Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ برابر با  ۰۵ می ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶  برابر با ۰۵ می ۲۰۱۷
اطلاعیه

اطلاعیه

انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت شمال غربی

و زنده بگورشدن کارگران معدن

 

در پی وقوع حادثه  انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت دراستان گلستان، بر اثر ریزش تونل این معدن تعدادی از کارگران مشغول به کار در داخل این معدن گرفتار شدند.

جمهوری اسلامی که مشغول گرم کردن تنور انتخابات خود برای جلب نظر کارگران و سایر اقشار جامعه جهت شرکت در انتخابات است  تا به حال اخبار ضد و نقیضی از حادثه  را منتشر کرده  و خبرگزاری ها در ایران در ابتدا از کشته شدن ۲ کارگر معدن و گیر آفتادن۵۰ تن از کارگران معدن خبر داده بودند. حتی  استاندار استان گلستان با کمال وقاحت می گوید " انفجار محصول سهل انگاری خود کارگران بوده است "

اما لحظه به لحظه بر ابعاد فاجعه افزوده شد و امروز ابعاد انفجار روز گذشته در معدن زمستان یورت به مثابه  بزرگ ترین فاجعه ای است که تاکنون در سطح معادن ایران اتفاق می افتد؛ حادثه ای که تاکنون ۲۱ نفر در آن جان باخته اند و پیش بینی می شود تعداد کشته شدگان آن به شماره گان بالا تری برسد.

آنچه درباره معدن زغال سنگ آذر شهر می توان نوشت ، اینستکه؛ معدن زغال ‌سنگ در سال ۱۳۸۲ به بخش خصوصی واگذارشده و سهم عمده آن یعنی حدود ۲۰درصد متعلق به صندوق مهر ايرانيان (بسيج)، حدود ۱۰درصد ازآن تكادو (شركت مجتمع صنايع و معادت احياي سپاهان) و بخشي نیز متعلق به نگين طبس است. همچنین در خبرها آمده است که شرکت صنعتی و معدنی شمالشرق شاهرود به مدیرعاملی علی نصیری ، بهره بردارمعدن زمستان یورت آزاد شهراست. و آنچه در باره شرایط کار کارگران در معدن باید نوشت ، بغایت ضد انسانی و مشکل اساسی کارگران دستمزدهای معوقه آنان بوده تا جائی که به گفته یکی از کارگران ، بخشی از آن ها  به مدت ۱۷ ماه حقوق دریافت نکرده اند. بخش بزرگی از کارگران  بیمه نبوده و با چنین کارفرمایانی در شرایط سخت برده دارانه به کار مشغول بودند.   معادن زغال سنگ در ایران از یک سو  در سالهای اخیر همواره در پایین ترین سطح ایمنی قرار داشته و طی سالهای اخیر هر ساله تعدادی از کارگران شاغل در این معادن متاسفانه  جان خود را بخاطر سودجویی نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی از دست داده اند و همچنان تلفات می دهند . این درشرایطی  است که کارگران سازمانگر و معترض جهت تحقق حقوق حقه انسانی خود با سرکوب شدید و زندان و در آخرین رسوایی رژیم، تن رنجورشان به شلاق و تازیانه جهل  سیستم سرمایه داری جمهوری اسلامی محکوم می گردد.

فعالین نهاد های همبستگی ...، ضمن اعلان همدردی با خانواده هایی که عزیزان خود را در این فاجعه ضد انسانی از دست داده اند و خانواده های آسیب دیدگان این حادثه و محکوم کردن جمهوری اسلامی جهت مخفی نگاه داشتن اخبار این حادثه هولناک، برآنیم که نباید ابعاد این جنایت تنها با اعلان تاسف زود گذر به فراموشی سپرده شود .ما همه حامیان و جانبداران جنبش کارگری را مخاطب قرارداده و فرا می خوانیم تا برای اعتراض جمعی علیه زمینه سازان و مسببان این جنایت فجیع و ضد انسانی ، همه توان خود را به کار گیریم . این فجایع را باید به پای نظام سرمایه داری ایران نوشت.  نظام  اسلامی را مسئول مستقیم جان همه آسیب دیدگان و کارگران جانباخته این معدن و مسبب آن به جهانیان شناساند !

نهادهای همبستگی با جنبش کارگران ایران ـ خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ برابر با ۰۳ می ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©