Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با  ۰۸ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷  برابر با ۰۸ می ۲۰۱۸
بیانیه کنشگران صنفی فارس

 

 

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

به نام خداوند جان و خرد

 

#همکاران_فرهنگی_بازنشسته_وشاغل سراسر کشور بویژه #خراسان_شمالی، هفته ی معلم را در سردترین دوران آموزش و پرورش با گرمی به شما شادباش میگوییم.

 

تجمع_سراسری_فرهنگیان در #پنجشنبه20اردیبهشت از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران را به آگاهی شما میرسانیم.

 

بخاطر مشکلات و مسایل جاری در حوزه ی آموزش و پرورش ازدیرباز تا کنون؛

 

هرسال_میگیم_دریغ_از_پارسال!!!

 

سالهاست که مارا با وعده های خالی سردوانده اند و هرچه جلوتر میرویم بی مهری به حوزه ی آموزش وپرورش بیشتر چهره میگشاید.

#سرانه_آموزشی_مدارس تقریبا به صفر رسیده است تا جاییکه مدیران مدارس دولتی از پس خرید ابتدایی ترین ملزومات مدرسه (برگه و ماژیک و قبوض و....) بر نمی آیند.

#اصل30قانون_اساسی در حوزه ی آموزش عمومی (آموزش رایگان و باکیفیت و برابر برای همه ی کودکان و نوجوانان تا سطح متوسطه) به فراموشی سپرده شده است و با تقسیم و طبقه بندی مدارس به غیرانتفاعی، هیات امنایی، برون‌سپاری، نمونه دولتی و..... آموزش طبقاتی رایج شده است و دولت و مجلس خود را از تامین اعتبار برای مدارس وارهانیده اند. بار گران و گزاف آموزش بر گرده ی عموم مردمی که اکثرا در اداره ی معیشت خویش گیر و گرفتاری دارند، سنگینی میکند.

 

فرهنگیان_بازنشسته زیربار مخارج زندگی با حقوقهای ناچیز، درنبود بیمه های درمانی کارآمد و عدم توجه به شرایط سنی و جسمی آنها، کمر خم کرده و شدیدا از وضعیت معیشتی و رفاهی خویش نالانند و مرتبا شاهد اعتراضات این قشر فرهیخته و بزرگوار درگوشه کنار کشورهستیم و متاسفانه تدبیری شایسته این عزیزان دیده نمیشود.

وضعیت معیشتی #فرهنگیان_شاغل نیز در پایین ترین سطح درآمدی نسبت به دیگر کارکنان دولت قرار دارند و هیچ عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت دیده نمیشود.

دولت با سوءاستفاده از نیروهای منتظرکار و استخدام، به شیوه های پیمانی و قراردادی و حق‌التدریسی و.... کمترین دستمزد را برای مربیان آموزش درنظر میگیرند که برطبق تحقیقات و گزارشات علمی، آموزش از سختترین کارهای دنیاست. همین حداقل پرداختها بموقع انجام نمی‌پذیرد و گاها آنقدر دیرپرداخت که باتوجه به تورم لجام گسیخته ی جاری در کشور، از ارزش میافتد .

 

نزدیک به دوماه از سال جاری میگذرد و هنوز از احکام فرهنگیان و تغییرات آن خبری نیست.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان عزیز درسال گذشته، پرداخت نشده است.

معوقات و مطالبات فرهنگیان و بودجه مدارس همچنان در هاله ای از ابهام است.

 

از مشکلات مصائب حوزه ی آموزش و پرورش هرچه بگوییم باز هم کم است و درین بین آنچه موجبات #اعتراضات_فرهنگیان را فراهم میکند عدم توجه مسولان به کوتاهیهای خودشان در حق خانواده ی بزرگ آموزش و پرورش است و نبود عزمی جدی برای تخصیص #بودجه_عادلانه و کافی برای رفع کاستیهاست.

 

شورای_هماهنگی_تشکل_های_صنفی_فرهنگیان_ایران بارها طی بیانیه‌ها، مکاتبات، دیدارها و اعتراضات مختلف، از مسولان امر خواسته است که دست کم مصوبات قانونی و اساسی از جمله اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری درحق فرهنگیان بازنشسته و شاغل،طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش ، جلوگیری ازخصوصی سازی آموزش و.... را درحق این قشر عظیم رعایت کنند ولی متاسفانه هیچ اقدام مثبت و موثری شکل نگرفته است.

#حق_تشکل_یابی_صنفی را برای فرهنگیان تمام استانها به رسمیت بشناسند و پروانه ی فعالیت تشکلهایی که مجوز انتخابات و فعالیت را گرفته اند صادر نمایند، ولی تاکنون درین مورد نیز اراده ای عملی  جز وعده وعید وجودندارد.

این شورا بارها درخواست کرده است که با کنشگران صنفی برخوردهای قهری نکنند و فضای کنشگری صنفی را امنیتی جلوه ندهند و شرایط آزادی #معلمان_زندانی_صنفی را فراهم نمایند. درین مقوله نیز نه تنها اقدام مثبتی نشده است بلکه حقوق شهروندی زندانی را نیز در حق آنها رعایت نمیکنند تا جاییکه #اسماعیل_عبدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، معلم زندانی، برای برقراری همین حقوق اولیه و قانونی در اعتصاب غذا بسر میبرد.

