Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ برابر با  ۱۲ اگوست ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵  برابر با ۱۲ اگوست ۲۰۱۶
پیروزی کارگران ایران ترانسفو زنجان

پیروزی کارگران ایران ترانسفو زنجان

و پایان اعتصاب هفده روزه

با امضای توافقنامه شش ماده ای

 

 

رونمایی توافقنامه کارگران کارخانه ایران ترانسفو زنجان!

 

🏳کارگران کارخانه ایران ترانسفوزنجان روزسه سه شنبه۱۹مردادماه، پس از ۱۷روز اعتصاب توافقنامه ای را با حضورمسئولان استان زنجان منجمله مسئولان امنیتی وشورای تامین درکارخانه ایران ترانسفو زنجان ودرجمع کارگران معترض را صورت جلسه وقرائت کردند.

مهدی مومنی ومرتضی فرجی"مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو" هم پای این تواقنامه را امضا کردند.

ـ   حکم اخراج ۶ کارگرمعترض لغو شد و بازگشت به کارشدند .

همچنین شرکت آداک وشخص مومنی از کارگران معترض و فعالان کارگری شکایت نکند. 

ـ هیچ یک از کارگران تحت لوای تعدیل و یا هرعنوان دیگری اخراج نشوند.

"پیش ازاین خبری مبنی بر تعدیل ۵۰۰ کارگرایران ترانسفو زنجان نقل محافل شده بود"

ـ  مزایای خدماتی و رفاهی کارگران کاهش پیدا نکند منجمله بیمه تکمیلی لغو نشود.

"پیش از این خبرهایی مبنی برکاهش مزایای خدماتی ورفاهی کارگران ازجمله لغو بیمه تکمیلی به میان آمده بود."

-  چگونگی و روند واگذاری ایران ترانسفو وصلاحیت شرکت آداک مورد بررسی مجدد قرارگرفته و اگر خطاهایی صورت گرفته است،رفع شود.

-  سازمان بورس میزان سود سالیانه تقسیم شده شرکت بترانس(ایران ترانسفو) رامورد بازبینی قرارداده و اعلام کند.

-  فروش املاک،تاسیسات وساختمان های ایران ترانسفو متوقف شود.

ـ نمایندگان تمامی سهامداران شرکت درجلسات حاضر شوند وتصمیمات هیئت مدیره به اطلاع و تایید استانداری برسد.همچنین مومنی یک سهامدار بماند اما از سمتی درشرکت برخوردار نباشد.

ـ  مجموعه توافقات فوق طی یک فرصت ۲ماهه مورد پیگیری قرارگیرد ونتیجه اش به اطلاع کارگران رسانده شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خبرگزاری ایلنا روز سه شنبه ۱۹ مرداد گزارش داد که اعتصاب و تجمع بیش از ۱۵۰۰ کارگر شرکت ایران ترانسفو در زنجان پس از امضای توافقنامه ای شش ماده ای پایان یافت و کارگران به سر کارشان بازگشتند.

بر اساس این گزارش، کارگران ایران ترانسفو گفتند که توافقنامه علاوه بر امضای نمایندگان کارگران و کارفرما، به امضای مقام های استانداری زنجان نیز رسیده است.

۱۵۰۰ تن از کارگران ایران ترانسفو در اعتراض به خصوصی‌ سازی و واگذاری سهام این کارخانه به بخش خصوصی به مدت ۱۷ روز اعتصاب و تجمع کرده بودند.

ایلنا به نقل از جمعی از این کارگران نوشت: عمده خواسته‌های صنفی کارگران معترض و اعتصابی در توافقنامه گنجانده شد که مهمترین موارد آن، شامل جلوگیری از دخالت بی حساب شرکت دارنده ۳۰ درصد سهام در امور کارخانه و جلوگیری از تعدیل کارگران است

در جریان اعتصاب ۱۷ روزه چند تن از کارگران موقتا بازداشت شدند و صبح روز۱۴مرداد رئیس ،نائب رئیس شورای کارگری و مسئول کمپین اعتراض کارگران ایران ترانسفو پس از فراخواندن شدن به مراجع قضائی از شرکت ترانسفو اخراج شدند.. کارگران اعتصابی در واکنش به این اقدام، بازگشت کارگران اخراجی را هم به شروط دیگر خود برای گفتگو و پایان دادن به اعتصاب اضافه کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تائید خبر پایان اعتصاب کارگران ایران ترانسفو زنجان گفت: از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته کارگران ایران ترانسفو به تحصن ۱۷ روزه خود پایان دادند.

وی با اشاره به اینکه عدم اخراج کارگران یکی از مصوبات بوده است، تصریح کرد: در مصوبات مقرر شده است تا هیچ کارگری بدلیل حضور در تحصن اخراج نشود و در صورت اخراج هر یک از کارگران به این دلیل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به مسئله ورود پیدا کرده و موضوع در شوراهای حل اختلاف و تشخیص کارگری مورد بررسی قرار می گیرد .

به گزارش۲۰مرداد موج رسا، احمد غریوی افزود: مطالبات کارگران در قالب مصوباتی به مسئولان استانی ابلاغ شده است و پیگیری مصوبات در دستور کار قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات حقوق و معوقات حقوقی کارگران در این زمینه مطرح نیست، تاکید کرد: مهمترین مطالبه کارگران نحوه انتقال سهام شرکت بوده است و طبق توافق صورت گرفته قرار بر این شده است که نحوه انتقال سهام مورد بررسی مجدد قرار گیرد

غریوی گفت: در این زمینه استاندار زنجان با وزیر اقتصاد و امور دارایی مکاتباتی داشته‌اند و دغدغه کارگران به مراجع صلاحیت دار منعکس شده است.

اگرچه کارفرما، استانداری و مسئولان امنیتی به امضای توافقنامه شش ماده ای با کارگران تن دادند، اما کارگران نسبت به پایبندی کارفرما به توافقنامه و اجرای آن تردید دارند. هنوز سرنوشت کارگرانی که در جریان اعتصاب ایران ترانسفو اخراج شدند، معلوم نیست.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©