Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ برابر با  ۱۸ ژانويه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵  برابر با ۱۸ ژانويه ۲۰۱۷
کمپین حمایت از بازنشستگان:

 

گزارشی از تجمع معلمان بازنشسته

 

 

 مقابل دفترسازمان مدیریت وبرنامه ریزی ،میدان بهارستان تهران در1395/10/28.

نصراله خلیلی

   نزدیک به هزار نفر از معلمان بازنشسته از شهرهای تهران کرج. شهرستانهای مشهد استان تهران اصفهان. کرمانشاه تبریز وسیرجان کرمان و گیلان. از ساعت ده صبح سه شنبه درمقابل سازمان مدیریت تجمع کردند .

به گزارش ایلنا، صبح امروز، جمعی از بازنشستگان فرهنگی از ساعت ده صبح مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

تجمع کنندگان می‌گویند: از وضعیت بد معیشتی و تبعیض حقوقی خسته هستیم. این بار تصمیم گرفتیم که مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کنیم که شاید مسئولان این سازمان صدای ما را بشنوند وبه دردهای ما رسیدگی کنند.

بازنشستگان فرهنگی که خواهان یکسان سازی مستمری‌های خود با سایر بازنشستگان و افزایش سطح مستمری‌های خود هستند، پیش از این نیز بارها مقابل مجلس و دیگر نهادهای رسمی تجمع کرده‌اند.

جالب است که تعدادی پرستار با معلمان همراه شده بودند وشعار ما همه با هستیم را می دادند.شعار ها : «خط فقر چهار میلیون حقوق ما یک میلیون».  «خرج زندگی دلاریه حقوق ما ریالیه». «معیشت، منزلت، سلامت، حق مسلم ماست». «بیمه رایگان وکارآمد حق مسلم ماست».  «این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی». «حقوق ما پول آب وبرق نمی شه عدالت عدالت». «نظام هماهنگ حقوق اجرا باید گردد». «سفره خالی دیگر صبر نداره». وچند شعار دیگر......می دادند.

معلمان باز نشسته قرار گذاشتند.در صورت عدم پاسخگویی ورسید گی واصلاح واجرای قانون مدیریت وخدمات کشوری در 26 بهمن مجددا جلوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی تجمع اعتراضی برگزار کنند .

-------------------------------

به نام خداوند جان و خرد

گزارش تجمع  پیشکسوتان فرهیخته و پیشرو

طی اطلاعیه های صادر شده و دعوت از عزیزان پیشکسوت برای شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به بی توجهی مسئولین به وضعیت نا بسامان بازنشستگان همکاران عزیز با این ندا لبیک گفته و ازاقصی نقاط ایران در این تجمع شرکت نمودند .

دوستان ازساعت 9:30در مقابل سازمان برنامه و بودجه اجتماع کرده و با سر دادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم اجرای قانون خدمات کشوری و نادیده گرفتن بازنشستگان در برنامه ششم توسعه اعلام کردند .

در این تجمع پر شور دوستان عزیزی ازاستانهای آذر بایجان غربی ، اذربایجان شرقی ، اصفهان ، ایلام  ، کرمانشاه ،کردستان ،کرمان  ، گیلان ، مشهد لرستان و یزد تشریف فرما شده بودند .

دیدن این عزیزان که رنج سفر را قبول کرده و در این روزهای سرد خود را به تجمع رسانده بودند ازطرفی مایه افتخار و ازطرفی مایه شرمساری بود .

این همه همت و غیرت انسان را به وجد می آورد و از طرفی سخت است قبول کنیم که بازنشستگان عزیزبرای رسیدن به حق قانونی خویش  خویش هزینه کرده و در سرمای زمستان  سختی راه را به جان خریده تا بتوانند ندای حق خواهی و حقوق مغفول مانده  دوستانشان باشند .

حضور چشمگیر بازنشستگان عزیز پرستار و پیراپزشک در این تجمع پر شور قابل توجه بود .

