Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۲۰ اگوست ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷  برابر با ۲۰ اگوست ۲۰۱۸
:heavy_check_mark:گزارش اختصاصی شماره‌ی دو از اعتصاب هفت تپه

پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

کارگران نیشکر هفت تپه.از روز شنبه .۲۷.مرداد ۹۷.دور جدید اعتصاب خود را شروع کردن.علت اعتصاب .یکی  پرداخت دستمزد .است.که با گذشت.پنج.ماه از سال ۹۷.کارگران تنها دو ماه فروردین واردیبشت را توانسته اند دستمزدهای خود را دریافت.بکنند.

البته این تنها بخشی از خواست های کارگران است.

تا کنون هیچ مسئولی پاسخ گوی کارگران.نبوده است.

در اعتصاب امروز اسماعیل بخشی سخنرانی کرد.متن این سخنرانی را در لینک زیر تماشا کنید:

https://youtu.be/nORTLv_8vf4

 

سخرانی اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه

در پنجمین روز اعتصاب سراسری در هفت‌تپه

 

ببین کارگر رو به کجا میرسونن که فکر میکنه زندگی ارزش زیستن نداره و اقدام به خودسوزی میکنه؛عمق فاجعه اینجاست که مسئولین به جای دلجویی و حل مسئله کارگر، ازش میپرسه چرا میخواستی آبروی مارو ببری؟! رساله‌ت حراست ایجاد فضای امن برای کارکردن کارگرهاست؛آقای مدیر حراست که قبلا فرمانده نیروی انتظامی بودی،اینجا کارخونه‌ست نه پادگان! کارفرما به جای پیام فرستادن اگر شرکتش رو میخواد باید بیاد هفت تپه گفت‌وگو کنه.خواسته‌های ما مشخصه.

........................................................

پنجمین روز اعتصاب سراسری کارگران نیشکر هفت تپه

امروز صبح چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه پنجمین روز متوالی اعتصاب سراسری و مسالمت آمیزخودشان از کلیه بخش‌ها   پشت سر گذاشتن

 

کارگران نیشکر هفت تپه در روز پنجم اعتصاب خود که با نظم و انظباط همراه بود، در مقابل اداره حراست این شرکت تجمع کردن، و با سخنرانی نمایندگان کارگری نظم خوبی در کنترل اعتصاب و کارگران داشتند

 

کارگران امروز با شعاری دیگری اعتصاب خودشان را در مقابل دفتر حراست آغاز کردن، و با شعار مطهری حیا کن حراست و رها کن به اعتصاب و سخنرانیهای خود ادامه دادن،

 

کارگران هفت تپه با مهلت 48ساعته به کارفرما مبنی بر شفاف سازی در خصوص چگونگی واگذاری شرکت به بخش خصوصی و بخصوص موضوع تغییر کاربری اراضی شرکت و تجزیه هفت تپه تاکنون هیچ پاسخی از مدیران شرکت دریافت نکرده اند و همچنان سهامداران شرکت در سکوت مطلق بسر می‌برند. شایان ذکر است که شرکت هفت تپه چند ماه است، هیچ مدیری کارفرمایی در آن حضور ندارد و کارگران هفت تپه همچنان خواهان خلع ید شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی یا نهاد صلاحیت دار هستند

............................................

گزارش چهارمین روز اعتصاب در هفت تپه

در ادامه اعتراضات سه روز گذشته کارگران مقابل در مدیریت تجمع کرده و خواهان رسیدگی به به تمام مطالبات خود شدند.کارگران هفت‌تپه ضمن پافشاری به خواسته‌هایی که در روز اول اعتراضات مطرح نمودند یعنی خلع ید شرکت از بخش خصوصی،شفاف سازی مالکیت زمین‌های هفت‌تپه،تشکیل شوراهای مستقل کارگری و نظارت کارگری بر کارفرما؛خواهان بازگشت به کار کارگران اخراجی اداره دفع آفات و خوراک دام و تعیلق کار دو تن از کارمندان شرکت که از تهران به هفت تپه اعزام شده و بیم آن میرود که استخدام آنها اقدامی باشد در جهت تسریع روند تفکیک زمین های هفت تپه، شدند که تا کنون نه تنها هیچ پاسخی از کارفرما نگرفته‌اند بلکه مجبور به تحمل فضای امنیتی شدید و جو تهدید و سرکوب میباشند.

