Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸
پیام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

پیام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۷ـ ۱۳۹۸

گرامیداشت شروع دوباره سال تحصیلی

و محکومیت احکام زندان دانشجویان و معلمان

 

شروع دوباره دانش اندوزی و علم پروری را با آرزوی پیروزی و کامیابی برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید گرامی می داریم. متاسفانه گرانی سرسام آور و تورم افسارگسیخته و چندین برابر شدن هزینه های زندگی در ماههای اخیر همچنین گسترش پولی سازی آموزش، باعث باز ماندن از تحصیل بیش از پیش تعداد بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از طبقه کارگری و فرودست جامعه شده است. در حالیکه دولت باید بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش همگانی تا پایان دوره متوسطه را برای همه مردم فراهم کند. اما با ایجاد مدارس غیر انتفاعی، نمونه دولتی، هیات امنایی و ... هزینه آموزش و پرورش را به مردم تحمیل کرده و کم کیفیت ترین آموزش را نصیب فرزندان طبقه فرودست و کارگر شده است. و حتی برای همین آموزش کم کیفیت نیز شهریه های سنگین برای ثبت نام دریافت می شود. و مسئولین بجای پاسخ گویی به مردم بی شرمانه دریافت شهریه ثبت نام و هزینه تحصیل را انکار می کنند.

 

با اعتراضات کارگران، معلمان و دانشجویان و توده های مردم به شرایط اسف بار موجود، با خشونت رفتار شده و تعدادی از دانشجویان و چند تن از معلمان حق طلب با احکام سنگین در زندان هستند و تعداد زیادی از دانشجویان نیز پس از دوره ای بازداشت موقت و بازجویی با تودیع وثیقه آزد شده اند و احکام سنگین زندان برایشان صادر شده است. همچنین تعداد دیگر از دانشجویان با احکام کمیته انضباطی دانشگاه محروم از تحصیل هستند. البته دلیل این احکام ظالمانه همراهی دانشجویان شورای صنفی دانشجویی با اعتراضات بحق مردم نسبت به گرانی، مبارزه دانشجویان با طرح کارورزی که نتیجه این طرح غارت مردم می باشد و در سال های بعد از تحصیل، گریبان دانشجویان را خواهد گرفت. و همچنین اتحاد طبقاتی دانشجویان با کارگران و معلمان و شرکت در اعتراضات کارگران و معلمان، حتی دلجویی و سرکشی از خانواده های کارگران و معلمان زندانی بوده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پولی سازی افسار گسیخته آموزش، و برخودهای پلیس _ امنیتی _ قضایی با فعالان صنفی دانشجویان، معلمان و کارگران را محکوم می کند و خواهان آموزش رایگان مطابق قانون اساسی برای همه مردم و آزادی فوری و بی قید و شرط فعالان صنفی دانشجویان، معلمان و کارگران می باشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱مهر۱۳۹۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©