Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ برابر با  ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷  برابر با ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸
قطعنامه اضطراری

قطعنامه اضطراری

 کنگره فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل

در حمایت از مبارزات رانندگان کامیون

 و علیه تهدیدات حکومتی علیه اعتصابیون

 

کنگره سراسری "فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل" امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ قطعنامه ای اضطراری را مورد تصویب قرار داد که بر مبنای آن کارزاری سراسری تصویب شده است که تمامی تشکلات کارگری وابسته به آی تی اف در سراسر جهان به دولت ایران جهت رعایت حقوق کارگران فشار بیاورند. در این قطعنامه بطور مشخص از دور جدید اعتراضات و اعتصابات رانندگان کامیون حمایت شده و بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر از اعتصابیون به شدت و قاطعانه محکوم شده است. قطعنامه همچنین اعلام کرده است که کنگره آی تی اف تهدیدات مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران علیه رانندگان بازداشت شده مبنی بر اشد مجازات ازجمله اعدام را به شدت محکوم میکند و از دولت ایران می خواهد که رانندگان کامیون و کامیونداران بازداشتی را فورا آزاد کند و اقدامات خود جهت ایجاد ترس و وحشت علیه کارگران را متوقف نماید.

 

کنگره آی تی اف همچنین از "سازمان جهانی کار" درخواست کرده است که فورا مداخله کرده و از دولت ایران بخواهد که هر گونه دادگاهی علیه بازداشت شدگان را متوقف کرده، کارگران بازداشتی را آزاد کند و حق تشکلات مستقل کارگری برای دستیابی به حقوق اتحادیه ای کارگری و ایجاد تشکلات مستقل کارگری را رعایت نماید. قطعنامه همچنین به اعتراضات تا کنونی فدراسیون های جهانی کارگری علیه نقض حقوق کارگری و انسانی توسط دولت ایران ایران اشاره میکند و وظایف دولت ایران به عنوان عضو سازمان جهانی کار پیرامون رعایت حقوق انسانی و کارگری را تاکید میکند و از دولت ایران انتظار پاسخ دارد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پیام خود به کنگره آی تی اف در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ و در بیانیه های جداگانه ای در مورد وضعیت بشدت نگران کننده رانندگان بازداشتی و تهدیدات مقامات حکومتی تاکید ویژه کرده بود و در این مدت پیگیر تصویب قطعنامه اضطراری در اینمورد بود. سندیکا حمایت از این قطعنامه اضطراری توسط بیش از ۲۰۰۰ نماینده کارگری از ۱۴۰ کشور جهان به نمایندگی از ۱۹ میلیون کارگر حمل و نقل را بسیار حائز اهمیت دانسته و ضمن حمایت قاطع از این قطعنامه از همکاران خود در سراسر جهان نهایت قدردانی را دارد.

 

زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۷ مهر ۱۳۹۷، برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸

.....................................................

پیام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

به کنگره فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل

 

دوستان، رفقا و نمایندگان شرکت کننده در کنگره آی.تی.اف،

۱۴ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۸، سنگاپور

 

گرم ترین درودها و شادباش ها را از سوی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به شما عزیزان نثار می کنیم؛ امیدواریم که کنگره جاری بتواند هرچه بیشتر در راستای اهداف کارگری و طبقاتی موفق عمل کند.

همانطور که مطلع هستید، متاسفانه امکان شرکت نمایندگان سندیکای ما در کنگره محقق نشد اما ما از ایران با شما همکاران خود اعلام همبستگی می کنیم.

 

سندیکای ما که از سال 1384 با بازگشایی، آغاز به کار مجدد کرده بیشترین تلاش های خود برای احقاق حقوق و مطالبات کارگری را در دستور کار خود داشته است. متاسفانه دولت ایران با زیر پا گذاشتن بدیهی ترین حقوق کارگران در راستای ایجاد تشکلات مستقل کارگری، و منجمله با ندیده گرفتن دستاوردهای بین المللی طبقه کارگر، از همان ابتدای فعالیت ما، با انواع روش ها در احضار قضایی-امنیتی، بازجویی، اخراج از کار و زندان با اعضای سندیکا برخورد کرده است. اما ما مصمم هستیم که به فعالیت و مقاومت خود ادامه دهیم و با تمام توان، تلاش خود را برای مبارزات کارگری ادامه می دهیم.

 

رفقای کارگر!

 

همانطور که مطلعید فعالیت های ما در شرایط امنیتی دشواری پیش می رود. فعالین سندیکا سال هاست به انحای مختلف تحت کنترل و اذیت و آزار قرار داشته اند. رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکا، بیش از شش سال محبوس و در بدترین اوضاع تحت شکنجه و فشار بود تا جایی که از نظر جسمی به شرایط بسیار نابسامانی دچار شده و با وجود شکایات رسمی شما، کنفدراسیون بین المللی اتحآدیه های کارگری، و دیگر تشکلات جهانی که در کمیته آزادی انجمن سازمان جهانی کار از سال ۲۰۰۵ ثبت شده است، مقامات امنیتی کماکان از بازگشت به کار او جلوگیری می کنند، و با وجود پایان دوران حبس، وی را به مدت دو سال از هرگونه فعالیت کارگری محروم کرده اند. ابراهیم مددی و داود رضوی از دیگر اعضای هیات مدیره سندیکا بارها بازداشت و زندانی شده اند و آخرین بار تنها به علت تلاش جهت برگزاری مراسم اول ماه مه هر کدام به ترتیب به پنج سال و چهار ماه و پنج سال زندان محکوم شده و اکنون در انتظار اجرای حکم اند. با وجود اینکه سندیکا موفق به بازگشت به کار تعداد زیادی از همکاران اخراجی خود در این سال ها شده است، اما کماکان پنج نفر از اعضای فعال سندیکا بیش از هشت سال است که از کار اخراج شده و از حقوق شهروندی اقتصادی و اجتماعی محروم شده و در شرایط بسیاری دشواری گذران زندگی می کنند. این افراد عبارتند از: حسن سعیدی، ناصر محرم زاده، حسین کریمی سبزوار، رضا شهابی و خانم فرحناز شیری نخستین راننده ی زن در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران.