مشکلات وبیعدالتیهایی ازین دست و عدم توجه به خواسته های صنفی معلمان، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران را برآن داشت تا در هفته ی معلم کنشهایی را برنامه ریزی کند و در ادامه ی این برنامه ها روز چهارشنبه، دوزنگ آخر کلاس را به تحصن و روز پنجشنبه20اردیبهشت را به تجمع_سراسری_فرهنگیان اختصاص داده است.

 

انجمن_صنفی_فرهنگیان_خراسان_شمالی نیز در راستای همین فراخوان و مطالبات برحق، از عموم معلمان و کارکنان آپ  #بازنشسته_شاغل  استان میخواهد در این کنشهای قانونی شرکت کرده و از حقوق ضایع شده ی خویش دفاع نمایند و مراتب اعتراض و گلایه مندی خویش را به گوش مسوولان برسانند.

 

برنامه تجمع در استان خراسان شمالی به شکل زیر میباشد.

 

فرهنگیان شهرستانهای بجنورد،اسفراین، مانه وسملقان، گرمه وجاجرم، رازوجرگلان ساعت 10 تا 12 روز

 

پنجشنبه20اردیبهشت در اداره کل آموزش وپرورش #تجمع خواهند نمود.

 

فرهنگیان_شیروان در همین روز ساعت 8 تا 9:30در محل اداره آپ شیروان تجمع کرده و سپس برای شرکت در تجمع_فرهنگیان_استان_خراسان_شمالی روانه بجنورد مرکز استان خواهند شد.

 

لازم به ذکرست که این تجمع به استناد #اصل27_قانون_اساسی برگزار میشود و کاملا در راستای مطالبات صنفی فرهنگیان میباشد و به هیچ فرد،حزب یا گروهی خاص وابسته نمیباشد.

 

(( از شما فرهنگیان و فرهیختگان خواهشمندیم این موضوع رابه آگاهی تگ تک همکاران و آشنایان برسانید.))

 

انجمن_صنفی_فرهنگیان_خراسان_شمالی

پایان.

          19 اردیبهشت 1397

----------------------

بیانیه کنشگران صنفی فارس

 به مناسبت روز معلم سال ۹۷

 

فرارسیدن روز و هفته ی معلم بهانه ای است که قصه ی پر غصه ی آموزش و پرورش و مشکلات این نهاد را دگر بار تکرار کنیم و نشان دهیم که در پس تعریف و تمجیدهایی که صرفا فقط در این هفته از معلم و شان والای وی می شود چه دردها و مصائبی وجود دارد .

 

در روزی که ابوالحسن خانعلی به دست مزدوران رژیم پهلوی به شهادت رسید ما با بزرگداشت این معلم والا مقام یاد و خاطره ی وی را زنده نگه می داریم و صدای حق طلبی او و سایر معلمان این مرز و بوم خواهیم بود ‌.

 

شوربختانه مشکلات آموزش و پرورش به حدی رسیده که این نهاد بزرگ و پر اهمیت در حال احتضار است و امیدی به بهبود وضعیت آموزش و پرورش با نظر به اینکه این نهاد در اولویت قرار ندارد نیست .

 

بی توجهی به مشکلات ساختاری و زیر بنایی آموزش و پرورش در دهه های اخیر حادتر شده و تغییرات سطحی و روبنایی از جمله تغییر سیستم آموزشی نه تنها گره گشای مشکلات نبوده بلکه زمینه ساز مشکلات دیگری گردیده که هر فردی که چند صباحی در آموزش و پرورش مشغول کار گردد به خوبی این مشکلات را لمس می کند و با آنها دست به گریبان است .

 

مشکلات ساختاری آموزش و پرورش را در دو بعد کلان می توان تقسیم بندی نمود .

۱-بی توجهی به شان و منزلت معلم

۲-بی توجهی به کیفیت آموزش

 

عدم توجه به شان والای معلم و مقام فرهیخته ی وی ، کار را به جایی رسانده که معلمان به عنوان قشر فرودست جامعه شناخته می شوند .

دغدغه معیشت و بهره مندی از خدمات رفاهی  که در شان معلم و جایگاه رفیع وی باشد ؛ زمینه ساز نابودی شخصیت و بی انگیزگی در محیط کار و در نتیجه نابودی کل سیستم آموزش و پرورش را مهیا نموده است . آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه با توجه به جایگاه اقتصادی معلم به عنوان فاعل و نقش آفرین این سیستم در معرض خطری جدی است .

 

در حوزه ی دوم ، تاکید بر کمیت به جای کیفیت در امر آموزش مشکلات عدیده ای را هم در کوتاه مدت و هم دراز مدت برای توسعه پایدار و رشد جامعه فراهم کرده است . تغییر کتب درسی و سیستم آموزشی نه تنها به کیفی شدن آموزش کمکی نکرده بلکه دانش آموزانی فاقد دانش کافی را تربیت کرده که نقش آفرینی این افراد فاقد دانش و تخصص لازم در جامعه ؛ منجر به توقف توسعه و پیشرفت شده و در نهایت موجبات سقوط جامعه را فراهم می آورد .