حرکت ما مختص فرهنگیان نیست و شامل کلیه بازنشستگان کشوری می باشد .

تجمع همراه با شعار تا ساعت 12:30 خارج از محوطه ساختمان ادامه داشت و در مواردی خیابان بسته شد  تعداد شرکت کنندگان بالغ بر 1000 نفر میشد

تجمع کنندگان ضمن سر دادن شعار خواسته های خود را در قالب بنر و پلاکارد و کاغذ های A5 به معرض نمایش گذاشتند

متاسفانه با نزدیک شدن به ساعت 12 تعداد کثیری حدود 300 نفر تجمع را ترک کردند .

ساعت 12:30 با دعوت مسئولین ، همکاران به داخل ساختمان رفته و در محوطه حیاط ساختمان چندین بار دور زده و شعار سر دادند ، لازم به ذکر است ازساعت 11 مسئولین  از ما دعوت کردند ولی دوستان از رفتن به داخل ساختمان امتناع کردند .

حدود ساعت 13 همکاران به داخل سالن دعوت شده و با مدیریت عالی همکاران گرامی جنابان سلیمی ، غضنفری و رضازاده جلسه دیدار ما با معاون دکتر نوبخت اداره شد .

در این جلسه صمیمی دوستانمان بانوان رضایی ، کاویانی ، بصیری و اسفندیاری و جنابان سلیمی ، میرزاسیدی ،  باغبان ، ذکری آستانه رضازاده و دوستانی دیگر که حضور ذهن ندارم صحبت کرده و قاطعانه و مستدل حقوق بازنشستگان را یاد آور شدند .

در ادامه دکتر نمکی به ایراد سخنانی پرداخت و ضمن تائید سخنان همکاران به مشکلاتی که از دولت دهم به این دولت رسیده و کسری بودجه و خالی شدن صندوق بازنشستگی در دولت دهم اشاره فرمودند و خاطر نشان کردند مشکلات یازنشستگان را درک میکنند و همه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار می بندند ولی متاسفانه بودجه دولت محدود است و تامین اعتبار مشکل  ، در هر صورت ایشان قول همکاری صد در صد در زمینه حل مشکل بازنشستگان دادند و اعلام کردند اعلام کردند دولت تغییری در مبلغ یک هزار میلیارد تعیین شده خواهد داد و این اعتبار را 4 الی 5 برابر خواهد کرد و فرمود بازنشستگان رایزنی و مذاکره و چانه زنی با نمایندگان را ادامه دهند و نهایتا قرار بر این شد تعدادی ازهمکاران به نمایندگی ازخیل بازنشستگان در تاریخ مقرر و تعیین شده با داشتن  راهکار مناسب و مستندات قانونی دیداری با جناب نوبخت داشته باشند .

موضوع قابل توجه این که ، جناب ذکری آستانه همکار گرامی ما طی سخنانشان اعلام کردند تا حصول نتیجه ازتاریخ 3 اسفند چندین تجمع خواهیم داشت .

در پایان ضمن سپاس ازدوستانی که دعوت همکاران خود را لبیک گفته و در این تجمع پر شور شرکت کردند یاد آور می شود ازدوستان ساکن تهران و البرز و قزوین بسیار بیش ازاین توقع می رفت .

ضمن اینکه تعداد بسیاری از عزیزان شهرستانی به علت مشکلات فراوان از اینکه نتوانستند در این جمع حضور داشته باشتند ابراز تاسف کردند و به این عزیزان اعلام میکنیم ما شما را در کنار خود دیدیم و ان شاالله در کنار هم تجمعی برای جشن پیروزی خواهیم داشت

ان شاالله در تجمع های بعدی حضور این عزیزان پر رنگتر از پیش خواهد بود .

