Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ برابر با  ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵  برابر با ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در خصوص بازداشت اسماعیل عبدی، عضو کانون معلمان تهران

 

 

اسماعیل عبدی در منزلش دستگیر شد

 

  حقوق معلم و کارگر

اسماعیل عبدی هیات مدیره ی کانون تهران و معلم ریاضیات مدارس اسلامشهر دستگیر شد.

امروز صبح (نوزدهم آبان ماه)، شش تن ازماموران امنیتی در حالیکه از ارائه ی کارت شناسایی و مجوز امتناع کرده اند دبیر پیشین کانون را تهران در منزل شخصی اش دستگیر کرده اند.

پیش از این دادگاه تجدید نظر حکم شش سال حبس اسماعیل عبدی را تایید کرده بود.

-------------------------

بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان تهران

 به مناسبت بازداشت اسماعیل عبدی

به نام خداوند جان و خرد

پس از برگزاری موفقیت آمیز مجمع کانون صنفی معلمان در 27 مهرماه و در حالی که طی مراحل قانونی آن گام به گام در حال پیشروی است، باز هم اقدامی بدون سنجش از سوی کسانی که گویا تمایلی به تنش زدایی از فضای جامعه و شکل گیری نهادهای مدنی ندارند، کانون را با چالشی جدید و ناخواسته روبرو نموده است. بازداشت اسماعیل عبدی بدون رعایت جرئیات قانونی و با حضور پرتعداد مأموران در منزل شخصی ایشان و ایجاد دلهره و تشویش برای همسر و فرزند کوچکش نشانه ای است بر این که در بخش هایی از حاکمیت نگاهی وجود دارد که نگران اصلاح جامعه از رهگذر نهادینه شدن حرکت های مدنی و آرام است و از این رو برای رسیدن به هدف های خاص خود از هیچ سنگ اندازیی دریغ نمی کند.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته است که مراحل اعاده دادرسی پرونده ی عبدی در حال انجام است و پرونده ی او در دیوان عالی کشور در انتظار بررسی است. اسماعیل عبدی نیز با پذیرش تغییر محل خدمت خود، با حضور در کلاس های درس، ضمن پیگیری دغدغه های صنفی، فعالیت های عادی زندگی اش را دنبال می نمود.

نکته ی مهم این که به استناد نظر آگاهان از قوانین، موارد اتهامی مطرح شده در پرونده ی اسماعیل عبدی در اغلب موارد، هیچ مبنای مجرمانه ی تعریف شده ای در قوانین جاری کشور ندارد. لذا حکم تعیین شده در دادگاه بدوی و تجدید نظر برای وی از دید آگاهان بسیار سنگین ارزیابی می شود. از این رو نخستین خواسته ی ما در ارتباط با اسماعیل عبدی، تمکین به قانون توسط خود مجریان و دست اندرکاران آن است.

همه ی ما به ویژه مسئولان امنیتی کشور به خوبی می دانیم که آن چه امنیت کشور را به مخاطره می اندازد، کنش های فعالان صنفی برای بهبود وضعیت آموزش و معیشت معلمان نیست. در مدت چند ماهی که عبدی خارج از زندان بود، کدام اقدام ضد امنیتی و مشوش کننده ی اذهان را انجام داد که ضرورت بازگشت او به زندان را ایجاب نمود؟ حتی با فرض انجام چنین اقداماتی چگونه می توان آن را در برابر سیل مداوم اخبار اختلاس ها و سوء استفاده ها و …. بزرگ کرد و بزرگ دید تا سزاوار چنین حکمی و چنین برخوردی و چنین بازداشتی باشد!؟ در برابر نابسامانی های اقتصادی، رکود، بیکاری، تخریبِ محیط زیست، ناشی از سوء مدیریت ها و سوءاستفاده ها،اختلاس در صندوق ذخیره ی فرهنگیان، کودکان بازمانده از تحصیل … که هر روز از سویی بیرون زده و اعتماد و امید مردم به آینده در جامعه را ویران می کنند، اقدامات عبدی وباغانی و بهشتی چه خطری را ایجاد کرده است که لازم است آنها یا در زندان و تبعید باشند یا در انتظار زندان های دراز مدت و حکم های سنگین!؟

اگر ضابطین موظف به انجام وظیفه اند، صادر کنندگان احکام که می دانند در یک دادگاه علنی با حضور هیئت منصفه، مستندات محکمه پسندی برای اثبات اتهامات وارد شده به این فعالان وجود ندارد.چه اصراری بر اجرای چنین احکامی است؟ هدایت کنندگان آنان که می دانند اینگونه برخوردها گره ای از مشکلات کشور و حتی پرونده های بی شمار قوه قضاییه کشور، نخواهد گشود، چه اصراری بر ادامه روند بی سرانجام پیشین خوددارند؟

خواسته ی دوم ما از صادر کنندگان احکام، هدایت کنندگان آنان و … تأمل بیشتر و اندیشیدن است.

