Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۰۸ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۰۸ نوامبر ۲۰۱۸
فراخوان تحصن سراسری

کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

روز دوم  تحصن سراسری معلمان در آبان ماه؛

و  گزارش کانون های صنفی معلمان استان ها

 

 دیروز چهارشنبه 23 آبان در 20 استان و بیش از 55 شهر و دهها روستا برگزار شد.

در این تحصن صدها مدرسه به تحصن پیوستند و هزاران کلاس درس تعطیل شد.

در استان های فارس ، کوردستان؛ کرمانشاه، اصفهان ، مازندران، همدان ،آذربایجان غربی، بوشهر، مازندران، یزد و ... تحصن چشمگیر بود.

در استان کوردستان در مریوان 30 مدرسه بخش زیویه 6 مدرسه،کامیاران 6 مدرسه،سقز 40 مدرسه،دیواندره 10 مدرسه،بانه 5مدرسه،سنندج 20مدرسه  و ... در مجموع بیش از 110 مدرسه در تحصن شرکت کردند.

در استان فارس در شهرهای شیراز 20 کازرون 5 مدرسه در تحصن مشارکت داشتند.

استان کرمانشاه چون روز قبل درخشان ظاهر شد در شهر کرمانشاه بیش از 50  مدرسه،اسلام آباد 10 و در  سرپل ذهاب و ماهیدشت هر یک 3 مدرسه در تحصن روز دوم حضور داشتند.

در استان اصفهان در شهرهای اصفهان خمینی شهر و نجف آباد مجموعا بیش از 80 مدرسه در تحصن مشارکت داشتند. در خمینی شهر دست کم 50 مدرسه متحصن بودند

در استان مازندران در شهرهای

ساری ،قائمشهر ،بابل جمعا حدود 15 مدرسه تحصن کردند.

در استان بوشهر و در شهرهای

جم ، عسلویه ، بوشهر ، برازجان ، 9بندرریگ معلمان دست کم در 15 مدسه

تحصن کردند.

در استان تهران متاسفانه تحصن چشمگیر نبود اما مدارسی در شهرهای

تهران اسلامشهر بهارستان ، رباط کریم، شهریار ، قلعه حسن خان ، ملارد به تحصن پیوستند.

در همدان تحصن بهتر از روز اول بود و در شهر همدان حدود 15 مدرسه تحصن کردند.

در استان آذربایجان غربی شاهد تحصن در. شهرهای ارومیه با 20 مدرسه،بوکان 5،سردشت 3 مدرسه بودیم

در استان البرز زنان معلم اکثریت متحصنان بودند و در کرج 12 مدرسه در تحصن مشارکت داشتند.

در استان یزد و در شهر یزد دست کم 20 مدرسه تحصن کردند

در استان اردبیل در شهرهای اردبیل و پارس آباد 10  مدرسه تحصن بودند.

بررسی ها نشان می دهد در استان هایی که تشکل صنفی یا فعالان استان در جریان تحصن فعالیت داشته تحصن بهتر بوده است مانند استان کوردستان، کرمانشاه و همدان و این نشان از اقبال و اعتماد معلمان به تشکل های صنفی است

 سقز با توجه به جمعیت بهتر از بقیه شهرهاست و کرمانشاه بدون در نظر گرفتن جمعیت رتبه اول را در تعداد مدارس به خود اختصاص داده است.

در مجموع حضور زنان بسیار چشمگیر بود و این نشان از پیشروی جنبش معلمان ایران دارد.

این گزارش بنا بر تصاویر و گزارشات تلفنی تهیه شده است در بسیاری مدارس مدیران مانع گرفتن عکس شده اند.

این استقبال از تحصن در حالی است که تعدادی از فعالان صنفی از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه بازداشت شده و بیش از 30 نفر به حراست ها، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه در سراسر کشور احضار شده و دست کم 50 نفر بصورت تلفنی تهدید شده اند. اما تحصن حتی با تهدیدات متوقف نشد. اسامی  دستگیر شدگان به زودی توسط کانال شورا اعلام خواهد شد.

همچنین برخی گروههای سیاسی منتسب به معلمان مانند  مجمع_اسلامی_فرهنگیان با صدور بیانیه خواستار لغو تحصن شدند این گروه سیاسی که در وزارتخانه پست هایی دارد و بخشی از مشکلات ناشی از مدیریت غلط آنان است علیه منافع معلمان موضع گرفتند که ضروری است معلمان ، این گروه و اعضای آن را بعنوان یکی از مخالفان احقاق حقوق صنفی و آموزشی بیشتر بشناسند.

پایان گزارش

24 آبان 97

ساعت 8 صبح

این گزارش در حال تکمیل شدن است

ساعت 10 صبح

..............................................

چرا معلمین ایران تحصن کردند؟

 

"گروه اتحاد بازنشستگان"

 

 

اوایل سال جاری و بعد از انتشار احکام حقوقی معلمان, آنها با افزایش حقوقی مواجه شدند که موجب به راه انداختن موج اعتراضی "نه به احکام حقوقی و پاره کردن فیش های حقوقی" گردید.

افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی حقوق فرهنگیان کمترین تأثیری در بهبود وضعیت معیشتی معلمان نداشت به ویژه که مشکلات فراوانی را بر آنها تحمیل کرده و می کند.

می دانیم نهادهای مسئول از دولت، مجلس و وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۶ قول افزایش ۲۰ درصدی حقوق را به معلمان داده بودند اما به جای آن افزایش ده درصدی حقوق ها اجرا شد. پس باید توجه داشته باشیم که افزایش پلکانی حقوق ها فقط تا مرز ۱۰ درصد انجام شد.

بنابراین مشاهده می کنیم که مسئولین آموزش و پرورش و سایر مسئولین با دادن وعده و وعیدهای توخالی در جهت سرگرم کردن فرهنگیان و خریدن زمان

برای خود هستند.

این افزایش حقوق قابل مقایسه با سایر کارکنان دولت نمی باشد چه رسد به مقایسه با حقوق نجومی بگیران !!!

آیا حقوقی که برای معلمان در نظر گرفته شده تناسبی با افزایش تورم واقعی, سطح کیفی معیشت و منزلت معلمان دارد؟

متاسفانه مسئولین نهادهای مذکور تا به حال پاسخ قابل قبولی به این اعتراضات نداده اند، زیرا در این صورت نخواهند توانست به اختلاس های بیشمار خود

از منابع و ثروت مردم زحمتکش برسند, نخواهند توانست به کالایی کردن آموزش از طریق خصوصی سازی آن دست یابند, نخواهند توانست با اجرایی کردن فرهنگ نئولیبرالی بذر فردگرایی و از خود بیگانگی را میان مردم پراکنده

کنند تا به زعم خودشان با ایجاد تفرقه به نیات خود برسند.