دی ماه 95

------------------------------------------------------

کمپین حمایت از بازنشستگان

نویسنده : نصراله خلیلی فرهنگی درد آشنا از تهران

خانواده ای که توان خرید نیازهای اساسی خود را ندارد و به دنبال نرخ واقعی تورم و نجات از بیکاری و ارزانی می گردد تا شرمنده نزد خانواده نباشد خط فقر در دست ناتوان همین بندگان خداست .درست در یک قدمی ما و ما عابری بی تفاوت ، فقط گذر می کنیم و آمارها را نگاه می کنیم. وقتی در شهری در کشور رومانی سوار شدن اتوبوس های شهری را برای مسافرینی که کتاب می خوانند مجانی کرده است و کرایه دریافت نمی کنند ضمن ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه وکتاب خوانی نوعی مبارزه با فقر و کم سوادی هم است. معلمان انسان های شریف و قانعی هستند که زیاده خواه نیستند آنان شایسته بهترین تکریم ها و ثواب نزد خدا هستند لذا از فقر نمی نالند آنان از فرق بی تاب وتحمل این همه بی انصافی برایشان قابل هضم نیست لذا شایسته است به منظور حفظ کرامت انسانی ومعیشت بازنشستگان فرهنگی موارد فوق مورد توجه جدی دولتمردان در تصمیم گیری کلان کشور قرار بگیرد .

.1-همسان سازی حقوق ومزایاو دریافتی ماهیانه بازنشستگان سایر ادارات دولتی و ارگان های دیگر و شاغلین بر اساس مدرک تحصیلی و سوابق

2- اصلاح حکم های حقوقی طبق مواد 68و 125 قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 1386و جبران دیرکرد ناشی از آن

3-تجمیع بیمه های بازنشستگان فرهنگی در قلب بیمه کارآمد فراگیر برای درمان همه ی بیماری های دوران کهولت

4- رساندن حداقل حقوق به بالای خط فقر

5-واریز کلیه مطالبات سنوات گذشته براساس گذشته بر اساس نرخ جدید

5-رفع تبعیض در میزان حقوق بازنشستگان همتراز قدیم وجدید

اما به واقعیت موضوع نگاه کنیم، به معیشت و منزلت عده ای که با آبرومندی شب را به صبح می رساندند و عرق شرم در پیشانی می چرخانند اما با بزرگواری شکوه ای از روزگار ندارند اشک و نشاط با گلایه های نارضایتی با بهترین دستمال کاغذی درجه یک پاک و آمیخته به شرم می شود. فقر در همه جا پرسه می زند در بین بازنشستگان فرهنگی که از حداقل های زندگی محروم و سال ها مظلومیت خود را درتمام اعتراضات و خواسته های حق گوی خود مقابل خانه ملت بیان نمودند. بدین منظور در خط های کاغذ باقلم سنگین آه و دریغ با کاسه صبر و بزرگواری محرومیت و مظلومیت خود را این گونه نگاشته اند تا وجدان بیداری و قاضی منصفی از سر تدبیر و عدالت پاسخگو باشد درست همان جاست همان کسانیکه هر روز  در مقابل جعبه جادویی با اشک انتظار نشسته اند تا روزی اخبار قانون همترازی در نظام پرداخت دستمزدها آنان را از لابلای قوانین تبعیض آمیز رنگ و بوی عدالت با طعم میوه شیرین مساوات کام های تشنه سرو قامتان را شیرین کند دقیقا همان جاست خدایا ستاره های آسمانت را سقف خانه دوستان و همکارانم کن تا زندگیشان مانند ستاره ها بدرخشند.. آن چیز که عریانی هم نیست فقر چیزی نداشتن است ولی آن چیز پول نیست شاید طلا و غذا هم نباشد فقر همان گرد و غبار و زنگارهایی است از جنس غفلت و بی انصافی و زیاد خواهی بعضی از انسان های مادی که خدا را فراموش کرده و به ظواهر دنیای مادی می گردند و حرص جمع آوری مال دارند و به دیگران اجحاف و از اعتماد مردم سوء استفاده و موقعیت های اجتماعی را به نام خود سند و رقم می زنند واز پذیرفتن حقایق گریزان و چشمان شان پف  کرده و چوب غفلت را از سر نادانی به روح و جسم ما می کوبند و شاید گرد و خاکی است که بر کتاب های کهنه کتاب فروشی نشسته و به فروش نرفته و سرانه مطالعه در کشور به پایین ترین حد خود تنزل کرده است و کتابی در طاقچه اتاقی سال ها به فراموشی سپرده شده و یا کسی آن را نخوانده است . فقر پوست موزی است که از پنجره ماشینی به بیرون انداخته می شود و چهره شهر را نا زیبا و حقوق شهروندی را ضایع می کند. فقر همان تیغه های سنگین ماشین هایی است که ورق های کتابی را خورد می کند و یا کودکی برای سیر کردن شکم خود مجبور است روزی خود را از زباله بدست آورد دستان و صورتش با رو سیاهی زغال زمستان آغشته اما باطنش خالص و بی ریاست و شاکر نعمات خداوند ..فقر نگاه تحقیر آمیز فردی است که مشکلات مردمی را درک نمی کند فقط به رفاه و آسایش جهان مادی می اندیشد و دیگران را کوچک می پندارد. بعضی انسان ها با داشتن رفاه و آسایش و مکنت فراوان فقیر هستند چون اندیشه ی فقیرانه دارند بی سخاوت و بدون مطالعه روزگار را سپری می کنند .

