Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸
اعلام حمایت قاطع اعضای گروه ۱۹اسفند

اعلام حمایت قاطع اعضای گروه ۱۹اسفند

از فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

بیش از چند دهه است که معلمان بعنوان بخشی از جامعه تحت ظلم و استثمار برای خواسته های قانونی خود مبارزه می کنند،خواسته هایی همچون، حق تشکل یابی مستقل، تخصیص بودجه عادلانه به آموزش و پرورش، حذف سیاستها و برنامه های کالایی شدن آموزش، اجرای لایحه قانونی مدیریت خدمات کشور، افزایش حقوق معلمان متناسب با تورم، آزادی معلمین در بند، تامین بهداشت و درمان رایگان و.....

بعد از خیزش مردمی در دیماه سال ۹۶ که ناشی از فشارهای سنگین اقتصادی و استیصال خانواده ها در تامین هزینه های سرسام زندگی  بود، در سال ۹۷ نیز دور تازه ایی از گرانی و تورم اقتصاد بیمار و به تاراج رفته کشور را فرا گرفت و هزینه ها بشدت بالا رفت و فاصله عمیقی بین دخل و خرج خانوارها ایجاد شد .

در کنار این تورم و گرانی، و اقتصاد فلج شده شاهد به تاراج رفتن صندوق ذخیره  فرهنگیان هم توسط مشتی غارتگر وابسته به قدرت بودیم.( صندوقی برای اندک پس انداز معلمان برای ایام بازنشستگی نیز چپاول شد! ).

وعده های دروغین به معلمان و بی کفایتی وزرا و بی توجهی نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش و معلمان نشان داد که زندگی میلیونها دانش آموز و هزاران معلم و خانواده هایشان هیچ ارزشی در نظام برنامه ریزی مالی و پولی کشور ندارد و غیر از گفتن سخنان کلیشه ایی و تکراری در هر سال هیچ نشانی از اراده دولت و مجلس در رفع کاستی های این دستگاه دیده نشده است. در مقابل با فشار بر فعالین صنفی، هجوم وحشیانه به تجمعات آرام صنفی و حبس معلمان عضو کانون و ضرب و شتم فعالین نسبت به خواسته های معلمان بی توجه بوده اند.

لذا ما اعضای گروه ۱۹  اسفند ضمن اعلام حمایت قاطع از فراخوان « شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران» به عنوان نماینده طیف وسیعی از معلمان کشور معلمان گرامی را به پیوستن به این فراخوان در روزهای ۲۲و۲۳ مهر ماه  جاری دعوت می نماییم و از اولیا محترم درخواست حمایت از این حرکت اعتراضی را داریم چرا که اعتراض صنفی معلمان صرفا اعتراض برای افزایش حقوق نیست و اعتراض به کاستی ها و نارساییهای آموزشی که تبعات آن بطور مستقیم گریبان گیر آینده و حال دانش آموزان و خانواده ها نیز می شود و بخش زیادی از برنامه اعتراضی معلمان از گذشته بر این اساس  بوده و خواهد بود!.

              

اعضای گروه ۱۹ اسفند

......................................

الگوریتم انجام برنامه تحصن

 

پیشنهادات یک فرهنگی در ابرگروه چالش تحصن معلمان برای برگزاری بهتر تحصن معلمان

1.شروع

2.کسب اطلاع از تصمیمات شورا و انتقال آنها به همکاران و گروههای اجتماعی .دانش آموزان مبنی بر وجود تحصن

3. دقیقا مشخص شود چه حرف هایی لازم است گفته شود . تا حمایت گروههای اجتماعی دیگر همراه شود

واضع است که اگر صرفا بحث حقوق مطرح شود مورد اعتراض میلیون ها بی کار و یا افراد کم در آمد قرار خواهیم گرفت . پس  اولین  صحبت تحصن اعتراض به گرانی باشد .که مورد پذیرش همه قرار می گیرد .

4.بحث نابسامانی اقتصادی بدون آنکه حمایت از گروه خاصی شود در کلاس مطرح شود و اثرات مخرب آن بیان شود

5.قانون اساسی آن بخش که بیان می کند آموزش مجانی و اجباری و‌تا سطح عالی گسترش داده شود و یا وظایف دولت برای تامیین امکانات آموزش بهتر است بیان شود با مدرک و یا کتاب قانون اساسی

6.حمایت اولیا و دانش آموزان باعث کاهش مقاومت منفی در مورد خواسته هاست .پس برای اولیا دقیقا توضیح دهیم که چیزی که می خواهیم همان حقوق فرزندان شماست .

7,زمان تحصن  برای دانش آموزان و اولیا مشخص شود . در صورت آماده بودن شرایط از اولیا درخواست پیوستن به تحصن در مدرسه شود ....

8,رعایت افراد مرفه بی درد را بکنیم و از درگیر شدن پرهیز کنیم .هرچند که فراموش نخواهند شد

9,اعلام همبستگی با هر گروهی اعتصابی از جمله رانندگان و ....با حضور سمبلیک در جمع آنها باعث امیدواری خواهد شد

10,باید بپذیریم که امکان تحرک یا امکان اصلاح و یا انجام خواسته از طرف وزارت نیست چون آن همت تغییر نیست .پس اجبار آنها به تداوم تلاش و مستمر بودن وابسته است .

