Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با  ۱۲ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷  برابر با ۱۲ می ۲۰۱۸
بیانیه های کانون صنفی فرهنگیان استان ها

طوفان توییتری

 در اعتراض به دستگیری های گسترده و سرکوب تشکل های معلمان

شنبه ۲۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱ به وقت تهران

#از_معلم_بگو

......................................................................................

بیانیه های  اعتراضی به سرکوب خشن  گردهم آئی معلمان

.............................................................

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان

در محکومیت حمله به تجمع معلمان تهران

 

بیستم اردیبهشت ماه در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ،   هماهنگ با سایر شهرهای ایران معلمان تهران دراعتراض به عدم پاسخگویی دولت و نهادهای مسئول به خواسته هایشان در مقابل سازمان برنامه و بودجه ،با مدنی ترین شیوه تجمع اعتراضی برگزار کردند

 

متاسفانه این تجمع با برخورد خشونت آمیز پلیس سرکوب شده و ضمن ضرب و شتم همکاران تعدادی از آن ها هم بازداشت شده و تااین لحظه هم شماری از آن ها کماکان در بازداشت به سر می برند

 

بی شک برخورد خشن و سرکوبگرانه پلیس  نه تنها کمکی به حل مشکل نمی کند بلکه سلب اعتماد بیشتر معلمان را به دولت و نهادهای حاکمیت موجب می شود 

 

انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) ضمن محکومیت شدید برخوردهای خشن و امنیتی با معلمان و اصرار بر خواسته های برحق آن ها خواهان آزادی هرچه سریع تر معلمان بازداشتی است و اعلام می دارد که درصورت تداوم بازداشت این عزیزان از تمام ظرفیت های اعتراضی خود در حمایت از همکاران خود استفاده خواهد کرد

 

انجمن صنفی معلمان کردستان( مریوان )

بیست و دوم اردیبهشت 97

.......................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان شهرستان جلفا

در محکومیت حمله وبازداشت معلمان در تهران

 

به نام خداوند جان و خرد

 

خبر یورش وحشیانه  تعدادی لباس شخصی و نیروهای امنیتی به تجمع مسالمت آمیز  فرهنگیان  در تهران که به دنبال فراخوان سراسری  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در مقابل سازمان برنامه و بودجه  در اعتراض به وضعیت اسفناک آموزش و پرورش   در حال برگزاری بود  همه را در بهت و حیرت فرو برد  .  دستگیری و بازداشت  تعدادی از فعالان صنفی  از جمله دبیر کل کانون تهران و تعدادی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان تهران به هیچ  روی قابل توجیه نیست .

 در حالی که بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی  می گوید  هیچ کس در ایران  بخاطر  انتقاد یا اظهارات  خلاف نظر ما  بازداشت و زندانی نمی شود ؛  چگونه می توان دستگیری و بازداشت  معلمان کشور را که خواسته ای جز  توجه حاکمیت به سیستم آموزش و پرورش را ندارند  باور کرد؟ این دوگانگی در حرف و عمل را  چگونه باید تفسیر کرد ؟    همگان واقفند  که  بستن دهانها  و زنجیر کردن دستهایی که  دغدغه آنها  غیر از  توجه به اساس و زیر بنای توسعه کشور  نیست نه تنها به  دوام وبقای یک جامعه کمک نمی کند  بلکه  هر چه بیشتر به گسست  و انحطاط  منجر می شود .

  #کانون_صنفی_فرهنگیان_شهرستان_جلفا ضمن اعلام  انزجار  خود از این عمل  زشت و نابخردانه ،خواهان آزادی هر چه سریعتر  بازداشت شدگان  و پایان دادن به این  نوع برخوردهای قرون وسطایی  با معلمان و دلسوزان جامعه آموزش و پرورش است .  

 

۲۲ اردیبهشت ۹۷

کانون صنفی فرهنگیان شهرستان جلفا

.............................................................

