Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸
بیانیه شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن

بیانیه شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن

 

فراخوان به تجمع و اعتراض سراسری کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور

از ۵ تا ۱۰ آبان

 

کارگران و كاركنان زحمتکش راه آهن،

 همکاران گرامی

همانگونه که مستحضر هستید  تجمع کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور از ۲۹ تیر، در اعتراض به پرداخت نشدن سه تا چهار ماه دستمزد آغاز شد.

این تجمعات در شهرهای مختلف در استان‌های خراسان، آذربایجان، لرستان، اصفهان، زنجان و شهرهای اسلام‌شهر، کرج، شاهرود، سمنان، دامغان، گرگان، ورامین، اراک، ارومیه، اندیمشک، زاهدان و همچنین دیزل تهران صورت پذیرفت.

دیگر بار در   روز شنبه ۷مهر۹۷ کارگران راه آّهن ناحیه شاهرود در اعتراض به دریافت نکردن چند ماه حقوق دست از کار کشیده وتجمع اعتراضی کردند.

همچنین روز شنبه ۱۴مهر۹۷ کارگران حوزه سرخس در استان خراسان دست از کار کشیده و در اعتراض  به پرداخت نشدن حقوقشان به سمت فرمانداری و استانداری  این شهر رفتند.

مسئولین  بارها وعده داده‌اند که مطالبات کارگران به آنها پرداخت خواهد شد ولی خلف وعده کرده و همچنان کارگران چندماه حقوق و۶ سال پاداش آخر سال (سنواتـ) را دریافت نکردند و فقط ۲۲ نفر از کارکنان راه آهن تبریز موفق شدند سنوات خود را دریافت کنند  این در حالی است که تورم هر روز بيشتر، الزامات اوليه زندگي هر روز گرانتر میشود وکارگران راه آهن همان حقوق ناچيز خود را نيز دريافت نميكنند.

کارگران راه آهن از محروم ترين اقشار هستند و حقوق آنها دربهترین حالت یک میلیون نیم یا یک میلیون هفتصدتومان میباشد  و بخش اعظم آن  بابت کرایه خانه و آب و برق صرف می شود و اگر به شرایط آنها رسیدگی نشود شاهد یک فاجعه انسانی هستیم.

شورای هماهنگی خط و ابنیه ضمن توجه افکار عمومی به وضعیت نابسامان کارگران در مرحله اول عموم كارگران را از تاریخ ۵ آبان تا ۱۰ آبان به تجمعهاي اعتراضي و سراسری در تمامی مناطق فراميخواند.

کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن که در برگیرنده  ۶۵۰۰  کارگر میباشد  وخواستار «پرداخت بیمه درمانی، تسویه حساب کامل حقوق‌ها، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای کاری دائم، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف شدن اخراج کارگران تحت عنوان "تعدیلی" و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق‌ها از سوی مدیریت»‌ میباشد.

 

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط  ابنیه فنی راه آهن

۴آبان ۱۳۹۷

.....................

پرسنل تعمیرات جاری دیزل های تهران دست به اعتصاب زدند

به دنبال فراخوان شورای هماهنگی خطوط ابنیه فنی راه آهن به اعتصاب پنح روزه، امروز شنبه 5 آبان  پرسنل تعمیرات جاری دیزلهای تهران  از رفتن به سرکار خودداری کردند. این کارگران حقوق و مزایا دریافت نکردند. آنها با پایه حقوق 96 حقوق دریافت کرده بودند .درضمن دراعتصاب 92 از 5 نفر تعهد گرفتند و به شرط تعهد که درهیچ اعتصابی شرکت نکنند مشغول کارباشند.

.......................

مطالبات هفت گانه اعتصاب سراسری کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن

 

اعتصاب ۵ روزه کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن به فراخوان شورای هماهنگی که از شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ آغاز شده ۷ مطالبه اصلی حدود ۶۵۰۰ کارگر شاغل را به شکل زیر آورده است:

 

ـ پرداخت کامل بدهی‌های مزدی، بیمه‌ای و سنواتی،

ـ عقد قرارداد مستمر و دائم،

ـ شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری،

ـ تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج بی‌رویه،

ـ دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران،

ـ مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه

ـ رفع مشکلات بیمه تکمیلی

.........................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©