Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۱۱ اگوست ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷  برابر با ۱۱ اگوست ۲۰۱۸
بیانیه آموزش بین الملل:

حمایت گسترده تشکل های صنفی داخلی و بین المللی

از محمد حبیبی

و محکوم نمودن حکم ظالمانه دادگاه بدوی

......................................................

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

حکم بی شرمانه شلاق و زندان برای معلم عدالت خواه، محمد حبیبی را محکوم می کنیم

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صدور حکم بدوی ده سال و نیم زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق برای معلم عدالت طلب، محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران را محکوم می کند، و قویا خواهان لغو این حکم کلیشه ای و آزادی فوری  بی قید و شرط وی از زندان می باشد. و انزجار خود را ازحکم بی شرمانه ی شلاق بر پیکر کارگران که اینبار نیز جامعه مزد بگیر معلمان را هدف قرار داده اعلام می کنیم. همچنین باید رویه جاری در کشور که عدالت طلبان اعم از معلمان، کارگران و فعالان عدالت خواه و سایر بخش ها زندانی می شوند، و اختلاس گران و دزدان که بوجود آورندگان وضع موجود هستند، و حاشیه ی امنیت دارند، تغییر یابد.

 

فعالیت های حبیبی در دفاع از حقوق صنفی معلمان منجر به بازداشت وی همراه با خشنونت فراوان در روز دوازده اسفند ۹۶ شد و در حالی که پس از حدود یک ماه با وثیقه موقتا آزاد شده بود، مجددا این بار در تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه با خشنونت بازداشت و به دلیل مخالفت قاضی پرونده صدور قرار وثیقه لغو و ۹۳ روز است که در زندان تهران بزرگ در بدترین شرایط محبوس است. طبق اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران با وجود تایید بیماری ایشان توسط پزشکی قانونی، اما وی را به بیمارستان اعزام نکردند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام کلیشه ای بی پایه و اساس شلاق و زندان برای معلمان، کارگران و فعالان صنفی را محکوم می کند و خواهان لغو کلیه احکام صادره و همچنین توقف تعقیب پلیسی، امنیتی و قضایی از آنان می باشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۰ مردادماه ۹۷

...........................................................

 بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

با احکام زندان و شلاق ، صدای حق خواهی خاموش نخواهد شد!

در محکومیت احکام ناعادلانه صادر شده برای محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان تهران.

 

محمد حبیبی به جرم دفاع از حقوق خود و دیگر معلمان و در اعتراض به تمامی مناسبات غیرعلمی و غیر انسانی  در آموزش و پرورش از جمله در اعتراض به پولی شدن آموزش و پرورش که باعث ترک تحصیل و عدم دسترسی میلیون ها فرزند کارگر و زحمتکش به ادامه  تحصیل  خواهد شد، بازداشت و زندانی شده است.

احکام صادر شده برای محمد حبیبی توسط دادگاه !!؟ حامی سرمایه داران ، ده سال و نیم زندان، دو سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و 74 ضربه شلاق! می باشد.

سرمایه داران در ایران توسط دستگاه دولت و دیگر نیروهای قدرت مسلط برجامعه سعی کرده و در تلاش هستند که به وسیله احکام زندان و شلاق و اعدام ، اخراج و بیکار سازی ها ، سرکوب تشکل های مستقل کارگران و دیگر تشکل های صنفی و با  تهمت و پرونده سازی، صدای حق خواهی معترضان را خاموش کنند. اما تاریخ مبارزاتی از گذشته تا کنون نشان داده است که صدای دادخواهی و برابری طلبی نه تنها خاموش نخواهد شد بلکه هر روز در ابعاد گسترده تری شلعه ور خواهد شد.

نمونه زنده و حی و حاضر این ادعا حضور هزاران انسان گرسنه در کف خیابان ها ست که در اعتراض به بیکار ، گرانی و فقر و سیه روزی با شعار " مرگ برگرانی " خواستار نان و آزادی شده اند.

ما بارها گفته ایم که صدای حق خواهی و برابری طلبی وصدای شورش گرسنگان ،صدای حق خواهی کارگری، معلمان، پرستاران، زنان ، دانشجویان  و دیگر مردم زحمتکش و فرو دست جامعه با احکام شلاق و زندان خاموش نخواهد شد.

سهم تا کنونی  ما کارگران و مردم فرودست جامعه از تمامی ثروت های تولید شده توسط دستان پرتوان کارگران ، تنها  استثمار، فقر و فلاکت ،زندان و شلاق بوده است.

