Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۰۴ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۰۴ فوريه ۲۰۱۵
گرامي باد خاطره كارگر كمونيست يداله خسرو شاهي

 

 

 

گرامي باد خاطره كارگر كمونيست يداله خسرو شاهي

 

 

 پنج سال پيش در۴ فوریه ۲۰۱۰ (۱۵بهمن۱۳۸۸) رودخانه ای توفنده و زلال از تلاطم وجهش بازماند. قلب پرتپش یداله خسروشاهی، از فعالین برجسته و یار دیرینه جنبش کارگری از حرکت باز ایستاد.

یداله خسروشاهی از نسل كارگران كمونيستي بود كه مدت ٥ دهه براي اتحاد، همبستگي طبقاتي و ايجاد تشكلات مستقل كارگري مبارزه كرد و به زندان رفت.  او از کارگران نفت و دبیر سندیکای کارگران پالایشگاه تهران در اوایل دهه ۱۳۵۰ بود. رفیق یداله نقش بسزایی در سازماندهی و هدایت اعتصابات صنعت نفت در دوره انقلاب ۵۷ داشت و عضو فعال شورای سراسری کارکنان شرکت نفت بود.

 يداله خسرو شاهی به دليل سازمانگري سنديكايي و فعاليت هاي سياسي اش سال هاي زيادي از زندگي خود را در زندان های رژیم های سلطنتی و جمهوری اسلامی  به اسارت گذراند و تحت شکنجه و آزار قرار گرفت. پس از خروج از ایران نیز تا آخرین روزهای زندگی به گونه ای خستگی ناپذیر و پیگیر در جهت تقویت تشکل های مستقل کارگری و جلب حمایت بین المللی از مبارزات کارگران ایران فعالیت کرد.

خبر ناگهانی از دست رفتن او، موج گسترده ای از تاثر و همدردی در میان شخصیت ها و گروه های سیاسی، فعالین کارگری، اتحادیه ها، دوستان و یاران او چه در داخل و چه در خارج از ایران برانگیخت. این هم زبانی گرایشات گوناگون و حتی متناقض نشانگر احترامی است که در دل همگان کاشته بود. با درگذشت یداله خسرو شاهی جنبش کارگری  و سوسياليستي يكي از ياران وفادار خود را از دست داد.

ما خاطره  اين فعال كارگري را گرامي مي داريم و تلاشهاي او براي پيشبرد منافع كارگران و آرمان سوسياليسم را  ارج مي نهيم.

نهادهاي همبستگي با جنبش كارگري ايران- خارج كشور


nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

 

يكشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۰۱ فوريه ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©