ما معلمین شاغل و بازنشسته تا رسیدن به مطالبات برحقمان و با اتحاد و همدلی و در کنار یکدیگر به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

 

"گروه اتحاد بازنشستگان"

۹۷/۸/۲۴

......................................................

گزارش تحصن ۲۲ و ۲۳ آبان شهرستان سقز

در پاسخ بە فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، در روز اول تحصن؛ سەشنبە 22 آبان ماه، بیش از 350 نفر از معلمین سقز و بخش زیویە در بیشتر از 40 آموزشگاه این شهرستان مشارکت داشتند و در روز دوم، این آمار فراتر رفت بطوریکە  در روز چهارشنبە 23 آبان  بیش از 500  معلم در دفاتر بیش از 50 مدرسەی این شهرستان تحصن کردند.

 

مشارکت  همکاران خانم چنان چشمگیر بود که تحسین تمامی معلمان از فعال بودن و مطالبەگری آگاهانەی آنان را به دنبال داشت. از نکات قابل توجە اینکە در تعدادی از مدارس، اولیای دانش آموزان همبستگی خود را با معلمین اعلام داشتند و همچنین حضور تعدادی از بازنشستگان در مدارس و اعلام همبستگی با شاغلین، قوت قلبی برای ادامه راه و همبستگی هر چه بیشتر همکاران بود.

این میزان مشارکت در حالی انجام گرفت کە روز قبل از تحصن، دادستان سقز در مصاحبەای اعلام کرد کە بە حکم دادیار دادسرا، مبنی بر تبرئە و قرار منع تعقیب 6 معلم سقزی کە در تحصن مهرماە شرکت کردە بودند، اعتراض میکند! اما معلمین سقز و زیویە با مشارکت بالایشان، بر مطالبەگری قانونی خود مجددا تاکید کردە و بر درستی حکم اولیەی دادیار محترم، صحە گذاشتند.

بنا به گزارشات، عصر روز سه شنبه 22 آبانماه بیشتر مدیران مدارس از جانب اداره به ساختمان اداری احضار شده و جلسه ی توجیهی برای آنان برگزار کردەاند. در این جلسه رئیس اداره و کارشناس حراست، مدیران را جهت به کار بردن هرگونە تلاشی، برای جلوگیری از برگزاری تحصن در روز چهارشنبه 23 آبان ماه ترغیب نمودەاند. گزارشهای رسیدە از مدارس حاکیست کە بە جز عدەی قلیلی از مدیران کە خارج از شرح وظایف شغلی اشان، بە تهدید و اقدام اهانت آمیز مبادرت کردە بودند؛ خوشبختانە سایر مدیران در مدارس متحصن، همراهی و همکاری خوبی با معلمان داشتەاند.

آنچنانکه اشاره شد هیچکدام از این اقدامات پیشگیرانە نتوانست مانع از برگزاری تحصن شود و تحصن معلمین مدارس شهرستان سقز با اتحاد و انسجام بسیار مطلوبی برگزار گردید.

قابل توجە اینکە گویا عدەای با اعمال سلیقەهای شخصی در صددند کە با انجام عکس العمل های فراقانونی جهت توقف فعالیت های قانونی و حق خواهانەی فعالین صنفی عمل نمایند اما معلمین سقز اعلام کردەاند در صورتیکە برای معلمان متحصن و فعالان صنفی مشکلی ایجاد شود،  ضمن حمایت از آنان، اعتراضات خود را در سطح گستردەتر و با شدت بیشتری ادامە خواهند داد.

................................................

گزارش تحصن در سنندج

 پیرو فراخوان شورای هماهنگی صنفی فرهنگیان ایران در روزهای 22 و 23 آبان ماه، دومین تحصن سال تحصیلی  98_97 شکل گرفت. در این تحصن 45 آموزشگاه، با مشارکت حداکثری و فعال معلمین، مدیران و معاونین مدارس در سطح شهر سنندج و حومه  برگزار گردید.

اهمیت حضور کمی و کیفی زنان در راستای تحقق اهداف جنبش های صنفی و اجتماعی انکارناپذیر می باشد و آنچه که در این تحصن و دیگر اعتراضات چند سال گذشته ی فرهنگیان و به ویژه در سطح سنندج  بسیار چشم گیر بوده است، حضور و دخالت موثر و فعالانه ی معلمان زن است که درصد قابل توجهی از تحصن کنندگان را تشکیل داده و حضور آنان در تجمعات و اعتراضات اخیر، بسیار پررنگ، موثر و برجسته بود.

باید خاطرنشان نمود که حضور راسخ بازنشستگان و شرکت در تحصن در مدارس، تعدادی از اولیاء و اعضای انجمن های مدارس و همچنین دانش آموزان در کنار معلمین خود در مدارس شهر، سنندج، کاتالیزوری برای فرهنگیان شاغل در تاکید هر چه بیشتر بر لزوم پیگیری و تلاش برای رسیدن به مطالبات صنفی بود.

علی رغم فشار نهادهای امنیتی و حراست آموزش و پرورش استان کردستان و تهدید و ارعاب فعالین و تعدادی از معلمین، در عزم راسخ فرهنگیان تزلزلی ایجاد نشد و با قدرتی مضاعف تر از گذشته خواهان اجابت مطالبات برحق خود شدند.

شرکت کنندگان در تحصن فرهنگیان شهر سنندج با در دست داشتن عکس هایی از محمد حبیبی و دیگر معلمان در بند و پلاکاردهایی خواهان مطالباتی از جمله:

  جای معلم کلاس درس است نه زندان، معلمان در بند را آزاد کنید

  محمد حبیبی را آزاد کنید

  آموزش به زبان مادری

  تحصیل رایگان و عمومی بدیهی ترین حقوق دانش¬آموزان در هر کشوری است

  اعتراض به پولی سازی آموزش

  اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزد سایر اقشار جامعه

  تحصیل در مدارس ایمن و استاندارد

  تحصن و تشکل یابی به عنوان یک حق مسلم

  مطالبه رفع تبعیض از ساختار نظام آموزشی

  اعتراض به غارت صندوق ذخیره فرهنگیان

  مطالبه بیمه فراگیر و کار آمد

................................................

گزارش تحصن 22 و 23 آبان ماه شهرستان مریوان

در روز 22 آبان ماه بیش از 300 نفر از معلمین مریوان در بیش از 30 آموزشگاه این شهرستان مشارکت داشتند و در روز 23 آبان ماه هم بیش از 250 نفر در  حدود 25 آموزشگاه این شهرستان مشارکت داشتند. مشارکت  خانم ها در طی هر دو روز بسیار پررنگ بود و تقریبا نیمی از متحصنین خانم ها بودند . در تعدادی از مدارس اولیای دانش آموزان همبستگی خود را با معلمین اعلام داشتند . حضور تعدادی از بازنشستگان در مدارس و اعلام همبستگی با شاغلین گامی به جلو بود در جهت تحقق اهداف و مطالبات به حق فرهنگیان.

