان عدالت‌خواه و آزادی‌ستانی هم در سمتی دیگر به داوری نشسته است تا عدالت و آزادی را در شان و جایگاه واقعی آن تفسیر کند و بنشاند.

لذا با ابراز نگرانی از شرایط این معلم زندانی، از تمامی وجدان‌های بیدار و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری و نیز سندیکای بین‌المللی معلمان می‌خواهیم تا در راستای آزادی فوری وی به هر اقدام پیگیرانه‌ای همت گمارند.

 

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

پیام شکیبا، آرش صادقی، زانیار مرادی، سعید شیرزاد، سعید ماسوری، مجید اسدی.

............................................

دلنوشته عبدالفتاحسلطانی وکیل دربند به یاد

محمد حبیبی معلم و عضوهیات مدیره کانون صنفی معلمان

 

به یاد محمد حبیبی و سایر معلمان در بند

 

فلک به مردم نادان دهد زمام مراد

 تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس

 

من معلمم و معلمی رسالتی بس سنگین و گناهی بس بزرگ است.!! گناهم روشنگری، حق طلبی، عدالت خواهی و زنده نگه داشتن هر ارزشی که بر تارک انسانیت می‌درخشد؛ از این‌رو حق دارند که مرا برنتابند، اسیرم کنند یا شلاق زنند و چون مسیح به صلیبم کشند؛ یا چون حلاج به دار آویزند و یا چون سقراط جام شوکرانم دهند.

 

از نخستین روز مسیح وار صلیب بر دوش کشیدم و طناب دار را بافته و بر گردن انداختم. به فرزندان میهنم آموختم تا حق را از باطل، عدل را از ظلم، روا را از ناروا، راست را از دروغ، کس را از ناکس، مردمان را از نامردمان تمیز دهند؛ این همه برای مکافاتم بس نیست؟!!

 

هریک از این پیامدها می‌تواند موجبات محکومیت به مرگم را فراهم نماید. آری از همان روز نخست می‌دانستم که معلمی شغل پیام‌آوران است و پیام‌آوران در طول تاریخ به دست جزم‌اندیشان بی‌شکیب سخت کیفر دیده‌اند.

 

عبدالفتاح سلطانی،

وکیلی که خاطرات دوران معلمی را هرگز از یاد نمی‌برد.

۱۷ اسفند ۹۶

.......................................

محمد صبور باش

 

علی اکبر باغانی

 

سلام

محمد صبور باش سلول های انفرادی اوین هم مقاومت مردانه ترا پاس خواهند داشت و تیرگی شبهای اوین آرام آرام به روشنی شادی بخشی از امید خواهند رسید من بارها و بارها تنهایی ۲۰۹ را تجربه کرده ام وبار ها صبح را بوسیده ام شلاق های بازجویان را به خاطر دانش آموزان ومعلمان و فریاد های انان را به خاطر دوستان و فحاشی های انان را بخاطر همرزمانت تحمل نما.

 

 میدانم که میتوانی سلولها ترا به قهرمانی  تمام درانفرادی تبدیل خواهد کرد که رهبری سترگ تاریخ معلمان ایران را به ارث خواهی برد تو هم مانند بداقی بهشتی عبدی عمرانی باقری خواستار باغانی صبوروپایداری و این شبهای سرد ظلمانی دو الف راباگرمی آغوش هزاران فرهیخته منتظر استقبال خواهی کرد شب رو به پایان و ستارگان مشغول رقص خورشیدند ومن این رقص را بارها تجربه کرده ام.

 

علی اکبر باغانی

 عضوهیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران و تبعید به زابل سرزمین باد و خاک و اتش فقرفراگیر مبارزه خواهیم کرد تا به منزلت و معیشت  شرافتمندانه خود دست یابیم

--------------------------------

من نمیخواهم محمد حبیبی آزاد شود

سید حسین رئیس زاده

 

من نمیخواهم امثال محمد ، بهشتی ، عبدی و عمرانی ازاد شوند .

