Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ برابر با  ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷  برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸
#اطلاعیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون سرکوب فعالان صنفی و بازداشت های اخیر

 

اطلاعیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

پیرامون سرکوب فعالان صنفی و بازداشت های اخیر

 

بنام خداوند جان و خرد

 

معلمان ایران ، تحصن مهر و آبان ماه ۱۳۹۷  را  در حالی با سرافرازی  پشت سر گذاشتند که روند سرکوب و احضار فعالان صنفی از مهرماه ، هرگز متوقف نگشته و در روزهای منتهی به تحصن، این روند تشدید شده است.

 

احضار به اداره‌ی اطلاعات ، اطلاعات سپاه ، حراست ها و پلیس امنیت، تقریبا در تمام استان‌های فعال در تحصن صورت گرفته است. دست کم تاکنون ۳۰ فعال صنفی از جمله  اسکندر لطفی بازرس شورای هماهنگی احضار و بازجویی شده اند و بیش از ۵۰ نفر پیام تهدید دریافت نموده اند واز روز یکشنبه تاکنون دست کم ۱۲ معلم بازداشت شده اند.

 

محمدرضا رمضانزاده دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی  که بعد از تحصن مهر بازداشت و به تازگی آزاد شده بود با یورش نیروهای اطلاعاتی روز دوشنبه باز هم دستگیر شده است و در پی آن ۵ نفر از اعضای هیات مدیره‌ی انجمن صنفی معلمان خراسان شمالی به نام های سعید حق پرست،   علی فروتن،  حمیدرضا رجایی،  حسین رمضانپور دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

 

در خوزستان نیز آقایان  پیروز نامی و  علی کروشات توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده اند. نیروهای امنیتی پس از دسترسی به گوشی آقای نامی اقدام به ارسال پیام جعلی مبنی بر لغو تحصن نمودند. همچنین گفته می شود در شهرستان شیروان آقای  محمد رباطی و خانم  واعظی از فعالان صنفی بازداشت شده اند.

  همچنین خبر بازداشت فعالان صنفی در استان های فارس و مرکزی برای شورا ارسال شده است آقای  محمدعلی زحمتکش فعال صنفی از شیراز ، محمد کرد و  فاطمه بهمنی فعال صنفی از اراک از دیگر افراد بازداشتی هستند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت شدید خط سرکوب و بازداشت فعالان صنفی نسبت به پیامدهای  آن به مسئولان و نهادهای امنیتی هشدار میدهد و خواهان توقف روند سرکوب و پرونده سازی و بازداشت فعالان صنفی و آزادی بدون قید و شرط آنان  است.

 

بدیهی است در صورتی که روند برخوردها ادامه یابد شورای هماهنگی حق هر گونه اعتراض قانونی را برای خود و جامعه‌ی فرهنگیان ایران  بنا بر اصول قانون اساسی لازم و ضروری می داند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۲۴ آبان ۹۷

............................

خبر تکمیلی ۱ : بنابر اطلاع آقای حسن جوهری از دیگر معلمان بازداشتی در شیروان است

 

خبر تکمیلی ۲ : بنابر اطلاع آقای امید شاه محمدی شامگاه دوشنبه بعد از تفتیش منزل توسط نیروهای ناشناس به مکان تامعلومی منتقل شده است.

 

خبر تکمیلی ۳ : بنا بر اطلاع خانم واعظ آزاد شده و بازداشت نیستند

.................................

 

قصد دستگیری بدون حکم قضایی

 

امشب پنج شنبه ۲۴ آبان ۹۷ ساعت ۲۱ چند تن لباس شخصی که ادعا می کردند ، نیروهای امنیتی بوده و مامور دستگیری آقای عباس معارفی زنجانی عضو پیشین هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران هستند،بدون دردست داشتن حکم قضایی قصد ورود به منزل ایشان را داشتند ، اما استاد معارفی از ورود آنان به خانه جلوگیری کرد.

ماموران پس از نیم ساعت انتظار دست خالی محل را ترک کرده و متواری شدند.

آقای معارفی که از طرف اعضای هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران " استاد" نامیده شده است، یک هفته پیش به خاطرنوشته هایش، که در تلگرام منتشر می کند، بطور تلفنی از طرف ارگانهای ناشناخته ی منطقه ،تهدید به بازداشت شده بود.

..................................................

سرکوب فعالان صنفی معلمان ادامه دارد

 

احضار و بازداشت معلمان معترض

 

لیلا رزاقی / جامعه نو:  

گزارشها از بازداشت و احضار گروهی از فعالان صنفی معلمان در پی تحصن اعتراضی دو روز گذشته در برخی از مدارس ایران خبر می¬دهند. منابع صنفی همچنین به جامعه نو گفته¬اند، که از وضعیت چند نفر از معلمان احضار شده، خبری در دست نیست.

اعتراض و تحصن صنفی معلمان که به دعوت شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای دومین بار در دو ماه گذشته در روزهای 22 و 23 آبان ماه در اعتراض به پولی سازی آموزش ، پایین بودن حقوق و دستمزد و ادامه¬دار شدن شرایط نابسامان نظام آموزش و پرورش در بیش از 20 استان کشور برگزار شد، به بازداشت و احضارگروهی از فعالان صنفی در برخی از استانهای کشور منجر شد. تاکنون گزارش بازداشت دست کم 14 نفر از فعالان صنفی معلمان به شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان رسیده است و گفته می¬شود، گروهی از معلمان نیز مورد احضار و بازجویی (توسط حداقل دو ارگان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه) قرار گرفته¬اند.

بر اساس اطلاعیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسرکشور، "علی کروشات" و "پیروز نامی" اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان خوزستان، "محمدرضا رمضانزاده" دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی، "علی فروتن" ، "سعید حق پرست"، "حمیدرضا رجایی"، "حسین رمضان¬پور" عضو هیئت مدیره انجمن صنفی استان خراسان شمالی، "محمدعلی زحمتکش" و "محمد کرد" از فعالان صنفی شیراز، "محمدرباطی" و "حسن جوهری" از فعالان صنفی شیروان ، "فاطمه بهمنی" فعال صنفی از اراک از جمله فعالان صنفی معلمان هستند که همزمان با اعلام و برگزاری دور تازه تحصن سراسری معلمان بازداشت شده¬اند.

همچنین بر اساس تازه¬ترین گزارش¬هایی که به شورای هماهنگی رسیده است، افراد ناشناس شامگاه دوشنبه 22 آبان ماه به منزل امید شاه¬محمدی یکی از فعالان صنفی در شهرستان دیواندره حمله کرده و بعد از تفتیش کامل منزل ، این فعال صنفی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده¬اند.

سرکوب فعالان صنفی معلمان در حالی شدت گرفته است که در ماههای گذشته نیز، معلمان بارها از افزایش فشارهای امنیتی بر فعالیت¬های صنفی و تشکیلاتی معلمان ابراز نگرانی کرده¬اند. پایان دادن به نگرش امنیتی به فعالیت تشکل¬ها و انجمن¬های صنفی و آزادی معلمان زندانی از جمله محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی و محمد حبیبی از جمله مطالبات تشکل¬های صنفی معلمان در ماههای اخیر بوده است.

......................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©