متاسفانه برخورد مدیریت آموزش و پرورش و حراست بسیار نامطلوب بود و با فشار و تهدید مدیران و عوامل اجرایی مدارس تلاش نمودند تحصن شکل نگیرد و این خود عاملی موثر بود که در بسیاری از مدارس از انتشار  تصاویر تحصن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از معلمین هم با اجبار و اکراه عوامل آموزشی مدارس در کلاس های درس حاضر شدند . تا لحظه تنظیم گزارش تنها یک مورد برخورد و  احضار آقای #اسکندر_لطفی به اطلاعات سپاه استان گزارش گردیده است فعالان صنفی و معلمان مریوان بر توقف احضار وی تاکید نموده اند.

.........................................

بیانیه ی کانون صنفی استان خوزستان

کانونهای صنفی فعالیتی غیر سیاسی  دارند.

کانون صنفی استان خوزستان تمامی فعالیت هایش را در چارچوب اساسنامه ی مصوب وزارت کشور تعریف کرده وعمل می نماید

این کانون وفاداری خود رابه نظام مقدس اسلامی بارها از طریق دیدار و نشست با مراجع ذیصلاح همچون ایت الله شیخ کعبی، ایت الله حیدری

، ایت الله شفیعی  ونمایندگان مجلس به اثبات رسانده است.

در تمامی نشستها فقط و فقط بر مطالبات به حق و قانونی معلمان  و دانش اموزان

 که صرفا" صنفی و آموزشی هستند  اشاره شده است.

*کانون صنفی معلمان استان خوزستان* بعنوان یک نهاد مدنی و نماینده صنفی معلمان  بر  این باور است که برآورده ساختن مطالبات معلمان و درچارچوب قانون می تواند

در راستای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی داشته باشد و به توسعه ی پایدار کشور شتاب مثبت ببخشد..

کانون صنفی استان خوزستان اعلام می دارد که در راستای ظرفیتهای قانونی خود جهت حمایت از برادران پیروز نامی وعلی کروشات  عمل خواهد کرد و

انتظار می رود که دستگاههای نظارتی کشور ،دید مصونیتی نسبت به فعالیتهای صنفی داشته باشند.

کانون صنفی معلمان خوزستان  همواره در راستای مطالبات صنفی معلمان گام برداشته است  و اعتراضات کانون به قسمتی از ضعفهای دولت و در خصوص عدم مدیریت صحیح آموزش وپرورش ، نباید  با برخوردهای قهری پاسخ داده شود.

معلمان فرصت های زیبای نظام  و خالق فکر واندیشه هستند،

آنان را به هزینه بدل نسازیم.

در پایان اعلام می داریم :

آزادی بدون قید وشرط دومعلم حق طلب، آقایان

*علی کروشاتی*

و

*پیروز نامی*

خواسته همه ی معلمان آزاداندیش ایران اسلامی می باشد.

..........................................

 

گزارش تحصن استان فارس

دور دوم تحصن معلمان فارس در روزهای 22 و 23 آبان ماه 1397 همزمان با دیگر معلمان در سراسر کشور برگزار شد.

بنا به گزارشات رسیده این بار حدود 60 مدرسه در شهرهای شیراز، کازرون، کوار و لامرد به تحصن کنندگان پیوستند. اما به دلیل عدم وجود عکس از بعضی از مدارس، احتمال بیشتر بودن بودن این آمار وجود دارد.

متاسفانه این بار نیز چون دفعات گذشته، روزهای قبل از تحصن، ماموران امنیتی با احضار و تهدید فعالین صنفی سعی در لغو این برنامه داشتند. در همین راستا انجمن اسلامی معلمان ناحیه 1 بیانیه ای صادر کرده و با تحصن به دلیل بی نتیجه بودن و پایمال شدن حق دانش آموزان به شدت مخالفت کرد.

یک روز پس از گذشت تحصن جناب آقای زحمتکش از فعالین و بازنشستگان شیراز به اداره اطلاعات سپاه احضار شد و هنوز در اختیار آنان است.

در شهرستان های استان فارس نیز، مدیران با کمک حراست های منطقه با زور و ارعاب، معلمان را به کلاس های درس فرستاده اند.

اما علیرغم این فشارها و تهدیدها، معلمان معترض استان فارس با شجاعت در این تحصن شرکت کردند.

نکات قابل توجه تحصن اخیر را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

1) تمام کسانی که برای بازدید به این مدارس رفته اند در کمال احترام و ادب با معلمان تحصن کننده برخورد و صرفا به نوشتن صورتجلسه بسنده کرده اند. این موضوع نشان می دهد که مدیران ادارات منطقه با معلمان همدل بوده اند.

2) در تحصن دوم، تعداد عکس های تک نفره بسیار بیشتر از بار قبل بود. این امر نشان دهنده شجاعت روزافزون معلمانی است که علیرغم مخالفت مدیر و عدم همکاری سایر معلمان، به تنهایی در دفتر دبیرستان تحصن کرده اند.

3) بیشتر مدارسی که در تحصن دوم شرکت کرده اند در تحصن اول غائب بوده اند. خوشبختانه تاثیر اخبار تحصن در دور اول فراگیر بوده است و مدارسی که در دور اول با ترس و احتیاط به تحصن نگاه می کردند در دور دوم با شجاعت جانشین مدارسی شدند که به علت تحصن دور اول، بیشتر تحت نظر بوده اند.

..................................................

گزارش تحصن البرز.

روز چهارشنبه در البرز و شهر کرج دست کم ۱۲ مدرسه  به تحصن پیوستند.

لازم به ذکر است که در برخی مدارس مدیران اجازه انتشار عکس ندادند بنا براین آن ها را جزو آمار نیاوردیم.

بیشتر تحصن کنندگان در البرز  ازخانم ها بودند.چند مدرسه برای اولین بار وارد یک کنش صنفی شدند و در مجموع استقبال نسبت به تحصن مهر ماه گسترده تر بود.نکته قابل توجه در این دوره از تحصن حمایت دانش آموزان و اولیا آن ها از متحصنین بود.

در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج معاونین و بعضا مدیران ادارات در جمع متحصنین حاضر شدند به جز یک مورد در مدرسه رضوان در ناحیه ۲ کرج سایر برخوردها دوستانه بوده و قول پیگیری خواسته ها داده شده است.

.......................................

گزارش تحصن  خمینی شهر

به نام خداوند جان و خرد

همکاران فرهنگی درود بر شما

در پی دعوت شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷ بسیاری از مدارس خمینی شهر در تحصن کامل بودند .