اصلا چرا باید زندانی شوند که من التماس کنم که ازادشان کنند .

خسته ام از بس در تلگرام و کمپین مدام نوشتم ، ازاد کنید

ازاد کنید .

بعد این خواهم نوشت

حق ندارید زندانی کنید

حق ندارید قانون اساسی را نادیده بگیرید .

حق ندارید قانون شکنی کنید که اگر به این رویه ادامه دهید ، جوابتان را با شکستن کل قانون اساسی خواهم داد .

اگر به این رویه ادامه دهید ، کل قوانین حاکم بر جامعه را نادیده خواهم گرفت ،

حق ندارید معلم را زندانی کنید .

حق ندارید محمد حبیبی

محمود بهشتی

اسماعیل عبدی

عمرانی را در بند نگه دارید

حق ندارید باغانی را در تبعید نگه دارید .

 

سید حسین رئیس زاده

عضو کانون صنفی معلمان تهران

...................................................

بازداشت محمد حبیبی و نگرانی فعالان صنفی

آیا با تغییر دولتها ،نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی تغییر کرده است؟

 

به گزارش حقوق معلم و کارگر، درحالی که بیش از شش روز از بازداشت خودسرانه محمد حبیبی (عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران) میگذرد، هنوز دلیل بازداشت غیر عادی و همراه با زد و خورد او در مقابل چشمان شاگردان هنرستان محل کارش مشخص نیست. پس از این بازداشت تشکل های صنفی فرهنگیان و فعالان مدنی در سراسر کشور به اشکال مختلف واکنش نشان داده و اعلام نارضایتی خود را ابراز نموده اند.

 

اخیرا طوماری در حمایت از این فعال صنفی در فضای مجازی در حال جمع آوریِ امضا است که تعداد زیادی از معلمان و فعلان مدنی و اجتماعی کشور، به آن پیوسته اند، درقسمتی از این طومار این گونه آمده است:

 

«ما به عنوان جمعی از معلمان ایران و حامیان محمد حبیبی ضمن محکوم نمودن بازداشت همراه با خشونت وی اعلام می کنیم :

 

1. ما خواهان آزادی بدون قید و شرط محمد حبیبی هستیم بایستی وی آزاد گردد و با ضابطین قضایی خاطی به خاطر اعمال خشونت برخورد قانونی صورت گیرد.

2. ما خواهان اعلام موضع وزارتخانه آموزش و پرورش هستیم وزیر باید بدون فوت وقت و به صراحت این خشونت عریان هنگام بازداشت را محکوم نماید. سکوت وزارتخانه تاکنون هیچ توجیه قانونی، حقوقی و انسانی ندارد.

 

3. انتصاب هر نوع فعالیت غیرصنفی و غیر آموزشی به محمد حبیبی را محکوم می کنیم از نظر ما ایراد اتهامات کذب و سناریوسازی در راستای زمینه سازی برای سرکوب فعالان صنفی و مدنی محکوم است و این اتهامات کذایی نمی تواند مانع مطالبه محوری ما گردد.»

 

کانون معلمان تهران پس از بازادشت محمد حبیبی به طور جدی پیگیر وضعیت این فعال کوشا و  خوش نام صنفی است. بازداشت محمد حبیبی باعث نگرانی بیش از حد کانون های صنفی معلمان شده است.  شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران که بلافاصله بعد از بازداشت این فعال صنفی، اصل و نوع بازداشت محمد حبیبی را محکوم کرد، اخیراً در بیانیه ای خطاب به مسئولان کشور اعلام کرده است که :

 