-----------------------------------------------------------

کمپین حمایت از بازنشستگان:

به نام خدای همدلی

تجمعی که توسط گروه پیشکسوتها از ساعت 10 رفته رفته رقم خورد و در ساعت 11 به حداکثر خود رسیده که میزان 800 نفر قابل تخمین است . از 11 تا 12 بصورت شعار جمعی از خواسته های صنفی دفاع کردند و ساعت 12 بداخل صحن دعوت شدند که ابتدا امتناع و سپس بدور محوطه فضای سبز داخل حیاط می چرخیدند و شعار صنفی سر میدادند . بالاخره با دعوت معاونین محترم سازمان برنامه  بودجه در فضای سالن اجتماعات همگی دعوت شده و حضور یافتند .

در ابتدا با مدیریت جناب رضازاده و برنامه ریزی جناب غضنفری افراد به پشت تریبون دعوت و از مطالبات صنفی و نقطه کور وعده وعیدها سخن راندند . انصافا مطالبات در اوج شجاعت و اطلاعات کافی مطرح گردید و بنده که شجاعت همکاران خوبم را در روز گذشته در حضور جناب دکتر لاریجانی دیده بودم ؛ در این نشست بار دیگر به وجد آمدم . همه یک حرف داشتیم و دیروز و امروز تقاضای صنفی واحد را از دو شیوه متفاوت دنبال کردیم و هردو را جدا مفید یافتم . تعداد 20 ردیف صندلی که هر ردیف 25 صندلی داشت حکایت از حضور 500 نفر را در سالن داشت . عده ای هم که سالخورده  تر بودند زودتر رفتند و حدود 800 نفر را با محاسبه عرض میکنم . جناب دکتر نمکی پس از شنیدن اعتراضات و خواسته های صنفی در پشت تریبون تشریف آورد . ابتدا با چالش از جانب همکاران و سپس این چالش به فضای فرهنگی و مهرورزی دو جانبه تبدیل شد . جناب دکتر نمکی به شدت لعن فرستاد بر آنهایی که خوردند و بردند . در فرازی از صحبتها فرمود من آقازاده نیستم ؛ حقوق نجومی نمیگیرم ! پدرم راننده کامیون و مادرم قالی بافی میکرده . رنج را حس میکنم و تلخی آن برای ذائقه ام نامانوس نیست . سپس اظهار فرمود دوستان دیگرانتان که باهم مرتب مرتبط هستیم مرا بخوبی از وضعیت بیمه کاذب و عدم عدالت پرداخت حقوق مطلع ساخته . دوستان بیایید ماهی یک جلسه داشته باشیم و مانند دوستان و گروه دیگر راهکار بدهید . من برای تا 5000 میلیارد تومان هم قول میدهم ولی هم از طریق دوستان مجلسی و هم خودتان با جناب پوراصغر تشریف بیاورید و راه کارها را پیگیر شویم و قول کوتاه مدت دوساله را میدهم .