تعداد مدارس متحصن ، مطابق آماری که کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر بدست آورد منطبق با روز گذشته بود . ( ۱۳ دبیرستان و هنرستان پسرانه و ۱۱ دخترانه، ۱۹ مدرسه راهنمایی پسرانه و ۴ دخترانه و ۸ مدرسه ابتدایی ) . علاوه بر این مدارس که بطور کامل در تحصن بودند در تعدادی از مدارس نیز تحصن به صورت ساعتی اجرا شد و همکاران بخاطر کمک به مدیران و معاونان در کنترل شرایط مدرسه به صورت ساعتی در تحصن شرکت داشتند .

نکته مهم تحصن امروز همراهی و همکاری همه عوامل اجرایی مدارس اعم از مدیر و معاونان و خدمتگزاران با دبیران متحصن در مدرسه بود . تعداد همکاران متحصن به همراه بسیاری از بازنشستگان عزیزی که در مدرسه حضور پیدا کرده و در کنار همکاران شاغل از تحصن و مواضع شورای هماهنگی دفاع کردند بالغ بر ۱۳۰۰  نفر می باشد . این در حالی است که امروز و در آخر هفته بسیاری از همکاران شاغل کلاس نداشتند .

حضور زنان همکار در این تحصن بسیار چشمگیر بود به طوری که بسیاری از همکاران خانم از روزهای قبل آمادگی خود را جهت همراهی با مواضع مطرح شده از طرف کانون صنفی فرهنگیان اعلام کرده بودند .

گزارشات همکاران حاکی از آن است که در برخی از مدارس والدین دانش آموزان حضور پیدا کردند و بدون هیچ ابراز ناراحتی و گله گزاری ، از همکاران فرهنگی به خاطر نوع شعار های انتخابی در حمایت از حقوق دانش آموزان تشکر کردند .

برخورد مسئولان اداره آموزش و پرورش و نیروهای امنیتی در خمینی شهر همراه با متانت و صبوری و در کمال احترام بود و فقط یک مورد احضار برای یکی از همکاران عزیزمان داشتیم که خیلی زود مشکل حل شد و سوء تفاهم بر طرف شد .

شایان ذکر است که تحصن مدارس خمینی شهر در هر دو نوبت صبح و عصر و تا آخرین ساعت برقرار بوده است . همکاران فرهنگی مطابق دعوت شورای هماهنگی تحصن خود را در آخرین ساعت آموزشی روز چهارشنبه پایان دادند .

در پایان از همه همکاران عزیزمان که به دعوت شورای هماهنگی فرهنگیان کشور پاسخ مثبت دادند تشکر کرده و به شما اطمینان می دهیم  نمایندگان شما در کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر و شورای هماهنگی با تمام توان پیگیر مطالبات صنفی شما عزیزان هستند.

کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر آبان ۹۷

...................................................

گزارش تحصن روز  سه شنبه ۲۲آبان

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

بنا بر اخبار و گزارشات رسیده در بیش از ۵۰ شهر و ده ها روستا و بالغ بر صدها مدرسه فرهنگیان روز سه شنبه ۲۲آبان دست به تحصن زدند.

 این حرکت اعتراضی در استان های کردستان، کرمانشاه، فارس، مازندران، تهران، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، یزد، گیلان، همدان ، البرز، قزوین و ... نمود بیشتری داشته است.

در استان کردستان معلمان در شهرهای سقز، مریوان ، سنندج، دیواندره ، ... خواهان رفع تبعیض از زندگی خود شدند. در شهر سقز مدارس ابتدایی حضور موفقی در تحصن داشتند. معلمان مریوان به تامین امنیت فعالان صنفی تاکید نمودند.

در استان فارس در شهرهای شیراز ، کازرون و لامرد حضور معلمان در تحصن در اعتراض به کیفیت پایین آموزشی چشمگیر بود.

در خمینی شهر و اصفهان حضور زنان مطالبه گر صنفی عالی بود. در استان تهران در شهرهای شهریار، گلستان، بهارستان، اسلامشهر، رباط کریم جمعی از معلمان در تحصن شرکت کردند.

 معلمان تبریز و یزد در این دور از اعتراضات قوی تر از مهرماه ظاهر شدند. در حالی که سرپل ذهاب در مصیبت یک ساله شدن زلزله بود معلمان این شهر همراه با فرهنگیان اسلام آباد و کرمانشاه در استان خود قوی تر از مهرماه به استقبال تحصن رفتند.

 با وجود جو امنیتی در استان خوزستان برخی فرهنگیان در اهواز دست به اعتصاب زدند.

زنان_معلم کرجی در استان البرز از فرهنگیان شهر تهران در تحصن پیشی گرفتند و عکس های متحدانه خود را در گروهها به اشتراک گذاشتند.

 در دور دوم تحصن های اعتراضی در ساری و بابل جمعی از معلمان مازندرانی تحصن کردند.

همچنین گزارشاتی مبنی بر برگزاری تحصن در استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد برای شورا مخابره شده است.

 

در حالی استقبال روز اول تحصن آبان ماه بهتر از مهرماه بود که متاسفانه بخاطر حمله سایبری و هک برخی کاربرها و ادمین ها، بسیاری از عکس ها و ویدئوها در اختیار شورا قرار نگرفت.  همچنین کسانی که وضعیت فلاکت بار امروز را رقم زده اند کوشیدند طی روزهای گذشته با موج شدید احضارها و تهدیدات توسط حراست آموزش و پرورش بر تحصن تاثیر منفی بگذارند که موفق نشدند. نهادهای امنیتی دولتی و خارج دولت نیز برای انحراف و توقف معلمان تلاش زیادی کردند ولی معلمان حتی در جلسات احضار موفق شدند به آنان بقبولانند که تحصن یک حق قانونی است و حق اعتراض یک حق شهروندی است و نکته جالب اینکه در این جلسات اکثر مسئولین و ماموران امنیتی بر محق بودن معلمان صحه گذاشتند و برخورد مناسب و محترمانه ای با فرهنگیان داشتند که خود یک دستاورد است. اما متاسفانه در برخی استان ها هنوز برخی مسئولان و ماموران با ادبیات تهدید و ارعاب با معلمان برخورد می کنند که اخبار آن  منتشر خواهد شد هر چند این ادبیات و برخورد سخت چون گذشته کارایی ندارد و باعث متحد شدن معلمان خواهد شد. یک نکته مهم دیگر در تحصن سه شنبه ۲۲آبان حضور آگاهانه زنان معلم پیشرو بود در استان های مختلف زنان مطالبه گر حضوری درخشان داشتند و در برخی مدارس زنان و مردان معلم متحدانه در کنار هم عکس گرفتند تا نشان دهند مطالبه گری مرزکشی جنسیتی ندارد. جالب اینکه در برخی شهرها مانند سقز فرهنگیان بازنشسته در مدارس حضور یافتند و از مطالبات حمایت نمودند در برخی شهرهای دیگر مانند کرمانشاه ما شاهد حمایت اولیا دانش آموزان و خود دانش آموزان از تحصن بودیم.

