Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ برابر با  ۰۹ ژانويه ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷  برابر با ۰۹ ژانويه ۲۰۱۹
نامه جدید اسماعیل بخشی

هیچ دروغی به مردم عزیزم نگفته ام

 

نامه جدید اسماعیل بخشی

 در رد کذب نامه ها و ادعاهای بیهوده علیه وی

 

با سلام به مردم عزیز میهنم

 

قصد داشتم که دیگر تا پایان موضوع شکایتم در این‌باره بخاطر آرامش خودم و بخصوص خانواده ام و فضای کشور سخنی نگویم و پستی در صفحه ی اینستاگرامم منتشر نکنم اما پس از پست آخرم شبهاتی در مورد حرفهایم در اذهان بوجود آمده که لازم دیدم برای رفع آن شبهات توضیحاتی بدهم :

در روز سه شنبه هفدهم دی ماه به همراه وکیلم برای تحویل شکایتم به کمیسیون اصل نود به مجلس شورای اسلامی رفتیم و سپس به درخواست فراکسیون امید با تعدادی از نمایندگان این فراکسیون دیدار داشتیم نه گروه تحقیق و حقیقت یاب رسمی در مجلس، ضمنا همزمان با این دیدار جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره موضوع شکایت بنده در مجلس تشکیل می‌شود که بدون شنیدن حرفهای بنده، آقای فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی، آن مصاحبه ی نا صواب را انجام دادند و همانطور که وکیلم نیز در مصاحبه اش گفته است ما دیداری با کمیته حقیقت یاب یا گروه تعیین شده ی رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی نداشتیم بلکه در روز سه شنبه فقط با تعدادی از نمایندگان فراکسیون امید دیداری صورت گرفت.

همچنین به همراه وکیلم دیروز (پنجشنبه) با نماینده ای از هیئت تحقیق و تفحص در معاونت نظارت دادستانی کل کشور دیدار داشتیم که همه اعضای هیئت حضور نداشتند ضمنا این نکته هم قابل ذکر است که دیدار با نماینده قوه قضائیه روز بعد از پست آخرم صورت گرفت که اعتراضی به مصاحبه ی نماینده ی دولت و مجلس علیه بنده بدون شنیدن سخنان من بود.

و همچنان اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ کمیته ی تحقیق و حقیقت یاب رسمی از طرف دولت و مجلس با بنده گفتگو نداشته است و اینجانب هیچ دروغی به مردم عزیزم نگفته ام و از همه ی عزیزان خواهشمندم تا مشخص شدن حقایق صبور باشید.

شاد باشید و پیروز

اسماعیل بخشی

20 دیماه 97

................................

به مردم دروغ نگویید

 

 

به مردم عزیز میهنم سلام میکنم و از اینکه تا این لحظه بنده را مورد حمایت و محبت خود قرار دادند سپاسگذارم

به همه ی عزیزان اعلام می‌کنم اینجانب تا این لحظه با هیچ گروه تحقیقی چه از طرف دولت، مجلس و قوه قضاییه در رابطه با پرونده ی شکنجه ام در دوره ی بازداشتم در وزارت اطلاعات، هیچ گفتگویی نداشته و حرفهای مرا نشنیده اند

 

حرفی ندارم فقط می‌گویم :

به مردم دروغ نگویید

 

بازانتشار توسط : کانال مستقل کارگران هفت تپه

..............................................................

متن نامه  سپیده قلیان :

حاضرم برای این شکنجه‌ها شهادت بدهم

‏سلام به همگی

‏دوشنبه که برای چندمین بار به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده بودم دو نفر که خود را مامور "بررسی" معرفی می‌کردند، ابتدا از من در مورد آنچه در سی روز بازداشت اتفاق افتاد سوال کردند و پس از توضیحاتم با گفتن اینکه بحث‌های اسماعیل بخشی  و من در مورد شکنجه توهم است

به بررسی‌شان پایان دادند. پس تصمیم گرفتم توضیحاتم را دیگر نه به ماموران، که رو به مردم شرح دهم.

