Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۲۷ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۲۷ مارس ۲۰۱۸
امرروز۷فروردین ۹۷کارگران بخش های کشاورزی هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق بهمن واسفند۹۶دست به راهپیمایی وتظاهرات اعتراضی به

 

راهپیمایی وتظاهرات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه

 در هفتم فروردین۱۳۹۷

 

مقاومت کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

 

بر پایه فیلم منتشر شده در کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ، امرروز ۷ فروردين ۱۳۹۷  کارگران بخش های کشاورزی هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق بهمن واسفند۹۶دست به راهپیمایی وتظاهرات اعتراضی به سمت بازارشهرزدند.

 

کارگران و کارکنان نیشکر هفت‌تپه از اواسط دی‌ماه ۹۶ برای احقاق حقوق معوقه خود و رسمی شدن کارگران قراردادی دست به اعتراضات و اعتصابات گوناگونی زده اند که در هفته آخر اسفند، با هجوم سپاه پاسداران به شرکت صنعتی نیشکر هفت تپه و اعزام سپاهیان بازنشسته در میان کارگران، تلاش کردند تا مقاومت کارگران را بدون پاسخ دادن به خواست هایشان در هم بشکنند و سپس با احضار فعالان کارگری، قصد داشتند اتحاد کارگران را در هم بشکنند، اما حرکت امروز ۷ فروردين ۱۳۹۷  نشان داد که مقاومت کارگران همچنان با قدرت ادامه دارد. پیش از این کارگران بخش‌های کشاورزی، بازرگانی، خدمات و کارگران رسمی بخش تجهیزات در اعتراض به مزد معوقه مهر ماه و معوقات مانده از سال ۹۴، بارها دست از کار دست کشیده بودند.

 

کشت و صنعت هفت‌تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش با ۵۰ سال سابقه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در ایران است. این مجتمع اواخر سال ۱۳۹۴ از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. کارگران در راهپیمایی اعتراضی امروز خود شعار می دادند: «کارگر هفته تپه، گرسنه ایم گرسنه ایم!» کارگران هفت تپه بارها  خواهان بازگشت شرکت نیشکر هفت تپه از بخش خصوصی به زیر نظارت دولت  و حضور نمایندگان کارگران در نظارت بر کارکرد مدیریت شرکت شده اند.

 

فیلم تظاهرات و راهپیمائی کارگران نیشکر هفت تپه

https://youtu.be/58oK7Txfik4

-----------------------------------------------------

نامه جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه

 

با سلام خدمت تمام همکاران و کارگران شریف هفت تپه

درود ها بر شما که مثل همیشه اتحاد و برادری خود را در تمام زمینه ها حفظ نموده و چه هنگام کار و تلاش و چه آنجایی که برای احقاق حقمان دست به اعتصاب میزنیم که اعتصاب و اعتراض جهت دریافت مطالبات، حق قانونی ماست و مانند  امروز با همبستگی خویش اجازه ندادیم آبیاری مزارع به پیمانکار واگذار شود، اما برادران عزیزم در این راستا دو نکته بسیار حائض اهمیت است که به سمع و نظر شما می رساند :

یکم :ما همیشه با خشونت و آسیب رساندن به اموال شرکت مخالف بوده و هستیم چرا که معتقدیم شرکت هفت تپه و تمام اموالش از آن کارگران شریف هفت تپه بوده و هست پس خواهشی که از عزیزان داریم این است که اعتصابات خود را به دور از خشونت و آسیب رساندن به اموال شرکت و به صورت مسالمت آمیز  انجام دهیم.

دوم : با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و کاهش قند نیشکر ضروری ست هر چه سریعتر حاصل دست رنج خود را که در گرما و شرجی 60 درجه تابستان زحمت آبیاری و داشت آن را کشیده اید، برداشت شود و از آنجایکه هم اکنون انبار شکر در دست خود کارگران است خواهشمندیم نیازی به خاموشی مکرر کارخانه نمی باشد، بگذاریم نی برداشت شود و شکر وارد انبار شده و در عوض جلوی خروج شکر را بگیریم نه جلو برداشت حاصل دست رنج خویش را.

 

با تشکر

 

جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه

۷ فروردین ۱۳۹۶

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©