ما هنوز ضربات شلاق وارده بر بدن کارگران معدن آق دره  را فراموش نکرده ایم . ما هنوز سرکوب و بازداشت و زندانی کردن کارگران آذرآب، فولاد خوزستان،  هپکو، هفت تپه، کارگران شرکت واحد را فراموش نکرده ایم .ما هنوز زندانی کردن دیگر اقشارمردم  آزادی خواه و عدالت طلب جامعه را چون  دانشجویان وزنان و دیگر مردم زحمتکش و به جان آمده را فراموش نکرده ایم  . ما کارگران یاد گرفتیم برای ادامه زندگی و برای بدست آوردن نان  کار آزادی ، هیچ چیز را فراموش نکنیم و نه تنها فراموش نمی کنیم بلکه هیچ وقت این  رفتارهای بغایت تبعیض آمیز و استثمارگران را نخواهیم بخشید!

 

 ما کارگران و اعضای سندیکای نیشکر هفت تپه، احکام صادره  برای محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران را شدیدا محکوم کرده و سریعا و بی قیدو شرط خواهان آزدای او و دیگر کارگران در بند هستیم.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

...........................................................

اعتراض کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

به حکم ده سال و نیم زندان علیه محمدحبیبی

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در نامه ای به مقامات جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن حکم صادره علیه #محمدحبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط این معلم زندانی و به رسمت شناختن فعالیت های صنفی در ایران شد: 

   

۹ اگوست ۲۰۱۸

به:

آیت الله علی خامنه ای،  رهبر جمهوری اسلامی

حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران – ستاد حقوق بشر

فرستاده دائمی حقوق بشرایران در سازمان ملل

سفارت ایران در بلژیک

 

موضوع : محکومیت محمدحبیبی فعال صنفی معلمان به ده سال و نیم زندان

 

عالیجناب،

 

به نمایندگی از طرف کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی) که ۲۰۷ میلیون کارگر را در ۱۶۳ کشور و ناحیه نمایندگی می کند و دارای ۳۳۱ تشکل کشوری وابسته است به این وسیله حکم زندان علیه محمد حبیبی معلم ایرانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران را  که توسط دادگاه انقلاب در چهارم ماه اوت سال ۲۰۱۸ صادر شد، محکوم می کنم.

 

حکم خشن، بی رحمانه و غیر قابل توجیه علیه محمد حبیبی  شامل ده سال و نیم زندان، دو سال ممنوعیت از فعالیت های اجتماعی و سیاسی، دوسال ممنوعیت خروج از کشور و ۷۴ ضربه شلاق است.

 

افترا بستن عمدی، اتهامات واهی و  ایزوله کردن از خانواده، دوستان و جامعه و اعمال شکنجه،  همگی بیان گر و نشانه اعمال درد و رنج  بطور سازمان یافته توسط دولت، علیه عضوی از جامعه است که زندگی اش را وقف شغل خود به عنوان یک آموزگار کرده و برای بهبود زندگی معلمان ایران و خانواده آنها مبارزه کرده است.

#محمدحبیبی در ماه مارس ۲۰۱۸ به دلیل فعالیت های صنفی و اتحادیه ای دستگیر شد و سپس  هنگامی که با قید وثیقه آزاد شده بود مجددا در ۲۰ ماه مه ۲۰۱۸ به دنبال حمله نیروهای انتظامی و وامنیتی به تجمع مسالمت آمیز کانون صنفی معلمان تهران، دستگیر گردید.

 

ما اطلاع یافته ایم  که محمد حبیبی در سلول انفرادی در بزرگترین زندان تهران محبوس است.  به گواهی اعضای خانواده، محمد حبیبی در شرایط  تحمل ناپذیر و بسیار سختی  بسر می برد و از درد شدید سینه و پهلو که ناشی از شکنجه شامل لگد زنی و ضربه های سخت به اوست در رنج است. کبودی های بزرگ در گردن که ناشی ازکشیده شدن او بر روی آسفالت خیابان بوده به وضوح قابل مشاهده بوده است.

 

حبیبی از حق اولیه انسانی برای دسترسی به مراقبت های درمانی و پزشکی محروم شده است.

 

ما این غفلت عمدی و اقدام  در جرم و جنایت دانستن فعالیت های اتحادیه ای و صنفی برای بهبود زندگی کارگران را به شدت محکوم می کنیم. حکومت ایران باید از مدافعان حقوق انسانی از جمله فعالین اتحادیه های صنفی مانند محمد حبیبی و همه همکاران او محافظت کند.

 

 کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همراه و همصدا با " آموزش بین الملل " ( ای آی)  خواهان آزادی بی درنگ و بدون قید و شرط محمد حبیبی و حمایت از همه فعالین اتحادیه ای در برابر چنین روش های خشن امنیتی می باشد که هدف اش جلوگیری از فعالیت های مشروع توسط فعالین اتحادیه ای است.

 

با احترام،

دبیر کل

...........................

بیانیه آموزش بین الملل:

محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران

به ده سال و نیم زندان محکوم شد!