 

با توجه به فضای مثبت در مدارس متحصن، پیش بینی می شود بخاطر بازتاب اخبار روز ۲۲آبان تحصن چهارشنبه ۲۳ آبان باشکوه تر برگزار شود.

 

در تحصن دیروز برخی مدیران با معلمان معترض همراهی کردند که انتظار می رود این همکاری امروز گسترش پیدا نماید و شاهد پیوستن مدارس بیشتری به تحصن شویم.

 

لازم به ذکر است امروز چهارشنبه ۲۳ آبان تحصن در شیفت_صبح_و_عصر در تمام_مدارس و در تمام_مقاطع بصورت یکپارچه برگزار خواهد شد و انتظار می رود فرهنگیان عزیز بدون توجه به  شایعات_و_اخبار_انحرافی روی برگزاری باشکوه و طرح_مطالبات_صنفی_آموزشی تمرکز نمایند و عکس ها و ویدئوهای خود را در گروههای_تلگرامی حامیان_شورا_۱و۲ به دست ادمین ها جهت انتشار در کانال_شورا برسانند.

 

پایان

ساعت یک بامداد چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷

متحدشویم

تحصن_سراسری_معلمان_ایران

تحصن_ چهارشنبه ۲۳ آبان

قدرت_ما_در_اتحاد_ماست

گزارش تصویری را در لینک زیر مشاهده نمایید :

گزارش تصویری تحصن سراسری معلمان روز سه شنبه ۲۲ آبان

.............................................

اسامی مدارس  و دبیرستان های  در حال تحصن

تحصن سراسری معلمان

سه شنبه ۲۲ آبان

بنا بر گزارشات ارسالی تحصن در استان های فارس ، کردستان، کرمانشاه ، اصفهان ، اردبیل، مازندران، مرکزی، آذربایجان ، یزد، بوشهر،  البرز،   و ... بصورت باشکوه تا عصر ادامه خواهد داشت .در استان فارس در شهرهای مختلف معلمان تحصن کرده اند در لامرد و کازرون استقبال گسترده بوده است.در کازرون دبیرستان های بوستان پور، ابواسحاق و شاهد  حمایت تمام همکاران از تحصن سراسری بوده ایم. در مدارس و دبیرستان های شاهد حمایت گسترده دانش آموزان از تحصن در اولین روز آن بوده ایم.

تحصن سراسری ۲۲و ۲۳ ابانماه ۹۷در این مدارس در جریان است و عکس های تحصن در شبکه های اجتماعی منتشر شده است :

ناحیه ۳ کرمانشاه  شهید سلیمانی؛ نام شهر :  کردستان ؛ نام مدرسه :  کشاورزی   ـ مدرسه نمونه دولتی زانیاران - دبیرستان سعدی سقز ـ دبیرستان امام خمینی، سقزـ سقز، دبیرستان گلستان ـ استان آذربایجان شرقی به تحصن پیوست،نام شهر :  جلفا ، نام مدرسه :   چمران ـ استان اصفهان به تحصن پیوست  ، نام شهر :خمینی شهرـ  استان مازندران به تحصن پیوست  مدرسه: دبیرستان مطهری  شهر : بابل ـ  شهر : سقز ، مدرسه: طالقانی ـ  شهر :اردبیل ، مدرسه نرجس ـ  شهر :سقز ، مدرسه : شهدای غزه ـ  شهر:سنندج ، مدرسه: هنرستان انصارـ  دبیرستان دستغیب کرمانشاه,ـ  شهر :اصفهان ناحیه ۲، مدرسه : دبیرستان مطهری ـ نام شهر :  البرز /ناحیه ۲، نام مدرسه :  فاطمه پزشکی ـ    شهر : خمینی شهر، مدرسه : هنرستان رجایی ـ شهر: یزد ، دبیرستان: حسینی ـ  مدرسه کمال الملک اردبیل ،  تحصن تک نفره بسان ارتش تک نفرـ  شهر سنندج ، دبیرستان ابن سینا ـ شهر جم . استان بوشهر، دبیرستان دکتر شریعتی ـ نام شهر :  البرز /ناحیه ۴، نام مدرسه :  مریم  ـ شهر: یزد،  هنرستان :وطن چی ـ دبیرستان شهید تکلو ، کرمانشاه ناحیه یک ـ  :شهر:كرج/ناحیه ۲، دبيرستان: حضرت فاطمه ـ  دبیرستان شهید مطهری سیاهکلرود حوزه چابکسر گیلان ـ شهر: سنندج، هنرستان: شهید نمکی ـ  شهر :شیراز/ناحیه ۴، دبیرستان رازی ـ یزد، دبیرستان ماندگار ایرانشهرـ  دبیرستان  شهید  آوینی ، سقزـ هنرستان پیش حرفه ای شهید رجایی، سقزـ  شهر یزد، دبیرستان اولیاءـ  شهرکرد ، هنرستان فنی یک شهرکرد ـ  همدان ، دبیرستان رحمان ـ سقز ، دبیرستان  فارابی ـ  سقز،  دبیرستان گلستان ـ سقز،  دبیرستان شاهد هوشمند ـ  دبیرستان ناحیه4شیراز هنرستان افسری از شیراز ـ  شهرستان جلفا ، هنرستان امام خمینی ـ سقز . مرکز اختلالات یادگیری پیشتازان ـ استان اصفهان ، ناحیه۳ـ نام شهر : سقز ، نام مدرسه : صلاح الدین ایوبی ـ استان البرز، کرج : مدرسه مادر ـ استان کرمانشاه ، ناحیه ۳ کرمانشاه شهید سلیمانی ـ هنرستان کشاورزی نصری سنندج ـ سقزـ نام مدرسه :   دبیرستان سعدی ـ سقز، نام مدرسه : انبیا ـ استان مازندران ، شهر : بابل، مدرسه دبیرستان مطهری ـ دبستان نبی اکرم مریوان ـ شیراز /ناحیه یک  ، نام مدرسه :  امام خمینی ـ   دبیرستان مطهری ناحیه دو اصفهان ـ ناحیه2 کرج دبیرستان حضرت فاطمه ـ دبیرستان شیخ عطار ناحیه یک تبریز ـ سنندج، هنرستان شهید نمکی ـ مدرسه کمال الملک اردبیل ـ مدرسه کیخسروی یزد ـ سقز دبیرستان شهید آوینی ـ دبیرستان رازی ناحیه 4 شیرازـ یزد،  هنرستان وطن چی ـ یزد،  دبیرستان ماندگار ایرانشهرـ یزد ، دبیرستان دخترانه پاک نژاد، تحصن یک نفره ـ مدرسه سهروردی کرمانشاه ـ هنرستان چمران ، یزد ـ سقز ، هنرستان پیش حرفه ای شهید رجایی ـ سنندج ، هنرستان کاوشگران  ـ دبیرستان فرزانگان مریوان ـ مریوان ، دبستان فلسطین ـ شهر سنندج، دبیرستان ابن سینا ـ همدان دبیرستان رحمان ـ دببرستان همت لنج آباد مریوان ـ مدرسه رنج اوری سنندج ـ شهر: اهواز ، هنرستان شهدا ـ استان بوشهر، شهر : جم.، دبیرستان دکتر شریعتی. ـ هنرستان نوآوران ناحیه۳کرمانشاه ـ دیواندرە ، دبیرستان رازی ـ شهریار، استان تهران ، مدرسه : سرداران ـ هنرستان پند پذیر،  ناحیه ۲ کرمانشاه ـ کازرون دبیرستان های بوستان پور، ابواسحاق و شاهد ـ هنرستان کارودانش شهدای جنوب یزد.ـ استان بوشهر، سعدآباد ـ دبیرستان علامه زرآبادی مهرگان استان قزوین ـ مریوان، کاردانش عصمت ـ تحصن یکنفره لنگرود ، صفرعلی رمضانی ، شاعر ترانه سرا نوازنده خواننده و پژوهشگر موسیقی گیلان ملقب به عموصفرـ  کرمانشاه  نام مدرسه :  شهید سلیمانی/ناحیه۳ ـ  بانه ، مدرسه :  نمونه دولتی زانیاران ـ کرمانشاه ، مدرسه :  پاکرای الهیه  ـ سنندج ، مدرسه :  هنرستان انصار  ـ شهر: یزد، دبیرستان: حسینی ـ شهر :  دیوان دره  ، مدرسه :  دبیرستان رازی ـ   کرمانشاه،  مدرسه :  تکلو ـ   تهران ، بهارستان دو، نمونه دولتی ـ مریوان ، مدرسه :  کارو دانش عصمت  ـ شهر :  اسلام آباد غرب، مدرسه :  دبیرستان آیت ا.. کاشانی ـ شهرستان شهریار- استان تهران، دبیرستان سرداران ـ اسلام آباد غرب، مدرسه :  دبیرستان آیت ا.. کاشانی ـ کرمانشاه / ناحیه ۳ ، مدرسه :  عباس یوسفی ـ دبیرستان اولیائ شهر یزد ـ مدرسه فاطمی پزشکی البرز ـ