بیانیه کانون صنف گیلان

در محکومیت خشونت و برخورد امنیتی با معلمان

 

به نام خداوند جان و خرد

 

اگر داغ دل بود ما دیده ایم

اگر خون دل بود ما خورده ایم

 

اگر دل دلیل است آورده ایم

اگر داغ شرط است ما برده ایم

 

اگر دشنه ی دشمنان گُرده ایم

اگر خنجر دوستان گَردنیم

 

گواهی بخواهید اینک گواه

همین زخم هایی که نشمرده ایم

 

 

تجمع آرام و مسالمت آمیز معلمان و کنشگران صنفی در مقابل سازمان برنامه و بودجه با دخالت وحشیانه و خشونت آمیز نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و نیروی انتظامی، به خونین کردن سر و روی معلمان حاضر به ویژه خانم ها و ضرب و شتمشان و دستگیری تعدادی از معلمان کشیده شد و معلمانِ خسته از ترکه ی تبعیض و بی عدالتی، در هفته ی معلم و در حالی که در تریبون های رسمی از مسئولان، منزلت و کرامت معلمان را در شعار شنیده اند، در عمل شنیع ترین و بی رحمانه ترین نوع سرکوب را به چشم خویش عیان دیدند.

 

خشونت دیروز ثابت کرد اساساً دولتمردان اصولگرا و اصلاح طلب در هر چیزی اختلاف نظر داشته باشند، بر سر سرکوب مطالبات به حق معلمان در راه دستیابی به حق تشکل یابی مستقل و آموزش رایگان و  مقاومت در برابر خواسته ی خروج از خط فقر،اختلافی ندارند.

 

دولت روحانی که در این دوره با شعارهای رادیکالی و اپوزسیونی رای مردم و از جمله جامعه ی معلمان را گرفت، چه توجیهی برای این سرکوب وحشیانه آن هم در مقابل سازمان برنامه و بودجه نهاد تحت امرش دارد؟

 

وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر گویی در تعطیلات تاریخی است. بیشترین  هجمه ها به حق و حقوق معلم نه تنها با کمترین واکنش او مواجه نمی شود و او را وا نمی دارد بر اساس سنت «اخلاق وظیفه مدار» به محکوم کردن این رفتارهای قبیح بنشیند که متاسفانه به نوعی خود را در تقابل با خواسته های معلمان هم قرار می دهد.

 

لذت صندلی های موقت برایشان التذاذی شبه ابدیت خلق کرده و چشمهایشان را بر تلخی ها بسته و گوش هایشان را بر دادخواهی ها رسته و وجدان هایشان را از استقبال حقیقت های تلخ جامعه ی معلمان جسته و قشر فرهیخته و مرجع معلمان را از هر امیدی به دولتمردان خسته کرده است.

 

گویی در این سرزمین گروهی آزادی حداکثری را در دریدن و بریدن دارند و هرگز هم این جماعت و بانیان و آمرانشان مورد محاکمه قرار نمی گیرند اما در هفته ی معلم بهترین معلمان سرزمینمان را به بدترین شکل مورد آزار و اذیت قرار می دهند و از ابتدایی ترین حقوق معلمی محروم می کنند.

 

هفت سال زندان رسول بداقی که متاسفانه دیروز هم به اسارت گرفته شد، زندانی شدن محمود بهشتی لنگرودی، عبدالرضا قنبری، علی اکبر باغانی، مختار اسدی، محسن عمرانی، اسماعیل عبدی که هیجدهمین روز اعتصاب غذا را می گذراند، به راستی جز قساوت و شقاوت در حق مهم ترین گروه مرجع جامعه، چه معنایی را متبادر می کند؟

 در این میان بردن با دستبند و پابند محمد فلاحی دبیر کانون معلمان تهران ضرب و شتم سنگین زنان معلم و به ویژه دستگیری دوباره و خشونت آمیز محمد حبیبی که تا این لحظه محل نگهداریش هم معلوم نیست، جامعه ی معلمان و کنشگران صنفی را به شدت نگران سلامت دوستان  و در خطر افتادن جان آنها می کند.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکومیت شدید دستگیری توام با ضرب و شتم معلمان این سرزمین، مسئولیت این حمله و تضییع حقوق معلمان را بر عهده دولت و عوامل قوه قضائيه می داند و هشدار می دهد که در صورت استمرار این رفتارها و عدم پیگیری حقوق معلمان زندانی و شکنجه شده، هزینه های سهمناک تری پیش روی میهن و ملت خواهد خواهد بود و شاید در آن هنگام هیچ تصمیم عاقلانه ای کارگر نیفتد.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان 21 اردیبهشت 97

...............................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان البرز

در محکومیت برخوردهای امنیتی با فرهنگیان کنشگرصنفی در تهران

 

          بنام خداوند جان و خرد

 

 

در هفته معلم، هفته ای که مسئولین کشور در بوق و کرنا ،شعار شأن و جایگاه معلم سر میدهند، اما در عمل حرمتشکنانه‌ترین رفتارها را در حق نمایندگان ایشان که همانا تشکلهای صنفی برآمده از رای قانونی معلمان است روا میدارند. در بیستم اردیبهشت ۱۳۹۷ فرهنگیان به درخواست #شورای_هماهنگی_تشکل_های_صنفی_فرهنگیان_ایران در سراسر کشور تجمعات قانونی و صنفی ای فارغ از هرگونه موضع سیاسی داشتند.