 

آموزش بین الملل (EI ) به شدت حکم زندان علیه محمد حبیبی، معلم ایرانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران )تهران( را محکوم می کند. حکم  او ده سال و نیم زندان است.

 

در تاریخ 4 اوت دادگاه انقلاب اسلامی ایران حبیبی را به ده سال و نیم زندان محکوم کرد. حکم او همچنین شامل ممنوعیت فعالیت های اجتماعی و سیاسی برای دو سال، ممنوعیت سفر دو ساله و 74 ضربه شلاق است.

 

به گزارش اتحاد بین المللی درحمایت از کارگران در ایران (IASWI)  در روز 20 ماه مه، تجمع آرامی که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران- تهران (ITTA-تهران) برگزار شده بود توسط نیروهای انتظامی و مامورین مخفی مورد حمله قرار گرفت. چهارده تن از شرکت کنندگان، از جمله حبیبی، دستگیر شدند. محمد حبیبی پیش از این دستگیری با وثیقه بدنبال بازداشت ماه مارس 2018، آزاد شده بود. همه بازداشتی ها بعد از یک روز آزاد شدند اما محمد حبیبی به سلول انفرادی در زندان بزرگ تهران منتقل شد.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران هشدار می دهد که او در حال حاضر در شرایط غیرقابل تحمل در زندان است.  اعضای خانواده آقای حبیبی که از وی بازدید کرده اند، گزارش کرده اند که آقای حبیبی به علت ضرب و شتم شدید در زمان دستگیری از درد زیادی در قفسه سینه رنج می برد.  همچنین کبودی بزرگی بر روی پشت او است، که نتیجه کشاندن او بر روی آسفالت خیابان توسط نیروهای امنیتی است. او نیاز به اسکن فوری از تمام قسمتهای مجروح شده بدنش دارد، اما مقامات دولتی  از انتقال وی به بیمارستانی در خارج از زندان ممانعت می کنند.

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران اظهار می کند که این رفتار با آقای حبیبی توسط مقامات زندان "چیزی کمتر از اذیت و آزار بی رحمانه و غفلت جنایی نیست،" و اعلام می کند که همه مقامات دولتی مسئول هر اتفاقی  که برای آقای حبیبی بیافتد می باشند.

 

آموزش  بین الملل به فراخوان اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران می پیوندد که طی آن از تمام افراد و سازمانهای مترقی، اتحادیه های کارگری، و به ویژه تشکلهای معلمان در سراسر جهان، خواسته شده است که احکام صادره برای آقای حبیبی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شوند.

 

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری همچنین به آموزش بین الملل و درخواست "آزادی فوری و بی قید و شرط محمد حبیبی و حفاظت از تمام اعضای اتحادیه های کارگری از تاکتیک های امنیتی بسیار سنگین که هدف آنها متوقف کردن فعالان اتحادیه های کارگری از انجام فعالیت های مشروع خود است" ملحق شده است.

.........................................................

اصل بیانیه به روز شده مورخ ۱۰ اگوست ۲۰۱۸

https://www.ei-ie.org/en/detail/15931/iran-teacher-trade-unionist-mohammed-habibi-sentenced-to-ten-and-a-half-years-in-prison

.....................................................

ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

info@workers-iran.org;

www.workers-iran.org;

www.etehadbinalmelali.com

............................................

جای معلم زندان نیست

 

بیانیه اعتراضی جمعی از فعالان_مدنی به حکم ناعادلانه محمدحبیبی، معلم دربند

 

با گذشت بیش از سه ماه از بازداشت محمد حبیبی معلم زندانی و عضو کانون صنفی معلمان، سرانجام شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، این معلم را به ۱۰ سال و نیم حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. اتهام محمد حبیبی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومي عنوان شده است.

 

موارد اتهامي در حالی مطرح شده است که این معلم زندانی در ۲۰ اردیبهشت‌ماه در تجمع فرهنگیان که به مناسبت هفته معلم در سراسر کشور برگزار شد، بازداشت و به #زندان_تهران_بزرگ  منتقل شد.

یکی از خواسته‌های اصلی معلمان معترض در این تجمع تأکید بر «دسترسی به آموزش کیفی و رایگان و عادلانه» بوده است. مطالبه‌ای که صراحتاً در اصل سی‌ام قانون اساسی کشور بر آن تأکید شده است اما متأسفانه در سال‌های اخیر با نادیده گرفتن این اصل بسیاری از مراکز آموزشی به سمت خصوصی‌سازی پیش رفته و بنا به آمارهای رسمی اعلام شده موجب حذف شدن بسیاری از کودکان این سرزمین از چرخه آموزش شده‌اند.

