Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ برابر با  ۰۴ ژانويه ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷  برابر با ۰۴ ژانويه ۲۰۱۹
کشتار کارگران جهان چیت کرج توسط رژیم جنایتکار شاه و

کشتار کارگران جهان چیت کرج توسط رژیم جنایتکار شاه  و

کشتار کارگران خاتون آباد توسط جنایتکاران رژیم جمهوری اسلامی

فراموش نخواهند شد!

 

کارگران خاتون آباد در اواخر دی ماه  ۸۲ جهت اعتراض به اخراج جمعی  کارگران همراه با خانواده هایشان، جاده منتهی به کارخانه را مسدود نموده و خواهان بازگشت به کار کارگران شدند. اما بعد از ۹ روز اعتصاب با ادامه  اعتراض کارگران، نیروهای انتظامی و یگان ویژه به کارگران و خانواده آنان حمله نموده و با آنها درگیر می شوند.

ادامه در گیری منجر به جان باختن یکی از کارگران و زخمی شدن تعداد دیگری می شود، با بوجود آمدن این وضعیت دامنه اعتراض به شهر بابک کرمان کشیده می شود، در ۴ بهمن،  نیروهای امنیتی و نظامی از زمین و هوا به کارگران حمله می کنند و طی آن چند تن از کارگران اعتصابی  به نامهای ریاحی ، مدنی ، جاویدی و مهدوی و یک نفر دانش آموز به نام پورامینی جان باختند. این کشتار یادآور کشتار کارگران جهان چیت کرج بود و نشان داد در دفاع از منافع سرمایه داران، جمهوری اسلامی با کشتار وحشیانۀ کارگران، چیزی از رژیم پهلوی کم  ندارد ... 

این حمله وحشیانه رژیم به کارگران خاتون آباد نتوانست خللی در اراده مبارزاتی و طبقاتی طبقه کارگر ایران بوجود آورد و آنها را مرعوب نماید. بلکه برعکس عزمشان برای مبارزه در جهت رسیدن به مطالبات ریز و درشتشان متشکل تر افزایش یافت. از آن هنگام تا کنون جنبش مطالباتی کارگران روزی نبوده است که شاهد اعتراضات و اعتصابات کارگری بر علیه اخراج های گسترده، احقاق حقوقهای معوقه ، تأمین امنیت شغلی و خصوصی سازی و ایجاد تشکلهای مستقل نبوده باشند.

کشتار کارگران خاتون آباد ، دستگیری و زندانی کردن بیوقفه کارگران و دیگر معترضین ، ادامه مبارزه تعطیل ناپدیز و رو به رشد کارگران و دیگر اقشار جامعه، متحد و مشکلتر شدن جامعه، رشد اتحاد و همبستگی و همگرایی های بیشترکارگران و مردم، نشان از پیشروی این جنبش را در پیش رو دارد. مبارزه ی کارگران در شهر بابک نشان داد که آنها برای دفاع از منافعشان، تابع بی چون و چرای اراده ی صاحبان قدرت و سرمایه نیستند و آماده اند تا پای جان از منافع خود دفاع کنند.

مبارزه کارگران خاتون آباد تداوم خود را در اعتراضات وسیع کارگری و دیگر نیروهای اجتماعی از جمله: معلمان، پرستاران، بازنشستگان، دانشجویان و خانواده های آنان ... در اشکال مختلف نشان میدهد، و اعتصابات و اعتراضات و تحصنها و گردهمائی بیشماری در جریان است. رژیم هار و جنایتکار جمهوری اسلامی دیوانه وار حمله به صفوف معترضین کرده و با دستگیری و شکنجه رویای ادامه حیات دارد. زندانهای رژیم مملو از کارگران زندانی ، معلمین و دیگر زندانیان سیاسی است. با تحت فشار بودن معترضین مجبور به آزاد کردن زندانیان است اما وثیقه های سنگین را شرط کرده، که خود نمایش ترس و وحشت و انتقام رژیم از مبارزین است.

گرامی باد یاد جان باختگان معدن مس خاتون آباد!

"نان، کار، آزادی، اداره شورایی"

گسترده باد همبستگی جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی!

کارگر، معلم، دانشجو ... اتحاد اتحاد!

کارگر زندانی و زندانی سیاسی با لغو وثیقه و بی قید و شرط آزاد باید گردد!

جنبش کارگری ایران ، جمهوری اسلامی را همانند رژیم شاه، سرنگون خواهد کرد !

نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

دی ۱۳۹۷ برابر با ژانویه ۲۰۱۹

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

https://t.me/nahadhayehambastegi

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©