Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با  ۰۲ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷  برابر با ۰۲ می ۲۰۱۸
گزارش از روز کارگر

گزارش از روز کارگر

 

ما زنان «تریبونی برای زنان چپ» امروز به مناسب روز کارگر از اوایل صبح در سطح شهر تراکت زیر را در محلات مختلف  پخش کردیم:

 

روز جهانی کارگر روز همه‌  زحمتکشان ایران؛

 روز همبستگی جنبش مستقل زنان و جنبش کارگری

ما بخشی از جنبش مستقل زنان خواهان استقرار جامعه‌ای عاری از هر گونه تبعیض جنسیتی، طبقاتی، عقیدتی، نژادی، قومی، ملی هستیم. براین باوریم که ما زنان نیز همانند سایر جنبش‌ها برای رسیدن به این خواسته نهایی باید برمحوریت مطالبات خاص خود به سازمان‌یابی پرداخته واین سازمان یابی را به ابزاری برای تشکل مستقل و پیشبرد اهداف خود تبدیل کنیم و بر این اساس  « تشکل مستقل زنان کارگر» را یکی از ضروری‌ترین نیازهای کنونی مبارزات زنان و کارگران می‌دانیم. ما بخشی از جنبش مستقل زنان در راستای رسیدن به هدف نهایی، در جهت کسب  مطالبات حداقلی به شرح زیر مبارزه می‌کنیم:

* دستمزد مساوی برای زنان در مقابل کار مساوی، ایجاد فرصت‌های شغلی یکسان با مردان، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای زنان باردارو دارای فرزند، تامین سالخوردگان، بازنشستگان، معلولین، زنان تنها و....

* رفع بیکاری و پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران. لغو قردادهای موقت، ساعتی، سفید امضا، تعیین حداقل دستمزد بر اساس خط فقر واقعی و لغو کار کودک؛

* آزادی بیان، اندیشه، رسانه، تشکل، تجمع و تظاهرات، آزادی کلیه‌ی زندانیان سیاسی؛

* به رسمیت شناختن اختیار زنان بر بدنشان، حق داشتن یا نداشتن فرزند؛ حق پوشش زنان و لغو حجاب اجباری و....؛

* ریشه کن کردن فقر، فحشا، اعتیاد؛

* محاکمه آمرین و عاملین جنایات چهار دهه؛

* تامین بودجه و سرمایه گذاری واقعی برای رفع آلودگی محیط زیست، کمبود آب، حمایت از حیات وحش و ....

* و....

 

 

 و در ساعت ده صبح به تجمع پنج تشکل مستقل کارگری و اتحاد بازنشستگان در جلوی مجلس، پشت به مجلس و روبه خیابان، پیوستیم. جمعیت بر خلاف انتظار قلیل بود گرچه در اطراف محل و روبروی محل کسانی گرد آمده و به تماشا ایستاده بودند. علت نیز این بود که از روز قبل نیروهای امنیتی با تهدید و حمله به خانه‌ی اعضای این تشکلات کارگری عملا مانع شرکت بسیاری از آنان در این تجمع شده بودند. تا ساعت یازده و نیم جمعیت، که بنرهای بزرگی در گرامیداشت روز اول ماه مه، محکوم کردن فقر و بیکاری، آزادی کارگر زندانی، تشکل مستقل زنان کارگر و ... را در دست داشت بدون درگیری ادامه داشت و شعارهای زیر را سر داد:

اتحاد بیداری/نه فقر نه بیکاری

کارگر، معلم، پرستار، بازنشسته/اتحاد اتحاد

نان، کار، آزادی

اعتراض، تجمع، تشکل/حق مسلم ماست

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کار، کار، این است شعار بیکار

تا حق خود نگیریم / از پا نمی‌نشینیم

و....

قطعنامه‌‌های پنج تشکل‌ کارگری و اتحاد بازنشستگان نیز خوانده شد و زمانی که جمعیت تصمیم گرفت با سردادن شعار «نان، کار، آزادی» و حمل بنرها و پلاکاردهایش به سوی میدان بهارستان حرکت کند نیروی‌های امنیتی مانع شدند و اقدام به پراکنده کردن جمعیت نمودند و برخوردهایی بین معترضین و ماموران امنیتی صورت گرفت و در طی آن دست کم شش نفر از تظاهر کنندگان دستگیر شدند که تا کنون خبری از آن ها در دست نیست.

تریبونی برای زنان چپ

ساعت ١٥ روز ١١ اردیبهشت ١٣٩٧

................................................

 

‌حمله به صفوف کارگران در اول ماه مه  1397 سقز را محکوم می کنیم.

 

«محمود صالحی»

 

کارگران و مزدبگیران

امروز سه شنبه مورخ 11/2/97 برابر با اول ماه مه روز جهانی کارگر ؛ نیروی های لباس شخصی که از ساعت ساعت 7 صبح آن منطقه ( چمی ولی خان ) را اشغال کرده بودند. به صفوف کارگرانی  که برای بزرگداشت روز جهانی کارگر در میدان کارگران ساختمانی ( چمی ولی خان) تجمع کرده بودند ؛ حمله نموده و بعد از یک ساعت درگیری با کارگران من ( محمود صالحی) از ناحیه دست زخمی شدم و چند نفر نیز دستگیر شده اند. در میان دستگیرشدگان عثمان اسماعیلی کارگر نقاش وجود دارد و تا پخش این خبر از سرنوشت آنان اطلاعی در دست  نیست. قابل ذکر است که ماموران چند دستگاه گوشی موبایل را از شرکت کنندگان  گرفته اند. ما ضمن محکوم کردن حمله به صفوف کارگران در اول ماه مه روز جهانی کارگر خواستار آزادی همه دستگیرشدگان هستیم.