 

‏گفتن از شکنجه، فقط توضیح یک درد شخصی نیست بلکه بازگو کردن خشونت سیستماتیکی است که نهادهای امنیتی درقبال زندانیان به خرج می‌دهند و انکار یا تقلیل آن به اشتباه یک بازجو توجیهی خنده‌آور و البته دردی مضاعف است.

‏یادآوری سی روز رفتار وحشیانه و ضدبشری هنوز هم می‌تواند چشم‌هایم را خیس کند و تنم را بلرزاند.

‏حین دستگیری، اسماعیل بخشی سعی میکرد مرا از زیر ضرب و شتم ماموران بیرون بکشد اما خودش را چنان به باد کتک گرفتند که بیهوش شد.

 

شکنجه‌ی اسماعیل بخشی  از زمان بازداشت در فرماندهی حفاظت اطلاعات، تا پلیس امنیت ( که فریاد میزد من یک کارگرم دنده‌هایم را شکستی) و زمان انتقالمان از شوش به بازداشتگاه اطلاعات اهواز چنان شدید بود، که من ده روز نخست بازداشتم تصور میکردم برادرم مرده است.

 

ده روز نه میتوانستم غذا بخورم، نه میدانستم شب است یا روز؟ فریاد میکشیدم، تا اینکه از بی‌قراری‌ها و فریادهایم عاصی شدند و نزدیک اتاق بازجویی‌اش بردند و صدای زخمی‌اش را شنیدم. برادرم اسماعیل زنده بود.

روزهای اول، چه حین دستگیری و چه در بازداشتگاه با ضرب و شتم همراه بود. سایه‌ی کابل بالای سرم بود تا اعتراف بنویسم . به همین دلیل بود که بی‌آنکه حرفی از شکنجه با خانواده‌ام زده باشم متوجه غیرطبیعی بودن وضعیت‌ام شدند. ‏و ای کاش و صد ای کاش شکنجه به همان ضرب و شتم خلاصه می‌شد. وارد کردن اتهامات جنسی، در جایی که قطعاً حتی اگر فریاد می‌زدم صدایم به جایی نمی‌رسید، دردناک‌ترین قسمت ماجرا بود. ‏روز آخر بازجو می‌گفت اگر بیرون بروی و دهانت را باز کنی همین ادعاها و اعترافات اجباری تو و اسماعیل بخشی  را را در اخبار بیست و سی هم پخش خواهیم کرد. و پودرتان خواهیم کرد. بله خداوندگاران قدرت اگر من نمیدانستم که شما میتوانید ما را پودر کنید که روی این صندلی نشسته نبودم.

‏من حتی در مورد رنگ مو و مدل لباس‌هایم بازجویی و تحقیر شدم، بازجویی با شکم گرسنه از صبح تا چند ساعت پس از خاموشی، آیا شکنجه نیست؟ بازداشت پایان یافت اما شکنجه‌ها نه.  شخصی که خود را نماینده‌ی وزارت اطلاعات شوش معرفی کرده، در میان پنج هزار کارگر نسبت‌های غیراخلاقی به من داده و این اتهام‌ها به گوش خانواده‌‌ام هم رسیده. ‏تصور کنید در یک شهر کوچک، و در فرهنگی سنتی، صرفاً به میانجی آن ادعاها، در این روزهای به اصطلاح آزادی چه بر من گذشته و می‌گذرد...

‏من در مرحله‌ی دستگیری شاهد ضرب و شتم وحشیانه‌ی اسماعیل بخشی بودم و در روزهای بازجویی شاهد تحقیر او. به شکلی که چند بار او را مجبور کردند در مقابل دیگران به خودش هتاکی کند. حاضرم چه در مورد خودم و چه در مورد برادرم اسماعیل بخشی ، در دادگاهی عادلانه برای این شکنجه‌ها شهادت بدهم.