 

در عین حال، در کلیه نقاط ایران، کارگران منجمله در واحدهای تولیدی، خدماتی، کشاورزی و مواد غذایی مانند هپکو، آذرآب، گروه صنعتی ملی فولاد اهواز، مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه، کمباین سازی تبریز، شرکت راه آهن و شرکتهای حمل و نقل دیگر، کارگران روغن نباتی، صنایع چوب و کاغذ ...، رانندگان کامیون در سراسر کشور و نیز نمایندگان معلمان، بازنشستگان و دانشجویان تنها به علت فعالیت ها و یا اعتراضات مسالمت آمیز برای احقاق دستمزد و حقوق تعویقی، و نیز به دلیل اعتراض به خصوصی سازی و یا تعطیل کارخانه، اخراج کارگران و تعدیل نیروی کار و عدم امنیت شغلی و نیز عدم توانایی خانواده های کارگری در تامین ابتدایی ترین نیازهای اولیه یک زندگی انسانی، مورد تهدید کارفرما و نیروهای انتظامی و امنیتی و در موارد متعددی بازدشت و حبس قرار گرفته اند.

 

همانطور  که در بیانیه های قبلی اعلام کرده بودیم و در بیانیه های اخیر آی تی اف نیز آمده است، تا کنون بیش از دویست راننده کامیون تنها به علت اعتصاب جهت بهبود نیازهای اولیه خود دستگیر شده و حتا توسط مقامات حکومتی و قضایی تهدید به اشد مجازات، از جمله اجرای حکم اعدام نیز شده اند. تعدادی از دانشجویان به علت همراهی با مردم در اعتراضات اخیر در ایران و یا حتا شرکت در تجمعات اعتراضی صنفی به حبس های طولانی محکوم شده اند. برخورد سرکوبگرانه دولت ایران با اعتراضات، تشکلات مستقل کارگری و صنفی و هر گونه اعتراض تبدیل به امری روزمره و سیستماتیک شده است.

 

رفقای کارگر! نمایندگان کارگری حاضر در کنگره!

 

 دولت ایران سال هاست که تلاش کرده تا تشکلات دست ساز خود مانند شوراهای اسلامی کار را به کارگران تحمیل کند و آنها را به عنوان هیاتهای "کارگری" به کنگره های سازمان جهانی کار بفرستد؛ این در حالی بوده است که در تمام این سالها با سرکوب و تهدید مانع از ایجاد و گسترش تشکلات مستقل کارگری و  برگزاری مجامع مستقل کارگری شده است. اکنون و در چند ماه اخیر، و به خصوص پس از افشاگری های گسترده هیئت اعزامی سندیکا ما، رضا شهابی و داود رضوی، به اروپا به دعوت سندیکاهای کارگری فرانسه، که از جمله شامل نشست های پرباری با آی تی اف بود، دولت ایران دست به ترفندی جدیدی زده است.

در جدید ترین پروژه ضد کارگری دولت و مقامات امنیتی و از آنجا که با سرکوب و زندان نتوانستند ما را متوقف کنند، دست به تاکتیک دیگری علیه سندیکای ما و سایر تشکلات مستقل کارگری، از طریق طراحی برای اجرای ایجاد به اصطلاح سندیکاهای وابسته به دولت کرده است و در این راه از چند تن اعضای سابق سندیکا که با دولت و نهادهای امنیتی همراه شده اند بهره می برند. بیانیه سندیکای ما در این خصوص در ماهای اخیر انتشار یافته است و در سایت سندیکا کماکان موجود است.  خوشبختانه این سندیکاسازی دولتی و امنیتی، تا کنون با واکنش منفی بسیاری از فعالان و تشکلات مختلف کارگری در سطح ایران و جهان مواجه شده است و امید داریم که کنگره شما نیر در این مورد واکنش لازم را انجام دهد و بر اهمیت تشکل کاملا مستقل از دولت و کارفرماها و نیروهای امنیتی تاکید جدی نماید.

 

در پایان اضافه می کنیم که سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به عنوان یکی از اعضای فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل  همواره از حمایت ها و تلاش های شما عزیزان بهره برده و قدردان آن بوده و خواهیم بود. اگر اکنون در کنار شما عزیزان حضور نداریم اما قلبا آرزوی موفقیت برای همه ی شما رفقای کارگر و آرزوی موفقیت برای کنگره ی جاری داریم. مصاف های پیش روی طبقه ما ابعاد وسیع و همه جانبه ای دارند و در مقابل تهاجم سرمایه جهانی به طبقه کارگر و سیاستهای ریاضت اقتصادی و جنگ طلبی قدرتهای جهانی و منطقه ای سرمایه داری، ما بیش از پیش نیاز به اتحاد و همنبستگی کارگری در کلیه کشورهای جهان داریم.

 

زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر

با درودهای رفیقانه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۱ مهر ۱۳۹۷، برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸

 

 Email:: vsyndica@gmail.com

 

Website

: www.vahedsyndica.com

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©