خبرها و گزارشات از استانها و شهرستانهای مختلف حکایت از برگزاری تجمعات صنفی بسیار پرشور و آرامی داشته و با حفظ حرمت معلمان هم با ایشان برخورد شده است، اما متاسفانه در تجمع صنفی کانون معلمان تهران و کانون صنفی معلمان البرز که بنا به مصوبه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه مقرر شده بود، با برخورد غیرقانونی و بسیار وحشیانه‌ی نیروهای لباس شخصی و امنیتی عامدانه به تشنج کشیده  شد.

در این یورش زشت و ناپسند تعدادی از معلمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی به بانوان فرهنگی نیز تعرض کرده و آنها را زخمی و روی زمین کشانده و هر توهینی را روا داشته‌اند.

 

همچنین تعدادی از معلمان در این برخورد ناپسند و دور از درایت  #بازداشت شده اند. اسامی بازداشت شدگان گزارش شده از این قرار است:

۱. #محمد_حبیبی ( از اعضای هیئت مدیره کانون تهران)

۲. #رسول_بداقی( بازرس کانون صنفی معلمان تهران)

۳. #محمدتقی_فلاحی ( دبیر کانون صنفی معلمان تهران)

۴. #رحمان_عابدینی( عضو هیئت مدیره کانون البرز)

۵. #اسماعیل_گرامی

۶. #حسین_غلامی

۷. #عالیه_اقدام_دوست

 

#کانون_صنفی_معلمان_البرز این حرکت غیرقانونی و برخورد قهری با کنشگران صنفی که برای اعتراض به بی عدالتی و تبعیض حقوق و دستمزد و وضعیت نابسامان آموزش کشور تجمع کرده بودند، را شدیداً محکوم کرده و از مسئولان، دولت و وزارت آموزش و پرورش، دستگاههای قضایی و امنیتی میخواهد که هر چه سریعتر برای آزادی و دلجویی از این عزیزان رایزنی و اقدام کرده و هرگونه برخورد قهری و امنیتی با فرهنگیانی که صدای عدالت خواهی خویش را بلند کرده اند را محکوم نمایند و خواهان برخورد با اینگونه رفتارهای خالی از اخلاق نسبت به شهروندان و به خصوص فرهیخته ترین قشر جامعه را داشته باشند.

 

انتظار جامعه ی فرهنگیان رسیدگی به مطالبات صنفی و به‌حق آنهاست، که راه اعتلای جامعه را پیشرو دارد و یقیناً اینگونه تهدیدها و برخوردهای ناپسند هم به حیثیت نظام و کشور آسیب زده و هم روح و روان فرهنگیان را نیز آشفته تر می سازد.

 

هرچه سریعتر آرامش را به خانواده ی آموزش و پرورش بازگردانید پیش ازآنکه معلمان ناچار به اعتراضی دیگر شوند.

 

کانون_صنفی_معلمان_البرز

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

...............................................................

بیانیه جمعی از فعالین صنفی استان بوشهر

در محکومیت حمله به تجمع معلمان در تهران

 

در حالی روز 20 اردیبهشت شاهد تجمع سکوت معلمان ایران بودیم که با سقوط بی سابقه ارزش پول ملی توان خرید ما معلمان طی چند روز به نصف  رسید و مسئولین تنها به افزایش شش الی دوازده درصدی حقوق معلمان بسنده کردند ، و جهت تامین کسری بودجه آ پ به روند خصوصی سازی آموزش سرعت بخشیدند .

و از دیگر سوی تعدادی از فعالین صنفی در حال گذراندن حکم های ناعادلانه بوده و اقای عبدی در اعتصاب غذا می باشند.

اما فاجعه زمانی رخ داد که در تهران به تجمع قانونی معلمان حمله شد و معلمان مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند و پانزده نفر از فعالین دستگیر شدند.

ما ضمن محکوم کردن این بی حرمتی ،طبق بیانیه شورای هماهنگی خواستار آزادی بدون قید و شرط معلمان بازداشتی و برخورد قانونی با عاملین این بی حرمتی آشکار و معذرت خواهی شخص رئیس جمهور از جامعه فرهنگی و ملت ایران هستیم،

 

تعدادی از فعالین صنفی استان بوشهر

......................................................................

