Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۱۷ آوريل ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۱۷ آوريل ۲۰۱۸
:red_circle: آخرین وضعیت پرونده محمد حبیبی

پیروزی رویت میشود، حتی اگر در کاسه چشمان من و تو گیاه بروید

 

تشکر و قدردانی

کمیته دفاع از محمد حبیبی 

 

مردم شریف ایران!

همکاران عزیز!

دانش آموزان گرامی!

 

امروز پس از 44 روز بازداشت موقت همکار، دوست و رفیق عزیزمان محمد حبیبی  از زندان اوین با قید وثیقه آزاد شد. بازداشتی غیرقانونی و همراه با خشونت که اعتراضات جدی در سطح جامعه در پی داشت و نشان داد که معلمان و مردم فعالان صنفی و عدالتخواه را تنها نمی گذارند.

 

کمیته دفاع از محمد حبیبی  ضمن تاکید مجدد بر حق فعالیت صنفی و دفاع از حق تشکل یابی مستقل وظیفه خود می داند که از تمام کسانی که ما را به هرشکل یاری نمودند و در روزهای سخت کنار ما و خانواده #محمد_حبیبی ایستادند تشکر و قدردانی نماید.

 

ما از تمام تشکل_های_صنفی_فرهنگیان، فعالان_صنفی، همکاران_عزیز کمپین_های_صنفی_فرهنگیان، گروههای_مجازی_تلگرامی و گروههای_بازنشستگان بخاطر موضع گیری حمایتی و محکومیت بازداشت محمد_حبیبی  قدردانی می کنیم و  نقش رهبری و راهبردی #شورای_هماهنگی_تشکل_های_صنفی_فرهنگیان_ایران را در این زمینه و حمایت از سایر معلمان دربند  ستایش می کنیم.

 

آقای حسین_تاج و آقای امیر_رئیسیان بعنوان وکلای آقای حبیبی از روز اول دستگیری  تاکنون صادقانه و فداکارانه به ما یاری رساندند و با پیگیری پرونده  و ارایه مشاوره حقوقی ما را یاری نمودند از ایشان تشکر و قدردانی می کنیم.

 

همچنین از تمام فعالان_مدنی، #دانشجویان، زنان و کارگران بخصوص تشکل_های_کارگری_و_مدنی  صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم و حمایت های اجتماعی آنان را مایه دلگرمی و پشتوانه اجتماعی جنبش معلمان ایران می دانیم.

 

ما از تمام خبرنگاران و روزنامه_نگارانی که صدای ما شدند قدردانی می کنیم در حالی که برخی رسانه ها و سایت های_اقتدارگرا مشغول پرونده سازی برای فعالان صنفی هستند و برخی رسانه ها و روزنامه های_مدعی_اصلاح_طلبی با سکوت و فرصت دادن به برخی بولتن_سازان_امنیتی زمینه سرکوب را فراهم می کنند نقش و جایگاه رسانه ها و روزنامه نگاران مستقل و فعالان_رسانه_ای_در_شبکه_های_مجازی بیشتر نمایان میشود ما از تمام کسانی که  صدای_بی_صدایان هستند و در این مدت صدای عدالتخواهی معلمان ایران شدند سپاسگزاریم.

 

حمایت های_مردمی و پیام های دلگرم کننده اولیا و دانش أموزان در روزهای پر التهابی که آقای حبیبی در سلول_انفرادی بودند مایه قوت قلب خانواده و کمیته بود ما از تمام رفقای عزیز بخصوص دانشجویان سابق دانشگاه_تربیت_دبیر_رجایی و دوستان گرامی و خانوادگی محمد_حبیبی تشکر می کنیم.

 

ما از همکاری و حمایت های همکاران محمد_حبیبی  در هنرستان_اندیشه تشکر می کنیم و از تلاش های آن دسته از همکاران اداری و ستادی که پیگیر وضعیت آقای حبیبی بودند سپاسگزاریم در عین حال همچنان منتظر موضوع گیری شفاف و اصولی وزارتخانه و محکومیت دستگیری همراه با خشونت محمد_حبیبی هستیم

 

زنان_معلم و زنان_بازنشسته  در برنامه ها و کمپین حمایت چون دیگر کنش های صنفی حضوری موثر داشتند ما این حضور را ارج می نهیم و این حمایت ها و حضور را از نشانه های اعتلای جنبش_معلمان ایران می دانیم.

 

اما زحمت اصلی هدایت و راهبری شبانه روزی کمپین و کانال  دفاع از محمد حبیبی با ادمین_ها و اعضای این کمپین بود از همه تشکر می کنیم.

 

آزادی هرچند موقت محمد_حبیبی با سپردن 250 میلیون تومان وثیقه تنها در  سایه این حمایت ها و همبستگی ها امکان تحقق داشت از همین رو و با توجه به اینکه معتقدیم محمد_حبیبی و سایر فعالان صنفی و مدنی همچون محمود_بهشتی_لنگرودی ، اسماعیل_عبدی ، مختار_اسدی و عبدالفتاح سلطانی و ... مجرم نیستند بر تلاش برای حمایت از محمد حبیبی تا تبرئه و آزادی وی تاکید می نماییم و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی و سایر معلمان و فعالان صنفی و مدنی هستیم و باور داریم  باید کسانی تحت پیگرد قرار گیرند که فقر و گرسنگی را به اکثریت جامعه تحمیل نموده اند کسانی که با سیاست های غلط باعث بحران در کشور و نظام آموزشی شده  و کودکان این سرزمین را بی آینده کرده اند.

