Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ برابر با  ۱۹ آوريل ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷  برابر با ۱۹ آوريل ۲۰۱۸
:anger: #آزادی_حبیبی

 

آزادی حبیبی

 

محمدحسن پوره ، معلم

 

محمد حبیبی، معلم، فعال صنفی و عضو کانون صنفی استان تهران، بعد از ۴۵ روز بازداشت به قید ضمانت وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی روز یکشنبه ۹۷/۱/۲۶ آزاد شد .

خبر خوش آیندی بود که موجب شعف خانواده، دوستان و فعالان صنفی شد.

از همان لحظات بازداشت حبیبی که با شدت خشونت در محل کار صورت گرفت، خبر به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست منتشر شد. خبر در روزهای پایانی سال با واکنش سریع و اظهار نگرانی فعالان صنفی و معلمان مواجه شد و موجی از حمایت از حبیبی در شبکه های اجتماعی ایجاد شد.

حبیبی از اوایل فعالیت صنفی بر رفع نارسائی های آموزشی در دستگاه بزرگ و موثر آموزش و پرورش و آسیب شناسی و شناخت ریشه های مشکلات آموزشی تاکید می کرد و یکی از گرایش های فعالیت صنفی خود را بر رفع نابرابریهای آموزشی و ایجاد فرصت های عادلانه آموزشی برای تمام دانش آموزان قرار داده بود.

در نوشته ها و مصاحبه هایی که داشت همواره بر موارد فوق الذکر و توجه به ریشه اساسی این مشکلات یعنی «مناسب نبودن بودجه با گستردگی مبحث و هزینه های آموزش» تاکید می نمود .

آزادی موقت حبیبی همراه بود با مصاحبه مسئول حراست آموزش و پرورش.

کفراشی مسئول حراست وزارت در این مصاحبه نکاتی را بیان نموده که به بهانه آزادی موقت آقای حبیبی به مواردی از آن می پردازیم.

کفراشی می گوید : «معلمان دلسوز و نجیب هستند و اگر اعتراضی دارند نجیبانه است وما باید نجیبانه برخورد کنیم .»

تا چه حد این سخنان از صداقت برخوردار است بماند، اما در ارتباط با بازداشت حبیبی، کسانی که حبیبی را می شناسند بر وجه دلسوزی ایشان در حوزه شغلی و کاری صحه خواهند گذاشت و همین خصیصه حبیبی است که برای رفع نارساییهای آموزشی با دلسوزی به تلاش صنفی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش وقت می گذارد، قلم می زند، مصاحبه می کند و با مسئولان ذیربط دیدار می کند.

کفراشی : «……معلمان اگر اعتراضی دارند نجیبانه است ……»

 اعتراض حبیبی همانطور که کفراشی بطور عام معلمان را خطاب قرار داد، نجیبانه بوده مثل اعتراض تمام فعالان صنفی.

حبیبی مانند تمام دوستان و فعالان صنفی با دوری از ایجاد هرگونه فضای تنش زا، اعتراضات خود را که از نوع صنفی بود همراه با هم صنفانش در چارچوب قانون و با بهره گیری از ابزارهای موجود،مقاله های ژورنالیستی، تحلیلی، مصاحبه با رسانه های داخلی و بعضا اعتراضات میدانی با اخذ مجوزهای قانونی را انجام می دهد و نجابت در رفتارهای صنفی ایشان کاملا محسوس بود .

کفراشی : «….ما باید نجیبانه برخورد کنیم ،معلمان ما ساختار شکن نیستند……»

اما نکته اساسی اینجاست، که در برخورد و بازداشت حبیبی این قسمت از صحبت های مسئول حراست رعایت نشد.

بازداشت حبیبی با حداکثر خشونت و بی حرمتی و بی احترامی صورت گرفت، هتک حرمت معلمی نجیب در محل کار و در حضور دانش آموز و همکارانش.

اما قطعا جناب کفراشی که در همین مصاحبه یکی از وظایف حراست را «…..حراست از پرسنل……» بیان نمودند و قطعا در همان روز و محتمل روز یا ساعاتی قبل از باز داشت از بازداشت حبیبی مطلع بوده یا شده، اگر احتمال بر مطلع بودن بگذاریم، قاعدتا باید به بازداشت کنندگان حبیبی تاکید کرده باشند که از حضور در محل کار خودداری شود و اگر هم ناچار به حضور برای حضور باشند، بازداشت با حفظ حرمت و شان معلم « حبیبی » توام باشد که با عنایت به خبرهای منتشر شده در روز بازداشت حبیبی به نقل از شاهدین، متاسفانه با شدت خشونت و هتک حرمت صورت گرفته است .