.......................................

متحد شویم،

به شکنجه برای همیشه پایان دهیم!

اکبرمعصوم بیگی

 

از آنچه بر اسماعیل بخشی گذشته است هرگز نباید به آسانی گذشت، هرگز. اسماعیل بخشی فقط یک نمونه است، نماد است، یک نشانه است. اسماعیل بخشی چون روح پدر هملت در نمایشنامه ی "هملت" شکسپیر است. روح همه ی کسانی است که پس از 30 خرداد 1360 در گوشه گوشه ی این سرزمین بلازده گرفتار شکنجه ی سیستماتیک حکومت شده اند. این روح به هیئت اسماعیل بخشی به دادخواهی آمده است. ندای این دادخواه دلیر را بی پاسخ نگذاریم.

 تا پیش از 30 خرداد 1360 شکنجه بود، حمله به کردستان و ترکمن صحرا و خوزستان و...بود، قلع و قمع نیروی مقاومت سازمان یافته بود اما هنوز صورت سیستماتیک پیدا نکرده بود چرا تتمه ی آنچه از انقلاب بهمن و نیروی خروشان آن برجا مانده بود مانع از آن بود که ضد انقلاب پیروز مردم انقلابی را به آسانی به صلابه بکشد. از پس از سال 1360 هر صدای مخالف با سخت ترین شکنجه های جسمی و روحی(با کلاه شرعی "تعزیز") پاسخ گرفته است. باید همتی بدرقه ی راه اسماعیل بخشی ها کرد تا یک بار برای همیشه به شکنجه با همه ی پی آمدهای شنیع و پلیدش پایان داد. نگذاریم حکومت دار و شکنجه بر سر قتل جمال خاشقچی به دست حکام  مرتجع سعودی جار و جنجال به راه بیندازد و عمله و اکره ی راست و "چپ" اش را به صف کند و خود در داخل بازداشتگاه های مخوفش بدترین شکنجه ها را بر ضد کارگران و فرزندان حق طلب کارگران (سپیده ی قلیان ها) اعمال کند. بر ضد شکنجه ی سیستماتیک متحد شویم. دادخواه همه ی شکنجه شدگان این سال ها باشیم . بساط شکنجه را برچینیم.

اکبرمعصوم بیگی

................................................................

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ برابر با ۱۱ ژانويه ۲۰۱۹       

کد خبر: 83166644 (6835379)    

وکیل بخشی دیدار موکلش با نماینده قوه قضائیه را تایید کرد

تهران- ایرنا- وکیل مدافع «اسماعیل بخشی» کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه تایید کرد که موکلش دیداری با نماینده دادستان کل کشور ونیز فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی داشته است.

وکیل بخشی دیدار موکلش با نماینده قوه قضائیه را تایید کرد

فرزانه زیلابی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار قضایی ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا هیات تعیین شده از سوی دادستان کل کشور برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در ایام بازداشت، با وی دیداری داشته است یا خیر؟ افزود: با توجه به اینکه من و موکلم برای پیگیری برخی امور در تهران به سر می ‌بردیم، این دیدار در تهران انجام شد.

این وکیل دادگستری گفت: این دیدار با یکی از اعضای هیات تعیین شده از سوی دادستان کل کشور انجام شد و همه اعضای هیات حضور نداشتند.

وی گفت: در این جلسه، موکلم اظهارات خود را مطرح کرد و اظهارات وی در صورت‌ جلسه هم درج شد.

زیلابی به جلسه برخی نمایندگان مجلس با موکلش در روز سه‌شنبه 18 دی اشاره کرد و افزود: این جلسه، با حضور نمایندگان عضو فراکسیون امید انجام شد و موکلم اظهارات خود را مطرح کرد اما وی تاکنون با هیچ گروه رسمی یا کمیته حقیقت ‌یاب که از سوی مجلس شورای اسلامی یا دولت مشخص شده باشد، دیدار نداشته است.

....................................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©