 

عدم تخصیص بودجه ی مناسب به مدارس دولتی به عنوان تاثیرگذارترین رکن سیستم آموزش و پرورش ، زمینه ساز آموزش خصوصی و مافیای اقتصادی کلاس ها و کتب کمک آموزشی رنگارنگ  گردیده و دانش آموزان با بضاعت مالی اندک که اکثریت جامعه آماری آموزش و پرورش را تشکیل می دهند را از تحصیل با کیفیت بازداشته و استعدادها و خلاقیت های آنها را در نطفه خفه کرده است .

 

کنشگران صنفی آموزش فارس ضمن هشدار این خطرات و با تاکید بر حق تجمع مسالمت آمیز مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همگام با فرهنگیان و دردمندان آموزش و پرورش سراسر ایران؛ در تجمع روز ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ شرکت خواهد نمود و خواستار بهبود و اصلاح موارد زیر است :

 

۱- اصلاح و بهبود معیشت معلمان و پرداخت معوقات

۲-اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری

۳-اجرای رتبه بندی 

۴-بیمه کارآمد و در خور شان معلم

۵-متوقف سازی خصوصی سازی آموزش و مافیای آموزشی

۶-آزادی معلمان دربند و حق تشکل یابی

۷-اصلاح نظام آموزشی و کیفی سازی آن با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر در این امر به خصوص توجه ویژه به معلم

۸-تخصیص بودجه مناسب به مدارس

۹-عدم خشونت و ایجاد فضای آرام و شاد در مدارس

...........................................................

بیانیه کنشگران صنفی معلمان شهرستان کازرون

 در حمایت از تجمع۲۰ اردیبهشت

 

با فرا رسیدن روز معلم، فرهنگیان کنشگر بار دیگر دست به دست هم می دهند تا خواسته های خود را محکم و رسا فریاد بزنند. تا اعلام کنند که با این روند فعلی و با وجود مسئولانی که درد آموزش و پرورش را حس نمی کنند، آموزش و پرورش هر روز بیشتر از روز قبل سیر قهقرایی را طی می کند

 

اما فرهنگیان کنشگر اعتقاد دارند که با تمام توان جلوی این سقوط ویرانگر را بگیرند و این کار فقط از عهده ی فرهنگیان ساخته است. به همین دلیل از تمام راههای قانونی برای مطالبه حقوق معلمان و دانش آموزان استفاده می کنند.

 

ما کنشگران فرهنگی شهرستان کازرون اعلام می کنیم که خواسته های اعلام شده در بیانیه شورای تشکل های صنفی فرهنگی، خواسته همه ماست. چرا که همه ما خواستار بهبود وضعیت معیشت معلمان، متوقف سازی خصوصی سازی در آموزش و پرورش، آزادی معلمان دربند، اصلاح نظام آموزشی و کیفی کردن آن  و دهها حق دیگر هستیم که سالهاست فقط وعده تحقق آنها را شنیده ایم.

 

تاریخ نشان داده است که مردم با فرهنگ و آزادیخواه شهرستان کازرون همیشه در صف اول مبارزات حق طلبانه از طریق راههای قانونی بوده اند و البته که فرهنگیان این شهر نیز از این روحیه حق طلبی و شجاعانه بی بهره نبوده اند.

 

بنابراین با حمایت قاطع از بیانیه شورای تشکلهای فرهنگیان کشور اعلام می کنیم که در روز بیستم اردیبهشت با تمام توان در تجمع فرهنگیان مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان شرکت خواهیم کرد چرا که اعتقاد راسخ داریم که خواسته های صنفی فقط با مشارکت جمعی ،تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر و مداوم ، در چارچوب قانون محقق خواهد شد.

 

وعده ما: پنج شنبه 1397/2/20 ساعت 10 صبح مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون

..............................................................

حمایت گروه اتحاد بازنشستگان (لشگری، کشوری و تامین اجتماعی)

از تجمع ۲۰ اردیبهشت

 

🖌دیر زمانی است که آرامش از جامعه رخت بربسته؛ مسائل معیشتی از بیکاری تا بودن در زیر خط فقر، بازداشت فعالان صنفی و سیاسی و بستن هر دریچه اعتراضی به روی مردم ِ به جان آمده، سبب شده تا اقشار گوناگون برای بیرون آمدن از شرایط جانفرسا به حرکت درآیند.

در پاسخ به بی توجهی دولت و مجلس و سایر نهادها به مطالبات برحق معلمان، کارگران، پرستاران، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، مالباختگان و... گروه اتحاد بازنشستگان (لشگری، کشوری و تامین اجتماعی) از تجمع ۲۰ اردیبهشت حمایت کرده و در آن شرکت می کند.

 

۵شنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ مقابل سازمان برنامه

 

"گروه اتحاد بازنشستگان"

۹۷/۲/۱۶

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©