پس اینجا باید گفت جناب کفراشی! آیا به گفته های خود باور و ایمان دارید؟ اگر دارید حداقل باید بعد از بازداشت با توجه به شدت خشونتی که صورت گرفته در مقام دفاع از پرسنلی که به گفته خودتان یکی از وظایف سازمانی شما «...حراست از پرسنل ….»است، اقدام می نمودید و باید گفت اینجا نیز مثل سایر بخش ها معلم فقط در حد نوشتن روی کاغذ و در حد حرف شان و شوکت دارد و افسوس و صد افسوس.

در مجموع، باید گفت فعالیت معلم در حوزه صنفی، فعالیت از زاویه آسیب شناسی است، فعالیت از نگاه تلاش برای بهره وری و کارآمدی است و تلاش های صنفی حبیبی هم از همین زاویه و نگاه تفسیر می شود و کارنامه ی فعالیت های صنفی ایشان کاملا هویدا است و به طبع سایر فعالین صنفی و به گفته کفراشی: «…..معلمان ما ساختار شکن نیستند و اگر نگرانی دارند باید نگرانی آنها برطرف شود …..»

و همانطور که کفراشی بیان نموده، تلاش معلم که حبیبی یکی از این معلم هاست، ساختار شکن نبوده و تلاشی صنفی و با دغدغه نگرانی. نگرانی از توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی، ناعادلانه بودن تخصیص بودجه، نگرانی از تبعیض بین دستمزد معلم با دستمزد پرسنل سایر بخشها، نگرانی حبیبی نگرانی برای کیفیت بخشی به کتب آموزشی، تناسب محتوای آموزشی با نیازهای عینی واقعی و به روز دانش آموز و در جهت توسعه و پیشرفت کشور.

 

پس نگرانی و تلاش محمد حبیبی، نگرانی شخصی نبوده و کاملا از جنس دلسوزی و احساس مسئولیت یک شهروند در حوزه تخصصی خود بوده و به گفته کفراشی «……باید نگرانی بر طرف شود…..»

اما در کیفر خواست و اتهامات زده شده به حبیبی مواردی اظهار شده که نه تنها هیچ سخنیتی با ماهیت تلاش های کاملا صنفی ایشان ندارد بلکه سبب نگرانی فعالین صنفی و معلم ها شده است و به گفته کفراشی : « نگرانی آنها باید رفع شود….»

جا دارد جناب کفراشی در مقام مسئول و از زاویه وظیفه سازمانی خویش، ضمن اعتراض به شیوه بازداشت یکی از پرسنل در چارت سازمانی خود که قاعدتا در همان زمان اعتراض می شد، از اتهامات زده شده به یک معلم فعال صنفی معترض شود و بنا بر استنادات موجود در حوزه فعالیت صنفی، از حبیبی دفاع نماید، و در اینصورت می تواند بعد از مدت ها و سال ها که همه از شان و شوکت معلم در حرف سخن ها گفتند، امیدوار بود که پیدا شد مسئولی که مقام معلم در حرف و عمل نزد او مقامی محترمانه است و در آستانه هفته معلم هدیه ایی گرانبها به جامعه معلم داده شود.

امیدوار بودیم که بعد از گذشت ۴۵ روز حبیبی بدون قید و شرط آزاد می شد ولی بازداشت با شرط وثیقه، نگرانی از برخورد با فعالینی که صادقانه برای بهبود آموزش گام بر میردارند را تداوم می بخشند.

امیدواریم روند دادگاه منطبق با حقوق اولیه شهروندی حبیبی یعنی دادگاه علنی برگزارشود و حقانیت و تلاش های صادقانه حبیبی و حبیبی ها برای همه اثبات و روشن شود و زمینه ایی فراهم شود تا آن ها که دغدغه واقعی آموزش فرزندان کشورشان را دارند، فارغ از هرگونه فشار به فعالیت صنفی بپردازند . با امید به آزادی حبیبی به پاسداشت تلاش های صادقانه، مسئولانه و دلسوزانه ایشان.

 

منبع :

http://bield.info

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©