Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۱۷
پیام تالم وهمدلی

پیام تالم وهمدلی

 نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج کشور

به بازماندگان فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران!

 

فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و از دست رفتن آتش نشانان  جسور و زحمت کش آتش نشانی ، نشانه لیاقتی و بی ثباتی رژیم سرمایه داری جمهوری  اسلامی در برابر حوادث و سوانح اجتماعی از این نوع در قبال شهروندان خود است .

این روزها تهران ۱۴میلیونی و ایران هشتاد میلیونی و بشریت انسان نگر و انسان دوست در سراسر جهان در برابر حادثه  آتش سوزی و انفجار ناگهانی ساختمان پلاسکو در مرکزی ترین نقطه تجاری تهران ، نگران خاطر کارگران  و انسن های زحمتکشی هستند که همچنان پیکرنجیبشان شان زیر آوار جای دارند و مدام از همدیگر می پرسند که چه کس و کسانی مقصر این فاجعه سنگین  اند؟

ساختمان پلاسکو که مالک اصلی  آن حبیب القانیان بود در بدو پیروزی قیام مردمی بهمن۵۷  ، بدستور خلخالی جلاد اعدام و اموال او به نفع بنیاد مستضعفان مصادره به مطلوب شد در سالهای بعد سرقفلی واحد های آن به افراد شخصی واگذار و طی ۱۵سال گذشته بنیاد مستضعفان از هرگونه سرویس دهی به ساکنین آن خودداری نموده و فقط به دریافت اجاره بها ومبلغ گزاف  نقل انتقال مالکانه  کفایت می کرد ، همچنین بارها به درخواست های مکرر مستاجرین ساختمان پلاسکو و دیگر ساختمانهای تجاری تحت مالکیت خود  و توصیه های کارشناسان اداره آتش نشانی جهت  ایمن سازی  وقعی نمی گذاشت هم اکنون با شانتاژ سعی در سلب مسئولیت از خود و دادن وعده های پوشالی نموده  وبا اتکا به  قوه قضائیه جمهوری اسلامی  با احضار هیئت مدیره منتخب ساکنین به دادگاه سعی در شانه خانه کردن از مسئولیت خویش دارد

تاریک اندیشان دینی تقصر را به گردن خود القانیان " یهود "، سازنده اولیه این بلندترین ساختمان دهه اواخر دهه چهل می اندازند و در شبنامه های خود که امروز در شبکه های مجازی دست به دست می گردد در یک عبارت نوشته اند : « فرو ریختن ساختمان پلاسکو با قدرت و مدیریت حضرت امام زمان بود » و ایضا گفته اند:« آقای یهودی مالک این ساختمان، نه خمس اموالش را می پرداخت و نه زکات آن را می داد و در سرزمین مسلمین و اسلامی هم مشغول به تجارت و کار بود ». اگر مراد از مالک ساختمان همان القانیان است . ، همو بعد از قیام بهمن بدست خلخالی جلاد اعدام گردید و آن ساختمان عظیم ومالکیت آن به نفع " بنیاد مستضعفان " مصادره به مطلوب شد.  د راین میان  تمامی بیش از ۶۰۰ کسبه و واحد های تولیدی مستقر در طبقات مختلف آن تحت نظر این بنیاد دزد و چپاولگر اموال عمومی و تحت مدیریت شخص " رهبر" اسلامی هدایت می شد!

امروز ازیک سو، بدان علت که این ساختمان تحت مدیریت واحد اموال و املاک بنیاد مستضعفان بوده است و تمامی کسبه و واحدهای کسبی آن ، مستاجر بنیاد مستضعفان بوده ، آنان در رابطه با موازین ایمنی و فنی در نگهداری ساختمان و کم توجهی به ساز و کار های این ملک ، مسئولیت قانونی و حقوقی دارد.

