Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ برابر با  ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵  برابر با ۰۸ سپتامبر ۲۰۱۶
اطلاعیه پایانی نهمین مجمع عمومی حضوری

اطلاعیه پایانی نهمین مجمع عمومی حضوری

نهادهای همبستگی با جنبش کرگری درایران – خارج کشور

دريوتوبوری ( سوئد) در تاريخ ٢٦ تا ٢٨آگوست ٢٠١٦

به یاد شاهرخ زمانی و در همبستگی با کارگرانی

 کهبرای کسب حقوق خود توسط دژخیمان رژیم اسلامی سرمایه داری شلاق خوردند.

نهمین مجمع عمومی حضوری نهادهای همبستگی در تاريخ ٢٦ تا ٢٨ آگوست در شهر یوتوبوری( سوئد) با حضور نمایندگان نهادهای همبستگی از کشورهای آلمان، انگلیس، استرالیا، فرانسه، کانادا و سوئد و نیز شركت مهماناني از (طريق پالتالک واسکایپ) در یک جو صمیمانه ، طی سه روز برگزار گردید.

بعد از ظهر روز جمعه با حضور جمعی از نمایندگان گزارش مقدماتی کمیته برگزاری مجمع در گوتنبرگ و نمایش یک فیلم از مبارزات کارگران ونیز به مدت دو ساعت پیرامون چگونگی پیشرفت کار مجمع عمومی، شور و مشورت جمعی صورت گرفت و رسمیت جلسه به فردا شنبه واگذار گردید.

در روز شنبه مجمع عمومی حضوری با یک دقیقه کف زدن برای اعتصابات واعتراضات کارگران و زحمتکشان که بی وقفه در جریان است و پخش سرود انترناسیونال گشايش يافت.

 پس از معرفی نمایندگان و مهمانان و بحث حول رسمیت مجمع عمومی، جلسه یک هیئت رئیسه سه نفره را انتخاب کرد و به بحث حول دستور جلسه پیشنهادی کمیسیون تدارک سیاسی و نيز زمان بندي موضوعات مورد بحث مجمع عمومی پرداخت. پیام های رسیده به اطلاع حاضرین رسید و اين پيام ها در بولتن ویژه مجمع عمومی نهم منتشر خواهد شد.

 مجمع عمومی نهادها وقتي در اختيار مهمانان قرار داد تا پیشنهادات و انتظارات خود را به اطلاع نمایندگان و حاضرین در نشست برسانند.

مجمع عمومی بعد از بحث در مورد وضعیت و موقعیت نهادهای همبستگی، وارد بحث در مورد اوضاع جنبش کارگری به شکل عمومی وتاكيد بر شرایط ناهنجارتر کارگران زن شد و به موضوع وظایف نهادها حول آنها پرداخت. در همين راستا مجمع عمومی، هیئت هماهنگ کننده دور آتی را موظف نمود که مطابق معمول جلسات سیاسی اعضاء جهت بحث و تبادل نظر حول مطالبات و خواسته های جنبش کارگری، وضعیت زنان کارگر، همبستگی کارگران، دستمزد و چگونگي تقويت جنبش افزایش دستمزد را سازمان دهد.  مجمع عمومی بولتن ویژه ای حول مباحث جنبش کارگری، دستمزد و تشکل یابی هر چه موثرتر جنبش کارگری در دوره آتی را در دستورکار خود  قرار داد و نیز از کمیسیون تجارب کارگری خواست تا با دعوت از فعالین کارگری داخل برای تبادل نظر بیشتر حول مبارزات و مطالبات جنبش کارگری، و استمرار بحث دستمزدها جلساتي را سازماندهی كند. 

مجمع عمومی انتظارات خود را جهت دخالت موثرتر نهادها و پذیرش مسئولیتهای سراسری هر نهاد بيان نمود و عرصه های مختلف کار از قبیل انتشار بولتن های خبری فارسی و انگلیسی، روزشمار مبارزات و اعتراضات کارگری، حوادث کار، بیکاری و اخراج ها، حقوق های عقب افتاده، وضعیت دستفروشان را بيان نمود. اين مجمع بر ضرورت تحقيق و گفتگو در مورد زنان کارگر و کودکان کار تاكيد ويژه نمود. برپایه تقسیم کارو پذیرش مسئولیت توسط واحد های نهادی همبستگی در سطح سراسری ، هر یک از محور های یاد شده را نهادی پذیرفت تا حول آنها طی پایان هر ماه کارش را به نام  نهادی خود و از طریق نهادهای همبستگی منتشر یابد.

رفقای داخل از طریق اسکایپ، پیام  و خوشنودی خود را از کار نهادها  ابراز داشتند و برای پیشروی هر چه بیشتر نهادها در فعالیتهایشان بر روی همکاری هرچه بیشتر با فعالین داخل تاکید نمودند.

مجمع با تشکر از رفقای اتحاد عمل تشکلهای چپ در آمریکای شمالی برای ايجاد امکان جهت استفاده نهادها از تلویزیون دریچه،  به بحث و سازماندهی  تهيه و تدارك برنامه هاي تلويزيوني پرداخت. و گروه کاری ویژه ای برای پیشبرد برنامه تلویزیونی نهادهای همبستگی انتخاب نمود.

مجمع عمومی در ادامه کار خود پیام هایی را که از قبل توسط گروه كاری تدوين شده و در اختيار اعضای نهادها قرارگرفته بود، تدقيق و به تصویب رساند، متن اين پيام ها كه عبارتند از: پیام به کارگران، پیام به کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و خانواده جانفشانان و نیز پیام به کارگران جهان به زودی انتشار خواهد یافت.

نهمين مجمع عمومی حضوری نهادهای همبستگی به دو تشكل  اتحاد بین المللی و اتحاد عمل مشترک در آمریکای شمالی نامه هايی با مضمون ادامه همکاری نگاشت.  هم چنين تصميم گرفت نامه ای به تشكل مجموعه «عصر آنارشیسم» که نماينده ای از آن فعالانه در مباحث مجمع حضور داشت و پیشنهاد مفیدی را برای هرچه بهتر پیش رفتن مبارزات و همبستگی با جنبش کارگری ارائه داد، ارسال كند. 

مجمع عمومی حضوری تصمیم گرفت که نهمین مجمع عمومی حضوری نهاد ها در آستانه ماه سپتامبر و قتل کارگر کمونیست و سازمانگر شاهرخ زمانی در زندان رژِیم اسلامی در این ماه طی سال گذشته ، به نام  شاهرخ زمانی و در همبستگی با کارگراني كه در مبارزه برای كسب حقوق شان در سطح صنایع مجتمع پتروشیمی رازی- معدن بافق- معدن طلای آق دره و ...محکوم به شلاق خوردن گشتند، نام گذاری نماید.

مجمع عمومی نهم ٤ نفر از رفقا را به عنوان نمايندگان نهادهای همبستگی جهت ارتباط با دیگر نیروهای موازی خود در سطح خارج از کشور انتخاب نمود.

همچنين هیئت هماهنگ کننده دوره آتی را به عهده سه نهاد که نوبت پذیرش مسئولیت آنها فرارسيده بود، قرار داد.

نهمين مجمع عمومی حضوری  نهادهای همبستگی در روز يكشنبه ٢٨ اگوست ٢٠١٦ با سرود انترناسیونال به کار خود پایان داد. مجموعه مصوبات و پیامهای مجمع عمومی از طریق بولتن ویژه به زودی منتشر خواهد یافت.

نهمین مجمع عمومی نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

٢٨ آگوست ٢٠١٦

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©