 

آیا اعتراض جرم است؟ آیا حق اعتراض مدنی توسط مقامات به رسمیت شناخته می شود؟ اگر مقامات ادعا دارند که آزادی هست، پس چرا نسبت به اعتراض مدنی و مسالمت آمیز معلمان با چنین مجازات هایی برخورد می‌کنند؟

 

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن رأی صادره علیه محمد حبیبی باتوجه به آزادبودن برگزاری تجمعات مسالمت آمیز بر طبق قانون اساسی کشور، خواهان تجدیدنظر مقامات قضایی در این حکم ناعادلانه و آزادی بی‌قید و شرط این معلم زندانی هستیم.

 

همکاران عزیز !

معلمان گرامی !

این بیانیه توسط جمعی از فعالان مدنی زنان، کارگران و دانشجویان برای حمایت از معلم دربند #محمد_حبیبی تهیه شده است در صورت تمایل شما هم می توانید این بیانیه را امضا کنید و بدینوسیله از  ابراز حمایت و همراهی سایر فعالان مدنی با مطالبات صنفی و آموزشی خود تشکر نمایید.

 

برای امضا به لینک زیر بروید: :

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEurK-yaDKmNonknBP28VPR_xFBMrnyy7iHrtjP6vKfg3UpQ/viewform?c=0&w=1

...............................................................................

بيانيه انجمن صنفی معلمان کردستان مریوان

 

 

معلمان آگاه  ، دانش آموزان گرامى و مردم شريف ايران

 

در پى  نگرانی های جدی و نارضایتی گسترده فرهنگیان از بازداشت غيرقانونى #محمد_حبیبی عضو هيات مديره ى کانون صنفى معلمان تهران ، و تلاش هاى مكرر فعالين صنفى و مدنى براى آزادى ايشان، در روزهاى گذشته شاهد  صدور حكم ناعادلانه و غير قابل باور #ده سال_و_نیم_زندان,دو سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی,دو سال ممنوعیت خروج از کشور و #در_ادامه_74_ضربه_شلاق براى اين معلم شريف هستيم

 

حكمى كه به شدت نقض فاحش عدالت و مغایر با وجدان انسانی است.

صدور چنین احکام واهی نشان می دهد که مسئولان نه تنها در پی حل مسائل و مشکلات جامعه فرهنگی نیستند بلکه با سرکوب ، سعی در خاموش نمودن صدای حق طلبی و  پیگیری مطالبات مشروع و قانونی  هستند.حاکمیت نشان داد نه تنها صداهای حق طلبانه و آزادی خواهانه فرهنگیان را نمی شنود بلکه با صدور احکام فراقانونی می خواهد زهر چشمی به فعالین نشان دهد که برای مطالبه حقوق بديهى شان بايد چنين   بهای سنگینی بپردازند .

جامعه فرهنگيان در حالى از صدور حكم شلاق براى همكار فعال  صنفى خود بهت زده است كه حاكميت فعلى  مانفيست امنیت عمومی و تامین حقوق شهروندی را دست مایه کسب آرا قرار داده بود و اكنون مردم شاهد به قهقرا رفتن حقوق اوليه شهروندى در سكوت مشمئز كننده مقامات كشورى هستند جايى كه دستگاه قضا بنا به اراده ضابطين قضايى يكى از شريف ترين معلمان اين كشور را به صرف پيگيرى مطالبات به حق  جامعه ى فرهنگيان با محوريت آموزش رايگان و با كيفيت  علاوه بر تحميل حكم حيرت انگيز ١٠ سال و نيم زندان به #شلاق هم مى آرايد  تا مبادا كمترين مطالبه اى  بر زبان آورده شود  و همه اينها در حالى است كه فعالیت قانونمند وصنفی محمد حبيبى  از مجاری تشکلی قانونی و مطابق قانون اساسی برای اصلاح ساختار نظام آموزشی کشور بوده است

مایه ی ناامیدی است که در دولت مدعی حقوق شهروندی؛ پیگیری های مطالبات به حق بیش از یک میلیون معلم و چند میلیون دانش آموز این سرزمین به صدور احکام دهشتناک زندان ، انفصال ، تبعید و ....منجر می شود

 

انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان  با تاكيد بر آزادى بى قيد و شرط محمد حبيبى و ديگر فعالان صنفى زندانى ضمن محکومیت شدید صدور چنين احكامى در سکوت عامدانه ی نهادهای مسئول اعلام می دارد صدور این حکم شنیع نه اجرای عدالت بلکه انتقام جویی است و عواقب تداوم بی توجهی ها و سکوت عامدانه مقامات نسبت به صدور چنين احكامى متوجه يكايك آن ها خواهد بود

انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان

مردادماه٩٧

..........................................

....................................................................

بیانیه  بیانیه  کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

در محکومیت حکم بدوی دادگاه  محمدحبیبی

 

یا قابض الحق

 

محمدحبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در حکمی ظالمانه به ده سال و نیم زندان و شلاق محکوم شد.

