Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ برابر با  ۰۶ اگوست ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶  برابر با ۰۶ اگوست ۲۰۱۷
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

بیانیه کانون صنفی معلمان استان تهران

در محکومیت صدور احکام ناعادلانه قضایی

برای محسن عمرانی  ، رضا مسلمی و طاهر قادرزاده

 

به نام خداوند جان و خرد

همکاران گرامی ، ملت شریف ایران

در حالی که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم و انتخاب وزیر جدید اموزش و پرورش قرار داریم ، فشار بر فعالان و تشکلهای صنفی مستقل ، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در کارزار تبلیغات انتخاباتی ، هر دو جناح سیاسی کشور ، با ارایه وعده های گوناگون در حوزه اموزش و پرورش ، سعی در جلب آرای جامعه فرهنگی داشتند .وعده هایی که به نظر می رسد ، همچون گذشته ،  با پایان انتخابات فراموش می شود.

حتما از یاد نبرده ایم که حق فعالیت ازادانه تشکل های صنفی و ایجاد امنیت فرهنگی و تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی ،  از وعده هایی بود که بارها ازسوی مسئولان دولت تدبیر وامید ، چه در دولت قبل و چه در کارزرا انتخاباتی  از تریبون های رسمی اعلام شد ، با این حال همچنان موانع گذشته پابرجاست.

همچنین ، در حالیکه بیش از نه ماه از برگزاری مجامع عمومی  کانونهای برخی از استانها می گذرد ، کماکان خبری از تایید انتخابات انجام شده نیست و برخی استانهای کشور نیز از برگزاری مجامع عمومی خود ، همچنان محروم مانده اند .  علاوه بر این ،  شاهد احضار  تعدادی از فعالان صنفی به دادگاهای قضایی و تداوم زندان تعدادی دیگر از ان ها هستیم.

در این میان ، فعالان صنفی ، در شهرستانها ، به دلیل عدم دسترسی به امکانات رسانه ای لازم ،ظلم مضاعفی را متحمل شده و بعضا در بی خبری کامل جامعه فرهنگی ، به تحمل حبس های ناعادلانه محکوم می شوند.

از میان انها محسن عمرانی معلم و فعال صنفی اهل بوشهر است که از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به سر می برد.وی که به واسطه فعالیت های مدنی و صنفی خود به یک سال زندان و دوسال انفصال از خدمت و محرومیت از شغل معلمی محکوم شده است ، در شرایط نا مناسب زندان ، به بیماری پوستی و قارچی مبتلا شده و متاسفانه از درمانهای لازم نیز ، محروم مانده است .

 علاوه بر محسن عمرانی ، رضا مسلمی از فعالین صنفی خوشنام  و از معلمان استان همدان است که در سکوت خبری رسانه ای متحمل حبس  شده است . وی که از اعضای فعال کانون معلمان همدان و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی سراسر کشور است ،بواسطه فعالیت های صنفی و اطلاع رسانی در جهت پیگیری مطالبات صنفی معلمان به یکسال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شده است .

علاوه بر محسن عمرانی و رضا مسلمی فعال صنفی دیگری که در همین روزها بواسطه فعالیت های صنفی با  محکومیت قضایی مواجه شده است ، طاهر قادرزاده ، معلم و عضو انجمن صنفی کردستان /سقز است. وی که از فعالان صنفی خوشنام استان کردستان می باشد ، با حکم ناعادلانه 91 روز زندان تعلیقی مواجه شده است.

متاسفانه ، در حالی فعالان صنفی در شهرستانها ، با محکومیت های قضایی و فشارهای امنیتی مواجه می شوند و باید شرایط سخت و ناهنجار زندان را تحمل کنند که در کنار ان ، شاهد هستیم که چپاولگران اموال عمومی با وثقیه های میلیاردی از زندان ازاد شده و برخی از انها حتی ازادانه به تهدید دستگاه قضایی هم می پردازند. در صورتیکه  تنها جرم این معلمان  پیگیری مطالبات بر حق همکاران  و تلاش در جهت ارتقا و افزایش کیفیت اموزش عمومی بوده است .

لذا ، کانون صنفی معلمان تهران ، ضمن محکومیت صدور احکام قضایی برای فعالان صنفی از جمله  رضا مسلمی و طاهر قادرزاده ، خواهان ازادی بی قید و شرط محسن عمرانی از زندان بوده و تاکید می کند که ادامه این روند ناعادلانه و تبعیض امیز ، بیش از پیش ، موجبات بی اعتباری  دستگاه قضایی ، در افکار عمومی و فرهنگیان کشور را فراهم می کند.

متاسفانه ،  به نظر می رسد ، با وجود همه هشدارها ،  عزمی  به تغییر رویه های کنونی در میان  مسئولان قضایی وجود ندارد و بازداشت مجدد اسماعیل عبدی ، از مصادیق این ادعا ست.

