Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ برابر با  ۰۶ فوريه ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷  برابر با ۰۶ فوريه ۲۰۱۹
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

 

 

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

سه اتهام جدید اسماعیل بخشی

 

نشراکاذیب،

 

فعالیت تبلیغی علیه نظام

 

و  توهین به مقامات

 

 

فرزانه زیلابی وکیل آقای اسماعیل بخشی

 

*تبصره  ماده ۴۸ و محروم نمودن فرد بازداشت شده از دسترسی به خدمات حقوقی وکیل انتخابی را یک شکنجه مصوب در قانون آیین دادرسی کیفری کشورمان می دانم.*

 آقای اسماعیل بخشی که پس از حدود یک ماه بازداشت با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ۴۰۰ میلیونی آزاد شده بود ،چون به درخواست  خانواده و وکیلشان ، مبنی بر ارجاع وی به پزشکی قانونی،در طول مدت بازداشت ترتیب اثر داده نشده بود با ناامیدی از نتیجه اقدام قانونی  با انتشار رنجنامه ای از دوران بازداشت خود اعلام نمود که توسط مامورین حین دستگیری و در طول مدت بازداشت  مورد آزار و اذیت بدنی ، روحی و روانی واقع شده است و در همین خصوص شکایتی را علیه مأمورین امنیتی اداره اطلاعات  مطرح نمود.متأسفانه در حالی که پیگیری های  قانونی و پزشکی  پرونده یاد شده در حال انجام  بود .یکم بهمن ماه با فک قرار وثیقه قبلی دوباره بازداشت شد و در اختیار اداره اطلاعات قرار گرفت.در همین اثنا کارگری که شاهد پرونده بود نیز دستگیر و بازداشت گردیده بود.

 سه اتهام جدید تفهیم شده به موکل نشراکاذیب ،فعالیت تبلیغی علیه نظام  و  توهین به مقامات می باشند.

در پرونده جدید نشر اکاذیب ،بدون موافقت با دیدار  آقای بخشی ، طی هماهنگی تلفنی بازپرس پرونده ،ستاد خبری اهواز که برابر قانون ،مرجع ذیصلاح قانونی و رسمی محسوب نمی شود صرفا  وکالت نامه را جهت امضاء و اعطای وکالت تحویل گرفت .ولی در خصوص اتهام امنیتی  فعالیت تبلیغی علیه نظام،همچنان، از دسترسی به  وکیل انتخابی خود  محروم می باشد چون اینجانب جزء  وکلای مورد تأیید و معتمد رئیس قوه قضائیه ،موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری نمی باشم.

عدم دسترسی به وکیل انتخابی مستند به تفسیر شماره ۲۰  ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی،به صراحت به عنوان  *مصداق  بارز شکنجه* درج شده است بنابراین تبصره  ماده ۴۸ و محروم نمودن فرد بازداشت شده از دسترسی به خدمات حقوقی وکیل انتخابی را یک شکنجه مصوب در قانون آیین دادرسی کیفری کشورمان می دانم.

 به دلیل اخبار ضد و نقیضی که از وضعیت سلامتی آقای اسماعیل بخشی و انتقال وی به بیمارستان منتشر شده ، جهت رفع نگرانی خانواده وی،روز چهارشنبه درخواست ملاقات ارائه اما مورد موافقت قرار نگرفت و یکشنبه، مجددا درخواست ارائه شد و امیدوار هستیم که با این درخواست موافقت گردد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷

...............................................

فرزانه زیلابی،

وکیل اسماعیل بخشی

 به دادسرا احضار شد

فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی خبر داده که از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ابلاغیه‌ای برای او ارسال شده تا به عنوان مطلع در شعبه سوم بازپرسی حاضر شود. زیلابی گفته که روز یکشنبه آینده، ۲۱ بهمن/۱۰ فوریه در دادسرا حاضر خواهد شد. او در عین حال گفته که احضارش، نوعی اعمال فشار بر وکیل پرونده تلقی می‌شود و دارای ایراد قانونی نیز هست چون وکیل، برابر لایحه قانون استقلال کانون وکلا، تکلیف به حفظ اطلاعات موکلین خود را دارد و افشای اسرار توسط وکیل تخلف انتظامی محسوب می‌شود. او همچنین گفته برابرِ قانون مجازات اسلامی نیز، افشای اسرار حرفه‌ای جرم تلقی می‌شود و جمع دو عنوان وکیل و مطلع به مناسبت یک پرونده، صحیح نیست. فرزانه زیلابی، وکیل مدافع اسماعیل بخشی، روز روز چهارشنبه ۱۷ بهمن/ ۶ فوریه گفته بود که به موکلش سه اتهام جدید «نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات» ‌تفهیم شده است.

.........................................

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©