حبیبی در حالی این حکم را دریافت کرد که بیش از ۹۰ روز را در زندان بزرگ تهران ( فشافویه ) به جرم فعالیت های صنفی گذرانده است. این در حالی است که بر اساس اصل ۲۶ قانون اساسی، تشکیل انجمن های صنفی و اسلامی آزاد است و هیچ کس را نمی توان از شرکت در آن ها منع کرد.

در ماده ۴۳ و ۴۴ منشور حقوق شهروندی هم به فعالیت های صنفی اشاره شده است. بنابر همین ماده قانونی، شهروندان در قالب اتحادیه و انجمن ها و نظام های صنفی حق دارند در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها شرکت فعال داشته باشند.

بر اساس ماده ۲۲ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد هم، هر کس حق آزادی(تشکل) اجتماعات با دیگران را دارد. « این حق شامل تشکیل و پیوستن به اتحادیه ها و برای حفاظت علاقه مندی ها و منافع خود است » .

اکنون این سئوال مطرح است که چرا فعالیت صنفی #محمدحبیبی و چند تن دیگر از همکارانش عنوان "امنیتی" لقب می گیرد؛ چرا فعالیت های مسالمت آمیز صنفی را به عنوان مدرکی برای اتهامات مجرمانه لحاظ می کنند و بر اساس آن حکم های طولانی مدت زندان، حبس و شلاق صادر می کنند؟

اهداف پشت پرده دادرسی های ناعادلانه و احکام فراقضایی برای فعالان صنفی، سیاسی و مدنی چیست؟ آیا قرار است با اعمال اینگونه احکام ناعادلانه جامعه را به سکوت در مقابل بی تدبیری های موجود وادار کنند؟

بی تردید ادامه رفتار امنیتی با فعالان حوزه های مختلف موجب انسداد راه های قانونی برای پیگیری مطالبات قانونی افراد می شود و فعالان را به ناچار به این نتیجه می رساند که خواسته های قانونی به صورت زیر زمینی پیگیری شود.

#کانون_صنفی_فرهنگیان_استان_قزوین هشدار می دهد که با ادامه روند ناعادلانه صدور احکام قضایی برای فعالین صنفی و بی توجهی به درخواست های صنفی  فرهنگیان مهری متفاوت را تجربه خواهیم کرد!

#کانون_صنفی_فرهنگیان_استان_قزوین، یکصدا با دیگر کانون های فرهنگیان سراسر کشور با حمایت از فعالیت های صنفی #محمدحبیبی و تمامی فعالان صنفی در چهارچوب قانون، خواستار رسیدگی و بررسی فوری و عادلانه پرونده #محمدحبیبی است.

 

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

...............................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

در محکومیت حکم قضایی علیه  محمد حبیبی

 

بە نام خداوند جان و خرد

 

فرهنگیان محترم، دانش آموزان ارجمند و مردم حق طلب ایران

 

همانطور کە مطلع هستید محمد حبیبی فعال و کنشگر صنفی معلمان در دادگاە بدوی در یک حکم ناعادلانه بە دە سال و نیم زندان، دو سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ۷٤ ضربە شلاق محکوم شدە است.

این در حالی است کە جناب روحانی، بەعنوان رییس جمهور و تدوین کنندە حقوق شهروندی برای برون رفت از وضعیت بحرانی کشور شعار اتحاد و همدلی میان حاکمیت و مردم را سر می دهد!

با نگاهی بە حکم صادرە برای معلمی نستوە و راستین و کنشگر در عرصە مطالبات برحق و قانونی معلمان در قالب یک تشکل قانونی، چە مصداقی برای اتحاد و همدلی مردم و حاکمیت باقی می ماند؟!

آیا محمد حبیبی جز تلاش و مبارزەی مدنی و قانونی در جهت بهتر کردن شرایط آموزش برای فرزندان این دیار، خواستە یا عملکرد دیگری داشتە است؟!

 این حکم  یک فرد جانی، اختلاسگر و رانتخوار  یا... نیست!! بلکە حکم فوق برای یک معلم دلسوز و آگاه است، معلمی کە اندیشیدن را می آموزد و در ذهن فرزندان مملکتش پرسشگری، نقادی، صداقت، مردانگی، شجاعت و ایستادگی در برابر ستم را می پروراند.

ایا این جرم است؟!

سوال این است کە آیا او در مسیر تعلیم این اندیشە پاک و ضروری اختلاس کردە؟! یا او نفع شخصی را دنبال می کند؟! آیا موقعیت کسی را بە خطر انداخته است؟!

آیا آموزەهای او و تلاش هایش برای احقاق حق در راستای اهداف آموزش و پرورش نبودە است؟!