در همین راستا ، ضمن یاداوری مسئولیت دولت در دفاع از حقوق شهروندی ، بر اساس قانون اساسی کشور ، کانون صنفی  معلمان بر حق پیگیری ازادانه مطالبات صنفی تاکید کرده و از دولت دوازدهم می خواهد که به وعده های داده شده خود در تبلیغات انتخاباتی پایبند باشد.

بدون شک ، حداقل انتظار فرهنگیان ،  موضع گیری صریح مسئولان دولتی ، در مواجهه با نقض مکرر حقوق شهروندی فعالان صنفی است .

با این وصف و با وجود همه موانع پیش روی ، تشکل های مستقل صنفی و ازجمله کانون صنفی معلمان تهران ،  همچنان در مسیر قانونی و با پشتوانه حمایت معلمان کشور ، پیگیر رفع  اتهامات امنیتی از فعالیت های صنفی ، و دفاع از معلمان در بند ،  در سراسر کشور خواهد بود.

کانون صنفی معلمان ( تهران )

96/05/08

--------------------------------------------------

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

در محکومیت دستگیری عبدی در حین مرخصی

و حکم یک سال زندان تعلیقی برای رضا مسلمی

 

 

به نام خداوند جان و خرد

 

 

ستیز با نهادهای مدنی فصل مشترک همه ی سیستم هایی است که سخت کوشانه به انحصار قدرت و ثروت و معرفت همت می ورزند! کنترل تمرکز این مولفه‌ها در نزد نهادهای حکومتی از طریق احزاب ، اصناف و رسانه آزاد گام مهم برای جلوگیری از فساد حکومت ها و پاسخگو کردن آن هاست. متاسفانه در ایران ما سال هاست که با یک دو گانگی در ساختار سیاسی ایران مواجه ایم. گفتمانی که به شدت با نهاد سازی های مدنی و فعالیت های کنشگران صنفی و سندیکایی مخالف است و گفتمانی که وجود این نهادها را مفید و ضروری می انگارد.

 

 متاسفانه قوه قضائیه ایران با صدور احکام زندان و تبعید برای کنشگران صنفی از جمله فعالان صنفی فرهنگی که دغدغه ای جز بهبود شرایط زندگی معلمان و اعتلای نظام آموزشی کشور ندارند سبب آزردگی معلمان و کشتن روح پرسشگری و ذهن نقادشان می شود. بازداشت و زندانی کردن معلم دلسوز آقای اسماعیل عبدی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران که در مرخصی و پیگیر آزادی مشروطش بود موجب دل سردی ونگرانی ما معلمان شده است و این زیبنده نظام مدعی مردم سالاری نیست .

 

از دیگر سو رضا مسلمی فعال صنفی صادق، کوشا و شناخته شده ی همدان که صداقت و ایثارش زبانزد تمامی کانون های کشور است،در کمال حیرت و تعجب با یک سال حکم تعلیقی مواجه شده است. ما معتقدیم که این احکام نشانه ی آشکاری در هدم افشاندن بذر نهاد های مدنی است تا همچنان در خشکسال انحصار قدرت و ثروث و معرفت باشیم. اولین نتیجه ی بی مهری به این نهادها، گسترس فساد در ارکان مختلف سیستم کشور است. نمی توان داعیه ی مبارزه با فساد را داشت اما به «تهدید» نهادهایی پرداخت که کارکردشان «تحدید» این فسادها و جلوگیری از آن است. از قوه مجریه و ریاست محترم جمهور انتظار می رود هم زمان با آغاز به کار دولت جدید دغدغه اصلی خود را جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی قرار دهند و کمیته ای ویژه برای بررسی این تضییع ها تشکیل دهند. جامعه ی معلمان ایران در این سال ها برای دفاع از آموزش رایگان، برابر و مترقی و وجود تشکل های مستقل هزینه های زیادی را پرداخته است و کنشگران کانون به زندان های طویل المدت محکوم شده اند.

 

رسول بداقی، محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی، اسماعیل عبدی، عبدالرضا قنبری، از جمله ی کنشگرانی هستند که در این سال ها احکام طولانی زندان و تبعید را تجربه کرده اند و هم اینک محسن عمرانی فعال صنفی معلمان از بوشهر هم در حال گذراندن شش سال حکم خود است که در دادگاه تجدید نظر به یک سال تقلیل یافت.حکم یک سال زندان تعلیقی رضا مسلمی هم آخرین نمونه از احکامی از این دست محسوب می شود که هدفش افراشتن شمشیر داموکلس بر سر کسی است که دست از کنشگری بردارد. این حکم پیامش برای سایر کنشگران این است که عاقبت تلاش های صادقانه ای چون تلاش رضا مسلمی کنشگر پویای همدانی داغ و درفش است. حال که نگاه قوه قضاییه به نهاد صنفی معلمان چنین ستیزنده است،از قوه مجریه و در راس آن رئيس جمهور انتظار می رود که نسبت به تضییع این حقوق در دولت جدید همت ویژه ای به خرج دهند تا بیش از این شاهد تضییع حقوق کنشگران صنفی در سکوت دولت مردانی که با انتخاب مستقیم مردم برگزیده شده اند،نباشیم.

