Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۰۱ ژوئن ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶  برابر با ۰۱ ژوئن ۲۰۱۷
بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

در خصوص اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

 

به نام خداوند جان و خرد

 

 رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

 

در سال ۱۳۹۲ سخنان شما در باره حمایت از تشکل های صنفی و در روزهای و هفته های جاری،  وعده هایتان در تامین امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندی، بیشترین سهم را در کسب آرا برای جناب عالی داشت.

اما وضعیت بغرنج اسماعیل عبدی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران نمونه ی کاملی از شعاری بودن سخنان دولتمردان و نقض تمام ادعاهای مطرح شده از سوی جناب عالی است.

 

اسماعیل عبدی از دهم اردیبهشت ۹۶ و درحالیکه نزدیک به دوسال از محکومیت شش ساله خود را می گذراند،  در قماری عاشقانه، دست به اعتصاب غذا زده و جان خود را به مخاطره جدی انداخته تا لزوم حاکمیت عملی حقوق شهروندی و پایبندی به قانون اساسی را با بذل جان خود به مسئولان یادآوری کند.

 

در حالی چنین حکم ناعادلانه ای بر عبدی تحمیل شده است که این فعال صنفی و دیگر هم صنفانش در تشکلی قانونی و مطابق قانون اساسی  برای اصلاح ساختار آموزشی کشور و پیگیری مطالبات به حق بیش از یک میلیون معلم و نزدیک به سیزده میلیون دانش اموز این سرزمین بوده اند.

 

جای بسی تاسف است که بالاترین مقام اجرایی کشور که یکی از افتخارات دولت چهارساله ی خود را تدوین حقوق شهروندی می داند، از این نکته ی بدیهی غافل است که در وضعیت کنونی اسماعیل عبدی علاوه بر نقض صریح اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، و مواد ۴۳، ۴۴، ۴۵، ۴۶ و به خصوص ماده ۵۹ و ۶۱ مندرج در کتابچه منشورِ حقوق شهروندی و هم چنبن نقض مقاوله نامه های بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ( ICCPR ) و اقتصادی_اجتماعی_ فرهنگی ( ICESCR) که مورد پذیرش مقامات جمهوری اسلامی ایران است، نیز صورت گرفته است.

 

جای تاسف است که تا امروز بالاترین مقام اجرایی کشور کوچکترین موضع گیری مشخصی نسبت به این نقض آشکار حقوق شهروندی و اعتراض های مکرر تشکلهای صنفی معلمان دراین زمینه نداشته است.

 

امروز اسماعیل عبدی در سی و دومین روز اعتصاب غذا در شرایط بحرانی و خطرناکی به سر می برد، و بروز هر گونه اتفاق برای ایشان دور از ذهن نیست درحالیکه تنها خواسته ی او برداشتن نگاه امنیتی از فعالیتهای صنفی است.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان کشور و معلمان ایران با چشمانی باز، پیگیر وضعیت اسماعیل عبدی هستند، فرهنگیان کشور این نگرانی را درقالب های مختلف، اعم از درخواست آزادی با امضای نزدیک به بیست هزارنفر، رایزنی با مقامات قوای سه گانه، صدور بیانه های حمایتی از طرف تشکل های صنفی و... به گوش مسئولان رسانده اند. بدون تردید اگر در اسرع وقت به وضعیت اسماعیل عبدی رسیدگی نشود شاهد فاجعه ای انسانی خواهیم بود.

 

 معلمان کشور از جناب عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور انتظار دارند برای یک بار هم که شده در موضوع معلمان زندانی ورود کنید و با برداشتن نگاه امنیتی از فعالیتهای صنفی، نامتان را در تاریخ فعالیت های صنفی به نیکی ثبت کنید.

 

بدیهی است در صورت عدم توجه به خواسته هزاران فرهنگی، معلمان هرگونه اعتراض میدانی را حق قانونی  خود می دانند تا صدای حق خواهی همکار زندانی خود را با فریادی بلند به گوش مسئولان برسانند.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

دهم خرداد ۱۳۹۶

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در خصوص اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

به نام خداوند جان و خرد

بیش از ۳۲روز از اعتصاب غذای اسماعیل عبدی می گذرد.

او تا کنون از خوردن نزدیک به صد وعده ی غذایی و صدها میان وعده امتناع کرده است و قطعا روزها ، ساعت ها و لحظه های سخت و دردناکی را سپری می نماید.

به گفته ی پزشکان زندان اوین و نمایندگان پزشکی قانونی که با او ملاقات داشته اند ، طی روزهای اخیر ، وضعیت جسمی این معلم فرهیخته ، به شدت بحرانی شده و نگرانی ها از احتمال بروز خسارت های جدی جسمی به وی ، باعث گردیده که تاکنون ، چندین بار ، دستور اعزام ایشان به مراکز درمانی خارج از زندان ، توسط پزشکان مذکور ، صادر شود اما ، هر بار ، با بی توجهی و سهل انگاری و شاید ، سنگ اندازی ها ، این مهم به تاخیر افتاده است و بیم آن می رود که از این ناحیه ، خسارت های جبران ناپذیر و هولناک ، متوجه این معلم دلسوز و عدالت خواه گردد.