ما بر این باوریم آنچە در این حکم هدف قرار گرفتە شخص نیست بلکە ارادە و ایمان یک معلم راستین است کە آیندە را در پس تعلیم نسلی روشن می پندارد، کە از خود اندیشە دارند و تامل و پرسش در چرایی امور جاری زندگی خود را حقی مسلم می شمارند.

لذا ما انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه) حکم صادرە در خصوص محمد حبیبی را محکوم و آن را بە سان نقض صریح بند ۲٦قانون اساسی می دانیم و انتظار داریم در اسرع وقت نسبت بە تجدید نظر در خصوص حکم صادرە اقدام و با لغو آن محمد حبیبی آزاد و بە کلاس درس بازگرداندە شود.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)

۱۸ مردادماه ۱۳۹۷ خورشیدی

..............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

 

 محمد حبیبی هم به مانند رسول بداقی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمود باقری، عبدالرضا قنبری، محسن عمرانی، مختار اسدی و علی اکبر باغانی مزد دغدغه مندی صادقانه و شرافتمندانه اش را برای تلاش های پویا و مانای صنفیش از سردمداران قوای قهریه گرفت و به زندان طولانی ده سال و نیم به همراه هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی و سیاسی محکوم شد.حکمی چنین سنگین و شلاق برای معلمی پاکدست با کارنامه ای روشن جز وهن فزون تر احکام قضایی علیه آگاهی بخشی پیامبرانه ی معلمی نیست. محمد ما در دوران فعالیت های چند ساله اش به شهادت قلم معلمانه و آگاه بخشش و قدم خیرانه و دغدغه مندش، جز برای داشتن آموزشی کیفی و برابر برای فرزندان سرزمینش و حق تشکل یابی مستقل و مدنی، هیچ جرمی مرتکب نشده است.حکم ننگین حبس و زندان او یک بار دیگر عمق فاجعه قضایی نظام جمهوری اسلامی را بیش از پیش عیان ساخت که این دستگاه عریض و طویل در شرایط کنونی با نقض آشکار دو اصل جمهوریت و اسلام مبتنی بر قرائت مدارایاجویانه بزرگ ترین تهدید کننده ی امنیت ملی شده است.دستگاهی که همه ی هم خود را مصروف به گرفتار کردن بی پناهان و کنشگران خیرخواه و دلسوزی چون محمد حبیبی نهاده است.حکم محمد حبیبی فاقد حداقل استانداردهای حقوقی تعریف شده است و جز با تجدید نظر و برائت کامل از آن نمی توان امید به مشروعیت از دست رفته ی آمران و عاملان این حکم ننگین داشت.کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن حمایت و همراهی با همکار تلاشگر صنفی و محبوسمان محمد حبیبی،به مسئولان قوه قضائیه توصیه می کند نسبت به رویه ی همیشگی خود در دادن احکام سنگین زندان به بهترین معلمان این کشور تجدید نظر کند.این احکام تا کنون نه تنها کمترین خدشه ای به چهره ی کوشندگان صنفی وارد نیاورده بلکه آنان را در چشم ملت عزیزتر و شریف تر کرده است و بانیان این احکام غیر حقوقی و ظالمانه از  آستان اعتبار و مشروعیت فرو افتاده اند و متاسفانه دامنه ی این شکاف و فاصله با چنین احکامی هر روز بیش از پیش می شود.کشتی بان قضایی را تا سیاست دیگری پدید نیاید و چراغ عقل را بر نیفروزد و گوهر قضا را به عیار حق نسنجد،دامنه ی نارضایتی ها ابعاد گسترده تری می یابد و شاید دیگر نتوان آب رفته را به جوی برگرداند.محمد حبیبی را از زندان آزاد کنید و کلاس درس را برای او مهیا کنید.آینده ی فرزندان ایران در این تدبیر خردمندانه و درست است.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان 20 مرداد 96

............................................................

بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

در محکومیت حکم بدوی دادگاه  محمد حبیبی

 

در بحر عشق گر همه جویای ساحل اند

ما کشتی وجود به طوفان سپرده ایم

 

محمد حبیبی از نیک مردان  دغدغه مند ایران عزیز است .

دغدغه ی او بی توجهی به رکن اصلی پیشرفت همه جانبه ی کشور یعنی آموزش و پرورش است .

دغدغه های او راهروهای پرازدحام دادگاهها وبحران های اجتماعی فراگیری ست که دیگر کمتر خانواده و فردی دچار آن ها نیست،جامعه بیماری که آخرین نفس های خود را میکشد و بیشتر منتظر عزرائیل است تا دم مسیحایی مصلحان.

 

او متخصص آموزش و پرورش  است و درد را دیده و درمان را میداند.