اگر بناست مخاطره ای را از مردم دور کنند، آدرس اشتباهی به آنان داده شده است. دست کم در ده سال اخیر صداهای متعددی با این گونه اقدامات خاموش شده است اما آن چه که بلندتر شده است و بلندتر به گوش ها رسیده است، صدای رسای خواسته های صنفی – آموزشی فرهنگیان است که چه به لحاظ کمی و چه از نگاه کیفی ژرف تر و پر طنین تر از همیشه گشته ،با چنین برخوردهایی به سکوت کشانده نمی شود و به فراموشی سپرده نخواهد شد. برعکس تجربه نشان از آن دارد که چنین برخوردهایی خواسته ها را گسترده تر و همه گیرتر خواهد کرد.

به هر روی کانون صنفی معلمان تهران خواهان پایان یافتن چنین برخوردهای عصبی و خارج از معیارهای قانونی و عرفی است و به جد از مسئولان اجرایی به ویژه رییس جمهور به عنوان مجری قانون و همچنین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهد که به وضعیت اسماعیل عبدی و دیگر کنشگران صنفی رسیدگی کنند تا از بی قانونی ها در برخورد با کنشگران صنفی جلوگیری شود و به حبس فعالین صنفی پایان داده شود.

https://telegram.me/kanoonsenfi

-------------------------------

یادداشت رسول بداقی برای اسماعیلی عبدی

 

 

به هیچکس ربطی ندارد!!

 

امشب اسماعیل عبدی در بازداشت نیروهای امنیتی است. نیروهای قوه ی قضائیه و مسئولین کشور دیگر نگران امنیت کشور نیستند، یکی ازانسانهایی که به دنبال حقوق ملت، دانش آموزان و معلمان بود، امروزصبح توسط سربازان گمنام امام زمان طی یک عملیات متهورانه با یورش به خانواده ی این فرد معترض او را دستگیر کردند، و با این عملیات این فرد معترض صدایش خاموش شد، اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند فریاد بزندکه چرا کلاسهای درس ۴۰ نفره است، که سرمایه ی کشورکجا خرج می شود، چرا هر روز آمار دانش آموزان ترک تحصیلی بالا می رود، اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند به آمار بالای اعتیاد در مدارس و در کشور اعتراض کند، اسماعیل عبدی دیگر نمی تواند فریاد کند، چرا باید دانش آموزان برای نپرداختن پول هزینه ی آب و برق، و گاز، و پول برگه ی امتحانی شرمسار شوند، دیگر اسماعیل نمی تواند فریاد بزند که با وجود تاکید قانون اساسی مبنی بر دولتی بودن مدارس، مسئولین کشور مدارس آزاد را در سراسر کشور گسترش داده اند، دیگر نمی تواند به خصوصی سازی مدارس اعتراض کند، نیروهای امنیتی هم امشب بابت بازداشت اسماعیل با دست پر به خانه می روند و فرزندانشان را با مهر و محبت در آغوش می کشند.

 

اما این سوی سکه، خانه ی اسماعیل امشب دور از پدر سوت و کور است، فرزندانش امشب آغوش گرم پدر را احساس نمی کنند، شاید تا ۵ سال دیگر هم احساس نکنند، و رفته رفته یادشان برود که محبت پدر چه حسی دارد، امشب ماندانا، امیرحسین و مبینا نمی دانند پدرشان در چه وضعیتی به سر میبرد، اما فرزندان اسماعیل می دانند که دیوار زندان مهربان نیست، سربازان گمنام همه از فریاد عدالت خواهی اسماعیل عصبانی اند، خون جلوی چشمشان را گرفته است. آنان پول اضافه کاری می خواهند، آنان می خواهند که برای خشنود کردن کارفرمای خود در سرکوب اسماعیل، زن و فرزندان اسماعیل، مادر، پدر، برادر خواهر و دوستان و آشنایان و همکاران اسماعیل سنگ تمام بگذارند.