«از نظر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اسفند آخرین فرصت برای زمینه‌سازی، اجرا و تحقق مطالبات فوق از سوی مسئولان است درصورتی‌که خواسته‌های ما محقق نگردد یا وزیر و گروه تبلیغاتی وی بخواهد با هیاهوی رسانه‌ای مطالبات و معوقات را وارونه جلوه داده و تن به مطالبات ندهند و مجلس بودجه ضروری برای تحقق مطالبات را تصویب ننماید، شورای هماهنگی به صورت سراسری، به برگزاری برنامه‌های اعتراضی در قالب تحصن و تجمع در هفته معلم اقدام خواهد نمود و اگر این بی توجهی چون گذشته ادامه یابد و با تهدید و برخوردهای قهری و زندانی کردن کنشگران بخواهند مطالبات برحق مارا تحت تاثیر قرار دهند حتی از برگزاری امتحانات پایان سال سرباز خواهیم زد تا با این روشها صدای حق طلبی سالیان نشنیده ی خویش را به گوش مسوولان و جامعه برسانیم.»

 

با این که این بازداشت اولین برخورد قهری با تشکل های صنفی در تاریخ چند سال اخیر نیست اما نوع برخورد متفاوت با حبیبی در محل کار و سکونت او به دلزدگی و نارضایتی معلمان و فعالان صنفی معلمان و کارگران منجر شده است.

 

این برخورد های قهری نشان دهنده ی این واقعیت است که تغییر دولتها هیچ تغییری در نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی به وجود نیاورده و نخواهد آورد.

 

جهت حمایت از محمد حبیبی و امضای طومار به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHxLAvVnGmhqorr8bN6oBFgYiVz8glbLacB_tQwHohRjP-Ow/viewform

........................................................................

محمد حبیبی فعال صنفی

 و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان را آزاد کنید.

روز شنبه 12 اسفند، محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در مقابل مدرسه محل کار خود پس از ضرب و شتم با زدن اسپری فلفل دستگیر شد و در حالی که اسلحه بر سر او گذاشتند او را به محل زندگی خود منتقل نمودند و پس از ضرب و شتم مجدد وارد منزل شده بعد از تفتیش وی را به محل نامعلومی منتقل نمودند.

محمد حبیبی را می توان از لابلای افکار و عملکرد صنفی و یادداشت هایش شناخت او مخالف خصوصی سازی آموزش است و برای تحقق یک آموزش کیفی و عادلانه و رایگان برای همه تلاش می کند دغدغه های او انسانی و در راستای تحقق یک زندگی شرافتمندانه برای همه از جمله معلمان است. در همین راستا در برنامه ها و مناسبت های مختلف بعنوان یک عضو هیات مدیره فعالیت های موثری داشته است و در عرصه رسانه کوشا و پیگیر مطالبات صنفی و آموزشی است. این کارنامه درخشان در کنار خصلت های انسانی چون فداکاری و صداقت و حق طلبی از وی چهره ای مقبول در نزد معلمان و فعالان مدنی ساخته است.

 

در همین راستا ما بعنوان جمعی از معلمان ایران و حامیان محمد حبیبی ضمن محکوم نمودن بازداشت همراه با خشونت وی اعلام می کنیم :

 

1. ما خواهان آزادی بدون قید و شرط محمد حبیبی هستیم بایستی وی آزاد گردد و با ضابطین قضایی خاطی بخاطر اعمال خشونت  برخورد قانونی صورت گیرد.

2. ما خواهان اعلام موضع وزارتخانه آموزش و پرورش هستیم وزیر باید بدون فوت وقت و به صراحت این خشونت عریان هنگام بازداشت را محکوم نماید. سکوت وزارتخانه تاکنون هیچ توجیه قانونی، حقوقی و انسانی ندارد.

 

3. انتصاب هر نوع فعالیت غیرصنفی و غیر آموزشی به محمد حبیبی را محکوم می کنیم از نظر ما ایراد اتهامات کذب و سناریوسازی در راستای زمینه سازی برای سرکوب فعالان صنفی و مدنی محکوم است و این اتهامات کذایی نمی تواند مانع مطالبه محوری ما گردد.

 

نام و نام خانوادگی:( حتما به فارسی بنویسید و بین نام و نام خانوادگی فاصله بگذارید):

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHxLAvVnGmhqorr8bN6oBFgYiVz8glbLacB_tQwHohRjP-Ow/viewform?entry.2098546632

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©