.......................................................................

گزارش  سومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

در سومین روز از دور جدید اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه تجمع اعتراضی از جلوی در ورودی و حراست به سمت کارخانه خوراک دام شکل گرفت. کارگران معترض اعتصابی ضمن پافشاری بر خواسته‌های به‌حق خود در رابطه روشن شدن وضعیت مالکیت هفت تپه و خلع ید بخش خصوصی از دست‌اندازی در سهام شرکت؛ در اعتراض به رفتار غیر انسانی روز گذشته با پنج نفر از کارگران معترض کارخانه‌ خوراک دام آقایان به کریم آل کثیر، علی آل کثیر، یحیی سعدی، حمزه آل کثیر، فارس سعدی که قصد خود سوزی  دست جمعی داشته که به شکایت مدیران کارخانه بازداشت شده بودند و تا زمان تشکیل دادگاه با قرار کفالت آزاد هستند، اعتصاب را ادامه دادند.

 از سوی دیگر با افشا شدن واگذاری قسمت خوراک دام ، بسته بندی و کمپوست به شرکت مهر وماه به عنوان پیمانکار و عقد قرارداد سال 97 کارگران با این شرکت کارگران خواهان پاسخ پویی مدیریت کارخانه در این باره شده اند .کارگران معترض تا کنون هیچ پاسخی از کارفرما جز تهدید و آزار در خصوص مطالبات خود دریافت نکرده‌اندکه همین امر موجب ادامه و گسترش اعتراضات گردیده.

..............................................

سوختن، سوختن...می‌دانی‌؟

 

 «برخی کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه بعد از درگیری لفظی با مدیر مجتمع با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی کرده اند».

 

حالا می‌توانید عکسی از جبهه و جنگ و گنبد و بارگاه بزنید و بعد از حمله به رقیب سیاسی ، همه اینها را ناشی از بی‌توجهی به  فلان منویات یا نتیجه سیاه‌نمایی فلان قلم به مزدِ استکبار بدانید. حالا می‌توانید مثل دکتر عارف بگویید:« پشت هر سکوت من فلسفه است». حالا می توانید مثل دولتی ها از حباب حرف بزنید. مثل قوه قضاییه دستور تاسیس یک دادگاه دیگر و مثل  فلان نماینده فکر معامله بر سر انتصاب فلان همسو در حوزه انتخابیه، با سپر جعلیِ استیضاحِ وزیر مربوطه باشید.

 

حالا خیلی کارهای دیگر می‌توانید بکنید، می‌توانید عکس «شاه زاده» را بزنید که پیام می‌دهد: « هفت تپه دلم با شماست و مملکتمان را پس میگیرم» یا عکس آقازاده که:« بروید بمیرید»،  یا مثل آمد نیوز در چنین موقعیت‌هایی فیلم بگذارید که هفت تپه ای‌ها در حال مسلح کردن کلت و کلاش‌اند(!) یا مثل صدا و سیما عکس از خودسوزی یک شهروند آمریکایی را نمایش بدهید. 

 

حالا می توانید اصلا پای این متن دو تا فحش به هرکس که خواستید بدهید، کافیست « یه‌وری» باشید. اگر این وری هستید به آن وری‌ها، اگر آن وری هستید به این وری ها و اصلا به جفتشان و بعد نشان دادن خودتان و حتا فحش و بدوبیراه به من که به زعم شما، سیاه نمایی کرده‌ام یا ماله کشی.

 

حالا از هر دسته و گروه و مرام و مسلک و نحله که هستید کلی کار می‌توانید بکنید با این تن جزغاله کارگر هفت تپه. با این پوست متلاشی با این سرزمین که از گذشته‌های دور تا امروز،مردمش، قحطی زده‌اند اما فضایش بوی گوشت کباب شده می‌دهد.

 

این سرزمین، در هر چیز بخیل باشد در این، سخاوت دارد که فرصتی بدهد تا هر کس «امید» را به حجله هوس خود ببرد. که هرکس برگذشته، ریشخند بزند و گندهای پیشینیان را برایت هجی کند، انقدر که خودش بشود مثل آنها  و بعد خودش شروع کند به ترکمون زدن و بعد کم کم آماده شود که جایش را بدهد به بدترین مدعی مُترصد که کاری کند که مردم فاتحه‌خوان کفن‌دزد قبلی شوند. این سرزمین، تسلسل و استمرارِ دویِ امدادِ «اشتباه» است.