 

لیست شهرهای متحصن تاکنون / شهرهای که پرچم تحصن در آنها بالارفته است :‌

کرمانشاه

سنندج

ارومیه

اردبیل

بانه

اصفهان

کرمان

ایلام

سیروان

سقز

جلفا

بابل

مازندران

خمینی شهر

مریوان

کامیاران

البرز

کرج

ماهیدشت

شیراز

همران

چابکسر

اصفهان

تبریز

یزد

ایوان

ایرانشهر

دیواندره

رنجان

اهواز

تهران

شهریار

اسلام اباد

لنگرود

قزوین

مهرگان

بهارستان

...................................

نقدی بر بیانیه مجمع اسلامی  فرهنگیان

محمد حسن پوره  / معلم

 

🖌 مجمع اسلامی فرهنگیان بعنوان یک تشکل سیاسی روز 21آبانماه در بیانبه ایی از فرهنگیان خواست از برگزاری تحصن امتناع نمایند .

مجمع اسلامی فرهنگیان یک تشکل سیاسی است و به طبع تشکلات و احزاب سیاسی ایران  رسالتش در آستانه انتخابات برای گرفتن سهم در کابینه و یا گرفتن پست خلاصه می شود .

اکثر اعضای این تشکل در ادوار مختلف دارای پست های ستادی بوده و جز یدک کشیدن عنوان فرهتگیان عملا هیچ اقدام اساسی در رفع مشکلات ساختاری آموزش و پرورش و یا رفع بخشی از مشکلات معیشتی معلمان  نداشته اند.این تشکل که از زیر مجموعه تشکلات اصلاح طلبان است در سالهای اخیر که دولت و مجلس همسو با خط مشی سیاسی آنهاست و آموزش و پرورش دچار مشکلات عدیده ایی از نفوذخود برای رفع و حل مشکلات هیچ استفاده ایی ننموده و صرفا به گرفتن حق السهم خود به ازای صدور چند بیانیه و فعال نمودن دفاتر انتخاباتی اکتفا نموده است .

در بیانیه مجمع اسلامی ادبیات کلیشه ایی مرسوم در چهل سال اخیر برای قانع نمودن معلمان برای انصراف و امتناع از برگزاری تحصن بهره برده است .عباراتی همچون "شرایط حساس"و "سو استفاده دشمن "و ....سالهاست در ادبیات سیاسی تشکلها و احزاب برای توجیه امتناع از انجام اعتراض استفاده می شود و با افشاگری فیش های نجومی و دزدیها و اختلاس های وسیع که ناشی از رقابت و مچ گیری جریانهای سیاسی و اقتصادی درون حاکمیت بود ،این موضوع اثبات شد که "شرایط حساس "و ......فقط برای مردمی که خارج از چرخه قدرت قرار دارند استفاده می شد و طبعا اعضای تشکل مجمع اسلامی نیز در دایره قدرت قرار دارند و از مشکلات اقتصادی زیادی که سایر مردم  و معلمان سالها گریبانگیر آن هستند فاصله زیادی دارند.قطعا اعضای این سازمان نه دچار مشکلات عامه مردم در دادن شهریه مدارس هستند و نه مانند همکاران معلم خود با حقوق های زیر خط فقر صورت خود را با سیلی سرخ می کتند .

لذا به اعضای این تشکل شب انتخاباتی باید متذکر شد که همکاران عضو مجمع از آنجا که ساختار تشکل شما سیاسی است یکبار رئیس جمهور و وزارت آموزش و پرورش و وزیر را برای تخطی از قانون اساسی و گرفتن پول از دانش آموران که بر خلاف اصل 30قانون اساسی است را تذکر قانونی دهند.