"سرکوب و بازداشت معلمان درد نشانی جدی  "

 

: لقمان ویسی

 معلم وعضو انجمن صنفی معلمان کردستان ( مریوان )

 

روز بیستم اردیبهشت نودوهفت هزاران معلم در بسیاری از شهرها در مقابل ادارات اموزش و پرورش و درتهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه گردآمدند

خواسته ها،پلاکاردها،شعارها و بیانیه ی پایانی بسیار شبیه به هم و گویای اعتراض معلمان سراسر کشور به مشکلاتی واحد و انباشت روزافزون مطالبات این بخش از مزدبگیران بود

 

توقف خصوصی سازی،آموزش رایگان ،مدارس و کلاس های امن و مناسب ،جایگزینی مدارس کپری با مدارسی مدرن و دارای امکانات کافی،حق ایجاد تشکل های صنفی مستقل،معیشت شایسته برای معلمان و بسی خواسته ها که نهادهای مسئول تاکنون پاسخ جدی و شایسته به آن ها نداده اند ،مخرج مشترک تمام تجمع ها بود

 

 

متاسفانه تجمع مسالمت امیز و قانونی فرهنگیان تهران مورد حمله قرار گرفته و چندین معلم هم دستگیر و روانه ی بازداشت گاه شدند و این برخوردها تاکنون هیچ واکنش رسمی از طرف وزارت اموزش و پرورش به دنبال نداشته است

 

در برابر  سکوت معنادار وزیر آموزش و پرورش، ضرب و شتم و بازداشت  همکاران تهرانی باعث موج گسترده ای از خشم و انزجاربین معلمان سراسر کشور شده و بیانیه هایی در محکومیت این برخوردها از طرف شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان،معلمان البرز،تهران،بوشهر و..  صادر گشته و معلمان مریوان و سروآباد هم با دریافت خبر این تعرض بلافاصله با اعلام افزایش زمان تجمع و تهیه ی پلاکارد اعتراض خود را به چنین برخوردهایی اعلام نمودند همچنین سندیکای اتوبوس رانی تهران و نیشکر هفت تپه هم در برابر این تعرض آشکار با صدور بیانیه ی اعتراضی واکنش نشان دادند

جواب خواسته های مدنی،قانونی و مسالمت آمیز فرهنگیان و سایر مزدبگیران خشونت وبازداشت نیست و انباشت روبه افزایش مطالبات و عدم پاسخگویی اصولی به آنها درد نشانی است که کمترین بی توجهی به آن بهیچ وجه به نفع اکنون و آینده ی جامعه نخواهد بود

....................................................................

 

نقاب را بردار جناب وزیر 

 

(سعید رضایی)

 

وزیر آموزش و پرورش پس از بازداشت چند تن از معلمان در تجمع مسالمت آمیز و قانونی 20اردیبهشت ماه گفت پیگیر مسائل بازداشت کنندگان هستم هرچند تجمع بدون اخذ مجوز بود و به دور از تدبیر و انصاف!!!!

آقای وزیر

در عصری که قوانین دموکراتیک در حال گسترش در تمام جوامع است،شما همچنان در عهد عتیق به سر میبرید.

با نگاهی به قانون اساسی پر از نقصان و استناد به اصل 27ق.ا تجمعات آزاد است.

تجمع معلمان را متضاد با تدبیر و نقادی آنها را خلاف انصاف میدانید.

چگونه است که اگر در مدح و ستایش شمایان و در نقد مخالفان شما قلم زنند و نقدی بنگارند،نقد را صادق و منصف و حقیقی میدانید و وقتی که تیغ تیز نقدها به سوی شما و هم فکرانتان میرود،تمام واژگان به نقد آغشته شده را زیر تیغ گیوتین برده و گردن میزنید.

 

آقای بطحایی

از کدام تدبیر سخن میگویید؟! از تدبیری که شعاری بود برای انتخابات غیردموکراتیک؟! اگر در دولت تدبیر(بخوانید بی تدبیر)و امید(بخوانید نا امید) ذره ای تدبیر نهفته بود تجمعات قانونی و بحق معلمان را اینگونه قلع و قمع نمیکردید.

