Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۲۳ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷  برابر با ۲۳ می ۲۰۱۸
بیانیۀ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

بیانیۀ  شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

در اعتراض به ادامه بازداشت  محمد حبیبی

و نگهداری وی در زندان تهران بزرگ

 

به نام خداوند جان و خرد

 

دانش آموزان عزيز معلمان شريف و مردم شجاع و آگاه

 

یازده روز از حمله نیروهای لباس شخصی پلیس امنیت به تجمع قانونی و مسالمت آمیز فرهنگیان در تهران می گذرد ؛حادثه ای بس خشونت بار که منجر به دستگیری ۱۵ نفر، ضرب و شتم و هتک حرمت به  معلمان شاغل و بازنشسته حاضر در تجمع گردید.

 

شورای هماهنگی در بیانیه‌ی  اولیه خود بعد از بروز اتفاقات نسبت به عواقب این برخوردها هشدار داد و خشونت اعمال شده را محکوم نمود. خوشبختانه ۱۴  نفر از بازداشت شدگان در روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت آزاد شدند. اما متاسفانه علی رغم صدور وثیقه برای آقای  محمد حبیبی و تامین وثیقه توسط خانواده، به صورت غیرقانونی این معلم به زندان تهران بزرگ که به درستی آن را  قعر_جهنم نامیده اند منتقل گردید. وثیقه مورد پذیرش بازپرس صادر کننده قرار نگرفت و به گفته آنان پرونده به دادگاه ارسال گردید اما در مراجعه وکیل و خانواده آقای حبیبی به دادگاه انقلاب ، اثری از پرونده نبود. در اولین ملاقات خانواده  محمد حبیبی وضعیت سلامت و جسمی ایشان در زندان تهران بزرگ مساعد اعلام نشده است و نگرانی بیشتر زمانی است که مسئولان این  زندان غیر استاندارد او را در بدترین بند یعنی قرنطینه یک محبوس کرده و از درمان وی امتناع می کنند  و بر طبق آخرین وضعیت اعلامی محمد حبیبی، ایشان به قرنطینه دو منتقل شده است و در خواست رسمی برای درمان داده است. شورای هماهنگی نسبت به عواقب عدم تامین سلامت و درمان  محمد حبیبی  به مسئولان هشدار می دهد و خواهان آزادی بی قید و شرط محمد حبیبی است. در همین راستا شورای هماهنگی از تمام ظرفیت های حقوقی و قانونی خود برای پیگیری وضعیت معلمان دربند و آزادی آنان بخصوص محمد _حبیبی استفاده خواهد نمود.

 

شورا ضمن قدردانی از  نمایندگانی که در انجام وظایف نمایندگی خود  در دفاع از حقوق مردم ،سرکوب و بازداشت معلمان در ۲۰ اردیبهشت را محکوم نمودند از دیگر نمایندگان  مجلس نیز انتظار دارد به وظایف نمایندگی خود در قبال حقوق  مردم مخصوصا  فرهنگیان عمل نمایند و با اظهار ونظرهایی بدون آگاهی در این  خیانت شریک نشوند .

 

متاسفانه در شرایط کنونی نیروهای امنیتی با پرونده سازی و وارد کردن اتهامات به فرهنگیان،  امنیت فرهنگی را زیر سوال برده اند.  فرهنگ_امنیتی پیش گرفته شده ، تاکنون هزینه زیادی بر جامعه فرهنگیان تحمیل نموده است. ۷ سال زندان رسول بداقی، ۲ سال زندان هاشم خواستار و تبعید علی اکبر باغانی و حبس محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی و مختار اسدی و ... نتیجه روشن این پرونده سازی هاست.

 این بی عدالتی های فراتر از زندان به دلیل عدم رعایت حقوق اولیه هر زندانی، تاکنون اعتصاب غذا و محدودیت ها و محرومیت های زیادی به معلمان زندانی تحمیل نموده است. در حالی که آقازاده ها و اختلاسگران آزادانه مشغول چپاول سرمایه های عمومی هستند و حتی صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز بی نصیب نگذاشته اند.

 

شورای  هماهنگی  به مانند همیشه خواهان توقف زندان، تبعید و اخراج فعالان صنفی است و معتقد است زندان جای تبهکاران و مافیایی است که شبکه های بزرگ اختلاس و سواستفاده از منابع و امکانات عمومی را مدیریت می کنند.

شورا ضمن حمایت از خواسته های قانونی معلمان در بند و مطالبات تجمع کنندگان در اردیبهشت ،خواهان ازادی بدون قید و شرط معلمان دربند و پایان دادن به روند پرونده سازی و صدور قرار منع تعقیب بازداشت شدگان است.

 

در پایان شورای هماهنگی ضمن درخواست مطالعه دوباره منشور حقوق شهروندی از مسببان این اتفاقات میخواهد تا دیر نشده از مردم و معلمان عذر خواهی کنید زیرا اوج و حضیض هر حکومتی در دستان مردم است.

هر کجا عدل روی بنموده است

 نعمت اندر جهان بیفزوده ست

 هر کجا ظلم رخت افکنده ست

 مملکت را ز بیخ برکنده ست

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان_ایران

۳۰ اردیبهشت ۹۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©