 

پ.ن: .نصب تراکت. نوشته. کمک از دانش آموزان در مورد تحقیق وضع معلمان در کشورهای دیگر . اجرای سرود در مورد معلمان. اعلام همبستگی دانش آموزان

............................................

چگونه صفوف خود را متحد کنیم ؟

 

علی احمدی/معلم

 

اعلام تحصن از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، جان تازه ای به جنبش معلمان داده است منتقدان صادق و منصف درون جنبش، نقدها را کناری نهاده و در حال تبلیغ و تلاش برای یک اعتراض مدنی و مسالمت آمیز موفق هستند.  شورا اعلام کرده است اگر پاسخ نگیرد مهر آغاز اعتراضات است پس طبیعی است باید برای ادامه مسیر هوشیار و متحد عمل نمود. در همین راستا معلمان بایستی الزامات کار جمعی را رعایت کنند یکی از این الزامات شناخت درست از افراد و جریاناتی است که می خواهند در صف جنبش برای خود جایی باز کنند تا جنبش را متوقف یا سرکوب یا منحرف و یا مصادره نمایند. الان زمان اشتباه نیست زمان استفاده از تجربه ها و اشتباهات گذشته است.

 

۱ـ توقف جنبش : کسانی که می خواهند حرکت صنفی را با یاس و ناامیدی به سمت خاموشی و توقف ببرند. بخشی از بدنه  نق_زن معلمان است که در برابر هر حرکتی فقط آیه یاس می خوانند. اگر فعالان صنفی راه مذاکره و کمپین را در پیش بگیرند شروع به آه و ناله می کنند که این روش فایده ندارد و نمایندگان و دولت فاسد را باید بایکوت کرد و ... و فردا در انتخابات بعنوان نفر اول برای نیروی اجرایی انتخابات  ثبت نام می کنند. همین #جماعت_نق_زن و بی خاصیت در برابر برنامه هایی چون تجمع و اعتصاب بهانه می آورند که فایده ندارد و انگار جملات توجیهی را ضبط کرده اند پشت سر هم می گویند" همه نمی آیند. باید اساسی کار کرد. کار ما نیست. معلمان عرضه ندارند. ما نباید هزینه بدهیم برای بقیه. چرا من برم تجمع. اصلا کار از تجمع و اعتصاب گذشته باید کار دیگر کرد. "

این جملات کلیشه ای و تکراری را بارها شنیده ایم این جملات بهانه ای برای کار نکردن و سلب مسئولیت است. این افراد اگر چه مزدور نیستند ولی بحث با آنها انرژی بر است این افراد را نمی توان به سادگی برای کار جمعی همراه نمود چون فردیت و منیتشان به قدری قلمبه شده است که از حد گذشته و چاره ای جز طردشان از صفوف جنبش نیست.

 

۲ ـ انحراف و سرکوب جنبش : این کار در تخصص نیروهای امنیتی و حراستی است. بین انحراف از هدف و سرکوب رابطه تنگاتنگی وجود دارد در بسیاری موارد نیروهای حراستی و امنیتی برای انحراف به شکل افراد و نیروی رادیکال و حتی اپوزیسیون وارد می شوند و سعی می کنند اهداف و شعارها را منحرف و به اصطلاح رادیکال نمایند تا بتوانند برای سرکوب جنبش اقدام کنند.

از سویی یک عده معدود مزدور در صف معلمان وجود دارد که مدام در حال پرس_و_جو از ماهیت و هویت_فعالان_صنفی هستند. این عده خود را  در صفوف جنبش و بعنوان همراه نشان می دهند و بدتر از نیروهای امنیتی هستند این جماعت را باید شناخت و رسواشان نمود و از صف جنبش اخراج کرد.

 

۳ ـ  مصادره جنبش : مصادره کنندگان از طیف های مختلف می خواهند اعتراضات را به سمت منافع خود سوق دهند. بعنوان نمونه وقتی اعتراض به دولت و یا مجلس است امکان دارد که مخالفین دولت یا مجلس در لباس حامی ظاهر شوند ادبیات و شعارهای معترضان را به سود منافع  جناحی خود مصادره نمایند. نمونه بارز آن را می توان در مصادره شعارهای عدالت طلبانه توسط جریان موسوم به اصولگرایان دید برعکس جریان مقابل موسوم به اصلاح طلبان نیز همواره مفاهیمی چون آزادی و جامعه مدنی را مصادره نموده اند و یا سعی کرده اند خود را همسو نشان دهند این همسویی های کاذب و مخرب باعث  انحراف_در_صفوف_جنبش می شود و یکپارچگی را بر هم می زند افراد منتسب به این جریانات که منافع جناحی را بر منافع صنف و طبقه ترجیح می دهند باید شناسایی و از صفوف جنبش_مطالبه محور طرد گردند.

 

با توجه به موارد فوق ضروری است معلمان صفوف متحد خود را بدون حامیان سرکوب و انحراف و مصادره شکل دهند و از حرکات فردی و ماجراجویانه پرهیز نمایند و روی مطالبات صنفی و آموزشی استوار بمانند و با غلبه بر  ترس و هیجانات زودگذر زمینه های تداوم جنبش و تحقق مطالبات آزادی خواهانه و عدالت طلبانه را رقم بزنند.

....................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©