Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸
گزارشاتی از گردهم آئی بازنشستگان سراسر کشور

 

گزارشاتی از گردهم آئی بازنشستگان سراسر کشور

 

گزارش تجمع پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری در ۲۴ مهر ۹۷

به نام خداوند جان و خرد

 

اتحاد و همدلی رمز موفقیت و پیروزی

 

باز هم اتحاد ثمر داد و نتیجه اش تجمع پر شور ، پر محتوا و چشمگیر پیشکسوتان و بازنشستگان از سازمانها و نهادهای مختلف بود

دوستان از چهار گوشه کشور و از دور و نزدیک در تجمع شرکت کرده و مراتب تعهد خود را نسبت به حقوق طبیعی بازنشستگان به نمایش گذاشتند .

 

یکی از همکاران که تازه از بستر بیماری برخاسته بودند و هنوز بهبودی کامل خود را به دست نیاورده بودند از شیراز خود را به تجمع رساندند که این کارشان روحیه دوستان را دو چندان کرد.

دوستان از ساعت ۸ بامداد کم کم در محل تجمع که فضای سبز مقابل سازمان برنامه بود جمع شده و لحظه به لحظه بر تعداد شان افزوده میشد .

شعارها از پیش تعیین شده بود و پلاکاردها حاوی خواسته های قانونی بازنشستگان با نظم و یکدست تهیه شده بود .

ادمین های گروه های پیشکسوتان و بازنشستگان به طور هماهنگ و متحد برگزار کنندگان این تجمع با شکوه بودند .

تجمع با سردادن شعارهایی که شامل خواسته های قانونی بازنشستگان بود از قبیل :

  تبعیض را بردارید ، جایش قانون بگذارید

خط فقر ۶ میلیون ، حقوق ما دو میلیون

پیشکسوت بیدار است ، از تبعیض بیزار است

و...

ادامه یافت .

نمایندگان پیشکسوتان از آموزش و پرورش ، بانک و پرستاران و پیراپزشکی در جمع حاضران سخنرانی کردند.

از سوی سازمان از نمایندگان تجمع کنندگان برای مذاکره با یکی از معاونان دکتر نوبخت یعنی جناب پوراصغر  دعوت شد ولی با مخالفت همکاران مواجه شد.

همکاران حدود ساعت ۱۱:۳۰ راهپیمایی آرام به سوی مجلس را آغاز کردند و در آنجا هم مدتی مکث کرده  شعار داده و وظایف نمایندگان را به ایشان  یادآوری نمودند ‌‌.

بعد از مدتی تجمع کنندگان با همان نظم و یکپارچگی به محل اصلی تجمع بازگشتند .

تجمع با قرائت قطعنامه حدود ساعت ۱۴  خاتمه یافت .

متاسفانه تعدادی از شرکت کنندگان با تکروی در سردادن شعار خصوصا میان سخنرانی دوستان تلاش در به انحراف کشاندن تجمع داشتند که البته موفق نشدند .

در ضمن امنیت تجمع با نیروی انتظامی بود و برخورد این نیروها بسیار مناسب بود که باید جهت حسن انجام وظیفه از ایشان قدر دانی شود.

در نهایت از تک تک دوستانی که از شهرهای مختلف و سازمان هایی چون آموزش و پرورش ، پرستاران و پیراپزشکان ، بانک ، مخابرات ، راه آهن و سایر سازمانها قدم رنجه کرده و در تجمع شرکت نمودند صمیمانه سپاسگزار بوده و موفقیت روزافزون دوستان را از خدای بزرگ خواهانیم .

به امید فردایی روشن در سایه اتحاد و همدلی

 

پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری

...................................................

اتحاد و همبستگی رمز پیروزی ماست!

 

 ۲۴ مهرماه ۹۷ بازنشستگان سراسر کشور بار دیگر ثابت کردند که  می توانند در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی حقوق تضییع شده خود را خواستار شوند و این  گام بسیار مهمی بود.

 

ما بازنشستگان سراسر کشور باید توجه داشته باشیم که افرادی از طرف ارگان های حکومتی برای به هدر دادن تلاش ما، با برنامه ریزی کاملا حساب شده وارد صفوف ما شده تا بتوانند در میان بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی ایجاد تفرقه نمایند.

همانطور که دیدیم  نیروهای امنیتی با دستگیری آقای رمضان زاده دبیر شورای هماهنگی تشکل های صنفی سعی در تعلیق تحصن و اعتصاب سراسری فرهنگیان داشتند اما دیدیم که این جنبش سراسری مطالبه محور با  موفقیت به پیش رفت.

بنابراین ما نیز به طور دقیق و به دور از هر نوع منیت و خودمحوری باید بتوانیم با همبستگی کامل و برنامه ریزی شده برای تحقق خواسته های خود به پیش رویم و برای انجام این مهم ضرورت دارد که به بررسیها و رفع مشکلات در کنش مان بپردازیم.

