Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ برابر با  ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵  برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶
بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه آغاز سال تحصیلی  جدید را به کلیه دانش آموزان، خانواده های کارگری و معلمان تبریک گفته و سالی سرشار از موفقیت و سرافرازی را برای کلیه دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور آرزومند است.

 

رانندگان و کارگران شرکت واحد تهران و حومه و کلیه کارگران حمل و نقل شهری در سراسر کشور بخشی از مجموعه وسیع خدمات رسانی به محصلین و خانواده های آنان هستند. برای ما همچون معلمان و مجموعه کارکنان بخش آموزش و پرورش خدمت به کودکان، نوجوانان و جوانان کشور افتخار و تعهد بزرگی است که لحظه ای از آن کوتاهی ننموده ایم. اما متاسفانه شاهد بوده ایم که مسئولین دولتی نه تنها ارزشی برای ما کارگران و حق و حقوقمان قائل نبوده اند بلکه حتی در ناحقی و ظلم نسبت به آموزگاران کشور نیز کوتاهی نکرده اند.  بسیاری از معلمان با مشکل دستمزدهای ناچیز و ناامنی شغلی دست به گریبان هستند و هر گاه نمایندگان آ‌نها تلاش کرده اند که نسبت به دریافت حقوق اولیه خود کوشا باشند مورد غضب حاکمیت قرار گرفته و بازداشت و زندانی شده اند. اذیت و آزار نمایندگان معلمان و بطور مشخص فعالین کانون صنفی معلمان ایران در سالهای اخیر به اوج خود رسیده است. در عین حال پرونده سازی و سرکوب بخشهای مختلف کارگری از جمله نمایندگان سندیکای کارگران شرکت واحد بی وقفه در سالیان اخیر ادامه داشته است.  این در حالیست که وضعیت مدارس کشور، واپسگرایی و سیاستهای خصوصی سازی در نظام آموزشی بطور فزاینده ای گسترش پیدا کرده و تبدیل به یک بحران لاینحل در نقاط مختلف کشور شده است.  در عین حال، هر ساله دهها هزار کودک بدلیل این سیاستهای مخرب و فقر و فلاکت و نابسامانی خانواده هایشان از مدارس بیرون رانده شده اند، به نحوی که بنا بر آمار رسمی تعداد کودکان کار و بازمانده از تحصیل در ایران بیش از سه میلیون نفر است.

 

تصور نکنید که در ایران امکانات مالی و مادی وجود ندارد! این کشور آنقدر ثروت دارد که بتواند کلیه کودکان کار را به مدارس بازگرداند، والدین آنها را با دستمزدهای مناسب به اشتغال درآورد و یا مشمول بیمه بیکاری نماید، به معلمان دستمزدهای شایسته پرداخت نماید و امنیت شغلی را برای کلیه کارگران و معلمان و پرستاران و زحمتکشان کشور تامین کند. اما سرمایه داران و اختلاس گران و چپاول و غارت اموال عمومی توسط آ‌نها و حامیان دولتی شان اجازه نمی دهد کارگران و خانواده های کارگری از چنین امکانات ابتدایی و حق و حقوق اولیه ای برخوردار گردند.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی  خواهان برخورداری تمام کودکان کشور از آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت برابر بوده و تاکید می کند که نه تنها کار کودکان باید ملغی گردد بلکه وضعیت معیشتی آنها و خانواده هایشان می بایست در الویت جامعه و در راس برنامه های دولتی قرار گیرد. سندیکای کارگران شرکت واحد همچنین خواهان توقف اذیت و آزار و تعقیب و بازداشت کارگران و معلمین می باشد. تشکل یابی مستقل و تامین معیشت با استانداردهای رفاهی شناخته شده بین المللی برای کارگران، معلمان و پرستاران کشور حق مسلم ما می باشد و باید به رسمیت شناخته شود. ما همچنین ضمن تبریک روز تکریم بازنشستگان در ۶ مهرماه،خواهان بهبود وضعیت معلمان و کارگران بازنشسته کشور هستیم.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱مهر ۱۳۹۵

http://vahedsyndica.com/archive/2319

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©