Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۱۲ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۱۲ مارس ۲۰۱۸
سرکوب کارگران هفت تپه

گزارش خبری «سایت راه کارگر»

 

«ایلنا و کیهان، از فعالیت مجدد کارخانه خبر می دهند»

 

سرکوب کارگران هفت تپه

با اشغال کارخانه  کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط سپاه پاسداران

 

به دنبال اعتصابات و اصرار کارگران  نیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق خود، و در پی التیماتوم نیروهای امنیتی،   روزشنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۶ و در نهایت توهین به پنج هزار کارگر هفت تپه، رئیس اداره اطلاعات شوش با ورود به   کارخانه، کوره بخار را روشن کرده و در واقع با این کار خود نهایت توهین را به کارگران این کارخانه ابراز داشت. هم زمان با این اقدام توهین آمیز، در شرایطی که پنج هزار کارگر و کارکنان نیشکر هفت‌تپه در انتظار حقوق معوقه و عیدی و پاداش پایان سال هستند، روابط عمومی این شرکت خبر داده است که کلیه بخش‌های مدیریتی، اداری و زیرمجموعه‌های وابسته از ۱۸ اسفند تعطیل شده‌اند.

 

خبرهای رسیده از کشت و صنعت هفت تپه نشان می دهد که از روز شنبه  شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ، از صبح تا غروب نمایندگان سپاه مشغول رفت‌و‌آمد به کارخانه و‌ دفتر مجتمع بوده و بالاخره شب کنترل کامل همه‌ چیز را در دست گرفته‌اند. آنها به نمایندگان کارگران اعلام کرده‌اند که دیگر کارخانه‌ای در کار نیست و شما از این پس کارگر محسوب نمی‌شوید و به‌همین‌دلیل تجمعات شما نه به عنوان کارگران مجتمع، بلکه به عنوان افراد اغتشاش‌گر تلقی و‌ به همان شکل هم با شما برخورد خواهد شد. درعین‌حال خبر از جو شدید امنیتی در محل داده شده و ازجمله اخباری پخش شده مبنی براین که این تصمیم سپاه در جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای امنیت و با فرمان مستقیم خامنه‌ای برای پایان دادن قطعی به "غائلۀ" هفت‌تپه گرفته شده است.  گفته می شود كه خامنه اي دستور داده: "بساط اعتراضات كارگران را جمع كنند!"

به دنبال اشغال کارخانه توسط سپاه  فضا بشدت امنیتی هست.  سپاه برای کنترل کارخانه پاسداران بازنشسته را وارد محیط کارخانه کرده است و آنها تلاش دارند روحیه کارگران را تخریب کنند. به این ترتیب پاسداران بدون یونیفرم و با ظاهر خیرخواهی وارد گفتگو با کارگران می شوند. آنها به کارگران گفته اند که :  «قضیه الان در دست شورای امنیت ملی امنیت است و معنایش اینه که جمع‌شدن شما توی محل اقدام علیه امنیت محسوب میشه...احتمالآ به شما یک پایان خدمت میدن ، به صلاح شماست که بگیرین برین پی‌ی کارتون...بهتره فکر کنین که کارخونه‌ای در کار نیست»

همزمان‌  با هجوم سپاه و نیروهای بازنشسته و لباس شخصی این نیرو، چهره های شناخته شده کارگری هفت تپه یا دستگیر شده اند و یا کسانی نیز مخفی گشته تا از دسترس نیروهای سرکوب دور بمانند. از این رو، عدم حضور نیروهای با تجربه کارگری و هم زمان حضور پاسداران بازنشسته، کارگران را در وضعیت دشواری قرار داده است. تلاش نیروهای بازنشسته سپاه این است تا با پخش شایعات گوناگون و بویژه پخش اخبار دستگیری فعالان کارگری، روحیه کارگران را در هم بشکنند.

 از روایات دیگری که بین کارگران درجریان است،  این است که نیروهای امنیتی با پخش خبر دستگیری‌های شبانه و ساکت فعالان کارگری در مجتمع فولاد از کانال‌های مختلف، تلاش می کنند که جو رعب و وحشت در میان کارگران هفت تپه را گسترش دهند. مجموعه‌ی این اخبار نگرانی‌هایی را در میان کارگران دامن زده و بحث‌ در مورد راهبردهای ممکن درجریان است.

***************************

هم زمان با این اخبار، کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت تپه در آخرین پست خود در روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ آورده است:

 

حقوق میخواهیم نه وعده

 

 

همانطور که اعلام  کرده بودیم امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه جلسه ای با حضور نمایندگان کارگران ، نمایندگان کارفرما  و نماینده شورای تامین شهر ، یعنی فرماندار، در فرمانداری شوش برگزار شد. فرماندار شوش به نمایندگان کارگران گفته است که کارگران به سر کار های خود بازگشته و کارخانه مجددا شروع به کار کند تا بعد از راه اندازی کارخانه و تولید شکر ، کارفرما بتواند به خواسته های کارگران جوابگو باشد. بر اساس آخرین خبر دریافت شده، نمایندگان کارگران هفت تپه به فرماندار اعلام کرده اند که باید با کارگران اعتصابی صحبت کرده و نتیجه مذاکره را به آنها اعلام داریم . موافقت یا عدم موافقت باید از طرف کارگران اعلام شود. تا مخابره این خبر کار همچنان تعطیل است!

