Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۰۶ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۰۶ اکتبر ۲۰۱۸
خبر از

خبر از

کانون نویسندگان ایران

 به مناسبت

روز جهانی معلم

 

پنج اکتبر (سیزده مهر) روز جهانی معلم است. هدف از اعلام چنین روزی "ارج نهادن بر زحمات بی دریغ معلمان" در سرتاسر جهان بوده است. در سال‌های اخیر معلمان ایران این روز را به فرصتی برای اعتراض و بیان خواسته‌های خود بدل کرده‌اند.

آنها بارها در شهرهای مختلف برای مطرح کردن مطالباتشان گردهم آمده‌ و دست به تجمع زده‌اند. دستمزد عادلانه و ارتقای سطح معیشت؛ رسیدگی به وضعیت مدارس مناطق محروم و مشکلاتی که معلمان بازنشسته با آن دست به گریبانند؛ پایان برخوردهای امنیتی با فعالان و آزاد کردن معلمان زندانی ، تحصیل رایگان و با کیفیت، بخشی از خواسته های مطرح شده آنهاست. با این همه، حاکمیت هیچ اقدامی برای بهبود وضع فرهنگیان و رسیدگی به خواسته‌های آنها نکرد. معلمان شاغل و بازنشسته کشور با اعتقاد به این‌که هیچ چیز جز اعتراض متحدانه راهی به مشکل آنها نخواهد گشود، در اردیبهشت سال جاری در چندین شهر دست به تجمع زدند اما ماموران امنیتی و انتظامی به آنها یورش بردند، به ضرب و جرح آنها پرداختند و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. هم اکنون چندین معلم معترض در زندان به‌سر می‌برند.

امسال نیز معلمان برای پنجم اکتبر، سیزده مهر، روز جهانی معلم فراخوان تجمع دادند.

 

کانون نویسندگان ایران

جمعه ۱۳ مهر۱۳۹۷

برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©