Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۳۱ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۳۱ مارس ۲۰۱۸
Arjmand

گزارش خبری سایت راه کارگر

 

مقاومت درخشان کارگران هفت تپه

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پادگان نیست، محل کار کارگران است

 

 

به دنبال تعطیلی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از سوی مدیریت این شرکت و تظاهرات و گردهم آئی کارگران برای مقابله با این تصمیم، نیروهای سرکوبگر رژیم وارد عمل شده اند. در روز پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ماموران انتظامی  حبیب چنانی که همراه دیگر کارگران هفت تپه در راه امدن به شوش برای شرکت در تجمع کارگران جلوی فرمانداری بود، توسط نیرو انتظامی  بازداشت شده با حکم قاضی کشیک دادگستری شهرستان شوش به زندان دزفول منتقل شد. هم زمان خبر می رسد تعدادی از کارگران این شرکت از جمله  حسن نعامی، حمیدکثیر، کریم دبات، مجید چعب،احمد چنانی و کریم زبید توسط نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم دستگیر شده اند تا به آنها نشان داده شود که پاسخ درخواست  دستمزد و حقوق معوقه، عیدی و پاداش، زندان است و اعتراض به بدقولی های کارفرمای خصوصی و تلاش برای بازگشائی این شرکت، مالیاتی هم چون زندان دارد.

 

اکنون به نظر می رسد که سیاست عمومی دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضائی رژیم دیگر پاسخ گوئی به خواست های کارگران نیست، بلکه تلاش برای درهم شکستن مقاومت آنهاست. در طول روزهای گذشته علاوه بر دستگیری چهره‌های شناخته‌شده، همه‌ی کارگران معترض بدون استثناء مورد بازجویی‌ قرار گرفته‌اند. این بازجویی‌ها در اتاق‌هایی در محل کارخانه صورت می‌گیرد تا به این ترتیب از طرف نیروهای امنیتی ‌‌سپاه ادعا شود که «بازجویی در کار نبوده بلکه مذاکره با معترضین به‌منظور مطلع‌شدن از خواست‌هاشان» بوده است!

 

در جریان این به اصطلاح  "مذاکرات" که نام جعلی بازجوئی های بیشرمانه است، کارگران به‌شکل آشکاری مورد تهدید قرار می‌گیرند. به آنها تأکید شده که درصورت مصاحبه با رسانه‌های غیرخودی، باید هزینه‌ی آن را بپردازند. تنها می توانند  درصورت تمایل، با رسانه‌های سپاه همچون  تسنیم و فارس‌نیوز مصاحبه کنند. به‌گفته‌ی کارگران، سپاه تلاش می‌کند سیاست ارعاب خود را در قالب خیرخواهی و پرهیز از مارک‌ امنیتی خوردن به‌پیش ببرد، سیاستی که در شکل بازجویی‌ها و یا اعلام حق مصاحبه‌کردن به شرطی که با عوامل بیگانه نباشد، خود را به نمایش می‌گذارد.

سپاه همچنین درصدد است که به بهانه‌ی بی‌کفایتی‌های مسئولان و بن‌بست‌های موجود، بعنوان ناجی وارد ماجرا شده، مالکیت مجتمع سودآور هفت‌تپه را دراختیار بگیرد و در ادامه با مدیریت امنیتی‌ کامل، معضل را حل‌و‌فصل کند. آنها این امید را دارند که چشم‌انداز تداوم کار شرکت، برخی نگرانی‌های اقتصادی‌ای کارگران را برطرف کند و به اصطلاح با شعار «کاچی به از هیچی» در صفوف آنها انشعاب ایجاد کرده، و از شتاب مبارزات بکاهند.

 

اما این سیاست های سرکوبگرانۀ چند وجهی، خللی در اراده کارگرا ایجاد نکرده است و روحیه رزمندگی کارگران بسیار بالاست و با دقت توطئه های سپاه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند. برای مقابله با توطئه های سپاه و طرح های سرکوبگرانه نهادهای گوناگون حکومتی، جمعی از کارگران مبارز از طریق کانال تلگرامی سندیکا متن زیر را به اطلاع همرزمان کارگر خود رسانده اند:

با سلام خدمت همه ی دوستان و همکاران عزیز در شرکت نیشکر هفت تپه

لطفا همه  دوستان کارگران نیشکر هفت تپه شیفت عصر کار وشبکار فردا صبکار سرکار حاضر شوید هدف از این حضور تجمع همکاران و گرفتن تصمیم برای آینده  شرکت توسط خود کارگران شریف هفت تپه می باشد

این فراخوان از طرف جمعی از کارگران نیشکرهفت تپه میباشد.

مورخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

 

 با توجه به مقاومت و مبارزه کارگران، روز جمعه از سوی فرماندار شوش اعلام شد که شرکت نیشکر هفت تپه از فردا شنبه فعالیت خود را از سر می گیرد. براساس این وعده، کارفرما موظف شده است ظرف دو ماه آینده کلیه مطالبات و حقوق کارگران را پرداخت نماید.اما  کارگران نیشکر هفت تپه به این وعده ها اعتماد ندارند زیرا فرمانداری و مدیریت هفت تپه پیش از این هم به کارگران همین وعده ها و از جمله  وعده تصفیه حساب کامل بدهی ها را داده بودند اما به وعده های خود عمل نکردند.

کارگران واحدهای گوناگون هفت تپه تلاش دارند با اقدامات گوناگون مانع از تحقق طرح های مدیریت و سپاه و دیگر بخش های حکومتی شوند که بصورتی متحد علیه کارگران عمل می کنند. در شرایط کنونی

آزادی‌ی بی‌قید‌و‌شرط و فوری‌ی دستگیرشدگان،

 پایان‌دادن به تعقیب کارگران مخفی‌شده،

 دریافت دستمزدها و پاداش‌های معوقه و (ازجمله رسیدگی به وضعیت بازنشستگان شرکت)،

 و ادامه کار شرکت نیشکر هفت تپه ،

از خواست های اساسی کارگران است.

سپاه در جریان اشغال کارخانه و تلاش برای درهم شکستن اعتصاب، در صدد برآمده بود که علاوه بر نیروهای لباس شخصی خود، از بازنشستگان شرکت هفت تپه نیز به عنوان اعتصاب شکن استفاده کند که با مخالفت جدی این پیشکسوتان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روبرو شد و خواست رسیدگی به وضعیت بازنشستگان شرکت نیز به خواست های کارگران افزوده شده است. این اقدام همآهنگ، قدرت مقاومت کارگران شاغل و بازنشسته در برابر توطئه های گوناگون را گسترده تر ساخته است.

 

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که تجربه سال ها مقاومت و مبارزه را دارند و از یک سندیکای مستقل و ریشه دار برخوردارند، ضمن استقبال از حمایت های همه نیروهای  مدافع حقوق و مبارزات کارگران،  خواهان احترام به استقلال خود هستند و بهره برداری های فرقه گرایانه و تبلیغاتی از مبارزات خود را مضر و ضربه زننده به مبازره و مقاومت کنونی خود می دانند. این نکته ای است که هم سندیکای نیشکر هفت تپه و هم فعالان کارگری این شرکت، بارها بر آن تاکید کرده اند.

.......................................

کارگران کشت و صنعت هفت تپه

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷

 

ما کارگران نیشکر هفت تپه علیرغم تصمیمات خودسرانه آقای امید اسدبیگی و از دیروز تا امروز  با دادن بیانه و بخشنامه در تلاش است، تا به اعتصاب متحدانه ما خاتمه دهد هیچ گونه توجهی به پیامهای اسدبیک نشان نخواهیم داد تا زمانی که تنها خواسته ما کارگران محقق شود.

 

ما کارگران نتیجه آخرین جلسه مسئولین محلی دولتی و استان با آقای اسدبیگی را قبول نداریم، و این آن چیزی نیست که خواسته همه کارگران باشند و آن را قبول کنیم،

 

جناب آقای امید اسدبیگی مدیر عامل محترم ما کارگران زحمتکش و مظلوم هفت تپه با هیچ کدام از پیشنهادها, تصمیمات, تغییرات, وآخر ماندن شما در هفت تپه را قبول نخواهیم کرد

و حتی با قائم مقامی جدید آقای درخشانی قائم مقامی آن را قبول نخواهیم کرد

چون در این دوسال مدیریت ضعیف و بی کفایتی  شما ثابت کرده است که هیچگونه صلاحیت مدیریت و ماندگاری و مالکیت هفت تپه را ندارید و نخواهید داشت

 

ما کارگران هفت تپه با ماها انتظار و وعدهای توخالی مسئولین و مدیریت شرکت و خریدن وقت برای ماندگاری این بخش خصوصی ناتوان و تثبیت جایگاه آن در هفت تپه روبه رو هستیم، و با این وجود تا امروز هیچ گونه از خواستهای ما عملی نشده و هر باری که دست به اعتصاب می‌زنیم وعدهای پوچ و تو خالی نصیب ما می‌شوند

