Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ برابر با  ۳۰ می ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳  برابر با ۳۰ می ۲۰۱۴
در بازداشت نگاه داشتن فراخوان دهندگان مراسم روز کارگر، داغ

بازداشت  و درزندان نگاه داشتن فراخوان دهندگان مراسم روز کارگر،

 

داغ ننگی دیگر برپیشانی جمهوری اسلامی

 

مریم محسنی

 

در شب دهم اردیبهشت ماه ماموران امنیتی رژیم به منزل جعفرعظیم زاده رئیس هیات مدیره  اتحادیه آزاد کارگران ایران یورش برده و این  فعال کارگری را دستگیر کرده و به بند 209 زندان اوین منتقل می کنند. او هم اکنون در بند 209 اوین زندانی است. بعد  از حدود یک ماه که ازبازداشت جعفرعظیم زاده  می گذرد، هنوز از وضعیت پرونده او هیچ اطلاعی به خانواده او نداده  اند.

 

جعفر عظیم زاده عضو  اتحادیه آزاد کارگران ایران، از هماهنگ کنندگان طومار 40 هزا رنفری کارگران برای افزایش دستمزد است . اتحادیه ازاد کارگران پس از تعیین حداقل مزد در روز 27 اسفندماه سال گذشته طی نامه ای به وزیرکار خواهان تجدید نظردرافزایش دستمزد مصوب شده بود و اعلام کرده بود چنانچه  تا آخر فروردین ماه شورایعالی کار در این زمینه کاری انجام ندهد، آنها دست به تجمع اعتراضی در محل  وزارت کار خواهند زد. در بخش هایی از این اطلاعیه آمده بود: 

 "ما  فریاد می زنیم  زندگی و معیشت ما کارگران در نتیجه سیاست  های ضد کارگری دولت های پیشین و فعلی  در  چه شرایط فلاکت باری قرار دارد و ما برا ی پایان دادن به این وضعیت در طول دو سال گذشته بارها نامه نوشته ایم و و با برگزاری تجمع برای تحقفق خواسته هایمان  تلاش کرده ایم اما  هیچ گوش شنوایی برای پایان دادن به این حد از ستم معیشتی برای ما کارگران  وجود  ندارد. در سال گذشته  آمارهای حکومتی همه  برآن اذعان داشته اند که قدرت خرید  کارگران در دو سال گذشته 70 درصد افت داشته است.  شورایعالی کار در رویکردی ستم گرانه  آن هم در شرایطی که اجرای مرحله دوم قطع سوبسیدها هزینه های زندگی را کمر شکن تر خواهد کرد حداقل مزد را بیش از ده درصد زیر خط تورم برای سال جاری تعیین نمود."

 

 بسیاری از اعضای سه تشکل کارگری اتحادیه آزاد کارگران،  سندیکای شرکت واحد و سندیکای فلزکار مکانیک درحول و حوش برگزاری مراسم روز کارگر دستگیر شدند . تاکنون بسیاری از کارگران بازداشتی آزاد شده اند ولی مقامات قضایی و امنیتی هم چنان از آزادی برخی از فعالان کارگری اخیرا دستگیر شده  سر باز می زنند. بسیاری از فعالان کارگری از سالها پیش هم چنان  در زندان های جمهوری اسلامی در حبس نگاه داشته  شده اند. این درحالی است که بسیاری از اختلاس کنندگان  و دزدان اموال مردم  در جمهوری اسلامی راحت و آزادانه می گردند  و تنها زمانی برخی از مهره های دست چندم عاملان این اختلاس ها را قربانی می کنند که  معلوم شود تنها از این طریق سران و عاملان اصلی درامان می مانند.  

 

در زندان نگاه داشتن  فعالان کارگری به جرم دفاع از کارگران بیش از پیش پرده از ماهیت ضد کارگری جمهوری اسلامی برمی دارد. یک نمونه از این دزدی ها را سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی دیدیم . درهمان زمانی که هماهنگ کنندگان طومار مشغول جمع آوری امضا از کارگران برای افزایش دستمزد بودند،  پرونده ی یکی از این اختلاس ها در سازمان تامین اجتماعی رو شد و بعضی از دزدی ها از پرده برون افتاد. معلوم شد که بسیاری ازمسئولین بالای حکومتی، نمایندگان مجلس و ...  در پرونده  های  دزدی و اختلاس در تامین اجتماعی حضور دارند، اما هم چنان عوامل اصلی این دزدیها ازمجازات درامان مانده اند. مثلا هنوزسعید مرتضوی، جلاد کهریزک، رییس سابق تامین اجتماعی و یکی از عاملان اصلی دزدی ها در این سازمان که، قبلا به خاطر پرونده کهریزک تنها به دویست هزارتومان جریمه محکوم شده بود ، هم چنان از مجازات درامان مانده است. در حالی که غارتگران صندوق کارگران، دزدان و اختلاس کنندگان اموال عمومی آزادانه و بدون مجازات می گردند، مدافعان کارگران به زندان  محکوم می شوند  و درحبس نگاه داشته می شوند. 

 

زجرکش کردن فعالان کارگری در زندان و تباه کردن زندگی شان به بهانه های پوچ برای انتقام گیری از آنان به خاطر دفاع شان از منافع کارگران و یا اعتراض شان به بی عدالتی روش جاری در نظام جمهوری اسلامی است. واقعیت این است که  اگر اعتراضات گسترده و موثری برای آزادی بی قید و شرط جعفر عظیم زاده صورت نگیرد ، این خطر وجود دارد که این فعال کارگری نیز به سرنوشت سایر اسرای جنبش کارگری دچار شود. از این رو باید  فارغ از گرایش ها و دیدگاه ها ، یا مصلحت اندیشی های فرقه ای، پیگیرانه از آزادی بی قید و شرط جعفر عظیم زاده و همه فعالان کارگری زندانی حمایت کرد. ادامه بازداشت و درحبس نگه داشتن جعفر عظیم زاده  محکوم است و داغ ننگی دیگر بر پیشانی جمهوری اسلامی. عظیم زاده  باید  فورا و بی قید و شرط  ازاد  شود.

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ برابر با ۳۰ می ۲۰۱۴

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©