Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸
"اتحادیه آزاد"

"اتحادیه آزاد"

علیه سندیکای مستقل کارگری

و در تطهیر پروژه دولتی- امنیتی

حسن  سعیدی

عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

محفل چند نفره ای که نام خود را "  اتحادیه آزاد کارگران ایران" نامیده، با انتشار نوشته ای از سندیکاسازی دولتی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حمایت کرد و بالاخره حمایت خود را از سندیکاسازان دولتی که تاکنون در سایه انجام می داد آشکار کرد.

 

این کانال تلگرامی تا پیش از آنکه توطئه سندیکاسازی دولتی در شرکت واحد شروع شود دائما از اعتراضات جدی سندیکای کارگران شرکت واحد تعریف و تمجید می کرد اما حالا به خیال خام که تصور دارد فرصتی برای از بین بردن سندیکای کارگران شرکت واحد به وجود آمده این سندیکا را همسو با خانه کارگر معرفی می کند. اینان فراموش کرده اند که برای شریک شدن در فعالیت های سندیکا خود را به آب و آتش می زدند اما پس از آنکه سندیکا وقعی به آنها نگذاشت؛ تصور دارند چنانچه سندیکایی دولتی با نام کارگران شرکت واحد شکل بگیرد و خودشان را همراه آن کنند می تواند موجب دیده شدنشان گردد. غافل از اینکه سندیکای کارگران شرکت واحد بدلیل اینکه اعتراضات واقعی در راستای منافع کارگران داشته است محبوب می باشد و سندیکای دولت ساخته که چنین مشخصاتی نمی تواند داشته باشد سودی برایشان  نخواهد داشت که هیچ، موجب رسوایی بیش از پیش شان هم خواهد شد.

 

این کانال تلگرامی در تلاش است اقدامات سندیکای کارگران شرکت واحد علیه شورای اسلامی کار در این شرکت که با سنگ اندازی در روند انتخابات شورای اسلامی کار و اعمال فشار بر هیات نظارت بر رای گیری، از تقلب گسترده در رای گیری جلوگیری کرد و نتیجه آن این شد که چند سالی تشکیل شورای اسلامی کار در شرکت واحد ناکام بماند را همراهی با شورای اسلامی کار معرفی کند. در عین حال در این نوشته تلاش کردند که حضور باند ترابیان-میرزایی در انتخابات شورای اسلامی کار و تایید عملکرد شورای اسلامی و تشویق کارگران به شرکت در رای گیری فرمایشی شورا اسلامی کار را وقیحانه لاپوشانی کنند.

 

چگونه است جمع آوری مستقل امضا اعتراضی از کارگران برای افزایش دستمزد که منجر به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت کار می شود را همراهی با نمایندگان ضدکارگری شورایعالی کار قلمداد می کنند ولی نشست و برخاست دایمی خودشان را با آنها کتمان می کنند. کیست که ندادند جمع آوری چهل هزار امضایی را که مدعی بودند و هنوز به آن فخر می کنند توسط خانه کارگر جمع آوری شده است.

 

به عمد هیچگاه نمی گویند که افرادی که امروز با دستور نهادهای امنیتی پرچم مجمع عمومی دولتی را در دست گرفتند خیلی سال هاست که در سندیکا و فعالیت های حق طلبانه اش حضور نداشته اند و برعکس در شورای اسلامی کار فعال بوده اند، معلوم نیست در چنین شرایطی که آنها سالیان است در سندیکا نیستند با کدام شعور، جناحی از سندیکا قلمدادشان می کنند.

 

بی شک شرمساری بیشتر در انتظار مدافعان سندیکاسازی دولتی در شرکت واحد است. 

 

حسن  سعیدی

عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۱ آبان ۱۳۹۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©