نتیجه :

سروران گروه پیشکسوتها هم با قدرت تمام راه مشابه ما را با هدف یکسان دنبال کرده و بسیار هم با تبحر و کارشناسانه .

دوستان ! حس کردم که مذاکره و تجمع هریک به تنهایی به نتیجه عالی میرسد و همصدایی هردو در کنار یکدیگر بعنوان دو شیوه از دو راه باهم و نه علیه همدیگر پاسخی متعالی عایدمان میکند .

این درست نیست که به اسم پیشکسوت دیگران را کمتر از خود ببینیم . این را بپذیریم تیمسار دوران گذشته در مقابل بسیجی 15 ساله کم آورد . این را بپذیریم که اگر کسی 6 ماه است گروه تشکیل داده ؛ الزاما ناتوان و بی تجربه نیست و درعوض استعداد و پتانسیل جذب نیرو و فعال کردن گروهی کثیر داشته . این را بپذیرید حدود ده سال قبل و دوران آن مستبدی که عده ای از دوستانمان را که جز مطالبه صنفی نداشتند و به زندان فرستاده شدند؛ این جانب هم در صحن بهارستان کنارتان بودم و توسط مدیر پیش دانشگاهی مبین محمد تقی اردستانی مورد مواخذه شدید بودم و اگر مرا نمی شناسید حاکی از تازه به صنف پیوستن من نیست . این را بپذیرید که در سابقه و حق طلبی کمتر از شما نبودم . این را بپذیریم که ما سخنگوی همکاران پیشکسوتی هستیم که در بستر بیماری افتاده وصاحب یک دنیا درد دل میباشند . تا کنون از تریبون استفاده نکرده و ما منافع پشت تریبون را به نفع آنها هزینه و مصادره نماییم . عده اندکی نگذاشتند مزه حلوات نشست دیروز را عاید همکاران نماییم و امروز هم عده ای اندک از این سو حق ندارند که گوارایی نشست شما را برایتان ناگوار کنند .  در ضمن گاه عده ای کنار هستند ودرست مانند آن بانویی که با صندلی چرخدار اولین مرتبه مقابل سازمان برنامه بودجه و داخل صحن آمد و از حق خود و همه فرهنگیان دفاع کرد . در حقیقت تریبون این فرد بی ادعا به وسعت و عظمت یک حماسه جاودانه بود . از بزرگان دو گروه و اساتید خودم در کسوت شاگردتان دعوت به همدلی و وحدت بین  سروران مینمایم . از عالی جنابان یعقوبی نیکو ، صرفه جو ،  مریخی ، وحید محمدزاده ، رضازاده ، غضفری، خرسند ، سرکارخانم پورحصیری ، ملک ، اسفندیاری و سایر سروران که اسمشان بخاطر من نیست ، زین پس تقاضای وحدت و همدلی تا لحظه حصول نتیجه را دارم . هر گروه هرمسیری را که بنا دارد طی نماید و چه بهتر در کنار هم باشیم و اگر اینگونه به نتیجه نرسیدیم یکدیگر را محکوم ننماییم

باتشکر

محسن میرزایی

-----------------------------------

تا کنون موفقیتی نداشته ایم !