از سوی دیگر ، طبق قانون شهرداری ها که مسئولیت اجرای آن با شهرداری تهران بزرگ است و آتش نشانی نیز توسط شهرداری اداره می شود نظارت بر املاک و ساختمان های شهر از نظر خطراتی که برای مردم دارد، بعهده شهردار و شورای شهرداری است و شهرداری  که می بایست ابزار لازم برای مقابله با خطرات احتمالی را قانونا در اختیارداشته باشد، طبق بر آوردهای انتشار یافته، بوظایف قانونی خود عمل نکرده است و ازاین جهت باید پاسخگوی مسئولیت خود باشد.

مسئولین شهرداری زبان گشوده اند که ما مرتب اخطار کردیم . ما بصراخت می گوییم :  اگر بر اساس آن اخطارها ، تداوم انتفاع از ساختمان ممکن نبوده، شهرداری می باید جلوی استفاده از آن ساختمان را می گرفت.

در برابر چنین حوادث بس اسفباری ، شهرداری وظیفه اش ، تنها خشک کردن درختان سطح شهر تهران نیست . تنها ایجاد مزاحمت های مکرر برای دست فروشان زحمتکش نیست . شهرداری مقصر اصلی است و تقصیرش را با یک پیام تسلیت نمی تواند جبران کند ... شهردارباید در برابر خانواده ها کمر خم کند وضمن پوزش خواهی ، استعفاء دهد و خود را برای محاکمه قانونی معرفی نماید!

آنچه اتفاق افتاد و جامعه ای  را به سوگ کشاند ، نشان داد نه پیام تسلیت این امام جمعه ، آن عالی مقام و آن مرجع دینی یا این وزیر و آن وکیل و ایجاد شبانه کمیته حل بحران از آدم های شکم پرست ، هیچ گوشه ای از داغ پرشمار به جا مانده از خود در از دست رفتن کارگران زحمتکش و سخت جان شهرداری را فرو کش نمی نماید . هزاران خانواده کارگر تریکو باف و خیاط، کفاش و قهوه چی و رستوران دار و... ، این ساختمان عظیم که امروز با فرو ریختن این ساختمان عظیم،  هزاران تن آنان ازبیکاری یگانه نان آور خود در رنج هستند و هیچ نوع بیمه حوادث ،بیمه بیکاری با خود بهمراه ندارند، چگونه سر درگریبانند و هیچ صاحب کاری که خود نیز در این آتش سوزی عظیم، اموال خود را از دست داده است؛ پاسخگوی نیازها و گرفتاری کارگرانش نیست .

نکته پایانی اینکه  دربرابر حادثه دلخراش و مرگ بار ساختمان عظیم پلاسکو، و جان باختن آتش نشانان شهر ، نهاد های ذیربط در این ماجرا یعنی بنیاد مستضعفان و جانبازان ، شهرداری تهران ، شورای اسلامی شهر تهران ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار زعامت کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران ، به طور مستقیم مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

مردم و مطبوعات در برابر این جنایت اشکار نباید سکوت کنند ، سیستم مدیریت و رانت خواران وابسته به دستگاه تمامیت این نظام جهنمی ، مقصر این رویداد اسفبار می باشند و در برابر مردمان جامعه ما و جامعه جهانی و یکایک خانواده های عزیز از دست داده مسئولند و لازم می نماید که تمامیت زندگی بازماندگان آنان را تامین نمایند.

عاملان آفریننده چنین جنایتی در برابر دستگاه قضایی و مردم جامعه باید  پاسخگو بوده  و محاکمه گردند .

نهاد های همبستگی با کارگران ایران- خارج از کشور ؛ همدلی و تاثر عمیق خود را به تمامی بازماندگان این فاجعه دردناک ابراز نموده و با یکایک خانواده های آنان و طبقه کارگر ایران اعلام همدردی و همبستگی می نمایند .

 

یاد همه جان باختگان فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گرامی باد

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیسم

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

يكشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۲۲ ژانويه ۲۰۱۷

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©