Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸
اتحادیه آزاد در حمایت از سندیکاسازان امنیتی

اتحادیه آزاد در حمایت از سندیکاسازان امنیتی

و تخریب سندیکای مستقل

 

سلطانعلی شکاری

عضو هیت مدیرهٔ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

 

بیانیه ای توسط جمعی که خود را "اتحادیه آزاد کارگران ایران" می نامد تحت عنوان "پیرامون اختلافات در سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه" در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۷ صادر شده است.  اساس این بیاینه تطهیر آنچه آنها "جناح سعید تربیان" مینامند و حمله به سندیکای مستقل ( که بیانیه نویس اتحادیه "جناح مقابل که خود را مستقل می نامد" نامگذاریش کرده) می باشد.

 

 این بیانیه در شرایطی صادر شده است که بخش اعظم جریانات و فعالین کارگری ایران طی هفته ها و روزهای اخیر بیانیه های مجزا و جمعی در حمایت از سندیکای ما و تشکل مستقل کارگری و علیه پروژ دولتی-امنیتی ای که توسط سعید ترابیان و یکی دو نفر دیگر پیش میرود، صادر کرده اند.  

 

"اتحادیه آزاد" بدنبال افشاگریهای گسترده سندیکا و دیگر تشکلات و فعالین کارگری ناچار شده است اذعان کند که در مجمع عمومی دولتی-امنیتی شرکت نمیکند. در عین حال تاکید کرده است که "هر "دو جناح" با سیاستهای خانه کارگر همسو هستند و هر دو را "افشا" خواهد کرد. ما اینجا اشاره ای به همکاریهای گسترده "اتحادیه آزاد" با شوراهای اسلامی کار و رهبری خانه کارگر نمی کنیم. آنچه لازم به تاکید است این می باشد که این جمع در پوشش تطهیر پروژه امنیتی-دولتی و در سایه حمله به سندیکای ما و فعالین مبازر جنبش کارگری که عضو سندیکای کارگران شرکت واحد هستند، در عین حال تن به یک عقب نشینی آشکار از تلاشهای ماههای اخیر جعفر عظیم زاده رهبر این جمع در حمایت از سعید ترابیان و مجمع عمومی فرمایشی و جعلی آنها داده است. اکنون که دیگر تحت هیچ عنوان و بهانه ای این مجمع عمومی جعلی از کوچکترین مشروعیتی برخوردار نیست و برای حامیان آن فقط ننگ دائمی به همراه  آورده است جعفر عظیم زاده با "جناح" سازی و یک جنس دانستند هر دو "جناح" و با انکار پروژه امنیتی حکومت بدنبال عدم پاسخگویی نسبت به عملکرد ضدکارگری و تشکل شکنانه خود و چند صباحی آبرو خریدن است. به جای پذیرفتن اشتباهات مهلک خود ترجیح داده اند به جلو فرار کرده و سندیکای واحد را با ذکر برخی اکاذیب زیر سئوال ببرند. 

 

سندیکای کارگران شرکت واحد در یک بستر مبارزاتی نزدیک به ۱۵ سال بطور بی امان و با وجود بالا پایین ها، ضعف ها، مشکلات عدیده و موانع سیستماتیک و سرکوب دائمی و حبس و اخراج توانست خود را در ایران و سطح بین المللی به دولت و کارفرماها و نهادهای بین المللی تحمیل کند. حضور فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد و دیگر تشکلات و فعالین کارگری در سالهای اخیر از جمله در تابستان امسال در سطح بین المللی یک دستاورد جنبش کارگری ایران است که به طبقه سرمایه دار و دولت آن تحمیل شده است و تنها در اثر مبارزه کارگران ایران و حمایت گسترده و همه جانبه مدافعین جنبش کارگری در ایران و جهان امکان پذیر شده است. شرم آور است که این تاریخ پرافتخار مبارزاتی را با یک پروژه امنیتی-دولتی که با اسناد واقعی ثابت شده است یکی قلمداد کرد و یا آنرا ناشی از اختلاف "جناحهای" درون یک تشکل مستقل کارگری نامید. آنچه تحت عنوان "مجمع عمومی" سندیکای کارگران شرکت واحد به تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۷ فراخوان داده شده است متعلق به "جناحی" از سندیکای کارگران شرکت واحد نیست بلکه اساسا و در کلیت آن یک پروژه برنامه ریزی شده نیروهای امنیتی و دولتی و نیز مدیریت شرکت، حراست و شوراهای اسلامی و خانه کارگر می باشد که توسط باند منحط و مزدور ترابیان-میرزایی به عنوان عوامل آن پیش برده می شود.

 

 "اتحآدیه آزاد" اکنون و با این بیانیه علنی عملا نزدیکی خود با این پروژه دولتی را اثبات نمود و از منظر ما و تا بازپسگیری این سیاست مخرب و ضدکارگری دیگر تشکلی حامی جنبش مستقل کارگری ایران محسوب نمی گردد.

 

سلطانعلی شکاری

عضو هیت مدیرهٔ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

21 آبانماه 97

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©