یکبار به دولت و سازمان برنامه و بودجه برای عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ،و عدم افزایش حقوق و دستمزد با تورم ،به مجلس برای عدم توجه به تصویب بودجه عادلانه .به رئیس جمهور برای بی توجهی به حفظ امنیت شهروندان (معلمان زندانی )که توسط نهادهای خارج از چارچوب دولت به ضرب و شتم و زندانی معلمان فعال صنفی اقدام نمودند .به رئیس قوه قضائیه برای صدور احکام سنگین و طولانی مدت فعالین صنفی ،مکاتبه نمایید و مراتب اعتراض خود را اعلام نمایید نه اینکه آنها را از انجام یک کنش صنفی که حق قانونی و شهروندی آنهاست نهی کنند و هشدار کلیشه ایی و عوام فریبانه سر دهند .

معلمان همراه مردم سالهاست شرایط سخت اقتصادی را بخاطر بی حقوقی سازمان یافته ،در حالی تحمل نمودند که سال گذشته شاهدبودیم که سرمایه آنها در صندوق ذخیره که بزرگترین دزدی تاریخ ایران بود چگونه غارت شد و به تاراج رفت .

اعضای محترم مجمع اسلامی فرهنگیان ،کاش درد و رنج خانواده هایی که با حداقل ها سالها گذران زندگی می کنند را لمس نموده و بعد درخواست امتناع از برگزاری تحصن می نمودید.

 و حکایت تشکلهایی چون مجمع اسلامی فرهنگیان حکایت سیر از گرسنه خبر ندارد ولی گرسنه از سیر خبر دارد .خبری که به برکت رسانه ها معلم به آگاهی لازم رسیده که این بیانیه ها فقط خوش خدمتی برای گرفتن یک پست بیشتر است .

معلم آگاه است و دانا .

23 آبانماه 97

متحدشویم

...........................................

فراخوان تحصن سراسری

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

معلمان عزیز !

دانش آموزان و والدین گرامی !

مردم شریف ایران !

 

همانطور که همگان می دانند نظام آموزشی ایران با بحران ها و معضلات جدی روبرو است و مسئولان در قوای سه گانه اراده و تمایلی به حل مشکلات ندارند و گرنه در قبال خواسته های معلمان خود را به ندیدن و نشنیدن نمی زدند. بارها دیدار و گفتگو، نامه نگاری و طومارنویسی، تجمع و اینک تحصن، اما دریغ از یک واکنش مثبت از سوی دولتیان و مجلس نشینان!

 

دولتیان نه تنها به مطالبات بی توجه هستند بلکه فراتر از آن در حال اجرایی نمودن طرح ضد آموزشی و ضد معلمی موسوم به طرح معلم تمام وقت هستند طرحی که قرار است بیشتر از گذشته معلمان را با دستمزد و حقوق پایین استثمار نماید. نهادهای امنیتی و حراست ها نیز همچنان بر مدار گذشته خط پرونده سازی و سرکوب فعالان را ادامه می دهند. بطوری که از تهدید و ارعاب پا را فراتر گذاشته و به فعالان صنفی اتهام اخلاقی و روانی می زنند.

 

برخی  مجلسیان نیز، آشکارا، نارضایتی واعتراضات معلمان در قالب تحصن را منکر و برخی دیگر نیز با الفاظ زشت، رکیک و توهین آمیز با معلمان معترض برخورد می کنند. بجز عده ای اندک،  وضعیت سایر نمایندگان نیز بهتر از این نیست.

در چنین شرایطی است که معلمان بر اساس حقوق شهروندی و امتیازات قانونی برای تحقق مطالبات خود مجبور به اعتراض و تحصن می شوند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به دلیل بی توجهی مسئولان به مطالبات فرهنگیان و اعتراضات مدنی آنها، مخصوصا تحصن گسترده ی مهرماه، به تمام فرهنگیان ایران مجدد فراخوان می دهد در روزهای  سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس ها خودداری نمایند و در دفتر مدارس تحصن کنند.

 

شورای هماهنگی ضمن سپاس از تمام  فرهنگیان که متحدانه در تحصن مهرماه حضور داشتند  از آنان می خواهد در فضای مجازی برای تبلیغ تحصن استفاده کرده و از فرصت زنگ تفریح در روزهای منتهی به تحصن برای گفتگو با همکاران و دعوت به تحصن استفاده نمایند.

شورا از آن دسته از فرهنگیان که بنا بر هر دلیل در تحصن مهرماه شرکت نکردند درخواست می کند متحدانه به صفوف متحصنین بپیوندند. بر ترس و دو دلی غلبه نمایند و از تهدیدات نهراسند که قدرت ما در گروِ اتحاد ماست و تمام این کنش ها مطابق با موازین قانون اساسی کشور است.

 

شورای هماهنگی خطاب به دانش آموزان و والدین عزیز اعلام می کند هدف از تحصن آن است که حاکمان مجبور شوند به وظایف خود طبق قانون اساسی در قبال دانش آموزان و تامین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه عمل نمایند و بیش از این معیشت و منزلت معلم  را مورد هجمه قرار ندهند.

 

 شورای هماهنگی خطاب به دولت و مجلس و قوه قضاییه اعلام می کند نهادها و دستگاههای زیر مجموعه شما بهتر از هر کس می دانند مطابق اصل۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، تشکل های صنفی و شورای هماهنگی قانونی و دارای مجوز اند و اعتراض حق معلمان است. اگر امروز رسانه های برون مرزی صدای معلمان را منعکس می کنند ربطی به تشکل ها ندارد چرا که شما صدای ما را خفه می کنید. صدا و سیما بعنوان رسانه به اصطلاح ملی برای ترویج و تبلیغ برنامه های ضد آموزشی در اختیار و اجاره ی مافیای آموزشی و کنکور است و هرگز توجهی به خواست و مطالبات معلمان ندارد و هر وقت هم خبری را بازتاب داده یا برای پرتوقع جلوه دادن معلمان بوده یا به دنبال تسویه حساب سیاسی با جناح مقابل بوده است.

 

با وجود این ما تنها به کانال اطلاع رسانی رسمی شورا و حمایت فرهنگیان و مردم پشت گرم هستیم و از تمام جریانات سیاسی داخل و خارج مستقل عمل می کنیم. پس بار دیگر از این طریق  از همه ی مسئولان می خواهیم، مسئولیت خود در قبال معلمان و مردم را به درستی انجام داده و تشکل های صنفی معلمان را به رسمیت بشناسند و با در اختیار گذاشتن تریبون و ایجاد تعامل با آنها خواسته های شان را برآورده سازند.

شورای هماهنگی در این راستا اهداف تحصن آبان ماه را به شرح زیر اعلام می دارد:

۱ـ تامین و تضمین بودجه عادلانه برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش رایگان

۲ـ اجرای فاز دوم رتبه بندی  

۳ـ توقف طرح معلم تمام وقت

۴ـ توقف روند پرونده سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند.

