Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۲۷ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷  برابر با ۲۷ می ۲۰۱۸
سخنی با کارفرمایان شرکت نیشکر هفت تپه

سخنی با کارفرمایان شرکت نیشکر هفت تپه

 

اسماعیل بخشی

فعال سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

 

پس از امضای قرارداد کاری سال جدید با نیروهای قراردادی شرکت هفت تپه که ابتدا با فرم قرارداد یکساله امضا شد، فرم قرارداد جدیدی با مدت سه ماهه برای اینجانب اسماعیل بخشی و آقای قربان علیپور (فعالین سندیکای کارگری هفت تپه) ارسال شد ابتدا گفته شد برای همه ی نیروهای قراردادی ارسال شده اما با پرس و جوی که انجام گرفت فهمیدیم که هیئت مدیره شرکت طی جلسه ای به این نتیجه رسیده است که بنده و آقای علیپور با وجود آنهمه پرونده سازی (۳ پرونده قضایی در سه شعبه ی دادگستری) و ۱۵ روز اخراج از شرکت هنوز متنبه نشده اند، پس قراردادشان را سه ماهه می‌بندیم و در صورت اصلاح و درست شدن رفتارشان، مجدد قرارداد یکساله بسته خواهد شد.

این را می فهمم که کارفرما هستید و شرکت بزرگ و پر افتخار هفت تپه به هر شکل، فعلا با نام خصوصی سازی در تملک شماست و مختارید با نام خصوصی سازی هر جور که دلتان بخواهد با کارگر رفتار کنید بهر حال در این مملکت حق با کسی ست که زور و پول بیشتری دارد بله این را خوب می فهمم اما فرموده اید تا زمانی که *رفتارشان را اصلاح و درست کنند * این جمله ی جنابتان در ذهن بنده و کارگران شریف هفت تپه ابهامات و پرسش هایی ایجاد کرده است که بسیار علاقه مندیم پاسخ این پرسش ها را از زبان شما بشنویم تا ابهامات ما بر طرف شود :

 

یکم : واژه ی تا رفتارشان اصلاح شود را لطفا کمی توضیح دهید؟ یعنی چگونه رفتار کنیم؟ یعنی اگر از بی پولی بمیریم هم دم از بی پولی نزنیم؟ حقوقمان را ندادید لال شویم؟ یا مثل بعضی آقایان فعالیتمان فقط در جهت منافع کارفرما باشد و بس؟ خلاصه این تا رفتارشان اصلاح شود را کمی توضیح دهید که بدانیم شما چگونه فعالین کارگری مورد نظرتان است؟

 

دوم : چه کسی و چگونه، کارفرمایی که چند ماه حقوق ناچیز کارگران را به تعویق انداخته و با پرداخت نکردن بیمه ی کارگر، به روح و جانِ زندگی چند هزار آدم آسیب وارد کرده است را محاکمه و تنبیه می‌کند؟ کارفرمایی که با مدیریت فوق ضعیف و گماردن پستهای مهم مدیریتی شرکت به افراد بی سواد، که نیشکر هفت تپه را به ورطه ی نابودی کشانده است را چه کسی و چگونه محاکمه می کند؟ کارفرمایی که با بوجود آوردن قرارداد پیمانکاری ا... حقوق حقه ی چند صد کارگر بینوا و بی صدا را هر ماه پایمال می‌کرد، چه کسی و چگونه محاکمه می کند؟

 

سوم : در ختم کلام واژه های اعتصاب و اعتراض را برایمان تعریف و تشریح کنید که مثلا اگر کارفرما چند ماه حقوق کارگر و حق بیمه و غیره را پرداخت نکرد و هر روز وعده های تازه دهد و عمل نکند، آنگاه کارگران چگونه باید در این مملکت اعتراض کنند؟ شما چه می پسندید مثلا هزار نفر با گل و شیرینی به همراه لبخند ملیح بیاییم جلوی مدیریت برایتان دست  بزنیم؟ یا اصلا کلمه ی اعتراض واژه ای بی معنی و نا مفهموم است و غلط کرد آنکس که به واژگان فارسی اضافه اش کرد؟

 

:اسماعیل بخشی

فعال سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©