Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با  ۰۳ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷  برابر با ۰۳ می ۲۰۱۸
گزارش گرامیداشت یاد و خاطره دکتر ابوالحسن خانعلی

 

گزارش روز  یکم

 از فعالیت های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

 

گزارش گرامیداشت یاد و خاطره دکتر ابوالحسن خانعلی

 

 

قدم که به گورستان ابن بابویه بگذاری انگار که پای در تاریخ معاصر ایران نهاده ای و برای همین است که نمی شود بی محابا و بدون  ملاحظه گام بر گورها نهاد بی نگاهی و گاه آهی و افسوسی.

 

دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران برای حضور در ابن بایویه به یاد سالروز. جانباختن دکتر ابوالحسن خانعلی ( جانباخته ی احقاق حقوق و اعتلای جایگاه معلمان  در دوازدهم اردی بهشت ۱۳۴۰) و به بهانه ی روزی که سال هاست به نام معلم رقم خورده، به نمایندگی از جامعه ی بزرگ معلمان ایران بر مزار آن شهید گرد آمدیم. برای تجدید پیمان با آرمان هایی که نه گذشت زمان آنها را کمرنگ کرده و نه تغییر حاکمیت.  چرا که خواست ها به همان سبک و سیاق صنفی بوده و هدفش نیز به همان گونه رساندن شان و جایگاه معلم و امر آموزش به مرتبه ی والای خود است، چیزی که در سخن دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران و گفتاردیگر همکاران حاضر در دیدار امروز نیز به کرات آمده است.

سخن ها که به پایان آمد، درجوار مزار همکار جانباخته ی صنفی مان و به یاد او دسته جمعی سرود "یار دبستانی من " را خواندیم و برای ادای احترام به دیگر شهدای راه آزادی به سمت آرامگاه میرزاده عشقی، کشته ی راه آزادی و هم او که اشعارش آتش به جان دیکتاتور چکمه پوش انداخت روانه شدیم . به فاصله ی چند گام از آرامگاه میرزاده عشقی، وزیر خارجه جوان اما جسور و بی پروای دکتر مصدق آرمیده است. دکتر حسین فاطمی که در مبارزه ی با استبداد و استعمارهرگز قدمی به عقب برنداشت و تاوان آن را با جانش در عین جوانی داد. در فاصله ای اندک با ارامگاه دکتر فاطمی بر سنگی شکسته تکیه داده بر دیوار نوشته شده "آرامگاه شهدای قیام سی تیر" همانجا که دکتر مصدق می خواست آرامگاه ابدی اش باشد، اما نگذاشتند. سنگ های یکی در میان شکسته و تخریب شده ی شهدای سی تیر هزار و سیصد و سی و یک دل آدم را به در می آورد .

 

مقصد پایانی گردهم آیی امروز معلمان در دوازدهم اردی بهشت هزار و سیصد و نود و هفت ،آرامگاه جهان پهلوان تختی بود که مجال استراحتی هم به همکاران داد از جهت بنای مسقف و زیبایی که بر آن ساخته شده بر خلاف گورهای شکسته ی شهدای قیام سی تیر!

پایان گردهم آیی امروز همکاران، نقطه ی شروع حرکت مثبتی شد برای روز جمعه چهاردهم اردیبهشت در هفته ی معلم که شورا آن را به نام "معلم ،طبیعت و محیط زیست " نامگداری نموده است .در این روز  در هر جای کشور ضمن کوهپیمایی و پیاده روی اقدام به پاکسازی محیط زیست از زباله می کنیم. باشد که تلاش همکاران صنفی به بار بنشیند تا شاهد رسیدن معلمان به جایگاهی باشیم که در شان و مرتبه آنهاست .

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©