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

همکاران عزیز و فرهیخته سلام :چه خوب و زیباست است که کلید باشیم ، نه قفل باهم بخند یم نه به هم ، راه باشیم نه سدّ ، درک کنیم نه ترک ، کنار هم باشیم ، نه مقابل هم ، ولی افسوس که بعد از تجمع ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ تعدادی از یاران و همراهان ما نواختن ساز مخالف را در دستور کار خود قرار داده واین حرکت همچنان ادامه دارد ، در آخرین تجمع متجاوز از هزار نفر از پیشکسوتان فرهیخته این مرز و بوم که بعداز گذشت ۱۰سال از تصویب قانون مدیریت خدمات  کشوری در مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجتماع و خواستار اجرای بدون قید و شرط ، قانون مذکور شدند .این در حالی بود که دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در۶ مهر ماه درمحل سازمان وعده ی اجرای بدون قید و شرط قانون مذکور را برنامه ششم توسعه داده بود ند ، ولی در کمال ناباوری پس از رونمایی برنامه ششم توسعه در مجلس مشخص گردید که ایشان هیچ تصمیمی برای اجرای قانون نداشته و ندارند. چیزی که جای تاسف دارد اعتماد شبهه برانگیز تعدادی از همکاران ما به سخنان ایشان می باشد که بصورت مرتب و مستمر تمام تحرکات و  وتجمعات ما را زیرسئوال برده و معتقدند که در حال رایزنی و مذاکره با دولتمردان و مجلس نشینان هستند و توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست یابند.حال برای ما جای سئوال است که دوستان محترم اگر شما توانسته اید با رایزنی و مذاکره دولتمردان را به اجرای قانون مصوب وادار نمایید ،سخنان جناب دکتر نمکی در تجمع ۲۸ دیماه در جمع همکاران شما چه معنی و مفهومی دارد؟ آیا ایشان هم مثل سایر حضراتی که بعد از هر بار اظهار نظر مخالف به عدم اطلاع از موضوع و نا آگاهی در این ارتباط متهم شدند. نا آگاه و نا مطلع هستند؟ تا آنجا که ما در جریان هستیم ایشان یکی از کسانی هستند که چندین نوبت با شما مذاکره و در این ارتباط مطلع می باشند ولی امروز دوستان شرکت کننده در تجمع را به مراجعه به نمایندگان مجلس دعوت فرمودند در صورتیکه قانونا تا بودجه لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اجرای یک مصوبه پیش بینی نگردیده باشد از دست نمایندگان مجلس کاری ساخته نیست. دوستان و همکاران ارجمند بدانید و آگاه باشید که عده ای سعی دارند تا با استفاده از انواع و اقسام شگرد ها فریاد حق طلبی ما را در گلو خاموش کنند. و ما نیز پی برده ایم که با مذاکره و رایزنی و ارسا ل پیامک و ........ ره به جایی نخواهیم برد. چون متاسفانه هنوز باور غلط کسانی که معتقدند ما درختان خشکیده ایم و کسی به درختان خشکیده آب نمی دهد هنوز در فرهنگ لغت تعداد معدودی از دولتمردان به قوت خود باقیست ، غافل از آنکه هنوز دود از کنده بر می خیزد وما تا بدست آوردن کامل حقوق صنفی خود دست ازتجمعات خویش نخواهیم کشید وبرای استیفای حق مسلم و مصوب خویش از پای نخواهیم نشست . به همکارانی که فکر می کنند ما با قوانین آشنایی نداشته و هر  سخنی را به راحتی می پذیریم اعلان می کنیم که برای احقاق حق تجمع یکی از موثرترین شیوه های دادخواهی است. رای ریاست مجلس با رای نماینده ای که با حداقل آرا به مجلس راه یافته است هیچ تفاوتی ندارد و ایشان نمیتواند در هنگام اعلان رای بر سایر نمایندگان ملت مزیتی داشته باشد.شما وما تاکنون هیچ موفقیتی که باعث شود دست از تجمعات و مذاکرات برداریم بدست نیاورده ایم بهتر است با همکاران خود در گروه های حقیقی و مجازی صادق باشیم و با وعده های پوچ و خالی از حقیقت  به ایشان که ما را امین دانسته و چشم امید به ما دوخته اند حقیقت راگفته و آنها را فریب ندهیم .همکاران ارجمند بدانید و آگاه باشید: مدیران گروه های مجازی در اقصی نقاط کشور با تمام توان در پی احیای حق مسلم و مصوب قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و هستند ولی تاکنون به موفقیت قطعی دست نیافته اند با این وجود به شما اطمینان خاطرمی دهیم که اگر با ما یاری و همکاری نمایید در این مبارزه صنفی حتما پیروز و موفق خواهیم گردیدما صراحتا به جناب دکتر نوبخت اعلان می کنیم که قانون مغفول را پس از یک دهه احیا ودر صورت غفلت با خیل عظیم پیشکسوتان در روز سه شنبه ۳ اسفند ماه در مقابل سازمان متبوع خویش با تجمعات پی در پی ما مواجه خواهید گردید.ما زیاده خواه نبوده و نیستیم ولی بدانید اگر احساس میکنید هنوز هم می توانید باز هم حق ما را پایمال نموده و ما را به طرح کذایی پلکانی دلخوش کنید سخت در اشتباهید ما قاطعانه  فریاد بر می آوریم که به فرموده رهبر معظم انقلاب قانون فصل الخطاب است و تخطی از آن جرم محسوب میشود ماتحت هیچ عنوان تا بدست آوردن حق قانونی خویش دست از عدالت خواهی ، رایزنی ، مذاکره و تجمع نخواهیم کشید.

