Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶ برابر با  ۲۲ مارس ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶  برابر با ۲۲ مارس ۲۰۱۷
پیام تبریک شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

پیام تبریک شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

به مناسبت سال نو

 

به نام خداوند جان و خرد

 

فرا رسیدن سال نو و نوروز  باستانی را به جامعه ی فرهنگیان کشور تبریک می گوییم.

 

در این بهار جای معلم فرهیخته و حق طلب، آقای اسماعیل عبدی خالی است. این دومین نوروزی است که عبدی در حبس به سر مي برد، از طرف ديگر آقای علی اکبر باغانی در حال گذراندن تبعید و آقای محمود بهشتی لنگرودی با حکمی طولانی مواجه است.

 

امیدواریم سال ۱۳۹۶ سال  آزادی معلمان زندانی و لغو احکام قضایی از فرهنگیان عدالت خواه باشد، احکامی که هیچ سنخیتی با فعالیت متهمان و  محکومان ندارد. چرا که محور خواسته های صنفی، برقراری عدالت بوده و بی شک، سنگ زیرین امنیت تمامی جوامع " عدالت " است.

لذا ایراد  اتهامات امنیتی به فعالان صنفی و صدور احکام قضایی بر این اساس، مبنای منطقی نداشته و مورد پذیرش افکار عمومی فرهنگیان کشور قرار نخواهد گرفت .

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور، در سال جدید دولت محترم را موکداً به اجرای درستِ  قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوقِ کارکنان دولت و نیز اصل سی ام قانون اساسی ( آموزش رایگان و برابر) فرا می خواند و امیدوار است پیام نوروزی رئیس جمهور محترم مبنی بر اینکه:" در همه عرصه‌ها به‌دنبال این هستیم که فضای امنیتی را کنار بگذاریم و فضای دوستی را جایگزین کنیم" از حد شعار فراتر رود و جامه ی عمل به خود بپوشد و طلیعه این عمل، تلاش برای آزادی معلمان زندانی و رفع فضای امنیتی از عرصه ی فرهنگ کشور و به خصوص برداشته شدن نگاهِ امنیتی از تشکل های صنفی باشد.

 

امید آنکه در سال جدید، توجه به  آموزش و پرورش، به عنوان یکی از نهادهای زیر ساختی، در اولویت کار دولت و مجلس  قرار گیرد.

 

یقینا ادامه بی مسئولیتی دولت و مجلس در قبال خواسته های برحق جامعه معلمان، آسیب های جبران ناپذیری به آینده کشور وارد ساخته و از طرف دیگر سبب دلسردی و رویگردانی هرچه بیشتر این قشر عظیم از دو نهاد اجرایی و قانون گذار خواهد شد.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور

 دوم فروردین ۱۳۹۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©