بدیهی است ما از هر گام مثبت استقبال می کنیم و چون به این پاسخ تکراری مسئولان که همواره می گویند "مطالبات بار مالی دارد" عادت داریم به شما پیشنهاد می کنیم برای نشان دادن حسن نیت معلمان زندانی را آزاد کنید و روند پرونده سازی برای فعالان را متوقف کنید.

ما باور داریم تمام مطالبات فرهنگیان قابل تحقق و قانونی است پس اعلام می کنیم در صورت ادامه روند فعلی، اعتراضات در ماه های آینده به هر طریق ممکن ادامه می یابد.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۷ آبان ۱۳۹۷

......................................................

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

مجموعه ای متشکل از تشکل های صنفی سراسر ایران است

تحصن معلمان مورد تایید تشکل های زیر است که در حال حاضر از اعضای شورا هستند.

 

1. انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی

2. انجمن صنفی معلمان کردستان/مریوان

3. کانون صنفی معلمان استان گیلان

4. هسته کنشگران صنفی استان مازندران

5. کانون صنفی معلمان استان البرز

6. کانون صنفی معلمان استان تهران

7. کانون صنفی معلمان استان آذربایجان شرقی

8. کانون صنفی معلمان استان همدان

9. کانون صنفی معلمان استان بوشهر

10 . کانون صنفی معلمان استان خوزستان

11. کانون صنفی معلمان الیگودرز

12. کانون صنفی معلمان استان خراسان/تربت حیدریه

13. انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز

14. کانون صنفی معلمان استان یزد

15. کانون صنفی معلمان استان اصفهان

16. کانون صنفی معلمان استان فارس

17. کانون صنفی معلمان خمینی شهر

18 . کانون صنفی معلمان اسلامشهر

19. کانون صنفی معلمان استان خوزستان

20. کانون صنفی معلمان استان زنجان

21. کانون صنفی معلمان استان قزوین

22. کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه

در استان هایی که تشکلها فعال نیستند فعالان صنفی در هماهنگی با شورای هماهنگی تحصن روزهای #سه_شنبه_و_چهارشنبه_۲۲_و_۲۳_آبان

را برگزار خواهند نمود.

لازم به ذکر است شورای هماهنگی و تشکل های عضو آن، بعنوان یک تشکیلات مستقل صنفی هیچ سخنگو، نماینده و شعبه ای در خارج از کشور ندارند. هر بیانیه ، اطلاعیه و فراخوان شورا برای بار اول فقط از تنها کانال رسمی شورا به آدرس زیر منتشر می شود.

....................................................................................................

متن نامه به حسن روحانی

همکاران عزیز!

لطفا متن نامه زیر  را پرینت بگیرید و روزهای تحصنسه_شنبه_و_چهارشنبه_۲۲_و_۲۳_آبان  در مدرسه بصورت جمعی امضا نمایید و برای ریاست جمهوری و سایر مسئولان ارسال کنید.

...............................

به نام خداوند جان و خرد

جناب آقای دکتر حسن روحانی

 رئیس جمهور گرامی جمهوری اسلامی ایران

 

با سلام و احترام

 

به استحضار می رساند قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئولیت اجرای قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس را حضرت عالی دانسته است. اصول سوم، سی ام و چهل و سوم قانون اساسی، دولت را به فراهم آوردن آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت برای همه ملت موظف نموده است.

 

شوربختانه در کشور ما دهه هاست دولت ومجلس نسبت به آموزش و پرورش بی مهری می نمایند! به شکلی که این نهاد هم اکنون در حالت احتضار قرار گرفته است. آموزش و پرورشی که 40 سال پیش حدود 7 درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده بود، اکنون در دولت شما حدود نیم درصد تولید ناخالص ملی را در بودجه خود می بیند. آموزش و پرورشی که برخلاف اصول یاد شده نه تنها رایگان نیست بلکه نخستین رتبه خصوصی سازی را در بین کشورهای عضو یونسکو دارد.

 

چرا بودجه آموزش و پرورش که در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص می داده  اکنون به زیر ۱۰ درصد رسیده است؟ در حالی که پوشش تحصیلی نیز حدود 2 برابر شده است؟ آیا رئیس جمهور در قبال عمل نکردن به اصول قانون اساسی نباید پاسخگو باشد؟

 

آیا کشوری سراغ دارید که بدون آموزش و پرورشی با کیفیت و معلمانی دانا، کارآزموده و مرفه روی آسایش و آرامش و امنیت را دیده باشد؟ چرا اجازه داده اید آموزش و پرورش به حالتی در آید که برونداد آن انسان هایی آگاه، توانمند، سالم،اندیشمند، اجتماعی، هنرمند و کارآزموده نباشند، درعوض انسان هایی بیرون دهد که هیچ یک از مهارت زندگی را  نمی دانند؛ گفت و گو و مدارا و اندیشه ی درست را تجربه نمی کنند؛ انسان های اجتماعی، سالم و هنرمند نیستند و خلاقیت، تخیل، مدارا و شکیبایی را نمی آموزند و بیشتر" مرکز تولید آسیب های اجتماعی" به نفع " مافیای کنکور" بشود؟

از طرف دیگر معلمان که نقش اصلی را در پروسه آموزش و پرورش دارند، در طول این سالها از بسیاری از حقوق مادی و معنوی خود اندک اندک محروم شده اند، به گونه ای که دهها مورد از حقوق و مزایای معلمان کاسته شده است و روز به روز قدرت خرید آنها کمتر و کمتر شده و منزلت اجتماعی آنها نادیده گرفته شده است.

آیا پاسخ اعتراض معلمان به نادیده گرفتن اصول قانون اساسی در آموزش و پرورش باید آن احکام شداد و غلاظ و زندان و تبعید و محرومیت باشد یا تشویق و تقویت معترضان برای رسیدن کشور به آموزش و پرورشی باکیفیت، برای رسیدن درست و اصولی به توسعه انسانی و در نهایت پیشرفت و آسایش و آرامش کشور؟

لذا از جناب عالی خواستارم که نسبت به مسئولیت خود در اجرای قانون اساسی قیام نموده و بودجه آموزش و پرورش را به گونه ای تنظیم کنید که هم آموزش و پرورش رایگان و باکیفیت در اختیارهمه مردم ایران قرار گیرد و هم با داشتن معلمانی آگاه، کارآزموده و مرفه به توسعه و پیشرفت واقعی کشور کمک نمایید.

                                                           با سپاسگزاری فراوان

                                                             نام و نام خانوادگی

1. .......

2. .......

    شاغل در مدرسه ..........

   شماره تماس: .............

 

رونوشت:

1-   دفتر مقام  رهبری

2- مجمع تشخیص مصلحت

3-  قوه قضاییه

4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی

5- مجلس شورای اسلامی

6-وزارت آموزش و پرورش

....................................

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©