والعاقبه للمتقین

------------------------------------

کمپین حمایت از بازنشستگان:

دوستان و سروران فرهنگی بازنشسته

سلام  علیکم

بطوریکه مطلع شدیم جمع کثیری از فرهنگیان فرهیخته در اجتماع 28 دی ماه 95 با قبول زحمت در مقابل و سالن اجتماعات، سازمان برنامه وبودجه، در تهران شرکت و ندای مظلومیت ما را در تهران به سمع دولتمردان رساندند.

جایی بس تامل دارد که بیشتر استانها در این اجتماع نماینده ای نداشتند، باید مسئولین گروه های استانی و خصوصا مسئولین کانونهای فرهنگی بازنشسته به عدم همراهی خود پاسخگو ، در مقابل وجدان خود باشند که اگر ما با هم همدل و همراه نباشیم، چه کسی ما را یاری خواهد کرد.

مسلم است در اجتماع بعدی باید یک صدا در اجتماعات شرکت نمود واز حرکت منطقی و حقوق خود مبنی بر اعتراض به  ناعدالتی و تبعیض  را، بطور هماهنگ وسراسری به دولت ومجلس نشان دهیم تا گروه مذاکره بتواند از پتانسیل بالقوه مردمی در مذاکرات بهره کافی را داشته باشد.

متاسفانه بعضی از مدیران گروه و روسای کانونها با اجتماع مخالف بودند و از تبلیغ اجتماع وهماهنگی برای اعزام نمایندگان جهت شرکت امتناع و حتی تحریم نمودند، امیدواریم در اجتماع بعدی از کرده خود پشیمان شوند و ایمان داشته باشند که یک پرنده با یک بال قادر به پرواز نیست.

اجتماع و مذاکره، مکمل ومتمم یک حرکت اعتراضی است. نباید خود را محصور ذهن خود کنیم واز نعمت هر دوبال در پرواز باید استفاده کنیم.

برخی از دوستان مضطرب سوء استفاده گروه های دیگر از حرکت صنفی ما بودند، عزیزان شما قشر فرهنگی و با تجربه و استاد نباید چنین دلهره ای به خود راه دهید. ودیدید، که ما میتوانیم،  اجتماعات خود را مدیریت و خواسته قانونی خود را در سطح کشور مطرح کنیم.

این اجتماع مسلما تاثیر مثبت خود را در مسئولین نظام کرده و بهتر از سایر جلسات تکانی را در آنها ایجاد کرده است.