 

حالا خیلی بیش ازاینها که گفتم می‌شود کرد با کارگر گرسنه و سوخته‌ی هفت تپه‌ای. خیلی کارها می‌شود کرد با پوست ورآمده‌ی سیاه و عنابی اما ورای همه این‌کارها که می‌توانیم بکنیم، و کَرِه ها که می‌توانیم از این خیک بابرکت بگیریم، کارگر اخراجی هفت تپه ای سوخته است.

 

 سوختن. همان گزگز دردناک سرانگشت آتش و داغ دیده که آب و مرهم هم حریفش نمی‌شود، این بار اما نه در سرانگشت که در سینه که در کمر که در پاها که در اسافل و اعالی تن که در جان که در مغز استخوان.

 

کارگر اخراجی خودش، خودش را سوزانده  است. کسی می شنود آیا؟  خودش را سوزانده، چون یقین کرده که سوزانده شدن را هم از او دریغ می‌کنند. نفله شدن را . خلاص شدن را . نیست و نابود شدن را. کارگر نیشکر هفت تپه  خودش را سوزانده. سوزانده. این تنها حقیقت این معرکه‌هاست که من و شما و دیگری در شمایل‌گردانی تاج و دستار برپا کرده‌ایم.

 

قدرت بالاخره نصیب یکی خواهد شد. این پتیاره در هرحال، حجله ای را برخواهد گزید. نری را، ساقهای استوار  ستوری فحل و سینه ستبر وعده‌ای سهل را. این عروس هزار داماد خویگر غلیان ران و سرین است. از میان یکی از شمایان که این ور آب‌اید یا از میان یکی از شمایان که آن ور آب. با این همه اما یک چیز تغییر نمی‌کند. یک حقیقت بوی عفن خود را، شکل متلاشی خود را و مخلوط چندش آور گوشت و خون را تغییر نخواهد داد.

 

آن حقیقت این است که کارگر نیشکر هفت تپه خود را سوزانده، آتش به پای فیتله پی و چربی و گوشت خود گرفته است.  سوخته،  سوختن...می دانی...خود را سوزاندن؟! این تنها حقیقت ماجراست که جز عروق و عصب همان کارگرها کسی ثبت و ضبطش نمی‌کند. آدمیزادگانی سوخته‌اند، همین و بس.

۳۰ مرداد ۹۷🥀

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.....................................................................

اعتصاب تمامی بخش های نیشکر هفت تپه وارد سومین روز شد

 

کانال تلگرامی سندیکا کارگران نیشکر هفت تپه  در گزارشات خود از دور جدید اعتصاب تمامی بخش های نیشکر هفت تپه  خبر می دهد:

امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه کارگران  هفت تپه دست به اعتصاب زدند.

 بر اساس آخرین گزارشات رسیده  تمامی بخشهای نیشکرهفت تپه در اعتصاب هستند.

اسماعیل بخشی  یکی از فعالین کارگری در هفت تپه در ارتباط با اعتصاب کارگران  سخنرانی داشته است .

https://youtu.be/iyBN6TLoHZ4

 

دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه.. یکشنبه .۲۸ خرداد ۱۳۹۷

اعتصاب کارگران .نیشکر هفت تپه از دیروز شنبه. باحضور کارگران تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه علارغم.مشکلات زیاد کارگران آن هم به دلیل وسعت این مجموعه صنعتی شکل تازه از اعتراضات کارگران نیشکر. هفت تپه. .طی چند ماه گذشته از سال ۹۷ اعتصابات  کارگران .بود  خواست های کارگران.پرداخت دستمزدهای عقب افتاده ..نبود ن امنیت شغلی .نداشتن ایمنی محیط کار.تنها بخشی از خواست های کارگران است .

اما لازم به یاد اوریست که   واگذاری این شرکت صنعتی کشاورزی در حالی به بخش خصولتی به ظاهر واگذار شد که قرار بر این مبنا بود که دیگر حد اقل   دستمزدهای کارگران به موقع پرداخت بشود که امروز شاهد آن هستیم نه تنها این امر بدهی محقق نشد  بلکه خبرهای بسیار نا خوشایندی شایع شده است که صاحبان سرمایه در حال تقسیم زمین های این شرکت در بین دوستان خود هستن  که امیدواریم .شایعه ای بیشتر نباشد...