 

کارگران اعتصابی هفت تپه؛

 

ما سندیکای کارگران هفت تپه به شما درود می فرستیم . شما کارگران برای رسیدن به مطالبات به حق خود تا کنون دست از مبارزه برنداشته اید و این اولین قدم برای رسیدن به مطالبات می باشد.  ما بار ها گفته ایم که با اتحاد  و همبستگی می توانیم به خواسته هایمان  برسیم ، ما راه دیگری نداریم،  پس نباید نا امید شد.

 

همچنین درود می فرستیم به نمایندگان واقعی شما ( نمایندگان کارگران اعتصابی)  که در جلسه امروز شرکت داشتند  و آنها  خودسرانه از طرف شما تصمیم نگرفته اند و قرار گذاشتند تصمیمات جلسه را به شما اطلاع دهند تاشما کارگران اعتصابی خود تصمیم گیرنده باشید .

 

 بله ، نمایندگان ثابت کردند که آنها پلی هستند میان شما کارگران با صاحبان  سرمایه و آنها نمی توانند بدون مشورت با شما با کارفرما به  هیچ توافقی برسند.

سندیکای نیشکر هفت تپه

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

صفحه تلگرام سندیکای هفت تپه

................................................

ایلنا کد خبر: 602856  ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۱:۲۳:۲۲   A

فعالیت مجتمع نیشکر هفت تپه از سر گرفته‌ شد

عیدی و حقوق دی‌ماه کارگران پرداخت می‌شود

 

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از فعالیت دوباره این واحد تولیدی پس از یک وقفه دو روزه با وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خبر دادند. به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از شروع به کار این کارخانه خبر دادند و گفتند:  فعالیت این واحد تولیدی که از روز جمعه (۱۸ اسفند ماه) در نتیجه اعتراض کارگران به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان متوقف شده بود، امروز صبح (یکشنبه ۲۰ اسفند ) بار دیگر از سر گرفته شده است. یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه در حال حاضر همه کارگران مجتمع مشغول به کارهستند، گفت: این اتفاق به دنبال جلسه روز گذشته اعضای شورای تامین شهرستان شوش رخ داد و در حال حاضر فعالیت همه بخش‌های مجتمع بویژه کارخانه شکر از سر گرفته شده است. وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه مسئله معوقات مزدی و بیمه‌ای است که روز گذشته اعضای شورای تامین با حضور ۱۵ نفر از نمایندگان کارگری درمورد این مشکلات تصمیم‌گیری کردند.

 

به گفته وی، اعضای شورای تامین شهرستان شوش مقرر کردند کارفرما تا پایان اسفند ماه سال جاری دستمزد دی‌ماه  کارگران را به همراه عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کند. سایر مطالبات باقیمانده که مربوط به دستمزد بهمن و اسفند ماه سال‌جاری می‌شود نیز بعد از سال نو تامین اعتبار و پرداخت می‌شود. او گفت: همچنین تصمیم گرفته شد؛ کارفرما با آغاز تولید شکر، ۱۰ کیلو از سهمیه شکر مربوط به ماه رمضان کارگران را توزیع کند. این کارگر با تاکید بر اینکه ما خواستار دریافت معوقات مزدی خود هستیم، در ادامه افزود: اگر کارفرما بخواهد به خواسته ما کارگران هفت تپه بی‌توجهی کند، همچنان به اعتصاب ادامه می‌دهیم.

.............................................

کیهان » کد خبر: ۱۲۸۳۶۹تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

فعالیت کارخانه نیشکر هفت تپه از سر گرفته شد

توليد شکر در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در استان خوزستان پس از يک هفته تعطيلي با توافق حاصل شده بين کارگران و کارفرما ازدیروز (دوشنبه) از سر گرفته شد.

کارگران بخش‌هاي مختلف اين شرکت از روز يکشنبه 13 اسفند ماه به مدت يک هفته به دليل پرداخت نشدن حقوق ماه‌هاي دي، بهمن و نيز پاداش و عيدي پايان سال دست از کار کشيدند و توليد شکر در اين شرکت را متوقف کردند.

در پي توافق حاصل شده بين کارگران معترض و مديريت اين شرکت مقرر شد با از سرگيري فعاليت در اين شرکت بزرگ توليد شکر، پرداخت حقوق معوقه دي ماه کارکنان از دیروز آغاز و از هفته آينده نيز عيدي و پاداش کارکنان پرداخت مي‌شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه با توجه به توافق حاصل شده بين نمايندگان کارگران و نيز مديريت شرکت با حضور مسئولان محلي، پرداخت مطالبات کارگران در دستور کار قرار گرفت.

پرداخت سهميه شکر کارگران همزمان با ورود اولين کيسه شکر به انبار شرکت، پرداخت حقوق دي ماه و عیدی پاداش تا قبل از پايان سال و پرداخت حقوق معوقه بهمن ماه در اوايل سال آينده از جمله مواردي است که مورد توافق کارگران و کارفرماي شرکت قرار گرفته است.

با پايان تجمع و اعتراضات کارگري، کوره بخار، آسياب و کارخانه شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه روشن شده و چرخ توليد شکر در اين شرکت بار ديگر به حرکت در آمد.

همچنين عمليات برداشت نيشکر از مزارع از عصر روز يکشنبه در اين شرکت آغاز شده و انتقال نيشکر به آسياب کارخانه نيز در حال انجام است.

حدود پنج هزار نفر از طريق فعاليت در شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت‌تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش مي‌کنند.

کشت و صنعت هفت‌تپه در 15 کيلومتري شهر شوش قرار دارد و قديمي‌ترين کارخانه توليد شکر از نيشکر در کشور است که نيم قرن از تاسيس آن مي‌گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسي اواخر سال 1394 از سوي سازمان خصوصي‌سازي از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.

..........................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©