Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸
آدم ربائی اطلاعات سپاه

آدم ربائی اطلاعات سپاه

آخرین وضعیت هاشم خواستار

 

سایت راه کارگر: تحصن دو روزه معلمان سراسر کشور، گردهم آئی بخش های گوناگون بازنشستگان کشوری و اعتصاب سه هفته ای کامیون رانان، آنچنان مقامات حکومتی و بخش های امنیتی رژیم را  هراسان ساخته که در تلاشند از مردم زهرچشم بگیرند. دستگیری محمدرضا رمضانزاده آغاز کار بود. خبرها حکایت از احضار هفت معلم سقزی به اداره اطلاعات دارد و اخبار احضار فعالان صنفی معلمان از شهرهای تهران، قزوین، بجنورد، مریوان، کرمانشاه و الیگودرز به گوش می رسد. معلمانی همچون محمدصالح شکری  بهشتی لنگرودی ،  اسماعیل عبدی و  محمد حبیبی هم چنان در زندانند و حالا خبر ربوده شدن هاشم خواستار و بستری کردن او در بیمارستان روانی بر بهت و حیرت همگان می افزاید. بی خبری اولیه از وضعیت این فعال صنفی معلمان، دو روز پس از ربودن ، کاردآجین کردن و سوزاندان پیکر فرشید هکی، موجی از نگرانی در میان فعالان مدنی ، صنفی و سیاسی ایجاد کرد. حاکمیت استبدای، اکنون که زمین زیر پای خود را لرزان می بیند، دشنه های سلاخی اش را به نمایش می گذارد. اما کور خوانده اند. آنها که باد می کارند، طوفان درو می کنند.

 

آخرین وضعیت هاشم خواستار

 

 گزارش معلمان عدالتخواه

بنابر اظهارات خانم مالکی همسر آقای خواستار، صبح روز گذشته آقای خواستار در سلامت کامل از منزل به قصد کشاورزی به سمت گل بهار خارج شده است و پیش از ورود به باغ دستگیر شده است.

روز گذشته را دوستان و خانواده این فعال سرشناس مدنی در بی خبری گذراندند اما به دنبال پیگیری ها امروز یک تماس از شماره خصوصی به خانم مالکی گفته است آقای خواستار در بخش روانی بیمارستان ابن سینا بستری است. بعد از مراجعه به بیمارستان و کلی پیگیری نهایتا پرسنل بیمارستان به خانم مالکی گفته اند وی با دستور اطلاعات سپاه در بخش روانی بصورت ممنوع الملاقات بستری است.

 

تا صبح روز گذشته آقای خواستار به قدری از سلامت تن و روان برخوردار بوده است که وی به قصد کشاورزی از خانه خارج شده است. گویی دور جدیدی از اتهامات در راه است که اتهامات روانی و اخلاقی را به معلمان منتسب نماید اما معلمان هوشیار هستند و می دانند مسئولان می خواهند وضعیت اخلاقی و روانی خود را به فعالان صنفی و مدنی منتسب نمایند

دوران این اتهامات نخ نما شده و دورانش گذشته است. مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

۲ آبان ۱۳۹۷

.........................

 

گزارش محمد نوری زاد:

 

امروز با همسر جناب مهندس هاشم خواستار تماس گرفتم و از شویش پرسیدم. گفت: همین اکنون دارم از بیمارستان ابن سینا می آیم. این بیمارستان برای بیماران روانی ست. و گفت: با پسرم از صبح رفتیم دادگاه انقلاب. اجازه ندادند برویم داخل. گفتند بروید بعد از ۱۱:۳۰ بیایید. وقتی برگشتیم داخل ماشین، از شماره خصوصی زنگ زدند و گفتند: نگران نباشید، همسرتان بعلت اختلالات روانی در بیمارستان بستری ست.

 

پرسیدم کدام بیمارستان؟ جواب ندادند. در مشهد یک بیمارستان روانی است به اسم ابن سینا. رفتیم آنجا و بعد از کلی داد و فریاد، معلوم شد در یکی از اتاقهای آنجا تحت الحفظ بستری ست. نگذاشتند آقای خواستار را ببینیم.

 

از بانو خواستار پرسیدم: آیا اطلاعات سپاه شوهر شما را ربوده؟ گفت: بله، پرسیدم: اما چرا بیمارستان روانی؟ گفت: آقای خواستار حتی یک قرص معمولی هم مصرف نمی کند چه برسد به این که روانی باشد! گفتم: از هیولاهای اطلاعات و سپاه، هر ناجوانمردی بر می آید.

 

سابقآ یکی از وکلا (که برای اطلاعات کار می کند)، به خانم خواستار گفته بود: اجازه بدهید خواستار را روانی اعلام کنیم تا آزاد شود!

۹۷/۸/۲

 

 یادداشت رضا :

آقای نوریزاد،

پیرو پست تون در مورد جناب خواستار و بیمارستان ابن سینا، من هم که در دادگاه انقلاب مشهد بودم، بازپرس گفت: تو روانی هستی و الان میفرستمت بیمارستان ابن سینا. من اون زمان این قضیه رو شوخی قلمداد کردم ولی الان شگفت‌زده شدم که این‌ها گاهی شوخی شوخی تهدیدهای خودشون رو عملی میکنند!

و جالب‌تر اینکه عده‌ای به من میگفتند: خودت رو بزن به دیوانگی تا آزاد بشی!!  که من گفتم هرگز این کار رو نمیکنم و فیلم بازی کردن بلد نیستم.

الان که متن شمارو خوندم این خاطره مضحک برام یادآور شد.

..........................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©