البته .مثالی هست.که

گفتن خرس تخم گذاشت.  میگن هرچه از این دم بریده بگید سر میزند,,

 

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه.امروز دوشنبه سومین روز خود را پشت سر گذاشت.

همچون دو روز گذشته تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه.حضور دارند.

تا کنون هیچ جوابی کارگران از طرف کارفرما نگرفته اند. تجمع کارگران امروز روبروی درب حراست شرکت شکل گرفته است.

 

.  ۲۹ امرداد ۱۳۹۷

.........................

 نشریه «گام» هم در گزارشاتی به  اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه پرداخته است

 اطلاعیه خبری!

«آغاز دور جدید اعتصاب در تمامی بخش‌های شرکت نیشکر هفت‌تپه»

در پی مشکلات عدیده‌ای که کارگران هفت‌تپه با آن روبرو هستند و شرایط کاری و معیشتی آنان را روز به روز تحت فشار مضاعف قرار داده، که ناشی از عدم شفاف‌سازی در مدیریت و مالکیت کارخانه‌ها می‌باشد، کارگران این بخش‌ها با برگزاری مجمع عمومی و سخنرانی اسماعیل‌بخشی فعال کارگری در محیط کار، اعتصاب گسترده را از سر گرفتند.

 

دور جدید اعتصاب هفت تپه

 

صبح روز ۲۷ مرداد، اعتصاب گسترده‌ی کارگران نیشکر هفت‌تپه وارد فاز جدید خود شد. فعالین و نماینده‌های کارگری در این بخش‌ها اقدام به پیگیری مجمع عمومی و سخنرانی در محل کار نموده و اسماعیل بخشی، نماینده کارگری به ایراد سخنانی در رفع ابهام‌های موجود پرداخت. محورهای کلیدی در این اعتصاب بدین قرار است:

- جلوگیری از تفرقه‌اندازی و تاکید بر ادامه‌ی اعتصاب به عنوان حق قانونی کارگران

- ضعف مدیریتی به ویژه در ۵ ماه اخیر و طرح اداره‌ی کارخانه‌ها توسط کارگران

- تشکیل شوراهای مستقل کارگری و مردمی به عنوان تنها راه رهایی از وضعیت اقتصادی کشور، به هدف نظارت بر عملکرد نهادهای دولتی

- بررسی مشکلات موجود: تعویق پیاپی در پرداخت دستمزدها و مزایا، اخراج مداوم کارگران بخش دفع آفات، فشار بی امان بر کار و زندگی کارگران شرکت، وضعیت فاجعه بار ایمنی و امنیت شغلی

- به رسمیت شناختن حق سهام اشتراکی مردم هفت تپه بر زمین‌ها و شفاف‌سازی درباره‌ی خط قرمز کارگران مبنی بر مالکیت خصوصی زمین‌ها و روند تجزیه‌ی آن‌ها

 

گفتنی است نماینده‌های کارگری در این بخش‌ها از امروز به طور گسترده‌ای پیگیر مطالبات و مشکلات موجود خود خواهند بود.

ادامه‌ی اعتصاب منسجم کارگران هفت تپه

امروز ۲۸ مرداد؛

مسئولان نیشکر هفت‌تپه به دنبال اعتصابی که از روز گذشته آغاز شده بود، در پی آن بودند که با وساطت مدیران میانی این مجموعه مهلت یک هفته‌ای از کارگران گرفته و اعتصاب را ملغی نمایند.

در همین راستا تماس هایی با اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگری، که دیروز  پس از سخنرانی بدلیل عوارض ناشی از آتش سوزی اخیر کارخانه و مشکل ریوی ناشی از آن برای درمان به بیمارستان اعزام شده بود، داشتند که این تماس ها از طرف اسماعیل بخشی بی پاسخ ماند و کارگران این مجموعه به دلیل بد عهدی‌های مکرر کارفرما حاضر به دادن مهلت نشده و اعتصاب در مقابل دفتر مدیریت، به روز دوم کشیده شد.

لازم‌ به ذکر است محور اصلی مطالبات‌ در این دوره از اعتصاب متحدانه‌ی کارگران،

مقابله با تجزیه‌ی شرکت و شفافیت در مالکیت زمین‌های هفت تپه است.

 کارگران اعلام کرده‌اند تا پیگیری مطالبات حیاتی خود، دست از اعتصاب نخواهند کشید.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©