جناب بطحایی از کدام انصاف سخن میگویید وقتی اسماعیل عبدی بی هیچ ادله قانونی و هیچ مستندات قانونی به بند کشیده شده و حالا برای تحقق عدالت اجبارا به تقابل و قمار جان خود رفته تا شاید پیشانی عدالت را بوسه زند.

جناب محمد بطحایی،همین حالا به سمت اوین رفته و از هم نام شریف خود یعنی محمد حبیبی بخواهید که به همان شکل که بازداشت شد،همانگونه شما را بر روی زمین بکشند و ببرند.خانواده ات که برای مراقبت از جنابعالی به جلو می آیند را با مشت های گروه کرده سرکوبگران، له کنند.از محمد حبیبی بخواهید که با شما چنین کند.آیا محمد حبیبی با منش و اندیشه معلمی همان کاری را خواهد کرد که محمد بطحایی و دوستانش کردند؟!!

رسول بداقی که برای احقاق حقوق معلمان و دانش آموزان از تمام هستی و زمان خود گذشت را بار دگر به زنجیر کشیدید! باور دارم که هایدگر امروز از گور برمیخیزد و محتوای کتاب هستی و زمان خود را طبق زندگینامه رسول بداقی مینویسد.

آقای بطحایی به همراه دوستان با تدبیر!!! و با انصاف!!!خود به سمت اوین بروید و از شب سیه تا به سحر ایستاده به احترام تمام معلمانی که برای حقوق بر باد رفته ی معلم و دانش آموز به بند کشیده شدند،کلاه از سر بردارید.

......................................................................

ضرب و شتم و بازداشت معلمان در پی برگزاری یک تجمع صنفی

جعفر ابراهیمی در گفتگو با جامعه نو

 

"معلمان بازداشتی را تنها نخواهیم گذاشت"

 

جامعه نو: « همه چیز آرام بود تا اینکه لباس شخصی‌ها وارد شدند. نه پلیس حساسیتی به خرج داد و نه شعاری خارج از قاعده و برنامه داده شد. یک‌دفعه ریختند، زدند و بردند..» تهران، تبریز، شهرضا، کردستان، کرمانشاه، شیراز و شهرهای مختلف کشور امروز شاهد حضور صدها معلمی بود که در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط نامطلوب آموزشی  تجمع مسالمت آمیز صنفی کردند. با این حال این تجمعات در تهران به بازداشت و ضرب و شتم تعدادی از معلمان کشیده شد.

 

تجمع صنفی و مسالمت آمیز معلمان سراسر کشور که صبح امروز 20 اردیبهشت ماه ، در اعتراض به کمبود بودجه‌های آموزشی ، دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر ، دفاع از حق تحصیل تمام کودکان و مطالبات دیگر با فراخوان شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان در سراسر کشور برگزار شده بود، با حمله نیروهای لباس شخصی در تهران به ضرب و شتم و بازداشت گروهی از فعالان صنفی منجر شد. این درحالیست که برخی از فعالان صنفی در گفتگو با جامعه نو، از موضع‌گیری کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان کشور در حمایت از حق برگزاری تجمع صنفی مسالمت آمیز خبر می‌دهند. آنها می‌گویند ؛ "معلمان بازداشتی را تنها نخواهیم گذاشت. و دولت نیز باید در خصوص برخوردهای صورت گرفته پاسخگو باشد"

 

معلمان ، در حالی هفته معلم امسال را سپری کردند که همچنان مشکلات صنفی بسیاری حل نشده و بی پاسخ باقی مانده است. بی توجهی به زندگی و معیشت معلمان بازنشسته و شاغل و نامناسب بودن کیفیت آموزش در مدارس از جمله مواردی است که به گفته فعالان صنفی این حوزه، نشان از آن دارد که آموزش‌ وپرورش در اولویت نهادهای حاکمیتی و مسئولان دولتی نیست. آنها در اعتراض به وضعیت معیشتی، ضدیت با خصوصی سازی آموزش، برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان صنفی، و دفاع از حق تحصیل تمام کودکان که از جمله مطالباتی عمومی و در جهت خیر همگانی است، تجمعات صنفی بسیاری را در سالهای اخیر برگزار کرده‌اند. در ادامه این تجمعات، شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان در فراخوانی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی سراسر کشور دعوت کرد تا در هفته معلم در اعتراض به وضعیت نامناسب دستمزد ، کمبود بودجه و فضای آموزشی حاکم بر نظام آموزش و پرورش تجمعات صنفی و مسالمت آمیز برگزار کنند. مقدمات این فراخوان به پیش از شروع سال جدید برمیگردد . معلمان اعلام کرده بودند که «اگر تا پایان فروردین، دولت و مجلس به خواسته‌های به حق آموزشی عمل نکند، در اردیبهشت ماه و هفته معلم تجمع اعتراضی برپا می‌کنیم.» حالا خبر می‌رسد این تجمعات در تهران به برخورد و بازداشت جمعی از فعالان صنفی کشیده شده است.