با این وجود باید به عقاید دیگران احترام بگذاریم وبا وحدت و همدلی در کنار هم از حقوق تضییع شده خود دفاع کنیم....

نویسنده: عسگر فریاد

---------------------------------

بنام خدا

گزارش ملاقات نماینده های بازنشستگان کشوری با جناب دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس در مورخه دوشنبه 27 دی ماه واقع در دفتر جناب دکتر لاریجانی در قم

هماهنگ کنندگان آقایان ناصر نظری و اکبر زند از همکاران فرهنگی قم که تلاش راسخ و مصمم این عزیزان جدا درخور تقدیر میباشد

 

همکاران فرهنگی بترتیب

1.خانم معصومه کشاورزیان از ساری

2. جناب محمد تقی اکبرزاده از ساری

3 . جناب مرتضی یعقوبی نیکو از کرج

4. جناب منوچهر صرفه جو از قائم شهر

5. جناب حسین مریخی از اراک

6 . اینجانب محسن میرزایی از تهران

ساعت ملاقات 3 تا 4:15 در دفتر

 

ابتدا بزرگواران جناب نظری و زند از قم مقدمه لازم و مطلوب پیرامون دیدار را بخوبی تبیین نمودند و سپس مسئول دفتر جناب دکترلاریجانی تذکری دادند تا فقط یک نفر بطور جامع و نمایندگی از جمع مطالب را بیان کند که فورا ایشان با اعتراض مواجه گردید دال بر اینکه چرا همه جا فرهنگیان جامعه را با اینوع تذکرات مورد بیحرمتی قرار میدهند و ایشان سکوت نمود .

جناب یعقوبی نیکو که پیرامون وضعیت اسفناک بیمه و حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش بطور جامع شروع نموده و ترسیم گویایی از فاجعه معیشت و منزلت بازنشستگان نمودند و بترتیب نفرات بعدی تا نفر آخر در مطالبات ؛ لحنی صریح  ، شجاعانه و شهامتی ستودنی پیدا نموده و براستی صحنه نمایش فخر و غرور بالندگی همکاران و تبلور حق خواهی تحسین برانگیزی بود ؛  اوج ریتم و ضرب آهنگ این مطالبات در زبان گویای خانم کشاورزیان بود که با منطق برتر در مطالبات بطور باورناکردنی خوش درخشید . براستی انصافا همه در اوج صداقت و ابتکار حضور 760000 نفر بازنشسته را در جلسه مجسم نمودند .

 

نتیجه :

الف . خواستار رعایت ماده 125 در ماده 109 که مصوبه سال 1386 میباشد .

ب . کاهش مدت 5 ساله پلکانی به حداکثر دو سال

ج . اعمال همترازی 60 درصد تفاوت دریافت بازنشسته سنوات قبل در مقایسه با بازنشسته سال جاری و اعمال 30 درصد باقیمانده تفاوت همترازی در سال 97

در نهایت جناب دکتر لاریجانی که در صبر و زیرکی چهره برجسته ای هستند بوضوح اعلام کردند:

 اولا. قانون 5 ساله تصویب نشده و بشوخی فرمودند اگر چنین چیزی تصویب شده باشد ریشم را میتراشم

 ثانیا. حق کاملا با شماست و قول میدهیم که تغییرات سال 96 مطابق خواسته شما باشد و بقیه موارد هم از قبیل بیمه و 30 درصد باقیمانده را در جهت رفع تبعیض قول قطعی دادند .

براستی جلسه حق خواهی تحسین برانگیز همکاران و جلب رضایت جناب لاریجانی و در همین مسیر جلب رضایت جناب دکتر نوبخت و معاونین محترم ایشان را راه را بر هرگزینه دیگر میبندد . عزیزان پیشکسوت و 760000 نفر بازنشسته مظلوم و نجیب شما براستی حضورتان در جلسه حس میشد و از حق مسلم شما شجاعانه دفاع گردید .

-----------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©