امشب اطراف اسماعیل به جای لبخندهای شیرین زن و فرزندانش دیوار است و دیوار، پاسبان است و خشم و خشونت.

به زودی بهشتی را هم شاید ببرند، تا بیشتر احساس امنیت کنند، هرکس صدایش در بیاید را هم خواهند برد تا بیشتر و بیشتر امنیت برقرار شود. باغانی هم که در تبعید است، بداقی هم که دیگر چشمش پس از هفت سال زندان ترسیده است!!

برای خواستار، باستان، و دیگر کسانی که فریادی در گلو دارند فکری خواهند کرد.

این است امنیت یک کشور اسلامی، که همه اش باید نظامی باشد!!!

به کسی ربطی ندارد که دزدان و دروغگویان و فریبکاران، کشور را بلعیده اند، به هیچکس ربطی ندارد که عدالت نیست، به هیچ کس ربطی ندارد، که فساد و اعتیاد، و تورم و بیکاری مردم را نابود کرده است، به هیچکس ربطی ندارد که اخلاق و فرهنگ و تمدن و شرافت و اعتماد به انحطاط کشیده شده است، و خلاصه به هیچکس ربطی ندارد، که آرامش و انسانیت نابود شده است. چون نام حکومت اسلامی است.

 

منبع: سایت اتحادیه ی آزاد کارگران ایران

----------------------------------------

بیانیۀ کانون صنفی فرهنگیان البرز

 در واکنش به بازداشت اسماعیل عبدی

 

به‌نام خداوند جان و خرد

 

مردم عزیز ایران،

چنان‌که آگاهید، هر روز خبری تازه از خیل چپاولگران بیت‌المال به‌گوش می‌رسد؛ چه اختلاس‌های پرشمار و سربه‌فلک‌کشیدۀ دولت سابق، چه حقوق‌های نجومی و جرایمی که ناباورانه شاهدیم و خاطیان آنها همواره مصون باقی می‌مانند.

در این میان می‌شنویم حق‌طلباني که چیزی بیش از حقوق حقۀ خود و جامعه‌شان نخواسته‌اند، با زشت‌ترین برخوردها راهی ندامتگاه می‌شوند تا از درستکاري خود نادم شوند و بیاموزند که ایشان نیز باید راه چپاول درپیش می گرفتند.

متأسفانه صبح روز چهارشنبه (۹۵/۸/۱۹) ساعت شش بامداد، پنج تن از نیروهای امنیتی بدون ارائۀ هیچ‌گونه حکمی به خانۀ اسماعیل عبدی، معلم ریاضی شهرستان شهریار و اسلامشهر و دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، یورش بردند و درمقابل چشمان همسر و کودک چهارساله‌اش‌ او را دستگیر کرده، به زندان اوین منتقل کردند.

 

از شما می‌پرسیم، آیا اسماعیل عبدی حقوق نجومی دریافت کرده بود؟ یا در اختلاس چندهزارمیلیاردی صندوق ذخیرۀ فرهنگیان دست داشت؟ یا در چندین و چند اختلاس هزاران‌ميلياردي دولت مهرورزی؟!

وی تنها کوشید به وظیفه‌اش درمقام یک معلم عمل کند و از قول مولا علی(ع) به فرزندان این مرز و بوم بياموزد:

جَعَلَ اللهُ سُبحانَهُ حُقوقَ عِبادِهِ مُقَدَّمَةً لِحُقوقِهِ.

خداوند سبحان حقوق بندگانش را مقدمۀ رسيدن به حقوق خود قرار داده است.

 

آیا شایسته است که اسماعیل عبدی پس از هشت ماه بازداشت غیرقانونی و بدون محاکمه، به شش سال حبس محکوم شود؟ آیا جرم او چیزی جز مخالفت با نابرابری آموزشی است؟ مخالفت با پولی‌شدن آموزش (که خلاف اصل سی قانون اساسی است)؟ و اعتراض به حقوق حداقلی همکارانش که مقدار آن سال‌های متمادی است زیر یک سوم خط فقر است؟ و اینکه پس از بی‌پاسخ‌ماندن درخواست‌های مکرر برای داشتن تریبونی در رسانۀ ملی به‌منظور رساندن صدای حق‌طلبی معلمان به شما مردم، آیا شایسته است به زندان بیفتد تا فرزندانش بیاموزند که نتیجه ی حق‌گویی و حق‌طلبی دوری پدر و نان‌آور از خانه است و بیاموزند که در این جامعه حق‌طلبی مذموم‌ترین ارزش‌هاست؟

 

و اما نباید هدف کسانی را که هر روز برای ناامیدکردن مردم از دولت امید، به خانه‌های کنشگران صنفی و مدنی هجوم می‌برند، از نظر دور داشت. این نهادها بدون توجه به کلام و خواست عدالت‌طلبان، ایشان را تنها وسیله‌اي می‌دانند برای تغییر نتیجۀ انتخابات آتی و امتیازگیری‌های سیاسی.