از مسئولان امرقضا بعنوان بخشی از حقوق شهروندی سوال داریم:

دلیل وجود این همه پرونده ی قضایی و زندانی و تنش ها و نزاع های خیابانی و خشونت در جامعه را چه میدانید؟

 آیا ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش و نظام آموزشی در تربیت فرزندان این سرزمین را علت اصلی نمیدانید؟

محمد حبیبی ها  به جز از گفتن این حقایق تلخ  چه جرمی داشت که آن را مستحق چنین حکم سنگینی میدانید؟!

مسئولان امر قضا و متولیان  بدانید و آگاه باشیدکه با دربند کردن متخصصان امر آموزش و آموزگاران عشق ، باید انتظار عواقب دردناک که همانا چندین برابر شدن پرونده های قضایی و آمار زندانیان و خشونت و بی اعتمادی در کشور باشید .

جای معلم زندان نیست. تاریخ در مورد چنین برخوردهای ناآگاهانه ی شما چه قضاوتی خواهد کرد؟

چقدر نامفهوم و کوچک است واژه ی فریاد و فغان در برابر چنین بیداد عظیمی

چه اندوهناک است آینده مردمی که معلمانش بخاطر درخواست آموزش و پرورشی در خورو شایسته مردم محکوم به زندان می شود و چه عملی نابخردانه تر از این؟

آیا بریدن ریشه های هویت و دانش کشور را میتوان توجیه کرد؟!

 

مجموعه ی فرهنگیان استان بوشهر هم صدا با دیگر فرهنگیان سراسرکشور ازریاست قوه ی قضاییه میخواهند هر چه سریعتر احکام ظالمانه ی صادر شده برای محمد حبیبی و سایر معلمین دربند را لغو نمایند و اعتماد از دست رفته جامعه ی بزرگ فرهنگیان کشور را بازگرداند.

آنچه باعث نابودی یک جامعه می شود بی اعتمادی به دستگاه قضا به دلیل زندانی کردن حق طلبان و دلسوزان آن است .

 

کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

۱۹مردادماه ۱۳۹۷ خورشیدی

..................................................

 

 

بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان شهرستان خمینی شهر

در محکومیت حکم بدوی دادگاه  محمد حبیبی

 

به کدام ملت است این ، به کدام مذهب است این ، که کشند عاشقی را که تو عاشق ، چرایی ؟

 

محمد حبیبی از عاشقان دغدغه مند ایران عزیز است .

دغدغه ی او بی توجهی به رکن اصلی پیشرفت همه جانبه ی کشور یعنی آموزش و پرورش است .

نگرانی او وجود پانزده میلیون پرونده ی قضایی و بحران های اجتماعی است که نشانه ی بارزی از بیماری جامعه است .

او درد را دیده و درمان را می شناسد .

طبیب عشق مسیحا دمست و مشفق .

از ریاست قوه ی قضاییه می پرسیم : دلیل وجود این همه پرونده ی قضایی و زندانی و تنش ها و نزاع های خیابانی و خشونت در جامعه را چه میدانید؟ آیا ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این سرزمین را علت اصلی نمیدانید؟ آیا بی توجهی مسئولین کشور به آموزش و پرورش و ظلم و تبعیض و تحمیل فقر به فرهنگیان را ریشه ی این نابهنجاریها نمیدانید؟

محمد حبیبی به غیر از گفتن این موارد چه جرمی داشت که مستحق چنین حکم سنگینی شد؟!

ریاست قوه ی قضا بدانید با زندانی کردن طبیبان عشق ، باید منتظر چندین برابر شدن پرونده های قضایی و آمار زندانیان و خشونت و بی اعتمادی در کشور باشید .

جای معلم زندان نیست. تاریخ در مورد چنین برخوردهای ناآگاهانه ی شما چه قضاوتی خواهد کرد؟

چه حقیر است واژه ی فریاد در برابر چنین بیداد عظیمی

چه غمبار است سرنوشت ملتی که معلمش بخاطر درخواست آموزش و پرورشی در خور مردم محکوم به زندان می شود و چه عملی نابخردانه تر از این؟

آیا قطع ریشه های هویت و دانش کشور را میتوان توجیه کرد؟!

 

مجموعه ی فرهنگیان کشور ازریاست قوه ی قضاییه میخواهند هر چه سریعتر احکام ظالمانه ی صادر شده برای محمد حبیبی و سایر معلمین دربند را لغو نمایند و از بی اعتمادی جامعه ی بزرگ علمی کشور جلوگیری کنند .

آنچه باعث نابودی یک جامعه می شود بی اعتمادی به دستگاه قضا به دلیل زندانی کردن حق طلبان و دلسوزان آن است .

 

کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر

19 مرداد 97

......................................................

