Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۲۶ می ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶  برابر با ۲۶ می ۲۰۱۷
بیانیه ی پایانی کمپین آزادی اسماعیل عبدی

بیانیه ی پایانی کمپین آزادی اسماعیل عبدی

 

به ساعات پایانیِ کمپینی نزدیک‌ می شویم که مطالبه ی اصلی آن، آزادی اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران است و متأسفانه هم اکنون به جرم دفاع از حقوق معلمان در حبس به سر می برد.

اگرچه این کمپین پیش از شروع اعتصاب غذای اسماعیل عبدی آغاز شد و با تصمیم مدیران آن قرار بود تا هفته معلم به پایان برسد؛ اما نامه سرگشاده اسماعیل عبدی به دستگاه قضایی و عدم توجه این نهاد به خواسته ی حداقلی ایشان مبنی بر خروج روند پرونده‌ اش از حالت امنیتی به حالت عادی و در پی آن، تصمیم به شروع اعتصاب غذا باعث شد تا این کمپین به درخواست جمعی از معلمان و فعالان صنفی همچنان ادامه یابد. کمپینی که امیدوارانه و با وجود تمام بی مهری ها‌‌ و کم توجهی هایی که از برخی افراد و تشکل های صنفی دید، اما در هیاهوی انتخابات، کمرنگ نشد و رنگ عدالتخواهی خود را حفظ کرد.

اکنون کمپین حمایت از آزادی اسماعیل عبدی گویی به دادگاهی با هیئت منصفه ای به وسعت بیش از ۱۴۰۰۰ تن از جامعه معلمان کشور تبدیل شده است؛ دادگاهی که متهم اصلی آن دستگاه قضایی است!

هرچند دلیل و انگیزه اصلی اسماعیل عبدی از اعتصاب غذا بیش از آنکه صرفاً مطالبه آزادی خود باشد، مطالبه یک حق شهروندی و اعتراض به رویکرد ناعادلانه ای است که نه تنها این حق شهروندی را نقض و از وی سلب کرده است بلکه او‌‌ را ناگزیر ساخته تا برای دومین بار و علی رغم اینکه هنوز جسمش به عوارض ناگوارِ اعتصاب غذای سالِ قبل دچار است، با در دست گرفتن جان خود، پرهزینه ترین و خطرناکترین راه ممکن را برگزیند تا بدین وسیله بلندترین اعتراض ممکن به این بی عدالتی را بیان کند و این در حالیست که ما - جمعی از فعالان صنفی - برای اعتراض به این بی عدالتی، مسالمت آمیزترین و کم هزینه ترین راه یعنی ثبت امضاء حمایتیِ خود در یک فرم نگار در فضای مجازی را برگزیدیم تا فریاد اعتراض او شویم.

امید آنکه صدای بلند این کمپین به گوش مسئولان ارشد کشور خصوصاً‌ مسئولان قوه قضائیه رسیده باشد و هر چه سریعتر و پیش از آنکه فاجعه ی ناگوار و غیرقابل جبرانی رخ دهد، تمهیدات آزادیِ همیشگیِ اسماعیل عبدی را فراهم نمایند.

 

جمعی از اعضای کمپین حمایت از آزادی اسماعیل عبدی

دوم خرداد ۱۳۹۶

----------------------------------

تحویل «کمپین  آزادی اسماعیل عبدی» به نهادهای مربوطه

امروز کمپین آزادی اسماعیل عبدی با پانزده هزار امضا به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمپینی که در فضای مجازی با هدف آزادی معلم زندانی، اسماعیل عبدی، به راه افتاده بود، با امضای بیش از پانزده هزار نفر از معلمان و فعالان صنفی به قوه قضاییه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد.

تعدادی از معلمان به نمایندگی از امضاکنندگان صبح امروز (سوم خرداد) این امضاها را تحویل دادند.

اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان، که برای گذراندن حکم شش سال حبس خود در زندان به سر می‌برد از یازدهم اردیبهشت در اعتصاب غذا است و اکنون پس از گذشت بیست و چند روز،  وضعیت جسمی مناسبی ندارد.

در همین رابطه، امروز صبح خانواده اسماعیل عبدی با فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس دیدار کردند. سعیدی در این دیدار گفت: پیگیر حل مشکلات فعالین صنفى معلمان از طریق تعامل با قوه قضاییه هستیم.

------------------------------

بیانیه جمعی از فعالان صنفی معلمان و کارگران برای آزادی اسماعیل عبدی

و لغو  اتهامات امنیتی از پرونده های فعالان صنفی

 

هزاران معلم و کارگر و فعال صنفی از اقصی نقاط کشور در حمایت از خواسته های انسانی و قانونی اسماعیل عبدی طوماری را امضا کردند و در مورخ۹۶/۳/۳ تحویل قوای سه گانه و مراجع ذیربط شد.

در طی این ۲۶روز اعتصاب عبدی ده ها تشکل صنفی و مدنی طی بیانیه هایی ضمن حمایت از مطالبات عبدی خواستار توجه مقامات بوده اند.

نظر به شرایط خطیر جسمانی  و همچنین عوارض اعتصاب طولانی مدت اسماعیل عبدی و همچنین خواست ده ها هزار نفر برای رسیدگی به وضعیت این معلم برجسته، ما معلمان و کارگران بعنوان امضا کنندگان این بیانیه ضمن پای فشردن بر آزادی بی قید و شرط ایشان خواستار برچیده شدن اتهامات امنیتی از پرونده های قضایی ایشان و کلیه فعالین صنفی و مدنی هستیم.

بدیهی است چنانچه این خواست ما مورد توجه مقامات اجرائی و قضائی کشور قرار نگیرد ما حق اعتراضات گسترده از قبیل تجمع و تحصن و اعتصاب غذا در مقابل مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای دولتی را در برابر دوربین های رسانه ای برای خود محفوظ میداریم  و بدین وسیله اعلام میکنیم در صورت عدم آزادی فوری و بی قید و شرط اسماعیل عبدی و توجه به خواست میلیونها کارگر و معلم مبنی بر پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات صنفی و مدنی، مسئولیت تبعات اقدامات اعتراضی تر ما بر عهده  مقامات دولت جمهوری اسلامی است.

اسامی امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا :

۱-علی ایران نژاد/معلم

۲-مجتبی ابطحی/معلم

۳-شاپور احسانی راد /کارگر

۴-شیث امانی/کارگر

۵-بهنام ابراهیم زاده /کارگر

۶-نسرین بهمن پور/معلم

۷-محمد حسن پوره/معلم

۸-محمد جراحی/کارگر

۹-هاشم خواستار/معلم

۱۰-ناهید خداجو/کارگر

۱۱-محمد رضا حکیم الهی /معلم

۱۲-داوود رضوی/کارگر

۱۳-واله زمانی/کارگر

۱۴-سارا سیاپور/معلم

۱۵-محمود صالحی /کارگر

۱۶-جعفرعظیم زاده/کارگر

۱۷-علی فروتن/معلم

۱۸-عزیزقاسم زاده/معلم

۱۹-مجتبی گودرزی/معلم

۲۰-اسکندرلطفی/معلم

۲۱-رضامسلمی/معلم

۲۲-جوانمیر مرادی/کارگر

۲۳-پروین محمدی /کارگر

۲۴-علی نجاتی/کارگر

25مهدی سروقدی /کارگر

26عظیم محمد زاده/کارگر

27حسین حسین زاده

28آیت حسن زاده/کارگر 

29بهروز محمدی/ کارگر

30پرویز زمانی/ کارگر

31بهروز فیضی/ کارگر

32روح الله محمدی/ کارگر

33نسترن آقای

35خالد ناصری / فعال کارگری

36 نادیا /م

37 سعید یوزی/ کارگر

---------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©