 

لذا از شما مردم می‌خواهیم که از منتخبین خود، چه در مجلس و چه در دولت، بخواهید همان‌گونه که در شعارهای خود به کرات گفته‌اند، مقابل عملکردی چنین فراقانونی و مخرب بایستند؛ چرا که نتیجۀ این روند در اذهان عمومی، نه «امید» بلکه ناامیدی و درنهایت تخريب چهرۀ نظام است؛ درحالی‌که حذف فضای امنیتی موجود، آزادی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران و لغو احکام قضایی دیگر فعالان صنفی، می‌تواند در بازگرداندن آرامش به فضای جامعه و آموزش‌وپرورش کشور نقشی مؤثر ایفا کند.

 

کانون صنفی فرهنگیان البرز

-----------------------------------------

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اليگودرز

 در خصوص اسماعیل عبدی

 

به نام خداوند جان وخرد

صبح روز چهارشنبه ۱۳۹۵/۸/۱۹ همه فرهنگیان کشور با حیرت خبری تاسف بار را دریافت کردند:

آقای اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی فرهنگیان تهران و نماینده شورای تشکلهای صنفی معلمان در آموزش بین الملل از خانه خود در مقابل چشمان وحشت زده خانواده و فرزند خردسال و نگرانش بدون هیچ مجوز و توضیحی به زندان برده شد.

حیرت از آنکه نه تنها رییس جمهور اعتدال در ابتدای دوره خود قول رفع فضای امنیتی را داده بود بلکه آخرین وزیر انتخابی ایشان نیز قبل از رای اعتماد از مساعدت در زمینه رفع مشکلات معلمان زندانی سخن راند.

تاسف از آن رو که نه تنها وعده های آقای روحانی جامه عمل نگرفت بلکه هنوز امضای حکم آقای وزیر خشک نشده تاوان انتخاب ایشان را معلمان و فرهنگیان آنهم بابت اعتراض بحق خود در مورد سرمایه های به غارت رفته اشان در صندوق ذخیره پرداختند.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز اعمال فرا قانونی فوق را محکوم نموده از دولت و شخص آقای رییس جمهور موکدا میخواهد به وعده های خود عمل نموده واین فضای تنگ وغیر قابل پذیرش امنیتی را از جامعه فرهنگیان کشور خصوصا فعالان صنفی آن برداشته، آرامش را به جامعه ملتهب فرهنگیان باز گرداند. شایسته نیست در نظام اسلامی که خدامحوری و عدالت سر لوحه و اساس ساختار آنرا تشکیل میدهد چنین وضعیت دهشت باری بر معلمان آن حاکم باشد.

فرهنگیان شهرستان الیگودرز همچون دیگر اقشار فرهنگی کشور منتظر رفع مصیبتهای وارده بر این قشر صبور و فرهیخته می باشند. امید که امیدمان به یاس نگراید.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

1395/8/23

------------------------------------------------

 

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

در خصوص بازداشت اسماعیل عبدی،

عضو کانون معلمان تهران

 

به نام خدا وند جان و خرد

متاسفانه صبح روز چهارشنبه(۱۳۹۵/۸/۱۹) شش مامور امنیتی، بدون داشتن حکم قضایی در آغازین لحظات صبحگاهی، هنگامی که آقای اسماعیل عبدی دبیر کل معلمان ایران در خواب بود، با حضور در منزل وی و در حضور چشمان نگران ماندانای چهار ساله و خانواده‌اش، این معلم و فعال صنفی را دستگیر کرده و به زندان اوین منتقل کردند.

