Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ برابر با  ۰۱ سپتامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷  برابر با ۰۱ سپتامبر ۲۰۱۸
خبرگزاری کمپ نیوز

اطلاعیه مجمع نمایندگان

در خصوص جلسه شورای تامین

 

اطلاعیه مجمع نمایندگان در خصوص جلسه شورای تامین که با حضور معاونت محترم استاندار در اهواز از ساعت ۱۲ لغایت ۱۷ بمدت ۵ ساعت برگزار گردید:

جلسه شورای تامین که با حضور معاونت محترم استاندار در اهواز از ساعت ۱۲ لغایت ۱۷ بمدت ۵ ساعت برگزار گردید:

مصوبات:

۱- از این لحظه به بعد قائم مقام سابق هیچ نقش و هیچگونه سمتی چه در ظاهر و چه در پشت پرده ندارد و کارفرمایان قویاً اعلام نمودند کارگران هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

۲- مقرر گردید جناب آقای مهندس مددی بصورت تام الاختیار در تمامی امور اجرائی و مالی شرکت مشغول بکار گردد و سکان مدیریت شرکت را در دست بگیرد و کارفرمایان متعهد شدند تحت هیچ شرایطی در امور مدیریتی ایشان دخالت ننمایند.

۳-از این تاریخ هیچگونه پرسنلی تحت عنوان اقبالی نخواهیم داشت و با حضور نمایندگان اداره کار از فردا کار تنظیم قراردادها وفق مقررات زیر نظر نمایندگان کارگری انجام خواهد شد.

۴- درخصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مقرر گردید پس از فراهم شدن زمینه های قانونی در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و کارفرما صراحتاً اعلام نمودند که با اجرای این طرح و هر مورد قانونی دیگری بهیچ عنوان مخالفت نخواهند کرد.

۵- درخصوص پرداخت حقوق مقرر گردید بین روزهای دوشنبه تا چهارشنبه همین هفته پرداخت صورت گیرد.

۶- درخصوص مقوله هایی منجمله شفاف سازی درباره مالکیت خوراک دام و ... کارفرمایان اعلام نمودند که طبق قوانین حق هیچگونه تفکیک ، فروش و یا تغییر کاربری را نداشته و اقداماتی که تا کنون تحت عنوان شرکت های مختلف منجمله شرکت مهر و ماه صورت پذیرفته صرفا جهت عبور از موانع موجود همچون مسدود بودن حسابهای شرکت و مشکلات مالیاتی و... میباشد و به هیچ عنوان بحث اعطای مالکیت مطرح نبوده و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

۷- مقرر گردید از این تاریخ به بعد هفت تپه بصورت یکپارچه و نیشکری باقی خواهد ماند و قسمتهای ۷۰۰ و ۸۰۰ و ۹۰۰ مجددا تحت کنترل شرکت برخواهد گشت و بصورت یکپارچه مدیریت خواهد شد.

۸- مقرر گردید که کشت نیشکر حتماً انجام خواهد شد.

۹- درخصوص بازگشت به کار نیروهای دفع آفات مقرر گردد این اقدام با شروع بکار مدیریت جدید به نحو مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

 

مجمع نمایندگان کارگران

نقل از کانال تلگرامی هفت تپه

۹ شهریور ۹۷

..................................

تجمع کارگران هفت تپه ادامه دارد

مذاکره برای پایان اعتراض بی‌نتیجه ماند

 

تشدید اعتراضات کارگری در مجتمع هفت تپه در حالی ادامه دارد که طی چند روزی و همزمان با آغاز اجتماع صنفی کارگران نیشکر هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی پیگیر مطالبات آنها نبوده است.

 

این کارگران که تعداد آنها تا ۷۰۰ نفر برآورد شده است، می‌گویند: در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از تقریبا دو هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی خود  از سر گرفته‌اند که تا امروز شنبه (۱۰ شهریور ماه ) ادامه یافته است.

 

به ادعای این کارگران؛ از قرار معلوم روز گذشته (جمعه ۹ شهریور ماه) برای خاتمه اعتراض دو هفته‌ای کارگران، کارفرما با همراهی معاون اقتصادی استانداری خوزستان و چند نفر از کارگران صورتجلسه‌ای را تنظیم می‌کنند که مفاد این صورتجلسه و نیز نمایندگانی از کارگران که در جلسه حضور داشتند، مورد تایید معترضان قرار نمی‌گیرد. در نتیجه کارگران خشمگین شده و با همراهی دیگر کارگرانی که پرداخت مطالبان مزدی‌شان همچنان با بی‌توجهی کارفرما روبرو شده است، امروز شنبه؛ اعتراض صنفی خود را از سر گرفته‌اند.