یکی از این مسائل قابل تعمق، حذف شعار "معلم زندانی آزاد باید گردد" از طرف گردانندگان بود که سبب تشتت شد و نکته اساسی، آن بود که دادن چنین شعاری را حمل بر تفرقه می کردند.

اتحاد و همبستگی در گرو طرح "خواسته های همه بازنشستگان" است.

 

گروه اتحاد بازنشستگان

۹۷/۷/۲۴

 ............................................ 

تجمع بازنشستگان کشوری مقابل برنامه و بودجه

 

صبح روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۹۷، صدها تن از بازنشستگان و پیشکسوتان کشوری و بازنشستگان پرستاری و بهداشت، از شهرهای مختلف کشور در تهران، مقابل سازمان برنامه و بودجه دست به تجمع اعتراضی زدند. بازنشستگان خواستار افزایش حقوق خود متناسب با خط فقر کنونی، اجرای نظام پرداخت هماهنگ و همسان سازی حقوق ها هستند. در تراکت هایی که در دست بازنشستگان است این نوشته ها و خواستها به چشم می‌خورد:

 

تشکل، اعتراض، حق مسلم ماست

 

در خموشی های من فریادهاست، آن که دریابد چه می گویم کجاست؟

 

مشکل ما بازنشستگان وعده درمانی مسئولین است

 

تا رسیدن به خواسته های قانونی پیگیری ادامه دارد

 

بازنشستگان در تجمع اعتراضی خود شعار می‌دهند:

 

معیشت، منزلت، سلامت حق مسلم ماست!

 

معلم زندانی آزاد باید گردد

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 

(هنگام دادن این شعار عوامل حکومتی سعی در ساکت کردن و جلوگیری از سردادن این شعار داشتند)

 

لازم به ذکرست که این بازنشستگان از استان های مختلف از جمله فارس و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور برای این تجمع به تهران آمده اند.

 

................................................................................

 

تجمع صنفی پیشکسوتان و بازنشستگان کشوری  ۲۴ مهرماه

 

درودها بر همکارانی که از راه های دور و نزدیک در تجمع شرکت داشتند

 

تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه بود ولی در ساعت ۱۲ همکاران با سر دادن شعار از مقابل سازمان به سمت مجلس بصورت راهپیمایی حرکت کردند

 

........................................

 

تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

 

جمعی از زنان و مردان بازنشسته با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در پلاکاردهایی که در دست داشتند خواستار همسان سازی حقوقشان با شاغلان طبق ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری بودند. جمعی از بازنشستگان کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار همسان سازی حقوقشان طبق قانون با شاغلان شدند.

 

به گزارش ایسنا، جمعی از زنان و مردان بازنشسته با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در پلاکاردهایی که در دست داشتند خواستار همسان سازی حقوقشان با شاغلان طبق ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری بودند.

 

..............................................

 

تجمع بازنشستگان کشوری مقابل برنامه و بودجه

 

دستمزدمان فقط ده روز از ماه را کفاف می‌دهد

 

صبح امروز جمعی از بازنشستگان کشوری مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز از ساعت ده صبح، جمعی از بازنشستگان کشوری، مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

 

حاضران در تجمع که بازنشستگان ارگان‌های مختلف دولتی هستند؛ اعتراض اصلی‌شان به پایین بودن مستمری‌ها نسبت به خط فقر است. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی، تلاش دارند خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

 

این بازنشستگان خواسته‌های دیگری نیز دارند: اجرای همسان سازی، اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و برخورداری از بیمه تکمیلیِ با کیفیت، از دیگر مطالبات بازنشستگان کشوری‌ست.

 

تعداد زیادی از  حاضران در تجمع را معلمان بازنشسته تشکیل می‌دهند؛ آنها معتقدند مستمری دریافتی‌شان، هم به نسبت معلمان شاغل و هم به نسبت بازنشستگان دیگر ارگان‌های دولتی، بسیار پایین‌تر است.

 

یکی از معلمان حاضر در تجمع امروز می‌گوید: از فقر و بی‌پولی به ستوه آمده‌ایم؛ دستمزدی که به عنوان مستمری بعد سی سال تدریس و جهاد در راه تعلیم و تربیت دریافت می‌کنیم، ده روز از ماه را هم کفاف نمی‌دهد؛ بقیه ماه را چطور باید سر کنیم؟

 

همزمان با بازنشستگان تهرانی، در برخی استان‌های دیگر از جمله اصفهان نیز بازنشستگان کشوری و معلمان بازنشسته تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

 

بازنشستگان کشوری و معلمان بازنشسته پیش از این نیز بارها مقابل نهادهای مسئول از جمله سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی ترتیب داده‌اند و خواستاربرآورده شدن مطالبات خودشده اند.

 

............................

 

سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ تجمع بازنشستگان در سراسر کشور

 

https://youtu.be/ILT6_-JFdVY

 

...........................................................................................

