Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ برابر با  ۰۷ فوريه ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷  برابر با ۰۷ فوريه ۲۰۱۹
پنج تشکل اتحادیه ای در سوئد

پنج تشکل اتحادیه ای در سوئد

 

به تعقیب، اذیت و آزار و شکنجه

 فعالان کارگری ایران پایان دهید!

 

 

 

سازمان سراسری کارگران سوئد، ال.او و اتحادیه کارگران حمل و نقل سوئد در سالهای اخیر مبارزه کارگران ایران برای تشکیل سندیکاهای کارگری مستقل و آزاد، اعتراضات علیه عدم پرداخت به موقع دستمزد ها و نقض حقوق پایه ای بشر و اتحادیه ای در ایران را بطور دقیق دنبال کرده اند. ما در موارد متعددی مقامات حکومتی در ایران را بدلیل تعقیب، اذیت و آزار، دستگیری و شکنجه فعالین کارگری مورد انتقاد قرار داده و آن را محکوم کرده ایم.

هر اعتراض و اعتصاب توطئه علیه امنیت ملی، تحریک و تهدید علیه نظم عمومی تلقی شده و با خشونت بیرحمانه و توسط دادگاههای ناعادلانه به زندان های طویل المدت منجر میشود.

اخیرا از خانه گردی ها و دستگیری های شبانه فعالین کارگری شرکت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز مطلع شده ایم. بعلاوه مطلع شده ایم که این فعالین به طرز وحشیانه ای در زندان شکنجه شده اند.

دستگیری و شکنجه اسماعیل بخشی، علی نجاتی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان دانشجو موجب اعتراضات وسیع در داخل ایران و در سطح بین المللی شده است.

لازم به یادآوری است که اسماعیل بخشی و سپیده قلیان بعد از آزادی موقت بطور رسمی موارد شکنجه خود در زندان را شرح داده و خواهان پاسخ گویی مسئولین به اعمال شکنجه وحشیانه خود شده اند. روز ۲۰ ژانویه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان مجددا دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

لازم به یادآوری است که اعتراض کارگران به عدم پرداخت دستمزد کار انجام شده، علیه رشوه و خصوصی سازی شرکت بوده است.

حمله به و دستگیری رهبران کارگری به شرکت نیشکر و فولاد اهواز محدود نمانده بلکه همچنان ادامه دارد. روز ۲۹ ژانویه جعفر عظیم زاده رئیس و پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیر شده اند.

ما می پرسیم که آیا وظیفه و مسئولیت هر دولتی نیست که به خواست برحق کارگران پاسخ داده و از آن حمایت کند؟

آیا وظیفه دستگاه قضایی هر کشور نیست که به شکایات رسیدگی کرده و متخلفین را دادگاهی کرده و از حقوق شهروندی و کارگری حفاظت کند؟

ما به این اعمال علیه فعالین اتحادیه ای آزاد و مستقل اعتراض داریم و آن را محکوم می کنیم. ما اعلام می کنیم که اعمال دستگاه های دولتی ایران تخلف ازکنوانسیون های پایه ای و برسمیت شناخته شده بین المللی از جمله سازمان جهانی کار است که ایران موظف به رعایت و احترام به آنان می باشد.

با توجه با این نکات ما می خواهیم که چنین اعمالی در قبال خواست های برحق کارگران بفوریت پایان یابد و اجازه داده شود که به شکایات کارگران در یک دادگاه عادلانه و علنی با حضور وکلای آنان رسیدگی شود.

ما در همکاری با سازمان جهانی کار و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، آی.تی.یو.سی، اقدامات لازم را برای رعایت و تضمین حقوق فعالین اتحادیه ای انجام خواهیم داد.

 

ما خواهان آنیم که:

• آزادی بی قید و شرط فعالین اتحادیه ای از جمله اسماعیل بخشی، علی نجاتی، جعفر عظیم زاده، پروین محمدی و همچنین سپیده قلیان.

• اذیت و آزار فعالین اتحادیه ای پایان یابد.

• اعتراضات فعالین کارگری نبایست بعنوان تهدید علیه امنیت کشور مطرح باشد.

• سندیکاهای مستقل و آزاد به عنوان نمایندگان قانونی و رسمی کارگران برسمیت شناخته شوند.

 

سازمان سراسری کارگران سوئد، ال.او

اتحادیه کارگران حمل و نقل

سازمان مرکزی کارمندان سوئد (ت.س.او)

اتحادیه کارگران شهرداری ها (کمونال)

اتحادیه فلز

 

۶ فوریه ۲۰۱۹

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©