این در حالی است که علی اصغرفانی _وزیر پیشین_ این روزها اعلام کرده بود که در دولت قبل در زیر زمین وزارتخانه چماق‌های آماده برای برخورد با معلمان داشتند و زمانی که معلمان مقابل وزارت آ.پ تجمع کرده بودند، علیه آن ها به کار گرفته و در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش معلمان را چماق زدند. همچنین رئیس جمهور این روزها از وجود اجنه در دستگاه امنیتی خبر داد که پیش از مقامات رسمی از محتویات پرونده‌های قضایی خبر دارند و خودسرانه و به شکل فراقانونی اقدام می‌کنند.

علیرغم این انتقادات که از زبان مقامات بالای دولت و در تقبیح این اعمال در رسانه‌ها منتشر شد، در کمال تاسف و به شکلی عریان، در برخورد با اسماعیل عبدی شاهد اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی هستیم. در حالی که دولت محترم تدبیر و امید تلاش می‌کند نشان دهد که برخوردهای اینچنینی با درایت و هدایت دولت به حداقل رسیده است ولی عملا شاهد بازگشت برخوردهای عصر جاهلیت هشتاد و هشتواره هستیم.

انتظار می‌رود با توجه به عمق برخورد غیرانسانی با اسماعیل عبدی مسئولان دولت تدبیر و امید به‌ویژه وزیر جدید، نسبت به این حرکت‌های قانون‌شکنانه برخوردی قاطع در پیش گرفته شود تا شاهد تکرار چنین رویه‌هایی در برخورد با کنشگران راستین صنفی و قانونگرا نباشیم.

نوزدهم آبان ماه نود و پنج

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

نشر توسط:حقوق معلم و کارگر 

http://bield.info/bayanieh-26/

----------------------------------------

 

اعلام برنامه اضطراری کمپین سراسری فرهنگیان

ارسال پیامک به چند تن از نمایندگان موثر مجلس

 

درود بر همکاران عزیز در سراسر کشور

 

"جای معلم زندان نیست"

 

یکی از خواسته های کمپین سراسری فرهنگیان، از نمایندگان مجلس، دولت و مسئولان نظام، پایان بخشیدن به برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی معلمان و  رفع اتهام " اقدام علیه امنیت ملی" از پرونده فعالان صنفی معلمان است.

 

متاسفانه اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان، مدت دو روز است که بابت فعالیت های صنفی، مجددا به زندان فراخوانده شده است.

 

خدمت تمامی نمایندگان مجلس و مسئولین نظام عرض می‌کنیم،

 

اسماعیل عبدی یک معلم است.

 

او عضو کانون صنفی معلمان تهران است.

 

بنا به وظیفه ی صنفی خود پیگیر مطالبات برآورده نشده ی فرهنگیان بود.

 

او جزو هیچ کدام از کسانی که به کشور خیانت کرده اند نیست، که مستحق این باشد که شش نفره به خانه اش بریزند و او را در میان اضطراب همسر و کودکانش دستگیرش کنند.

 

خواسته عبدی، ارتقا سطح آموزش و پرورش و خواسته همه معلمان کشور است.

 

بدین منظور با ارسال پیام از طریق تلگرام، واتساپ و  پیامک به چند تن از نمایندگان موثر مجلس، خواست عمومی جامعه معلمان کشور را جهت پیگیری به آنها اعلام می نماییم.

 

شماره چند تن از نمایندگان مجلس جهت ارسال پیام

 

1- علی لاریجانی- رئیس مجلس 09121483006

 

2- علی مطهری- نایب رئیس 09121196271

 

3- محمدمهدی زاهدی- رئیس کمیسیون آموزش 09128103806

 

4- الهیار ملکشاهی- رئیس کمیسیون قضایی 09121591568

 

5- محمدعلی پورمختار- کمیسیون قضایی 09121591101

 

6- محمد کاظمی- کمیسیون قضایی 09121121207

 

7- حسن نوروزی- کمیسیون قضایی 09126706130

 

8- علاءالدین بروجردی- رئیس کمیسیون امنیت ملی 09121360218

 

9- محمود صادقی 09123025365

 

10- فاطمه سعیدی 09195372954

 

11- فریده اولاد قباد 09193799979

 

12- مصطفی کواکبیان 09121263794

 

 

متن پیامک پیشنهادی:

 

نماینده محترم

با سلام

اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران به دلیل فعالیتهای صنفی برای چندمین بار به زندان فراخوانده شده است.

جامعه معلمان خواستار حذف برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی و پیگیری آزادی آنها است.

«کمپین سراسری فرهنگیان کشور»

 

-----

:منبع خبر: کانال کمپین سراسری فرهنگیان

---------------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©