 

به گفته آنان؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روزی و همزمان با آغاز اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی پیگیر مطالبات آنها نبوده است.

 

کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه کارگران خواستار دریافت مطالبات صنفی خود هستند، افزودند: اگر دست‌کم سه ماه مطالبات مزدی عقب افتاده آنها پرداخت شود، دلیلی برای استمرار این اعتراض صنفی وجود ندارد.

 

در عین حال بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارگران روزمزدی با همراهی همکاران خود در این دوره از اعتراضات مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده‌‌ بود، عمل نکرده است. دلیل دیگر اعتراض کارگران مجتمع هفت تپه، مربوط به قوت گرفتن شائبه تقسیم اراضی و املاک کشاورزی و صنعتی ازسوی شرکای این مجتمع است که موجب تشدید نگرانی کارگران شده است.

 

آنان می‌گویند: حذف مزایای عرفی از دیگر دلایل اعتراض این دوره کارگران هفت تپه است.

 

آنها همچنین تاکید می‌کنند: بیش از دوسال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه پرداخت برخی مزایای عرفی و قانونی کارگران را همانند سبد کالای ماه رمضان و حق لباس کار، لوازم تحریر مدرسه و غیره .. را کم یا متوقف کرده است./ایلنا

.........................................

پیام ارسالی

سلام خدمت کلیه کارگران هف تپه

 الان در امور اداری بحث شده بخاطر قراردادها و نماینده های کارگری؛  کارفرما روی حرفش نموند و میگوید که نماینده های کارگری رو قبول نمیکند و رئیس اداره کار هم میگه نماینده ها رو قبول ندارد و قراردادها رو مثل قبل میبندند از برج 7 هفت شروع میشه و تا آخر بهره برداری هست و بدون هیچ عنوان یا طبقه بندی انجام میشه یعنی اوضاع کارگرا هیچ تغییری نکرده . هنوز اول کار هست با حیله شروع کردن لطفآ کسی ساکت نشینه /تشکر

.......................................

مبارزه کارگران کشت و صنعت نیشکرهفت تپه علیه خصوصی سازی

و دست یابی به سایر مطالبات همچنان ادامه دارد!

قریب به دوهفته است که دور جدید ِ اعتراضات کارگران کشت و صنعت نیشکر ِهفت تپه با اتحاد و همبستگی آغاز شده است. واگذاری ِاین واحد تولیدی ِسود آور از سوی دولت به بخش خصوصی موجب افت شدید تولید وهمچنین اخراج بیش از 3هزار کارگر در یک پروسه چند ساله شده است .

سیر وقایع در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیانگر ایجاد تعمدی ِ بحران از سوی کارفرما در این واحد صنعتی پُررونق می باشد. بیکار سازی، عدم پرداخت به موقع مزد کارگران و تعویق آن تا سه یا چهار ماه و یا بیشتر، قطع مزایای شغلی و خودداری از طرح طبقه بندی ِ مشاغل، فروش زمین های حاصلخیز و مرغوب و زیر کشت و تغییرکاربری این زمین ها که جزء وسایل کار و تولید است از سوی کارفرما و رها سازی ِ مدیریت و سوء مدیریت غاصبان جدید در پوشش بخش خصوصی، به تشدید بحران در این واحد صنعتی و کشاورزی منجر گریده است.

کارگران آگاه و متعهد نیشکر هفت تپه در اقدامی جسورانه برای مقابله با این غارتگری و خودسری ِ به اصطلاح« مالکان جدید» و سامان دادن به تولید و حفظ کارخانه و زمین های آن که متعلق به همۀ مردم زحمتکش است، اقدام به تعیین شورای نمایندگان با رأی مستقیم کارگران کرده اند. این نمایندگان با همراهی کارگران تلاش می کنند برای نجات از نابودی ِ کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که منبع درآمد کارگران و مردم در این منطقه است، برانتقال مالکیت اموال شرکت، کشت و برداشت نیشکر، تولید و فروش با تشکیل کمیته ای دلسوز، آگاه و مجرب، کنترل و مدیریت مستقیم داشته باشند. کارگران اعلام کرده اند که برای حفظ موقعیت ِ معیشتی و جلوگیری از فروپاشی زندگی خود و خانواده هایشان به اعتصاب ادامه می دهند. اگرچه مسئولان دولتی و امنیتی ِ محلی و کارفرما سعی می کنند به هر طریق ممکن مانع از ادامه اعتصاب و اعتراض گردند!