 

بیانیه حمایتی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

از تجمع صنفی بازنشستگان فرهنگی

 

به نام خداوند جان و خرد

 

بازنشستگان، آیینه تمام نمای آینده شاغلان هستند. مسلما چگونگی رویکرد توجه متولیان کشور نسبت به بازنشستگان و شرایط زندگی آنها درکمیّت و کیفیّت انگیزشی همکاران شاغل، تاثیر مستقیم و غیرقابل انکارخواهدداشت.

 

بازنشستگان فرهنگی، انسان های شریفی هستند که عمر و جوانی خود را درقالب پایبندی به تعهدات حرفه ای خویش در طبق اخلاص نهاده و تمام توش و توان جسمی و روحی خود را برای اعتلای فرهنگ و مدنیت ایران زمین به کار گرفته اند. آنها اکنون در پایان این ماراتن سنگلاخی، گرفتار سونامی تبعیض و طوفان خاموش بی‌عدالتی شده ، با جسمی فرتوت و روانی آزرده به جای آرامش روانی، احترام و منزلت، در شرایطی قرار گرفته اند که مصداق واقعی قربانیان ستم مضاعف به شمار می آیند. شرایط زندگی آنها درحال حاضر به گونه ای است که گویی درآمدشان را به زنجیر بسته وهزینه های زندگی شان را رها و یله کرده اند.

 

در تمام سال‌های پس از انقلاب، مسئولان و تصمیم سازان، با نگاه ناسالمی که همواره نسبت به مقوله فرهنگ و آموزش داشته اند و با تصمیمات عدالت سوز، دفعی و بدون پشتوانه علمی، لقمه تلخ تبعیض و نابرابری را بر سر سفره پر از پوچ زندگی فرهنگیان نهاده اند که البته پلشتی این نگرش مذموم و ضد انسانی در حق بازنشستگان آنها بسیار مخرب تر و ویرانگرتر بوده است. درواقع نگارگر تابلوی سیاه و حرن آلود زندگی تلخ بازنشستگان فرهنگی که جزء به جزء آن، رنج و حرمان را فریاد می زند، تصمیمات نادرست و تشخیص های ناصواب دولتمردان و مجلس نشینان بوده است.

 

این نسل از فرهنگیان بازنشسته در سایه تبعیض و بی عدالتی مستمر و نهادینه شده موجود، در قمار ِ سراسر باخت بازی های سیاسی و شطرنج نمایش های قدرت، هم جوانی خود را باخته اند هم کهنسالی شان را. هم خود قربانی بی عدالتی شده اند هم خانواده هایشان از حداقل های زندگی، محروم مانده اند..

 

دولتمردان، نمایندگان مجلس!

 

بر اساس چه منطقی، بازنشستگان که هزینه های زندگی بسبار بیشتری دارند، باید نزدیک به نصف حقوق همکاران شاغل خود را دریافت کنند؟ اگر این، عدل و داد است، پس بگویید که تعریف ستم و بیداد چیست؟چرا مذاکرات ، مکاتبات و رایزنی های این قشر فرهیخته با مسئولان مختلف هرگز به نتیجه ای درست، منتج نشده است؟ آبشخور این بی عدالتی در باتلاق منافع چه افرادی و تعفن مصالح چه گروه هایی نهفته است که همچنان تداوم دارد؟ چگونه است که هر مسئولی در گفت و گو با نمایندگان بازنشستگان بسیار دلنشین، منطقی و دلسوزانه داد سخن می دهد اما در میدان عمل هیچ اراده ای از طرف هیچ نهادی برای رفع معضل این انسان های شریف وجود ندارد؟

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به عنوان نماینده رسمی و قانونی فرهنگیان کشور اعم از شاغل و بازنشسته، رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریسی و … به همه مسئولان کشور اعلام می‌کند توجه به بازنشستگان و زندگی آنها باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد. شرایط سنی این عزیزان به گونه ای نیست که به چشم اندازهای دور و مبهم و پلکان های پوسیده و نمایشی، حواله داده شوند. بنابراین مصرانه از دولت و مجلس می خواهیم با رعایت اولویت و اضطراری بودن موضوع، با اختصاص بودجه کافی و با استفاده از منابع مختلف مالی، عادلانه سازی حقوق و دستمزد کارکنان شاغل و بازنشسته را در برنامه های کوتاه مدت خود قراردهند و مشکل بازنشستگان فرهنگی را در کمترین زمان ممکن و در بهترین شکل آن، رفع و رجوع نمایند.

 

مسئولان کشور آگاه باشند که در صورت تداوم شرایط کنونی و استمرار این بی ‌توجهی‌ها و ادامه بی عدالتی در حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان در آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی، شورای هماهنگی با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی خود، با همراهی تمام فرهنگیان کشور برای استیفای حقوق تضییع شده همکاران بازنشسته، اقدام خواهد کرد.

 

شورای هماهنگی ضمن حمایت همه جانبه از تجمع اعتراضی بیست و چهارم مهر ماه ۹۷ مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی بازنشستگان فرهنگی، از همه همکاران در سراسر کشور دعوت می کند پیشکسوتان شان را در این دادخواهی مدنی و قانونی یاری نمایند.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران – مهر ماه ۱۳۹۷

 

..........................................................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©