 

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی ایران که از شرکت کنندگان حاضر در این تجمع بود با اشاره به مسالمت آمیز بودن فضای تجمع صنفی و همکاری پلیس با معلمان ، در خصوص برخوردهای صورت گرفته میگوید: در این تجمع شعارهای چون " معیشت، منزلت، حق مسلم ماست" ، " بودجه عادلانه حق مسلم ماست"، " تشکل - تجمع، حق مسلم ماست" و همچنین "بطحائی ، نوبخت ، استعفا ، استعفا" در اعتراض به افزایش پلکانی حقوق و دستمزدهای پایین سر داده شد. هیچ شعاری خارج از شعارهایی که شورای هماهنگی مقرر کرده بود و در حقوق صنفی معلمان را مدنظر داشت، سر داده نشد. ضمن اینکه اغلب تجمع کنندگان کاورهای یک دست شورای هماهنگی را به تن کرده بودند.

 

او ادامه می‌دهد: پس از شروع تجمع، پلیس از معلمان خواست که وارد خیابان روبروی ساختمان برنامه بودجه نشوند و آنها هم در محوطه پارک ماندند. با این حال و با وجود اینکه تعامل بین پلیس و معلمان خوب بود، چند نیروی لباس شخصی وارد تجمع شدند و برخی از معلمان را هدف قرار داده و به یک باره حمله کردند که این حمله با مقاومت سایر معلمان مواجه شد.

 

به گفته این فعال صنفی ، با حمله نیروهای لباس شخصی، پلیس هم به تجمع ورود کرد. ابراهیمی در توضیح جزییات برخورد با فعالان صنفی معلمان می‌گوید: یگان ویژه برخورد خاصی با معلمان نداشت اما نیروهای امنیتی تعداد زیادی از معلمان به خصوص معلمان زن را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پلک یک معلم زن دچار جراحت شدید شد. « تعداد معلمان زن خیلی بیشتر از معلمان مرد بود و متاسفانه برخوردهای خشونت باری آنها صورت گرفت. ضمن اینکه هنوز از اینکه آیا در میان معلمان زن هم بازداشتی وجود داشته یا خیر، اطلاعی در دست نیست.

 

به گفته ابراهیمی، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به تجمع صنفی و مسالمت آمیز معلمان در تهران، تاکنون بازداشت حداقل 6 معلم و فعال صنفی تایید شده است که در میان آنها نام محمد فلاحی ( دبیر کانون صنفی معلمان تهران) ، محمد حبیبی (عضو کانون صنفی معلمان تهران) ، رسول بداقی (بازرس کانون صنفی معلمان تهران)، محمد حسن پوره، گرامی و چند تن دیگر به چشم میخورد. برخی از منابع تایید نشده هم آمار بازداشتی‌ها را بیش از این تعداد اعلام می‌کنند.

 

دفاع از حق تحصیل تمام کودکان ، کیفی سازی آموزش، مدارس استاندارد، مطالبه دستمزد عادلانه و مطالبات عمومی که از قضا در روزهای اخیر در صحبت های تمام مسولین از صدر تا ذیل تکرار شد از جمله شعارهایی بود که روی پلاکاردهای معلمان معترض دیده میشد.

 

ابراهیمی میگوید: چرا وقتی این حرفها به عنوان مطالبه صنفی معلمان در یک تجمع صنفی مسالمت آمیز مطرح می شود با آن برخورد می شود.در هفته ای که همه مسولین حرف از تکریم مقام معلم میزنند ، این برخورد تناقض آمیز چه معنایی میتواند داشته باشد!

 

ابراهیمی میگوید: اکثر معلمان حاضر در این تجمع از این حمله نیروهای لباس شخصی دچار بهت و حیرت شده بودند که چرا باید با یک تجمع مسالمت آمیز چنین برخوردی شود.

: اکثر معلمان حاضر در این تجمع از این حمله نیروهای لباس شخصی دچار بهت و حیرت شده بودند که چرا باید با یک تجمع مسالمت آمیز چنین برخوردی شود.

................................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©