--------------------------------------

 

حمله با شوکر به زنان کارگر در تجمع در برابر مجلس

 

گروه «نوزده اسفند» با اشاره به حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی که با دوربین مشغول عکس انداختن از حاضرین در تجمع بودند، نوشته«حمله به چند خانم کارگر که از مراسم عکس می انداختند یکی از برخوردهای خشن امروز نیروهای امنیتی بود.»

 

خانم «محبوبه فرحزادی» یکی از زنانی که مورد حمله با شوکر قرار گرفت، در شرح ماجرا در گروه «اتحاد بازنشستگان» نوشت:

 

وقت بخیر. من یکبار جلوی مجلس وقتی حمله کردند یکی از مامورها با تی پابه کمرم زد یه بار دیگه هم کنار خیابون وقتی خانم خسروی را محاصره کردندو ما میخواستیم نجاتش بدیم یکی از پشت بهم زد که بعدش حالت وتهوع بهم دست داد وبی حال شدم وحالا فقط پاهام کمی بی حسه. فکر کتم بهم شوکر زدند.»

 

اسامی هشت تن از بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر در مقابل مجلس تا این لحظه به شرح زیر است:

 

۱. حسین آذرگشسب

۲. محسن ثقفی،

۳. پیمان احمدی

۴. مصطفی آقایی

۵. بابک....

۶. افشین حیرتیان

۷. تهمینه خسروی

و عالیه اقدام دوست

...............................................................

آخرین خبر از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر در تجمع مقابل مجلس:

 

دقایقی پیش خانم ها خسروی و اقدام دوست، از محل دادسرای مستقر در اوین آزاد شدند.

و برای آقایان هم در جریان تحویل گرفتن فیش حقوقی برای آزادی آنها هستند. 

به امید آزادی همه معلمان و کارگران زندانی.

منبع: کانال ندای زنان ایران

......................................

 

پیام اسماعیل عبدی به مناسبت اول ماه می

 

 

اول ماه مه روز همبستگی جهانی کارگران را به همه کارگران جهان تبریک می‌گویم!

 

صاحبان قدرت و سرمایه، هستی ما کارگران را به گروگان گرفته‌اند، هیچ اعتراضی از طرف ما را برنمی‌تابند و آنرا "علیه امنیت ملی" نامیده تا ما را به بند کشند. تحت شرایط کنونی حاکم بر ایران، میلیون‌ها خانواده کارگری در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، ابعاد هولناک بیکاری و فقدان امکانات رفاهی برای بیکاران، زندگی فلاکت ‌باری را بر این خانواده‌ها تحمیل کرده است.

 

به حراج گذاشتن صنایع، معادن، ثروت اجتماعی و کالایی‌سازی آموزش و پرورش عملاً امنیت کار و زندگی میلیون‌ها کارگر و خانواده آن‌ها را در خطری بسیار جدی قرار داده است. اختلاس‌های مالی از طرف مافیای قدرت، ثروت انباشته شده میلیون‌ها انسان را به غارت می‌برد و تحت چتر امنیتی موجود به زندگی خود ادامه می‌دهند اما کارگر، معلم و هر معترضی به شرایط فلاکت‌بار کنونی به‌شدت سرکوب و به بند کشیده می‌شود.

 

تخریب اسف‌بار و بعضاً جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی، بحران آب، مشکل ریزگردها، تخریب جنگل‌ها، آلودگی هوا، و خشک شدن دریاچه و تالاب‌ها ادامه زندگی میلیون‌ها نفر از جمعیت کشور را با خطر جدی روبرو کرده است. تداوم شرایط حاکم بر ایران، سقوط استانداردهای زندگی کارگران، معلمان، زحمتکشان و افزایش تعداد بیکاران و تخریب بازهم بیشتر محیط‌زیست و گسترش فقر و فلاکت و انواع ناهنجاری‌های اجتماعی، چون تن‌فروشی، اعتیاد و ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها خواهد شد.

 

.این چشم‌انداز وضعیتی است که اگر تغییر نکند فجایع جبران‌ناپذیری را به‌دنبال خواهد داشت.

 

اول ماه مه روزی است که کارگران در بسیاری از کشورهای جهان به خیابان‌ها می‌آیند تا به همه فلاکتی که نظام استثمارگرانه سرمایه‌داری به آن‌ها تحمیل کرده اعتراض کنند. در ایران اما کارگران حتی از برگزاری این هم محرومند.

 

من به عنوان یک معلم، از درون زندان اوین و در هشتمین روز اعتصاب‌غذای خود، اول ماه می، روز همبستگی جهانی کارگران را، به همه کارگران جهان تبریک می‌گویم و از همه فعالان و تشکل‌های کارگری و معلمان که حمایت خود را با خواسته‌ها و مطالبات من که همانا خواست تمامی کارگران و معلمان است، اعلام کردند، تشکر می‌کنم.

 

این روز، روز همبستگی همه گارگران جهان است. امیدوارم در ایران، معلمان و کارگران عدالت‌خواه با همبستگی بیشتر در جهت احقاق حقوق حقه خود تلاش کنند

 

زنده باد اتحاد همه کارگران جهان

 

اسماعیل عبدی زندان اوین ۱۱ اردیبهشت

......................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©