اسماعیل عبدی کیست ؟ جرمش چیست و چرا اعتصاب غذا کرده است؟

اسماعیل عبدی ، دبیر موفق درس ریاضی مدارس اسلامشهر ، با ۲۱سال سابقه و همچنین استاد شطرنج و دارای مدرک بین المللی ۱۹۱۴ فدراسیون جهانی شطرنج است.

وی همچنین ، عضو هیات مدیره ی کانون صنفی معلمان و یک دوره هم دبیر کل این تشکل بوده است.

وی تا کنون دو بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده که بار اول پس از ۱۶ روز به قید وثیقه ی ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید اما در ۱۹ آبان ۹۵ و پس از قطعی شدن حکم بدوی ۶ سال حبس تعزیری ، مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل گردیده و از آن تاریخ تا کنون در این زندان به سر می برد.

اسماعیل عبدی در نامه ای که به منظور اعلام اعتصاب غذا منتشر کرده  ، صراحتا اعلام داشته  که خواسته اش ، رفع اتهامات امنیتی از فعالان صنفی است .

عبدی همچنین به ایجاد محدودیت های غیر قانونی برای زندانیان معترض است و خواهان رفع این محدودیت ها و رعایت حقوق قانونی زندانیان می باشد.

کانون صنفی معلمان ، ضمن مشروع و قانونی دانستن خواسته های عضو ارشد هیات مدیره ی این تشکل ، یک بار دیگر از مسئولان می خواهد که با تعجیل در اعزام اسماعیل عبدی به مراکز درمانی خارج از زندان و آزادی قطعی وی تا اعاده ی دادرسی در دادگاه عادی  و عادلانه ،  به دغدغه های جامعه ی معلمان و همچنین نگرانی وجدان های بیدار پاسخ مثبت دهند.

کانون صنفی معلمان ، وضعیت وخیم جسمانی اسماعیل عبدی و احتمال آسیب به سلامتی در صورت عدم رسیدگی پزشکی را خطرناک قلمداد کرده و هشدار می دهد که عواقب این بی توجهی ها می تواند خسارت های پیش بینی نشده ای به همراه داشته باشد.

 

کانون صنفی معلمان تهران

۹۶/۳/۱۰

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان  مریوان در حمایت از اسماعیل عبدی

 

فرهنگیان گرامی،دانش آموزان عزیز،مردم شریف ایران

 

در حالیکه نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد در تامین حقوق انسانی انکار ناپذیراست و از سوی حاکمیت مانیفست امنیت عمومی و تامین حقوق شهروندی دست مایه کسب آرا شده است

وضعیت کنونی اسماعیل عبدی عضو ارشد کانون صنفی معلمان تهران و دیگر فعالین صنفی جامعه ی فرهنگیان می تواند ناقض ادعاهای مطرح شده از سوی حاکمیت باشد

عبدی طی احکامی ناعادلانه به چندین سال زندان محکوم شده است که در نهایت با تجمیع احکام می بایست ۵ سال از بهترین سال های عمر خویش را در زندان سر برد  این عضو کانون صنفی معلمان  از 32 روز پیش برای احقاق حقوقی بدیهی از قبیل حذف نگاه امنیتی از پرونده یک فعال صنفی و فعال شدن مرخصی های زندانی سیاسی در اعتصاب غذا به سر می برد و جان خود را به مخاطره جدی انداخته است  در حالی این حکم ناعادلانه ای بر عبدی تحمیل شده است که فعالیت قانونمند وصنفی ایشان از مجاری تشکلی قانونی و مطابق قانون اساسی  برای اصلاح ساختار آموزشی کشور بوده است

مایه ی ناامیدی است که در دولت مدعی  حقوق شهروندی؛  پیگیری های مطالبات به حق بیش از یک میلیون معلم و چند میلیون دانش آموز این سرزمین به صدور احکام دهشتناک زندان و انفصال و تبعید منجر می شود 

اسماعیل عبدی  در حالی به چنین شیوه پر مخاطره ای برای اعتراض به بی توجهی نهادهای قضایی روی آورده است که بارها تشکل های صنفی در قالب بیانیه و طومار و نامه خواسته های قانونمندانه خود را مطرح کرده اند  با وجود حمایت ده ها هزار معلم و فعال کارگری و مدنی و حتی نهادهای بین المللی متاسفانه در این مدت به بهانه های رنگارنگ وضعیت این فعال صنفی و ضرورت پاسخگویی به خواسته هایش با سکوت کل نهادهای مربوطه روبرو بوده و تمام وعده های انتخاباتی هم عملا سرابی بیش نبوده است

وضعیت سلامت اسماعیل عزیز هرلحظه رو به وخامت بیشتر دارد و درصورت تداوم بی توجهی نهادهای مربوطه جان این فعال صنفی با خطر جدی روبروست

انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان ضمن محکومیت شدید سکوت عامدانه ی نهادهای مسئول و پشتیبانی قاطعانه از خواسته های صنفی و قانونی ایشان اعلام می دارد که عواقب تداوم بی توجهی ها و سکوت عامدانه مقامات ؛ متوجه تمامی نهادهای مربوطه خواهد بود

 

 

انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان

خرداد 96

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©