چرا باید کارگرانی که این چنین دلسوزانه به حفظ ثروت عمومی مردم زحمتکش و منبع درآمد خود می اندیشند، با لشکرکشی ِ نیروی انتظامی و امنیتی و با زندان و بازداشت و سرکوب مواجه شوند؟ کارگران نیشکر هفت تپه حق دارند برای اثبات سودآوری و یا ادعای غلط ِ مدیریت و کارفرما و دولت که می گوید این واحد صنعتی ورشکست شده و یا سودآور نیست، صورت حساب های مالی سال های قبل شرکت را( که به راحتی می توان تهیه کرد) از مدیریت در خواست کنند.

این حساب های مالی شامل سه مورد است.

 1- تراز نامه بدهی ِ شرکت در سال 96

 2- حساب سود و زیان شرکت در یک سال

 3- تغییرات نقدینگی در یک سال و یا حساب خزانه داری و نقدینگی ورودی و خروجی شرکت در یک سال.

اطلاع کارگران از این حساب ها فقط برای سود یا زیان دهی و یا به قول مدیریت ورشکستگی ِ شرکت نیست، بلکه برای شفاف سازی حساب های مالی و چاره اندیشی برای سرنوشت آتی ِ شرکت نیز می باشد.

گروه اتحاد بازنشستگان ضمن حمایت از اقدام حق طلبانۀ کارگران نیشکر هفت تپه، هر عمل سرکوبگرانه علیه این کارگران را محکوم نموده و همواره پشتیبان تشکل های مستقل کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خواهد بود .

گروه اتحاد.بازنشستگان.شهریور .۹۷

.........................................

اتحاد و همبستگی ما کارگران

 تنها تضمین پیروزی مبارزات هفت تپه است

 

مبارزه کارگران هفت تپه سالهای طولانی است که در جریان است. هر دوره مصافهای پیشین با چالشهای جدیدی همراه بوده است. اعتصاب کارگران هفت تپه که اینک وارد .۱۵. مین روز خود شده است، نه تنها برای حقوق عقب افتاده و دیگر مطالبات فوری بلکه اساسا مبارزه ای است علیه خصوصی سازی هفت و تجزیه آن توسط کارفرمایان و دلالان  و سودجویانی که . آماده اند زندگی هزاران کارگر زحمتکش و خانواده های آنها را به نابودی بکشانند.

 

حفظ اتحاد و همبستگی کارگران اعتصابی و حمایت از این مبارزه توسط خانواده ها و مردم و اهالی هفت تپه، شوش و کل منطقه و سراسر ایران اینک حیاتی است. نباید اجازه داد با تهدید و احضار نمایندگان کارگران و با وعده های دروغین این مبارزه را به بن بست بکشانند. کارفرما و مقامات دولتی . بدانند که تنها پاسخ قابل قبول برای کارگران پرداخت کامل حقوق و مزایای آنها و توقف روند تجزیه کشت و صنعت هفت تپه و به تاراج بردن آن توسط بخش خصوصی است.

 

شکی نباید داشت که  تاراجی که در هفت تپه در جریان است با تایید و همراهی مسئولین دولتی در سطوح مختلف صورت گرفته است. در واقع کارگران هفت تپه نه تنها با کارفرما و مدیریت و حراست شرکت بلکه با فرماندار و استاندار و نیروهای انتظامی و امنیتی منطقه و حتی تهران درگیر هستند. صفی از ماموران نظام سرمایه داری در مقابل کارگران بی حقوق هفت تپه ایستاده اند. در مقابل این صف ضدکارگری تنها میتوان با اتحاد، یگانگی و همبستگی کارگری مقاومت کرد. در مقابل این صف سرمایه داران و زمین خواران و مدافعین آنها تنها می توانیم بر نیروی متحد خودمان و بر تشکلات مستقل و نمایندگان منتخبمان تکیه کنیم. در مقابل صف مدافعین کارفرما تنها میتوانیم به صف کارگران متحد و متشکل اتکا کنیم. اجازه ندهیم عوامل کارفرما، عناصر دست نشانده . در صفوف ما کارگران رخنه کنند، ما را خسته، کلافه و یا مرعوب کنند و به اتحاد و عزم ما برای نجات هفت تپه و برای آینده خودمان و فرزندانمان ضربه وارد کنند. از سندیکا و شورای نمایندگان منتخب کارگران در این اعتصاب حمایت کنیم و یکپارچه تا دست یابی به مطالباتمان به این مبارزه ادامه دهیم. نتیجه فوری این اعتصاب هر چه که باشد، یادمان نرود که با اتحاد و همدلی، تشکل مستقل و خرد جمعی قادر خواهیم شد به پیروزی نهایی دست یابیم.

 

زنده باد کارگران و زحمتکشان هفت تپه

زنده باد اتحاد و همبستگی ما کارگران

جمعه .۹ شهریور ۱۳۹۷.

.......................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©