Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ برابر با  ۰۷ نوامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴  برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۵
كوروش بخشنده فعال با سابقه جنبش كارگري جان باخت

كوروش بخشنده فعال با سابقه جنبش كارگري جان باخت

 

كوروش بخشنده ، مبارز خستگي ناپذير جنبش كارگري ايران، روز پنجشنبه ۱۴ آبان بر اثر ايست قلبي جان باخت وامروز در شهر سنندج با سرود خواني انترناسيونال جمع كثيري از فعالين كارگري از جاي جاي ايران و مردم سنندج، بدرقه و به خاك سپرده شد. گرچه مرگ او با ايست قلبي طبيعي مي نمايد ولي كيست كه نداند اين كارگر آگاه زخم تازيانه بيداد رژيم را بر تن داشت و بر اثر اين عارضه جان باخته است. اين فعال جسور كارگري را بارها در زندان از هر دارو و درماني محروم كرده و بدين وسيله با اعدام خاموش  او را از ما گرفتند.

كورش بخشنده كه عضو "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" و عضو "هیئت اجرایی کمیته دفاع از کارگران مهاباد "بود، با آنكه همواره تحت فشار و تهديد نيروهاي امنيتي حكومت اسلامي بود اما جانانه از مبارزات صنفي طبقه كارگر دفاع مي كرد. اين فعال آگاه جنبش كارگري بارها احضار و بازداشت شد که آخرین مورد آن اسفند ماه سال ۹۳ بود که بعد از دو ماه سپري كردن در سلول هاي انفرادي وزارت اطلاعات ، سرانجام با وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد گردید. کوروش بعد از آزادی از زندان هم  در حالی که از بیماری قلبی رنج می برد بارها از طرف ستاد خبری رژیم در سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفت تا اينكه توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به دو سال حبس محکوم شد. این حکم سپس طبق ماده ۳۸ قانون مجازات عمومی به سه ماه و یک روز حبس تقلیل یافت. زمان اجرای این حکم ۱۵ آبان ۹۴ بود و قرار بود که کوروش فردا برای اجرای حکم به زندان سنندج مراجعه کند كه قلب پر تپش او كه همواره براي كارگران و زحمتكشان مي تپيد، از حركت باز ايستاد و  طبقه كارگر ايران يكي ديگر از پيشروان آگاه خود را از دست داد.

كوروش بخشنده كه همواره از تشكيل تشكل سراسري مستقل كارگران دفاع مي نمود و فعالانه براي تشكيل آن اهتمام مي ورزيد ، الگوي درخشان يك كارگر آگاه و شريف بود كه به الزامات مبارزه ظبقاتي آگاه بود و تا پاي جان از آن دفاع مي كرد. و دست آخر هم با پايداري و استواري خلل ناپذير جان بر سر پيمان نهاد. به يقين كارگران و مردم آزاديخواه ايران اين رزمنده با سابقه خود را فراموش نخواهند كرد و پرچمي را كه او  در دفاع از كارگران برافراشته همواره در اهتزاز خواهند داشت. و اكنون بر ماست كه راه او را تا پاي جان ادامه بدهيم و بر آنچه او بيش از پيش تاكيد مي كرد يعني ايجاد تشكل سراسري مستقل كارگران و دفاع از جان زندانيان سياسي متحدانه ترعمل كنيم.

ما مرگ زودهنگام این فعال کارگری را به خانواده عزیزش، به دوستان و رفقایش و به جنبش کارگری  ایران  تسلیت می گوئیم.

 

يادش همواره گرامي باد و راهش پر رهرو!

سردبیری سایت راه کارگر

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ برابر با ۰۷ نوامبر ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©