 

این ما هستیم که از موضع عدالتخواهی و صنفی مطالبه می کنیم و این مسئولان هستند که باید پاسخگوی عملکرد اشتباه و بحرانزای خود باشند.

 

به امید روزی که هیچ معلمی پشت میله های زندان نباشد

 

به امید تحقق

صلح ، آزادی و برابری

کمیته دفاع از محمد حبیبی

26 فروردین 1397

......................................

آخرین وضعیت پرونده محمد حبیبی

 

محمد حبیبی که روز 12 اسفندماه همراه با خشونت دستگیر شده بود روز 26 فروردین با سپردن وثیقه 250 میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شد

 

  این فعال صنفی که توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده بود در شعبه 2 بازپرسی دادسرای مقدس اوین به اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام متهم شده است و محمد_حبیبی در طی بازجویی و بازپرسی این اتهامات را رد نموده است مصداق اتهام تبانی و اجتماع،  فعالیت های صنفی در قالب کانون صنفی معلمان تهران و مصداق تبلیغ علیه نظام نیز کانال کانون صنفی معلمان و فعالیت های صنفی_رسانه ای وی عنوان شده است. در تمام این مدت محمد_حبیبی طبق قانون، فعالیت خود را شفاف، صنفی و قانونی دانسته و بر حق فعالیت صنفی خود تاکید نموده است.

 

آقای حبیبی در این مدت ، 16 روز از حبس خود را در  سلول انفرادی که احتمال داده میشود در شرق تهران و موسوم به بند یک الف سپاه است خارج از زندان اوین سپری نموده  و متاسفانه در این مدت زندان انفرادی به دستور ضابط قضایی بصورت غیرقانونی و با اجبار_موهای_آقای_حبیبی_تراشیده شده است.

 

همانطور که می دانید روز 26 اسفند پس از اتمام بازجویی ها به خانواده محمد_حبیبی  وعده پذیرش وثیقه داده شد اما مبلغ آن از سوی بازپرس تعیین نشد و محمد_حبیبی  روز 27 اسفند  به بند 4 عمومی منتقل گردید. همان 26 اسفند خبر وعده پذیرش وثیقه از سوی کمیته دفاع از محمد حبیبی  منتشر گردید اما روز بعد در کمال ناباوری، مقام قضایی خلف وعده نمود و علت عدم موافقت خود را انتشار خبر در فضای مجازی عنوان نمود. اما حالا مشخص شده است که وعده روز 26 اسفند از اساس بی پایه بوده است چرا که اساسا در آن تاریخ پرونده وی برای صدور وثیقه کامل نبوده و آقای حبیبی در روزهای 22 و 23 فروردین مجدد از سوی بازپرس احضار شده و توسط وی مورد بازجویی قرار گرفته است و در روز 23 فروردین محمد_حبیبی در جلسه_دفاع_آخر کلیه اتهامات را مجددا رد نموده است. در همین جلسه آخر، اتهام جدید اخلال_در_نظم_عمومی از طریق شرکت در تجمعات صنفی به وی تفهیم شده است که ایشان این اتهام را نیز رد نموده است.

 

لازم به ذکر است آقایان حسین_تاج و امیر_رئیسیان از وکلای خوشنام کشور وکالت محمد_حبیبی را پذیرفته اند و ادامه روند پرونده چون گذشته با راهنمایی و همکاری این عزیزان پیگیری خواهد شد.

 

کمیته دفاع از محمد حبیبی

..............................

پیام تبریک "گروه اتحاد بازنشستگان"

 

محمد حبیبی معلم و فعال حقوق معلمان در ۱۲ اسفند ۹۶ به وسیله نیروهای امنیتی با ضرب و شتم بازداشت شد و پس از مدتها بی خبری از وی، با پیگیری خانواده، همکاران، دوستان، معلمان، بازنشستگان و تشکلهای صنفی و سیاسی بعد از تحمل حبس، با گذاشتن وثیقه ای سنگین در ۲۶ فروردین موقتا از بند رها شد.

آزادی وی را به همه عزیزان تبریک می گوییم.

اما سوالات زیادی طی این سالها مطرح است که چرا انسانهایی که برای پیگری حقوق دیگران و دفاع از آزادی تلاش می کنند به زندان انداخته می شوند؟ و چرا باید برای رهای از زندان وثیقه بپردازند؟

چرا باید حتی بعد از اتمام دوره حبس جریمه نقدی بشوند؟

چرا جامعه علیه این وثیقه گذاری و یا جریمه نقدی و دیگر قید و بندها در قبال مرخصی و یا آزادی زندانیان سیاسی و تلاش گران صنفی سکوت کرده است؟! زندان و وثیقه، عریان ترین شیوه سرکوب و محدود کردن آزادی و حقوق مدنی است و باید به هر شکل ممکن محکوم گردد!

 

"گروه اتحاد بازنشستگان"

۹۷/۱/۲۸

..................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©