بیانیه جمعی ازفعالان صنفی فرهنگی استان البرز

در اعتراض به حکم صادره علیه  محمد حبیبی

 

 ""به نام آنکه فکرت آموخت""

 

مدت هاست غروبِ عدالت در سرزمینِ علم ودانش با احکامی که برای معلمانِ مطالبه گرِ صنفی ،صادر می شود ، به ما می فهماند، که انگار مفاهیمی چون #عدالت را باید از دایره لغات فرهنگ مان حذف کنیم !ویادش را به خاطرات بسپاریم ،واژه هایی این چنینی دیگر مفهوم ومعنایی برای آموزش به دانش آموزان ندارند!

#محمدحبیبی نمونه ی واضح این بی عدالتی است !! معلمی فرهیخته مدافعِ حقوق کودکان ،وخواستار برابری تحصیلی،اوهمراه بادیگر معلمان بار ها برای این تبعیض ها نامه نوشتند ،با نمایندگان ملاقات کردند ،طومار پر کردند ،وبارعایت کامل اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض کردند ،با اینکه  عضوهیئت مدیره تشکل صنفی معلمان که مجوز آن هم از وزارت کشور صادر شده بودند، همچون #محمودبهشتی،#اسماعیل_عبدی به این جرم ها (رعایت قوانین ) !!!باید سالها در زندان باشند آیا دیگر  جایی برای قبول مفهوم عدالت باقی مانده؟!

روز گارِ عجیبی را ایرانمان تجربه می کند مخصوصا معلمان دلسوز وفرهیخته ما!

نا پاکان دست در جیب فرودستان زندگیِ شاهانه خود را لذت می برند! معلمینی که از این همه نابرابری رنجیده اند ،و با نجابت وصبوریشان این را با نوشتار واجرای کامل قانون اساسی عنوان می کنند باید در بدترین شکل زندان باشند وجرمِ دلسوزیشان برای کودکان این مرزوبوم "ضرب وشتم واهانت و شلاق" باشد.

این احکام دقیقا مواضع قوه قضاییه را نسبت به فرهنگ جامعه نشان می دهد .

صدور این احکام به نوعی قساوت با فرهنگ و آموزش کشور است.

بنابراین ما فعالان عرصه تعلیم وتربیت قویا" این نوع احکام را محکوم می کنیم واز قوه قضاییه می خواهیم در اجرای قانون اساسی کشور خود پیش قدم باشد .تا تظلّم خواهی جایش را هنوز در ذهن ها حفظ کند . وخواستارآزادی بدون قید وشرط همکاران فرهنگیمان هستیم .

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست.

به جای آن که جای کسی را بگیرید،

تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید.

ما جای کسی را نگرفته ایم  ، ما معلم هستیم !!

جایگاه خودمان را می خواهیم ! شاُن خودمان را می خواهیم ،

ما نجات آموزش وپرورش را می خواهیم

این درخواست ما معلمان هست

#مهر نزدیک است و تعلیم وتربیت منتظر  فرصتی دوباره برای عدالت  چرا که اعتقاد داریم عدالت حتما بالاخره جای خودش خواهد نشست .

 

۱۷ مردادماه ۱۳۹۷

جمعی ازفعالان صنفی استان البرز

......................................................

 حمایت گسترده تشکل های صنفی داخلی و بین المللی

از محمد حبیبی

و محکوم نمودن حکم ظالمانه دادگاه بدوی

 

به دنبال صدور حکم زندان و شلاق برای محمد حبیبی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، توسط قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب موجی از محکومیت ها در سطح داخل و خارج به راه افتاده است و نهادهای مدنی داخلی و خارجی از این فعال صنفی حمایت کرده اند. آنها خواستار توقف حکم و آزادی بدون قید و شرط وی هستند و به سایر تشکل ها نسبت به حمایت از وی فراخوان داده اند و به مسئولین نسبت به عواقب این حکم ظالمانه هشدار داده اند.  اسامی تشکل ها و گروههایی که تاکنون بیانیه داده اند به شرح زیر است :

 

 

1. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

2. انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

3.کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

4. انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)

5.جمعی از فعالان صنفی معلمان استان البرز

6. فرم نگار حمایتی جمعی از فعالان مدنی

7.آموزش بین الملل EI

8. اتحادیه ی آزاد کارگران ایران

9.هسته ی کنشگران صنفی استان مازندران

10. کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

11. کانون صنفی فرهنگیان شهرستان خمینی شهر

12. کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

13.کانون صنفی فرهنگیان گیلان

14. انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان

 

کمیته دفاع از محمد حبیبی ضمن تشکر از تشکل های فوق ،  به تمام تشکل های مدنی و صنفی مستقل جهت پیوستن به این موج حمایتی فراخوان می دهد و خواستار آزادی فوری تمام معلمان زندانی از جمله محمد حبیبی است.

 

کمیته دفاع  از محمد حبیبی

20 مرداد 97

........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©