 

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

سیزدهم مرداد ۱۳۹۶

-------------------------

 

پیامی از محسن عمرانی معلم بوشهری برای فرهنگیان و کارگران سراسر کشور

 

درود و ادای احترام خدمت همه بزرگواران.

 

اینجانب محسن عمرانی به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگیان کشور بابت تمام همراهی ها وحمایت های بی دریغ فرهنگیان و کارگران از همه معلمان و کارگران زندانی ، بسیار خرسندم و این دستاورد بزرگ را به همه شما تبریک می گویم .

به خوبی روزهایی را به یاد می آورم - دوران دانش آموزی - که در صورت دستگیری و یا اخراج یک معلم، دیگر معلمان با بسیج کردن دانش آموزان و اولیا به بهانه های مختلف راهپیمایی راه انداخته و در خلال آن شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد انقلاب سر می دادند و اندک معلمان مخالف این حرکت‌ها نیز در بهترین حالت سکوت میکردند. اما امروز نه تنها آن اتفاقات تلخ رخ نمی دهد بلکه این بار سیل پیام ها و بیانیه های حمایتی هستند که به سوی معلم زندانی سرازیر می شود و به راستی همین پیامهاست که تحمل حبس را آسان می کند.

این دستاورد ، حاصل سال ها تلاش و از خود گذشتگی معلمان و کارگران فعال و بی ادعایی ست که هزینه های بسیاری از جمله توبیخ ، تبعید ، زندان و اعدام را پرداخته اند . بر ماست که در راستای پاسداری از این دستاورد بزرگ و گام برداشتن رو به جلو از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

در پایان وظیفه خود می دانم که از عزیزان محترم کانون های صنفی فرهنگیان گیلان - مریوان - خراسان شمالی- الیگودرز- تهران -سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و کمپین بزرگ فرهنگیان استان فارس که در دفاع و حمایت از بنده اقدام به صدور بیانیه کردند و از تک تک عزیزانی که پتیشین حمایتی از بنده را امضا نموده اند، نهایت تشکر و قدردانی لازم را داشته باشم . ضمنا از زحمات و تلاشهای بی دریغ وکلای محترم جنابان تاج ،رئیسیان و مقدس سپاسگزارم .

 

به امید روزی که هیچ فعال صنفی در بند نباشد .

با احترام و سپاس - محسن عمرانی معلم بوشهری

96/5/11

-------------------------------------------------

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

خواهان آزادی کارگران آموزشی (معلمان) از زندان و لغو احکام قضایی صادره علیه آنان هستیم

 

کارگران آموزشی (معلمان) از جمله اقشار شریف و زحمتکشِ جامعه هستند که با کمترین امکانات موجود فرزندان این مرز و بوم را آموزش می دهند اما به دلیل پایین بودن دستمزد از حداقل نیازهای انسانی محرومند. انواع استخدام های قراردادی، حق التدریسی و پیمانی هم چون دیگر بخش های کارگری امنیت شغلی این زحمتکشان را نابود کرده است و خواسته های صنفی شان نادیده گرفته می شود.

  به جای پاسخگویی به مطالبات و رفع مشکلات این قشر زحمتکش فرهنگی و آموزشی با تشکلات صنفی معلمان و اعتراضات آنان برخوردهای خشن پلیسی، امنیتی و قضایی صورت می گیرد.

آقای اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران که بعد از اعتصاب غذا و بستری در بیمارستان با قید وثیقه به مرخصی آمده بود پنج شنبه پنجم مردادماه در مقابل منزل توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است. آقای محسن عمرانی دیگر فعال صنفی معلمان در بوشهر به دلیل اعتراضات صنفی با وجود شرایط نامساعد جسمی از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به سر می برد. اخیرا  یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان آقای طاهر قادرزاده به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده است و همچنین تعداد دیگر از فعالان صنفی معلمان احضار و با قرار کفالت موقتا آزاد شده اند و  دائما  فعالین صنفی معلمان تهدید به زندان می شوند.

 سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه کلیه احکام قضایی صادره علیه معلمان سراسر کشور را محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل عبدی و محسن عمرانی می باشد. سندیکای واحد همچنین تداوم برخوردهای امنیتی و احکام قضایی نسبت به دیگر کارگران از سندیکاها و سایر تشکل های مستقل کارگری از جمله احکام صادره علیه آقایان ابراهیم مددی، رضا شهابی و داود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد را محکوم نموده و خواهان لغو احکام صادره علیه آنان و کلیه فعالین امور کارگری و صنفی  می باشد.

 

اذیت و آزار کارگران و فعالین کارگری متوقف باید گردد!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

هشتم مرداد ماه سال۱۳۹۶

----------------------------------------------------

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©