 

ما کارگران هفت تپه دیگر این بخش خصوصی را به رسمیت نمیشناسیم و تا زمانی که این بخش خصوصی ناتوان و نالایق در هفت تپه باشد دست از اعتصاب نخواهیم کشید

 

حضور محترم جناب آقای دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان :

جناب آقای استاندار محترم با عرض سلام و ادب , این بخش خصوصی در این دوسال مدیریت آن در اداره هفت تپه نتیجه منعکس داده و در اداره شرکت ناتوان و به بن بست رسیده است و نتیجه آن روز به روز وخیم‌تر و شرکت را وارد بحرانهای جدید از جمله بدهی مالی و مهم نرسیدن به وضعیت و امکانیات شرکت که فرسودگی شدید تأسیسات صنعتی و غیر صنعتی شده است که باعث خسارتهای فراوان و جبران ناپذری به شرکت شده است،

 

جناب آقای استاندار محترم تنها و آخرین خواسته ما کارگران هفت تپه واگذاری شرکت به بخش دولتی و یا واگذاری آن به بخش دیگر غیر دولتی و بومی که لایق این شرکت عظیم هفت تپه باشد و از شما مقام عالی و توانمند استان خواهشمندیم به خواسته ما کارگران توجه ویژه‌ای شود و از شمای گرانقدر و دلسوز انتظار داریم خواسته ما را به مقام عالی دولت محترم منتقل کنید

 

پیشاپیش از مساعدت و حل مشکلات ما کارگران از شما مقام عالی و توانمند استان تشکر و قدر دانیم.

 

و من الله التوفيق

 

کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷

.....................................

پیام دریافتی از یکی از کارگران

 

سلام

امروز  سه راه هفت تپه ماشین های اطلاعات و نیروی انتظامی سعی در توقف کارگران داشتند ولی در نهایت پیش از  بیمارستان شوش، توانستن بیشتر کارگران رو متفرق کنند.

تعداد اولیه کارگران به نسبت زیاد بود، و وسایل نقلیه هم زیاد بودن ولی آخرش حدود ۱۰۰ نفر رسیدیم جلوی فرمانداری. یکی از مامورین  هم چپ و راست، از تجمع کارگران عکس میگرفت..

مسیر جلو فرمانداری کاملا باز بود و مشکلی برای عبور و مرور وسایل نقلیه پیش نیومد.

معاون فرماندار هم فقط سعی در آرام سازی داشت و هیچ نتیجه خاصی حاصل نشد.

کلاً توی تجمع هم نمیشه نتیجه کلی و نهایی و قطعی گرفت وگرنه خواسته اول ما اخراج بخش خصوصی و برگشت شرکت به دولت هست.

اخراج کابینه رستمی دردی رو دوا نمیکنه و دقیقا هیچ فرقی نداره که کی بیاد سر کار، چون کارفرما در پرداخت مطالبات ناتوان هست.

فعلاً هم ظاهراً جلسه شورای تامین در اهواز تشکیل شده و طوری هست که دیگه جلسات رو در اهواز و با حضور استاندار تشکیل میدن..

تا الان که با این جلسات هیچ نتیجه قابل قبولی نگرفتیم.

امیدوارم بالاخره نتیجه مناسبی حاصل بشه..و کماکان کارگران در اعتصاب هستن.

پاینده باشید

................

صفحه تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه  تنها منبع خبری کارگران هفت تپه می باشد.

...........................................................

شرح دستگیری یک کارگر نیشکر هفت تپه

 

یکی از دستگیر شده گان اعتراضات دیروز کارگران نیشکر هفت تپه به نام «جمشید» در توضیح دستگیری خود نوشت:

من به همراه شش نفر دیگر در تظاهرات دستگیر شدیم. منو با یک ماشین تاکسی بردند  توی یک زندانی که یک خونه دارای زیر زمین بود. آنجا دیدم  نفرات دیگری را هم دستگیر کردند. به من گفتند

 یک بار دیگر دستگیر بکنیم تو را می فرستیم  توی اوین. برگه ای جلوم گذاشتم اثر انگشت گرفتند و عکس از من گرفتند  و قلم دادند که امضا کنم. بعد شب منو سوار یک خودرو دیگری کردند توی میدان که رسیدم گفتند برو پایین ... از بقیه خبر ندارم که آزاد شدند یا نه.  این هم جواب ما که حقوق نگرفتیم .

ولی خیال کردند که ازشون می ترسیم. این اسد بیکی حالا رفته تهران. انشالله تصادف کند بمیره.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©